EX15H01

H γνωστή –κυρίως στην Ευρώπη- βέλγικη εταιρία λεωφορείων, παρουσίασε ένα εντελώς νέο τουριστικό λεωφορείο, με την ονομασία ΕΧ. Η παγκόσμια πρεμιέρα έγινε -που αλλού;- στο Ανόβερο, με τη Van Hool να υποστηρίζει πως το συγκεκριμένο προϊόν αποτελεί ορόσημο στην ιστορία της.

 

Πρόκειται για μία νέα σειρά τουριστικών, που θα είναι διαθέσιμο σε 2 ύψη και 3 μήκη αμαξώματος, ενώ θα υπάρχουν εκδόσεις με δύο ή τρεις άξονες. Οι άνθρωποι της εταιρίας αναφέρουν ότι ανάλογα την διαμόρφωση και τον διάκοσμο που θα επιλέξει ο πελάτης θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από καθαρόαιμο τουριστικό έως όχημα για αστικές και περιαστικές μετακινήσεις τύπου ΚΤΕΛ. Αρκετά σύγχρονο σχεδιαστικά, το εξωτερικό το EXχαρακτηρίζεται από ήπιες, κομψές γραμμές ενώ περισσότερο τολμηρό γίνεται στο πίσω τμήμα με τα κάθετα φωτιστικά σώματα τύπου LED να χαρίζουν μια λεπτή σιλουέτα στο λεωφορείο.

Η έκδοση EX15H που παρουσιάστηκε στην ΙΑΑ είχε ύψος 3.805 χιλ. και μήκος 12.480 χιλ., με μεταξόνιο 6.010 χιλ. Στο περίπτερο της Van Hool υπήρχε επίσης η έκδοση EX16M με μεταξόνιο 6.790 χιλ. και μήκος αμαξώματος 13.260 χιλ.

EX15H03

ex05aΠΡΟΣΕΓΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

Όμορφο και προσεγμένο είναι και το εσωτερικό, χωρίς συμβιβασμούς στην εργονομία αλλά και στον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή μου μεγάλους εξωτερικούς καθρέπτες και ένα κόκπιτ που «στρέφεται» στο κάθισμά του εξασφαλίζοντας καλή εργονομία και άφθονο αποθηκευτικό χώρο μικροαντικειμένων.

Για την άνεση των επιβατών έχουν σχεδιαστεί μεγάλα κανάλια αποθήκευσης πάνω από τα καθίσματα, υπάρχει προσεκτικά σχεδιασμένος φωτισμός και κλιματισμός τριών ζωνών για τον απόλυτο έλεγχο της θερμοκρασίας κάτω από όλες τις συνθήκες. Ανάλογα την έκδοση και το επίπεδο εξοπλισμού, το νέο EX μπορεί να εφοδιαστεί με τουαλέτα, κουκέτα οδηγού μπροστά από τον πίσω άξονα και χώρο κουζίνας με ψυγείο.

Το νέο Van Hool EX θα εφοδιάζεται με κινητήρες PACCAR MX 11 (394 και 436 ίπποι), προδιαγραφών Euro 6 με στάνταρ ένα κιβώτιο GO χειροκίνητο (θα υπάρχουν και επιλογές σε ZF As Tronic και ΖF Ecolife για όσους το επιθυμούν).

Τέλος, το λεωφορείο θα κατασκευάζεται στο νέο εργοστάσιο της εταιρίας, που όπως μας πληροφορεί το site της βρίσκεται στην πόλη Σκόπια της «Μακεδονίας». Αφήνοντας εκτός τα περί ονομασίας, τι θα μπορούσε κανείς να σχολιάσει πραγματικά, όταν βλέπει ότι τελικά η χώρα μας δεν είναι καθόλου ελκυστική για τέτοιου μεγέθους επενδύσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως το συγκεκριμένο εργοστάσιο εγκαινιάστηκε τον περασμένο Μάιο και απασχολεί περίπου 500 εργαζομένους.

EX15H02

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,