Η πολωνική εταιρία παρουσίασε στη φετινή έκθεση λεωφορεία με τεχνολογία αιχμής, βασισμένα στη νέα γενιά του Urbino. Καθώς τα Urbino 12 και 18 μέτρων πωλούνται ήδη από τις αρχές του έτους σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, η Solaris αποκαλύπτει μέρος της μελλοντικής στρατηγικής της μέσω ενός ηλεκτρικού Urbino 12 και ενός λεωφορείου χαμηλής εισόδου που το ονομάζει Urbino 12 LE.

 

Σύντομα η Solaris προτίθεται να παρουσιάσει εκδόσεις λεωφορείων βασισμένες στο Urbino που κάνουν χρήση «πράσινης» εναλλακτικής ενέργειας. Τα πρώτα σχετικά λεωφορεία θα είναι τα Urbino 12 CNG και Trollino 12 ενώ η πλειοψηφία των προιόντων νέας γενιάς θα είναι η διαθέσιμη μέχρι το τέλος του 2016.

Νέο Solaris Urbino 12 electric

Το πλέον καινοτόμο λεωφορείο στο χαρτοφυλάκιο της Solaris είναι αυτή τη στιγμή το ηλεκτρικό Urbino 12. Χωρίς εκπομπές ρύπων και απολύτως καθαρό, έχει να παρουσιάσει το ελαφρύ και άκαμπτο πλαίσιο της νέας κατασκευής Urbino καθώς και εξαιρετικά ανθεκτικά στη διάβρωση υλικά. Λόγω της ειδικής τεχνολογίας του οχήματος, οι μηχανικοί της Solaris έχουν προσαρμόσει ένα πρόσθετο πάνελ χάλυβα με στόχο την προστασία του εξοπλισμού (μπαταρίες κ.α.) σε περίπτωση ατυχήματος.

Το λεωφορείο που παρουσιάστηκε στο περίπτερο της εταιρίας ήταν εξοπλισμένο με έξι μπαταρίες χωρητικότητας 40 kWh η κάθε μία, που συμμορφώνονται με τα πιο αυστηρά πρότυπα ασφάλειας. Οι τέσσερις από αυτές βρίσκονται τοποθετημένες στο πίσω μέρος του λεωφορείου ενώ οι υπόλοιπες δύο στην οροφή, πάνω από τον πρώτο άξονα. Η λύση αυτή εξασφαλίζει ορθή κατανομή του φορτίου επί των αξόνων ενώ παρέχει επιπλέον χώρο στο θάλαμο επιβατών.

Δύο ηλεκτροκινητήρες, 125 kW ο καθένας, βρίσκονται τοποθετημένοι επί του κινητήριου ηλεκτρικού άξονα του λεωφορείου και αυτή η διαμόρφωση εξασφαλίζει σημαντικά χαμηλότερο απόβαρο και εξαιρετικά αθόρυβη και ομαλή λειτουργία, χωρίς κραδασμούς.

Εν τω μεταξύ, το νέο ηλεκτρικό Urbino 12 είναι εφοδιασμένο με ένα καινοτόμο σύστημα φόρτισης παντογράφου που επιτρέπει τη γρήγορη επαναφόρτιση των μπαταριών κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Επιπλέον, ένα «παραδοσιακό» σύστημα plug-in επιτρέπει την ολονύκτια φόρτιση στο αμαξοστάσιο.

Με το νέο ηλεκτρικό λεωφορείο, η Solaris υπόσχεται στους φορείς των μεγαλουπόλεων που θα το εμπιστευθούν, τρεις φορές χαμηλότερο κόστος λειτουργίας καθώς και όλα τα πλεονεκτήματα της νέας γενιάς Urbino όσον αφορά στη φιλοξενία των επιβατών.

Νέο Solaris Urbino 12 LE

Το 12μετρο λεωφορείο χαμηλής εισόδου Urbino 12 LE αποτελεί την τελευταία προσθήκη στα υπεραστικά της μάρκας. Χάρη στη νέα σχεδίαση του πλαισίου, το νέο λεωφορείο είναι σημαντικά ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του αλλά με αυξημένη ικανότητα μεταφοράς επιβατών.

Υιοθετεί τον εντελώς νέο σχεδιασμό της νέας γενιάς Urbino που παρέχει ισχυρή ακαμψία, χαμηλό απόβαρο, λιτή διαδικασία παραγωγής καθώς γρήγορη και εύκολη αποκατάσταση ζημιών.

Το αμάξωμα είναι έτοιμο να φιλοξενήσει κινητήρες Euro 6 διαφόρων χωρητικοτήτων ενώ το λεωφορείο της έκθεσης «φορούσε» τον Cummins ISB6.7 που ταιριάζει απόλυτα με την ελαφριά κατασκευή του Urbino. Οι επιβάτες του Urbino LE θα ωφεληθούν από το άνετο και εργονομικό εσωτερικό, τις μεγαλύτερες πόρτες και την εργονομική διάταξη των καθισμάτων.

Ετοιμάζει και midibus

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης η Solaris παρουσίασε μεταξύ άλλων ένα πρωτότυπο λεωφορείο μεσαίου μεγέθους, η ενδεχόμενη χρήση του οποίου θα αξιολογηθεί και εξαρτηθεί από τις διάφορες ανάγκες της αγοράς. Βασίζεται στο σασί του φορτηγού διανομών DAF LF το οποίο εγγυάται σταθερή κατασκευή και πρόσβαση στο δίκτυο παροχής υπηρεσιών σε όλο τον κόσμο. Το midibus είναι εξοπλισμένο με τον κινητήρα 4,5 λίτρων της PACCAR που συνδυάζεται με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων AS-Tronic. Διαθέτει μήκος 8,2 μέτρων, μεικτό βάρος 10 ή 12 τόνων (δεν έχει αποφασιστεί ακόμα) και χωρητικότητα από 31+1 έως 39+1 καθίσματα.

Οι πρώτες ενδείξεις από τον κατασκευαστή μιλούν για ένα λεωφορείο με υψηλό επίπεδο ποιότητας που διαθέτει ένα φωτεινό, κλιματιζόμενο και καλά ηχομονωμένο εσωτερικό. Εργονομικά ράφια για τις χειρααποσκευές και άνετα καθίσματα ολοκληρώνουν την εικόνα.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,