Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε χθες κανονισμούς βάσει των οποίων οι κατασκευαστές φορτηγών επιτρέπεται να αυξήσουν το μήκος της καμπίνας, εφόσον αυτό βελτιώνει την οδική ασφάλεια και τις επιδόσεις του οχήματος σε σχέση με το αποτύπωμά του στο περιβάλλον.

Οι αλλαγές στα βάρη και τις διαστάσεις της κοινοτικής οδηγίας (1996) επιτρέπει στους κατασκευαστές να επανασχεδιάσουν τα φορτηγά τους, δημιουργώντας πιο καμπύλες φόρμες στις καμπίνες. Στόχος είναι να βελτιωθεί το οπτικό πεδίο του οδηγού προκειμένου να αυξηθεί η ασφάλεια όσων κινούνται γύρω από το φορτηγό, όπως είναι οι πεζοί, ποδηλάτες κ.α.

Επιπλέον, μια διαφορετική σχεδίαση στο εμπρόσθιο μέρος της καμπίνας θα μειώσει τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης ενώ η προσθήκη αεροδυναμικών βοηθημάτων στο πίσω μέρος των φορτηγών θα οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων.

Για την περίπτωση χρήσης κινητήρων με εναλλακτικά καύσιμα και γενικότερα χρήση οικολογικών τεχνολογιών, οι νέοι κανονισμοί δίνουν τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να αυξήσουν το συνολικό βάρος κατά έναν τόνο. Αύξηση κατά 15 πόντους προβλέπεται και για το συνολικό μήκος των οχημάτων με στόχο την αύξηση της αποδοτικότητας των εμπορευματικών μεταφορών.

Τα κράτη-μέλη οφείλουν να θέσουν σε ισχύ τους σχετικούς εθνικούς κανόνες εντός δύο ετών από την έναρξη ισχύος της αναθεωρημένης οδηγίας. Οι νέοι κανόνες για τον σχεδιασμό της καμπίνας θα τεθούν σε ισχύ τρία χρόνια αφότου οριστικοποιηθούν οι κανόνες ασφάλειας χρήσης των νέας σχεδίασης φορτηγών. Η έγκριση τύπου των νέων κανονισμών αναμένεται να δοθούν μέσα στο 2016.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , ,