ofae

ΟΦΑΕ & Οδικές Μεταφορές: Έξι συγκεκριμένες προτάσεις απευθύνει η ΟΦΑΕ στην κυβέρνηση για να αναπτυχθεί ο κλάδος, να μπει φρένο στην ασυδοσία και να τεθούν κανόνες ώστε να προαχθεί ο υγιής ανταγωνισμός.

 Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε πρόσφατα η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), ανέλυσε τη δική της οπτική για την κατάσταση στον κλάδο των οδικών μεταφορών και παρέθεσε στοιχεία για το τι συμβαίνει στην Ευρώπη αλλά και στη χώρα μας. Επίσης τοποθετήθηκε ξεκάθαρα πάνω στα βασικά ζητήματα που απασχολούν τον Έλληνα αυτοκινητιστή απευθύνοντας συγκεκριμένες προτάσεις προς την επόμενη κυβέρνηση προκειμένου να αναπτυχθεί ο κλάδος και να στηριχθεί η ελληνική οικονομία.

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι άνθρωποι της ομοσπονδίας:

  • Οι οδικές μεταφορές στην Ελλάδα δεν έτυχαν της προσοχής που επιτάσσουν οι συνθήκες και ο ρόλος τους στην οικονομία.
  • Η απελευθέρωση που έγινε, μόνο για να γίνει, δεν είχε στόχους, δεν τέθηκαν κανόνες και έφεραν τα ακριβώς αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Αντί για νέες θέσεις εργασίας έφερε νέες θέσεις ανεργίας. Πάνω από το 60% των εργαζομένων στον κλάδο αποσύρθηκε την περίοδο της κρίσης, ενώ ένα μέρος αυτών που παρέμειναν υποαπασχολείται.
  • Ένα μεγάλο μέρος των μεταφορών «εκχωρήθηκε» σε ξένους. Η ελληνική αγορά «κυριαρχείται» πλέον σε ποσοστό άνω του 60% από φορτηγά ξένων συμφερόντων που δεν τηρούν τους κανόνες και που ουσιαστικά κάνουν «πλιάτσικο» στην ελληνική οικονομία.
  • Πάνω από 3 δις ΑΕΠ χάνεται κάθε χρόνο, λόγω της απουσίας της Ελληνικής Πολιτείας από την αγορά.
  • Κανένας έλεγχος, κανένας νόμος δεν εφαρμόζεται.

 

  1. Κίνητρα για δημιουργία εταιριών

Οι Έλληνες αυτοκινητιστές για να μπορέσουν να λειτουργήσουν στα πλαίσια της αγοράς όπως όλες οι χώρες Ευρωπαϊκές και μη, επιτάσσεται να δημιουργηθούν εταιρίες μεταξύ των υπαρχόντων μεμονωμένων αυτοκινητιστών. Για να επιτευχθεί αυτό, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να δοθούν κίνητρα για τη δημιουργία εταιριών, χρηματοδοτώντας αυτές ανάλογα με τον αριθμό των αυτοκινητιστών και παρακάμπτοντας κάποια εμπόδια που σήμερα υπάρχουν, όπως να μην είναι υποχρεωμένοι για εξόφληση, ή ακόμα και ρύθμιση του ασφαλιστικού τους φορέα καθώς και του φόρου, από τη στιγμή που συνεχίζουν να έχουν δραστηριότητα μεταφορική και δεν κάνουν παύση εργασίας.

 

  1. Πάταξη της παράνομης μεταφοράς

Οι ξένοι μεταφορείς καταστρατηγούν κάθε έννοια νομιμότητας που υπάρχει. Συνήθως έχουν έδρα σε κάποια από τις όμορες χώρες προς την Ελλάδα και εκμεταλλευόμενοι την ανυπαρξία ελέγχων στα συνοριακά σημεία εισόδου της χώρας καθώς και στο εθνικό δίκτυο κάνουν μεταφορές εντός της χώρας, πράγμα που είναι παράνομο. Η ΟΦΑΕ ζητά την σύσταση μικτών κλιμακίων, και την επαρκή στελέχωσή του από εκπροσώπους των ανάλογων υπηρεσιών, προκειμένου να πραγματοποιούνται έλεγχοι και να περιοριστεί αν όχι να εξαλειφθεί το φαινόμενο αυτό. Δεν ζητάει τίποτε περισσότερο από αυτό που ισχύει παντού στον κόσμο και βέβαια σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Αν αυτό συμβεί, εκτός από την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, θα στηριχθεί ο κλάδος και θα αυξηθεί η ασφάλεια στο εθνικό δίκτυο που σήμερα κάθε άλλο παρά δεδομένη είναι.

 

  1. Ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Τα εισιτήρια στα πλοία, ειδικά στην γραμμή Ελλάδος – Ιταλίας είναι πολύ ακριβά, αυξάνοντας σημαντικά το κόστος μεταφοράς. Το παράδοξο στην όλη υπόθεση είναι ότι αυτό ισχύει μόνο για τους Έλληνες μεταφορείς. Για τους αλλοδαπούς συναδέλφους υπάρχουν σημαντικά «πακέτα» προσφορών που μειώνουν τις τιμές στο ήμισυ, χωρίς να υπάρχει κάποιος προφανής ή μη λόγος. Η άνιση αυτή μεταχείριση μειώνει σημαντικά την ανταγωνιστικότητά μας, και κατά συνέπεια την βιωσιμότητα του κλάδου. Η ΟΦΑΕ ζητά από την Πολιτεία την άμεση παρέμβασή της προκειμένου να απαλειφθεί αυτή η κατάφορη αδικία.

Παράλληλα ο επίναυλος καυσίμων, που επιβαρύνει τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, θα πρέπει επιτέλους να συμβαδίζει με τις τιμές των πετρελαίου. Αυτές έχουν μειωθεί σημαντικά, σε ποσοστό περίπου 35%, αλλά ο επίναυλος καυσίμων παραμένει στα ίδια επίπεδα. Εκτός αυτού, ήδη οι 2 ακτοπλοϊκές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην γραμμή Ελλάδας-Ιταλίας, έχουν ανακοινώσει αυξήσεις.

 

  1. Ρυθμίσεις χρεών προς Ταμεία και Δημόσιο

Το θέμα είναι κομβικής σημασίας για τον κλάδο. Η ρύθμιση που επιβάλλεται να γίνει θα πρέπει να προβλέπει περίοδο χάρητος και να συνδυάζεται με το αν ο οφειλέτης έχει δραστηριότητα ή όχι. Η παρούσα ρύθμιση, όσο ευνοϊκή και αν είναι στην πράξη δεν μπορεί να εφαρμοστεί για  την πλειοψηφία των εργαζομένων στον κλάδο δεδομένου ότι το διαθέσιμο εισόδημα μετά βίας καλύπτει τις τρέχουσες ανάγκες (για τους εναπομείναντες στον κλάδο), ενώ για όσους έχουν αποσυρθεί είναι μάλλον πολυτέλεια να καλύψουν παρελθούσες οφειλές τους, αφού ο μοναδικός στόχους τους είναι πλέον η επιβίωση. Επιβάλλεται, ως εκ τούτου, η δημιουργία ρυθμίσεων που θα καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες των επαγγελματιών, ενώ σε αντίθετη περίπτωση τα προβλήματα του κλάδου θα συνεχιστούν και το ελληνικό δημόσιο δεν θα έχει τα απαραίτητα έσοδα.

 

  1. Διάθεση Αδειών Τρίτων Χωρών

Παρατηρούνται σοβαρά εμπόδια στην άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, εξαιτίας της παράλογης επιμονής της Πολιτείας να χορηγεί άδειες μόνο από τρία σημεία (Εύζωνοι, Κήποι, Δοϊράνη). Οι άδειες χορηγούνται χωρίς κανένα κριτήριο και πολλές φορές παρατηρείται τεχνητή έλλειψη. Η ΟΦΑΕ ζητάει να αναλάβει χωρίς κανένα απολύτως κόστος την χορήγηση αυτών των αδειών, όπως γίνεται παντού στον κόσμο και κυρίως στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ.

 

  1. Αφορολόγητο πετρέλαιο

Η Ελλάδα διατηρεί, παρά τον κίνδυνο να παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ένα πέρα για πέρα παράλογο καθεστώς. Χορηγεί αφορολόγητο πετρέλαιο, μόνο για τα μη κοινοτικά φορτηγά μέσω των ΚΑΕ. Με λίγα λόγια η επίσημη Πολιτεία «νομιμοποιεί» τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Παρά την δικαίωση της ΟΦΑΕ στην ΕΕ, με την απόφαση που ανακοίνωσε με Aρ. Αναφ.2013/2038-25/9/14, η Πολιτεία αρνείται μέχρι σήμερα, για άγνωστους λόγους, να εφαρμόσει τις αποφάσεις.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , ,