Mercedes-Benz Citan: Με το νέο Citan, η Mercedes-Benz επεκτείνει προς τα κάτω και ταυτόχρονα ολοκληρώνει την οικογένεια ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που διαθέτει στην αγορά.

Ήταν γνωστό ήδη από το 2010 πως η γερμανική φίρμα θα προχωρούσε στο λανσάρισμα ενός μικρού οχήματος τύπου vanette για μεταφορές σε αστικό περιβάλλον. Γνωρίζαμε επίσης πως θα το έκανε σε συνεργασία με την κοινοπραξία Renault-Nissan, στο πλαίσιο της σχετικής συμφωνίας που υπεγράφη το 2010. Το Citan λοιπόν είναι το πρώτο προϊόν της Daimler που προέρχεται από αυτή τη συμφωνία και όπως καλά υποψιάζεστε βασίζεται στην πλατφόρμα του Renault Kangoo, με αμφότερα τα οχήματα να κατασκευάζονται σε εργοστάσιο στη Γαλλία.

Με αυτόν τον τρόπο η Mercedes-Benz τοποθετεί στην αγορά το δικό της vanette, προσδοκώντας να αποσπάσει μερίδιο 4-5% σε ένα τμήμα της αγοράς που εμφανίζει τα  τελευταία χρόνια αυξητικές τάσεις στις πωλήσεις, οι οποίες ανέρχονται ετησίως περίπου στις 700.000 μονάδες πανευρωπαϊκά. Το 2011 ήταν η πιο επιτυχημένη χρονιά (είπατε κάτι για κρίση;) στην ιστορία της Mercedes-Benz στο κομμάτι των πωλήσεων της κατηγορίας των βαν, πωλήσεις που ξεπέρασαν τις 264.000 μονάδες. Με την προσθήκη του Citan, στα ήδη επιτυχημένα και συνήθως leader σε κάθε αγορά Sprinter και Vito, η μάρκα βάζει στόχο πωλήσεων τις 400.000 μονάδες συνολικά μέχρι το 2015.

Το Mercedes Citan θα αποτελέσει ένα από τα highlight της μάρκας στην προσεχή Έκθεση Επαγγελματικών τον Σεπτέμβριο στο Αννόβερο. Ωστόσο έχουν προηγηθεί αρκετοί μήνες προετοιμασίας και σκληρών δοκιμών πολλών χιλιομέτρων, σε ακραίες συνθήκες προκειμένου το μικρό vanette να μπορεί να φέρει επάξια το αστέρι στη μάσκα του, με ότι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο αξιοπιστίας και ποιότητας κατασκευής.

 

 

ΓΚΑΜΑ

Η γκάμα εκδόσεων του Citan θα ακολουθήσει τη διάρθρωση που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε όλα τα vanette της αγοράς. Οι «καθαρόαιμες» επαγγελματικές εκδόσεις Panel Van θα είναι διαθέσιμες σε τρία μήκη αμαξώματος (3,940 – 4,320 – 4,710 μ.) που θα προκύπτουν από δύο διαφορετικά μεταξόνια ενώ οι ονομασίες Compact, Long και Extra Long, όπως και στο Vito, θα διαχωρίζουν τις σχετικές εκδόσεις. Φυσικά δεν θα λείπει και μια έκδοση μεικτής χρήσης με χώρο για πέντε επιβάτες αλλά και φορτίο, την οποία η Mercedes-Benz ονομάζει Citan Mixto. Ανάλογα την έκδοση, τρία θα είναι και τα επίπεδα μεικτού βάρους το οποίο θα ανέρχεται μέχρι τα 2.200 κιλά.

 


ΦΟΥΛ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ

Από άποψη εξοπλισμού, το Citan φέρει από τις βασικές του εκδόσεις όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και πιο συγκεκριμένα ABS, ASR (Acceleration Skid Control), VDC (Vehicle Dynamic Control), TCS (Traction Control System), Adaptive ESP ενώ υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης έως και έξι αερόσακων.

Σχεδιαστικά το μοντέλο υιοθετεί όπως είναι φυσικό την εικόνα που έχουν πια όλα τα οχήματα της μάρκας, από τα επιβατικά μέχρι το Actros και που χαρακτηρίζεται από το χρωμιωμένο αστέρι στη μεγάλη μάσκα και τη μεγάλη εισαγωγή αέρα σε τραπεζοειδή σχήμα που εκτείνεται κατά μήκος του προφυλακτήρα.

Στο εσωτερικό της καμπίνας, τα πάντα, από τους χρωματισμούς μέχρι την ποιότητα των υλικών «φωνάζουν» Mercedes ενώ όπως και εξωτερικά κανένα σχεδιαστικό στοιχείο δεν θυμίζει έστω και στο ελάχιστο το «αδελφό» Kangoo.

 

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΟΥ «ΞΕΧΝΟΥΝ» ΤΟ ΣΕΡΒΙΣ

Τρεις πετρελαιοκινητήρες με υπερτροφοδότη και απόδοση από 75 έως 110 ίππους θα κινούν τις εκδόσεις του Citan ενώ θα είναι διαθέσιμος και ένας βενζινοκινητήρας 114 ίππων. Ο τελευταίος συνδυάζεται στάνταρ με το πακέτο BlueEFFICIENCY της Mercedes που περιλαμβάνει σύστημα ECO Start/Stop, σύστημα διαχείρισης των συσσωρευτών και ελαστικά με μικρή αντίσταση κύλισης. Το ίδιο πακέτο θα είναι διαθέσιμο προαιρετικά και τους κινητήρες πετρελαίου.

Τα παραπάνω μηχανικά σύνολα θα συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια πέντε και έξι σχέσεων που θα μεταφέρουν τη δύναμη στους εμπρός τροχούς. Εδώ, μια ένδειξη στο ταμπλό υποδεικνύει κάθε φορά στον οδηγό την καταλληλότερη σχέση μετάδοσης με γνώμονα πάντα την οικονομία καυσίμου.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η εταιρία, οι προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης των κινητήρων πραγματοποιούνται κάθε 40.000 χλμ. ή κάθε δύο χρόνια.

Περισσότερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια θα μπορούμε να πούμε από τον Σεπτέμβριο όταν θα δούμε το Citan στο Αννόβερο και φυσικά όταν φτάσουν οι πρώτες εκδόσεις του και στην ελληνική αγορά.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , ,