Renault σειρά Τ: Η Renault Trucks, καθώς ζει επί σειρά ετών στη σκιά της Volvo, χρειαζόταν ένα ισχυρό σοκ προκειμένου να αποκτήσει τον δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα, με φορτηγά που θα «χτίσουν» την εικόνα της μάρκας από την αρχή. Το σουηδικό «φάρμακο» θα γιατρέψει ή θα σκοτώσει τον… Γάλλο ασθενή!

 

Με αφορμή την ενσωμάτωση των κινητήρων Euro 6 και με σημαντικές επενδύσεις ύψους 2 δις ευρώ από την Volvo Trucks, η Renault Trucks καθίσταται ο μοναδικός κατασκευαστής που ανανεώνει όλη την γκάμα του μεμιάς. Το… πείραμα της «μαμάς» Volvo Trucks με τη μάρκα φορτηγών Renault δεν έχει προηγούμενο στη σύγχρονη ιστορία της αγοράς βαρέων οχημάτων. Γιατί σβήνει με μια γραμμή όλα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα και ξεκινά ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στην ιστορία των γαλλικών φορτηγών. Η Renault δεν διατήρησε ούτε -το ειδικό βάρος που προσδίδουν- τα ονόματα από τις προηγούμενες σειρές φορτηγών της και επανατοποθετεί από την αρχή ολόκληρη τη γκάμα της στην αγορά.

Η νέα σειρά «Τ» τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας φορτηγών της Renault Trucks, ως το όχημα που αντικαθιστά τα Magnum και Premium στο μεταφορικό έργο μεγάλων αποστάσεων. Διαθέτει χαρακτηριστικά που «παντρεύουν» την αποτελεσματικότητα και τη χαμηλή κατανάλωση του Premium μεγάλων αποστάσεων, με την άνεση και το κύρος του Magnum. Πράγματι, παρά τους περιορισμούς που επιβάλλονται από τα πρότυπα του Euro 6, η νέα σειρά Τ επιτυγχάνει μειωμένη μέχρι και 5% κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τις γενιές φορτηγών που αντικαθιστά. Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη πραγματοποιήθηκαν με τη συνεργασία πενήντα πελατών της μάρκας από όλο τον κόσμο οι οποίοι έκαναν τις δικές τους παρατηρήσεις για το πως θα ήθελαν το φορτηγό τους, ενώ προηγήθηκαν 10 εκατ. χιλιόμετρα πραγματικών δοκιμών πριν λανσαριστεί το φορτηγό στην αγορά.

ΑΠΟ ΛΕΥΚΟ ΧΑΡΤΙ

Καθώς σχεδόν τα πάντα στη σειρά Τ σχεδιάστηκαν από την αρχή, ο κατασκευαστής φρόντισε ακόμα και για την απλοποίηση στη διαδικασία συντήρησης του φορτηγού, διαχωρίζοντας τις διαδρομές της ηλεκτρικής και της υδραυλικής καλωδίωσης, στη δεξιά και στην αριστερή πλευρά του πλαισίου αντίστοιχα. Για να εξασφαλιστεί ότι το φορτηγό μπορεί να γίνει μια πραγματική πηγή κέρδους για τον ιδιοκτήτη του, βασική παράμετρος στο σχεδιασμό ήταν συνεχώς η εξοικονόμηση καυσίμου. Για παράδειγμα, η ίδια η καμπίνα του «Τ» διαθέτει τραπεζοειδή σχήμα με 2,35 μέτρα πλάτος εμπρός και 2,5 μέτρα πίσω, στοιχείο που σε συνδυασμό με τη μεγάλη κλίση (12ο) του παρμπρίζ βελτιώνουν τον αεροδυναμικό συντελεστή κατά 12% και έτσι επιτυγχάνεται μείωση της κατανάλωσης κατά 5%.

Αισθητικά πάντως, η Renault τράβηξε πολύ διαφορετικό δρόμο σε σχέση με τους άλλους κατασκευαστές φορτηγών και παίρνει μεγάλο ρίσκο. Η σειρά Τ υιοθετεί έναν πρωτόγνωρο σχεδιασμό -με ακραία στοιχεία εντυπωσιασμού- που κατά τη γνώμη μας μπορεί να αποκτήσει μόνο φανατικούς φίλους και εξίσου φανατικούς εχθρούς. Όσο και εάν η μάρκα μοιάζει να αδικεί το σχεδιαστικό παρελθόν της (το Magnum ήταν κατά γενική ομολογία ένα όμορφο φορτηγό σε όλες του τις γενιές), το νέο Τ είναι σίγουρο πως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί αδιάφορο, ωστόσο σε βάθος χρόνου θα φανεί πόσο… γκελ θα κάνει στα μάτια των φορτηγατζήδων.

4 ΚΑΜΠΙΝΕΣ

Ο κατασκευαστής προσφέρει τέσσερις τύπους καμπίνας στη νέα σειρά Τ: τις «Day Cab», «Night & Day Cab», «Sleeper Cab» και «High Sleeper Cab». Οι τρεις πρώτες διαθέτουν τρία σκαλοπάτια εισόδου και τούνελ κινητήρα μόλις στα 200 χιλιοστά ενώ η μεγαλύτερη τέσσερα σκαλοπάτια και εντελώς επίπεδο πάτωμα. Επίσης είναι διαθέσιμα δύο ύψη οροφής, με το μεγαλύτερο να εξασφαλίζει εσωτερικό ωφέλιμο 2,10 μέτρων.

