Σε συγκριτική δοκιμή μεταξύ δύο αστικών 12μετρων λεωφορείων MAN Lion’s City – του 2012 (EEV) και του 2015 (Euro 6) – το νέο μοντέλο πέτυχε οικονομία πάνω από 10% σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας.

Η οικονομία καυσίμου μετρήθηκε με την επίβλεψη του οργανισμού TÜV Süd, σε πραγματικές συνθήκες, σε μία διαδρομή με δημόσιους αστικούς δρόμους στο Μόναχο αλλά και στους τυποποιημένους κύκλους δοκιμών SORT 1 & 2 (Standardised On-Road Test). Προκειμένου να διασφαλιστούν συγκρίσιμα αποτελέσματα μέτρησης, και τα δύο οχήματα ζυγίστηκαν με ακρίβεια και φορτώθηκαν σύμφωνα με το προδιαγεγραμμένο βάρος μέτρησης SORT, λαμβάνοντας υπόψη τα μέτρα μείωσης βάρους του τρέχοντος μοντέλου αστικού λεωφορείου.

Και τα δύο λεωφορεία οδήγησαν επαγγελματίες οδηγοί καθώς η εταιρία δημόσιων συγκοινωνιών του Μονάχου MVV παραχώρησε δύο οδηγούς λεωφορείων που εκτελούν προγραμματισμένα δρομολόγια και αντάλλαξαν οχήματα στη μέση της διαδρομής. Όλα τα test drives έγιναν σε μία συνολική διαδρομή 70 χλμ. περίπου, με το σύστημα A/C ανοιχτό προσομοιώνοντας τη λειτουργία σε πραγματικές συνθήκες. Το λεωφορείο Euro 6 είχε καλύτερη κατανάλωση κατά 8% στον κύκλο SORT συγκριτικά  με το λεωφορείο EEV του 2012.

Η διαδρομή στην πόλη του Μονάχου με μικτή κυκλοφορία (και επομένως χωρίς ξεχωριστό λεωφορειόδρομο), ανέδειξε με μεγαλύτερη σαφήνεια τη διαφορά κατανάλωσης, με το Euro 6 να καταναλώνει 11,4% λιγότερο καύσιμο από τον προκάτοχό του EEV. Εάν αυτό υπολογιστεί με βάση τη συνήθη κυκλοφορία των Ευρωπαϊκών πόλεων, ισοδυναμεί με μείωση 10,2%.

Εκτός από τα δραστικά μέτρα μείωσης βάρους και την τεχνολογία εκπομπών ρύπων Euro 6, υπάρχουν στο νέο μοντέλο καινοτομίες όπως το Idle Shutdown, το βελτιωμένο λογισμικό αυτόματου κιβωτίου καθώς και εσωτερικός φωτισμός και ενδείξεις LED μειωμένης κατανάλωσης. Άλλα βασικά χαρακτηριστικά, όπως το ZF EcoLife Step 3 (αναβάθμιση λογισμικού), ο αεροσυμπιεστής δύο βαθμίδων με σύστημα αυτόματης αποσύμπλεξης στο ρελαντί και το βελτιστοποιημένο σύστημα ψύξης συμβάλλουν επίσης στη μείωση της κατανάλωσης.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,