Νέο Mercedes-Benz Sprinter 4×4: Η νέα γενιά Sprinter εντάσσει στη γκάμα της νέες 4κίνητες εκδόσεις που θα λύσουν τα χέρια όσων δραστηριοποιούνται επαγγελματικά σε περιοχές με δύσκολο οδικό δίκτυο και κακές καιρικές συνθήκες.

 

Καθώς η νέα γενιά Sprinter έχει ήδη λανσαριστεί, δεν θα αργούσε η στιγμή για τη Mercedes-Benz να ενισχύσει το βάθος της γκάμας του δημοφιλούς βαν με 4κίνητες εκδόσεις. Η δυνατότητα παραγγελίας Sprinter με κίνηση σε όλους τους τροχούς είναι κάτι που το συναντήσαμε στις προηγούμενες γενιές και βρίσκει συνέχεια και σε τούτη καθώς κάτι τέτοιο κρίνεται απαραίτητο για πελάτες της μάρκας που δραστηριοποιούνται σε χώρες με δύσκολο χειμώνα, χιόνια και γενικά δρόμους με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης. Οι εφαρμογές των 4κίνητων εκδόσεων Sprinter είναι πραγματικά αμέτρητες, από τη μεταφορά προσωπικού στο λασπωμένο εργοτάξιο και τη μεταφορά πελατών ενός ξενοδοχείου στο χιονισμένο βουνό μέχρι το ταξίδι ενός camper van σε βραχώδεις ή αμμώδεις ερήμους.

Σε πραγματικά δύσκολες συνθήκες οδοστρώματος και πρόσφυσης ο οδηγός δεν έχει παρά να μεταφέρει με το πάτημα ενός κουμπιού την κίνηση σε όλους τους τροχούς μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος 4ETS. Είναι η ίδια τεχνολογία που εφαρμόζει η Mercedes-Benz τόσο στα 4κίνητα Vito όσο και στα επιβατικά της οχήματα όπως η GL-Class.

Ουσιαστικά, το σύστημα τετρακίνησης του νέου Sprinter έχει ενσωματωθεί στο ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας ESP, στους πολλαπλούς αισθητήρες του οποίου βασίζει τη λειτουργία του, μεταβάλλοντας ανά περίσταση το ποσοστό μετάδοσης μεταξύ του εμπρόσθιου και οπίσθιου άξονα. Η βασική αναλογία μετάδοσης είναι 35:65, ωστόσο το σύστημα 4ETS λαμβάνει υπόψη πολλές παραμέτρους που αφορούν στην κίνηση του οχήματος, όντας σε θέση να μεταβάλλει τα επίπεδα ροπής που ασκούνται σε κάθε έναν τροχό ξεχωριστά, ενεργοποιώντας παράλληλα αναλόγως και το σύστημα πέδησης.

ΚΑΙ ΜΕ «ΚΟΝΤΕΣ»

Η εμπλοκή της 4κίνησης που γίνεται μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα, μπορεί να  επιτευχθεί όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο ή σε πολύ χαμηλή ταχύτητα έως 10 χλμ./ώρα ενώ ο οδηγός ενημερώνεται από μια λυχνία πάνω στον σχετικό διακόπτη. Για ακόμα μεγαλύτερη έλξη και πρόσφυση ο κατασκευαστής έχει προβλέψει -και διαθέτει προαιρετικά- ένα σύστημα υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων (κοντές). Η σχετική λειτουργία «Low Range» ενεργοποιείται επίσης με το πάτημα ενός κουμπιού, μειώνει το εύρος της κλιμάκωσης κατά 42% και μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη όταν απαιτείται οδήγηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα και χωρίς να επιβαρύνεται ο συμπλέκτης.

Εν τω μεταξύ ένα άλλο βοηθητικό σύστημα που θα βρει κανείς στον προαιρετικό εξοπλισμό των 4κίνητων Sprinter είναι το DSR (Downhill Speed Regulation) το οποίο εξασφαλίζει πως η προεπιλεγμένη ταχύτητα κίνησης θα διατηρηθεί και όταν το όχημα κινείται σε μια έντονη κατωφέρεια. Το DSR ενεργοποιείται και αυτό ξεχωριστά μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό ενώ ο έλεγχος της ταχύτητας επιτυγχάνεται μέσω του συστήματος cruise control.

Sprinter 319 Bluetec 4X4

ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟ

Παρά το ότι το Sprinter δεν είναι ένα «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου όχημα διαθέτει χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να εξασφαλίζει στον χρήστη εφάμιλλες δυνατότητες. Για παράδειγμα η γωνία προσέγγισης είναι 28ο αντί 18ο που είναι στο «συμβατικό» πισωκίνητο Sprinter και αντίστοιχα η γωνία διαφυγής 27ο αντί 22ο. Καθώς η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι σαφώς μεγαλύτερη, ο κατασκευαστής αναγκάστηκε λόγω της νομοθεσίας να μεταφέρει αφενός τα πλαϊνά φλας από τους εξωτερικούς καθρέπτες στο αμάξωμα και αφετέρου τα πίσω φλας και τα φώτα ομίχλης χαμηλά στον προφυλακτήρα. Άλλες διαφορές των 4κίνητων εκδόσεων σε σχέση με τις «απλές» εκδόσεις Sprinter είναι η αντιστρεπτική δοκό στην ανάρτηση εμπρός και πίσω, η μεγαλύτερη δεξαμενή καυσίμων 100 λίτρων και οι χειρολαβές στις εισόδους για την διευκόλυνση του οδηγού και του συνοδηγού.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι το βάρος των 4κίνητων εκδόσεων είναι μεγαλύτερο μόλις κατά 115 έως 135 κιλά και αυτό οφείλεται στο σύστημα 4ETS που αφαιρεί την ανάγκη μηχανικού κλειδώματος του διαφορικού.

Sprinter 316 Bluetec 4X4 Kombi

ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά ενισχύουν περεταίρω την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του Sprinter εξασφαλίζοντας κορυφαίο επίπεδο πρόσφυσης και στις πιο δύσκολες συνθήκες. Τα πάντα βρίσκονται κάτω από τον απόλυτο έλεγχο του Adaptive ESP το οποίο προσαρμόζει τις λειτουργίες του ABS, του ASR (έλεγχος της ολίσθησης κατά την επιτάχυνση), του EBD (κατανομή δύναμης πέδησης) και του BAS (υποβοήθηση πέδησης). Το τελευταίας γενιάς αυτό ESP (που παραμένει ενεργό σε όλες τις καταστάσεις) μπορεί και ανιχνεύει ακόμα και το ύψος του κέντρου βάρους του οχήματος προσαρμόζοντας ανάλογα όλες τις λειτουργίες.

Στα μηχανικά μέρη, το Sprinter 4×4 εφοδιάζεται από μια νέα σειρά κινητήρων που καλύπτουν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 κάνοντας χρήση της τεχνολογίας BlueTec (με AdBlue). Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται ο κινητήρας OM 651 σε δύο εκδόσεις ισχύος των 129 ίππων (Sprinter 313/513 BlueTec 4×4) και 163 ίππων (Sprinter 316/516 BlueTec 4×4). Για ακόμα μεγαλύτερες απαιτήσεις υπάρχει και η επιλογή του 3λιτρου V6 κινητήρα OM 642 με απόδοση 190 ίππους (Sprinter 319/519 BlueTec 4×4). Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται στάνταρντ με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο Eco Gear το οποίο συμβάλει ιδιαίτερα στην οικονομία καυσίμου. Εναλλακτικά το 4κίνητο Sprinter μπορεί να εφοδιαστεί με ένα 5τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Σε κάθε περίπτωση ο κατασκευαστής ανακοινώνει εντυπωσιακές τιμές μέσης κατανάλωσης καυσίμου όταν το όχημα κινείται στην άσφαλτο. Για την έκδοση κλούβας με τον 4κύλινδρο κινητήρα, η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 8,6 λίτρα/100 χλμ. δηλαδή μόλις ένα λίτρο περισσότερο από ότι καταναλώνουν οι αντίστοιχες πισωκίνητες εκδόσεις Sprinter. Αντίστοιχα, η κατανάλωση του V6 αγγίζει τα 10 λίτρα/100 χλμ.

ΕΥΡΕΙΑ ΓΚΑΜΑ

Τετρακίνητες εκδόσεις του Sprinter -με μεσαίο ή μακρύ μεταξόνιο- θα βρει κανείς σε όλα τα επίπεδα τονάζ, από τους 3,5 έως τους 5,0 τόνους, με τις βαρύτερες εκδόσεις να συνδυάζουν διπλά ελαστικά στον πίσω άξονα. Επίσης, από πλευράς αμαξώματος δεν υπάρχει σχεδόν κανένας περιορισμός, καθώς η γκάμα περιλαμβάνει 4κίνητες εκδόσεις κλούβας, crewbus, ακόμα και σασί με μονή η διπλή καμπίνα.

Τόσο ο βασικός όσο και ο προαιρετικός εξοπλισμός του Sprinter 4×4 μπορεί να ικανοποιήσει κάθε απαίτηση, με τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης -που έχουν τον πρώτο λόγο- να πλαισιώνονται από πολλά στοιχεία άνεσης στο εσωτερικό της εξαιρετικής καμπίνας. Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Mercedes-Benz, το επιπλέον κόστος των 4κίνητων εκδόσεων Sprinter σε σχέση με τις «απλές» ανέρχεται στα 8.391 ευρώ (+ΦΠΑ) για την αγορά της Γερμανίας.

Sprinter 316 Bluetec 4X4 Kombi

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , ,