Volvo  I-Shift Dual Clutch: Η Volvo Trucks λανσάρει το I-Shift διπλού συμπλέκτη, το πρώτο κιβώτιο ταχυτήτων της αγοράς με σύστημα διπλού συμπλέκτη για βαρέα φορτηγά. Χάρη στις ηλεκτρονικές αλλαγές ταχυτήτων με απρόσκοπτη παροχή της δύναμης, η ροπή παραμένει αμείωτη και το φορτηγό δεν χάνει ταχύτητα κατά τις αλλαγών των σχέσεων. Για τον οδηγό, το αποτέλεσμα είναι πιο άνετο και αποτελεσματικό βήμα στο δρόμο.

 

Το I-Shift διπλού συμπλέκτη είναι ένα κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο περιλαμβάνει δύο πρωτεύοντες άξονες και ένα διπλό συμπλέκτη. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να επιλέγονται ταυτόχρονα δύο ταχύτητες. Ο συμπλέκτης είναι αυτός που προσδιορίζει ποια ταχύτητα είναι ενεργή κάθε στιγμή. Το νέο κιβώτιο βασίζεται στο I-Shift αλλά το εμπρόσθιο μισό του κιβωτίου ταχυτήτων έχει επανασχεδιαστεί με εντελώς νέα εξαρτήματα.

«Κατά την οδήγηση, σου δίνει την εντύπωση ότι διαθέτει δύο κιβώτια ταχυτήτων. Όταν μία ταχύτητα είναι επιλεγμένη στο ένα κιβώτιο ταχυτήτων, η επόμενη ταχύτητα έχει ήδη προετοιμαστεί στο άλλο. Με διπλούς συμπλέκτες, οι αλλαγές ταχυτήτων πραγματοποιούνται χωρίς καμία διακοπή στην παροχή της δύναμης. Το αποτέλεσμα είναι ότι η ροπή του κινητήρα διατηρείται και η οδηγική άνεση βελτιώνεται σημαντικά» λέει η Astrid Drewsen, υπεύθυνη προϊόντων γραμμής μετάδοσης κίνησης της Volvo Trucks.

Το I-Shift διπλού συμπλέκτη θα είναι διαθέσιμο από το φθινόπωρο του 2014 στο Volvo FH. Τα κιβώτια ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη χρησιμοποιούνται ήδη σε επιβατικά αυτοκίνητα αλλά η Volvo Trucks είναι ο πρώτος κατασκευαστής του κόσμου που προσφέρει μια ανάλογη λύση για βαρέα οχήματα μαζικής παραγωγής. Υπενθυμίζουμε ότι στα πιο ελαφρά φορτηγά, το Fuso Canter ήταν το πρώτο που εμφανίστηκε στην αγορά με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (Duonic).

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

«Για τα φορτηγά, αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων θα κάνει τη μεγάλη διαφορά όσον αφορά την οδηγική συμπεριφορά. Όσο πιο βαρύ το μεταφορικό έργο και όσο πιο δυσχερείς οι συνθήκες λειτουργίας, τόσο περισσότερο θα αποδεικνύεται το I-Shift διπλού συμπλέκτη. Οι ηλεκτρονικές αλλαγές ταχυτήτων, χωρίς διακοπή στην παροχή της δύναμης, σημαίνουν ότι μπορεί κανείς να ακολουθεί ευκολότερα τη ροής της κυκλοφορίας, ειδικά στα πιο δύσκολα κομμάτια της διαδρομής. Το αποτέλεσμα είναι πιο ξεκούραστη και ασφαλής οδήγηση» λέει η Astrid Drewsen.

Το κιβώτιο ταχυτήτων I-Shift διπλού συμπλέκτη είναι ιδιαίτερα αποδοτικό σε συνθήκες που απαιτούν πολλές αλλαγές ταχυτήτων, για παράδειγμα σε υψώματα ή δρόμους με πολλές καμπές και στροφές, ή κατά την οδήγηση σε πόλεις όπου υπάρχουν πολλές κυκλικές πλατείες και φανάρια. Ακόμα, το νέο κιβώτιο κάνει τη διαφορά κατά τη μεταφορά κινούμενων ή ρευστών φορτίων όπως ζώα ή μεταφορές με βυτία, επειδή οι ανεπαίσθητες αλλαγές ταχυτήτων προκαλούν λιγότερες ταλαντώσεις στο ίδιο το φορτίο. Χάρη στην αποδοτική μετάδοση της δύναμης, έμφυτο χαρακτηριστικό του συστήματος I-Shift διπλού συμπλέκτη, περιορίζεται ο κίνδυνος να κολλήσετε σε ολισθηρούς ή ανώμαλους δρόμους, όταν για παράδειγμα μεταφέρετε ξυλεία μέσα σε δάση.

Ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα του νέου κιβωτίου ταχυτήτων είναι η βελτίωση της άνεσης για τον οδηγό που προσφέρει. «Εκτός από την αποδοτική οδήγηση, οι ομαλές αλλαγές ταχυτήτων σημαίνουν επίσης πιο αθόρυβο περιβάλλον καμπίνας» λέει η Astrid Drewsen.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
  • Το I-Shift διπλού συμπλέκτη μπορεί να περιγραφεί κατά βάση ως δύο κιβώτια ταχυτήτων συνδεδεμένα μεταξύ τους. Όταν το ένα κιβώτιο ταχυτήτων είναι ενεργό, η επόμενη ταχύτητα έχει προεπιλεγεί στο άλλο κιβώτιο ταχυτήτων. Κατά τις αλλαγές ταχυτήτων, το πρώτο κιβώτιο ταχυτήτων αποσυνδέεται και την ίδια στιγμή συνδέεται το δεύτερο κιβώτιο ταχυτήτων, κατά συνέπεια οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται χωρίς καμία διακοπή στην παροχή της δύναμης.
  • Το I-Shift διπλού συμπλέκτη βασίζεται στη μετάδοση I-Shift. Παρά τα πολυάριθμα νέα εξαρτήματά του, το νέο κιβώτιο ταχυτήτων είναι μόλις 12 εκ. μακρύτερο από ένα κοινό κιβώτιο I-Shift.
  • Το I-Shift διπλού συμπλέκτη αλλάζει ταχύτητες χωρίς καμία διακοπή στην παροχή της δύναμης. Κατά την οδήγηση σε συνθήκες όπου είναι προτιμότερο η μετάδοση να παρακάμψει ορισμένες ταχύτητες, το κιβώτιο ταχυτήτων αλλάζει ταχύτητες σαν μια κανονική μονάδα I-Shift.
  • Το I-Shift διπλού συμπλέκτη μπορεί να αλλάζει ταχύτητες χωρίς καμία διακοπή στην παροχή της δύναμης σε οποιαδήποτε ταχύτητα, με την εξαίρεση των αλλαγών σε αργό – γρήγορο, οι οποίες γίνονται κατά την αλλαγή από 6η σε 7η ταχύτητα.
  • Οι ομαλές και προοδευτικές αλλαγές ταχυτήτων περιορίζουν την καταπόνηση της γραμμής μετάδοσης κίνησης και του υπόλοιπου οχήματος.
  • Η κατανάλωση καυσίμου με το I-Shift διπλού συμπλέκτη είναι ίδια όπως και με το κανονικό κιβώτιο I-Shift.
  • Το I-Shift διπλού συμπλέκτη θα είναι διαθέσιμο στο νέο Volvo FH ως εναλλακτικό του I-Shift και του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων.

 

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,