Η καμπίνα διαθέτει ένα νέο σύστημα ανάρτησης που συνδυάζει την αντοχή και την άνεση ενώ το υψηλής ανθεκτικότητας χαλύβδινο σασί διατίθεται με διαφορετικές ενισχύσεις για να ανταποκριθεί σε ένα ευρύ φάσμα μεταφορικού έργου. Κατάλληλα σχεδιασμένη για μεταφορά μεγάλων αποστάσεων είναι η ανάρτηση, υδραυλική εμπρός και αέρος πίσω.

Σε κάθε τύπο καμπίνας, η άνεση και ευρυχωρία έχουν αναβαθμιστεί. Η βελτιωμένη θέση οδήγησης ευνοείται από την παρουσία των επανασχεδιασμένων καθισμάτων της Recaro, της απόλυτα ρυθμιζόμενης κολώνας του τιμονιού και του εργονομικού πίνακα οργάνων που ενσωματώνει οθόνη 7 ιντσών. Το αεραναρτούμενο κάθισμα του οδηγού είναι επίσης θερμαινόμενο και αεριζόμενο και δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης τη πλευρικής και οσφυϊκής υποστήριξης.

Στο υψηλό επίπεδο φιλοξενίας της καμπίνας συμβάλλουν τόσο η μεγάλη γωνία (85ο) ανοίγματος των θυρών όσο και οι άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι που προσφέρουν πρόσβαση από το εσωτερικό και το εξωτερικό του οχήματος. Όλοι οι αποθηκευτικοί χώροι είναι κατασκευασμένοι από ένα ειδικό υλικό που χαρίζει πιο ευχάριστη αισθητική. Στις εκδόσεις με κουκέτα, το πλάτος του κρεβατιού φτάνει τα 800 χιλ. Όμορφοι συνδυασμοί χρωμάτων έχουν εφαρμοστεί στο ταμπλό και στις επενδύσεις της καμπίνας με γνώμονα την αντοχή στις φθορές και τη φωτεινότητα του χώρου. Ειδική μελέτη έχει γίνει και για τον φωτισμό, τόσο στη διάρκεια ανάπαυσης του οδηγού όσο και για τη νυχτερινή οδήγηση.

P020031ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΛΥΣΕΙΣ

Για την εξέλιξη των κινητήρων Euro 6 χρησιμοποιήθηκαν ως βάση τα μπλοκ κινητήρων της προηγούμενης γενιάς ενώ για την κάλυψη των προδιαγραφών ρύπων επιλέχθηκε η χρήση της τεχνολογίας SCR (AdBlue). Ο μικρότερος 6κύλινδρος DTI 11 είναι διαθέσιμος σε τρεις εκδόσεις ισχύος των 380, 430 και 460 ίππων ενώ αντίστοιχα ο μεγαλύτερος -επίσης 6κύλινδρος- DTI 13 σε εκδόσεις των 440, 480 και 520 ίππων.

Στη γραμμή κίνησης, οι Euro 6 κινητήρες DTI 11 και DTI 13 συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Optidriver το οποίο τώρα διαθέτει νέο σύστημα διαχείρισης στις αλλαγές των ταχυτήτων. Προαιρετικά μπορεί κανείς να επιλέξει το μηχανικό κιβώτιο B14 της Volvo που συνδυάζεται με σύστημα που υποδεικνύει την ιδανική σχέση κάθε στιγμή.

Αρκετές επιλογές υπάρχουν και στα retarder, ξεκινώντας από την πέδηση των καυσαερίων με δύναμη έως 227 kW, το Optibrake που διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο και παρέχει δύναμη πέδησης έως 450 kW και τέλος το υδραυλικό retarder της Voith με δύναμη επίσης στα 450 kW.

OIKONOMIA

Η Renault Trucks εφαρμόζει στο νέο Τ τη σημαντική τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει σε τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμου. Έτσι, για να αποφευχθεί η σπατάλη ενέργειας που αυξάνει την κατανάλωση υπάρχουν στο φορτηγό μια σειρά από στοιχεία που μπορούν να «αποσυνδεθούν» όταν δεν είναι απαραίτητα. Τέτοια στοιχεία είναι ο συμπιεστής αέρα, οι διάφορες αντλίες και το σύστημα κλιματισμού. Οικονομία στα καύσιμα επιτυγχάνεται επίσης τόσο από το «Eco Cruise Control» (με τρεις επιλογές λειτουργίας), όσο και από το σύστημα «Optiroll» που επιτρέπει το ρολάρισμα του φορτηγού μέσω της απεμπλοκής του κιβωτίου ταχυτήτων. Προαιρετικά το Τ μπορεί να εφοδιαστεί ακόμα και με σύστημα «stop-start» το οποίο παύει αυτόματα τη λειτουργία του κινητήρα όταν αυτός δουλεύει στο ρελαντί περισσότερο από τρία ή πέντε λεπτά.

Τέλος, οι ιδιοκτήτες του νέου φορτηγού Τ θα ωφεληθούν από μια σειρά υπηρεσιών και συστημάτων που θα κάνει τη δουλειά τους ευκολότερη και πιο αποδοτική. Για παράδειγμα το «Optifuel Infomax» αναλύει σε πραγματικό χρόνο τις επιδόσεις του οδηγού και προτείνει τρόπους για να βελτιωθεί σε συγκεκριμένους τομείς. Πρόκειται για ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτών και των διαχειριστών στόλων. Στην ίδια λογική η Renault διαθέτει την υπηρεσία «Optifuel Training», δηλαδή την εκπαίδευση των οδηγών στην οικονομική οδήγηση, καθώς και το «Optifleet» δηλαδή τη διαχείριση στόλου.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , ,