Το τμήμα λεωφορείων της MAN-Neoplan αποτέλεσε ίσως την πιο πλούσια παρουσία στη φετινή μεγάλη έκθεση του Βελγίου. Η μάρκα παρουσίασε -εκτός από τους νέους κινητήρες Euro 6- πολλά νέα στοιχεία σε επίπεδο εξοπλισμού, τεχνολογίας και εναλλακτικών καυσίμων.

 

-01Αλλά ας ξεκινήσουμε από το highlight στο περίπτερο των Γερμανών που δεν ήταν άλλο από το Neoplan Cityliner με κινητήρα Euro 6, το οποίο κατέχει πλέον και επισήμως ένα πρωτοφανές ρεκόρ για την κατηγορία των τουριστικών λεωφορείων: μέση κατανάλωση καυσίμου που «σπάει» το φράγμα των 20 λίτρων για κάθε 100 χλμ.! Πιο συγκεκριμένα, ανεξάρτητο τεχνολογικό ινστιτούτο της Γερμανίας πιστοποίησε μετά από δοκιμασία 1.320 χιλιομέτρων ότι το Cityliner με τον νέο 6κύλινδρο κινητήρα D26, 440 ίππων (φυσικά Euro 6) επιτυγχάνει μέση κατανάλωση καυσίμου 19,8 λίτρων ανά 100 χλμ., με αντίστοιχα οφέλη σε επίπεδο ρύπων. Για το ρεκόρ αυτό συνέβαλαν αρκετοί παράγοντες όπως ο χαμηλός συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης του λεωφορείου καθώς και το αυτοματοποιημένο σύστημα μετάδοσης MAN TipMatic.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης πως τόσο τα αστικά όσο και τα τουριστικά λεωφορεία του κατασκευαστή, με τους νέους κινητήρες Euro 6 εμφανίζουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου έως και 5% σε σχέση με τους προηγούμενους κινητήρες προδιαγραφών EEV.

Neoplan Jetiner Euro6

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ

Πρώτη προβολή για το Neoplan Jetliner σε εκδόσεις με κινητήρες Euro 6. Στην έκθεση το είδαμε με τον 6κύλινδρο D20 απόδοσης 360 ίππων σε συνδυασμό με το 12τάχυτο αυτοματοποιημένο κιβώτιο MAN TipMatic. Το συγκεκριμένο λεωφορείο χαρακτηρίζεται για την ευελιξία του στην επιλογή και τη διαμόρφωση των καθισμάτων ενώ ταυτόχρονα προσφέρει αποσκευοθήκες χωρητικότητας μέχρι 8 κ.μ.

Τόσο στο Jetliner όσο και στο υπεραστικό MAN Lion’s Regio ο κατασκευαστής τοποθετεί τώρα νέου τύπου καθίσματα, αφενός με λεπτότερη πλάτη που αφήνει περισσότερο χώρο για τα πόδια και αφετέρου σημαντικά ελαφρύτερα που μειώνει το συνολικό βάρος των καθισμάτων κατά 15%. Το βάρος μειώνεται επιπλέον από τη χρήση πολυουρεθάνης αντί δέρματος στην επένδυση των καθισμάτων, στοιχείο που αποφέρει όφελος στο μεικτό βάρος των λεωφορείων.

«ΘΩΡΑΚΙΖΕΙ» ΤΑ ΦΡΕΝΑ

Είναι γνωστή η εμμονή των Γερμανών με την ασφάλεια και αυτό φαίνεται εύκολα εάν εξετάσει κανείς τον εξοπλισμό σε όλη τη γκάμα λεωφορείων. Τώρα η ενεργητική ασφάλεια των Neoplan Starliner και Cityliner αναβαθμίζεται περεταίρω με την προσθήκη του συστήματος EBA (Emergency Brake Assist) στον προαιρετικό εξοπλισμό των λεωφορείων. Το βοηθητικό αυτό σύστημα αναγνωρίζει το «φρενάρισμα πανικού» που εκτελεί ο οδηγός και ενεργοποιεί ακαριαία τη μέγιστη δύναμη πέδησης ανεξάρτητα από το εάν και πόσο αποτελεσματικά/αποφασιστικά πατήσει το σχετικό πεντάλ ο οδηγός. Ένας αισθητήρας στο εμπρόσθιο τμήμα του λεωφορείου ανιχνεύει τα κινούμενα ή σταματημένα οχήματα που προηγούνται και δίνει εντολές στο σύστημα προκειμένου να ενεργήσει ανάλογα. Η νομοθεσία προβλέπει την υποχρεωτική τοποθέτηση ανάλογων συστημάτων στα οχήματα που θα κυκλοφορήσουν από τον Νοέμβριο του 2015 και μετά.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ & ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

Η MAN έχει περισσότερα από 40 χρόνια εμπειρίας στην εξέλιξη οχημάτων που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο ενώ από το 2000 μέχρι σήμερα έχει παραδώσει πάνω από 7.500 μονάδες λεωφορείων, σασί λεωφορείων και κινητήρων που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο καύσιμο.

Η ανάλυση του κόστους στον κύκλο ζωής ενός λεωφορείου πετρελαίου και ενός φυσικού αερίου αποκαλύπτει τα πλεονεκτήματα του εναλλακτικού καυσίμου. Σε μια περίοδο δέκα ετών ένα αστικό MAN Lion’s City CNG θα κερδίζει περίπου 150.000 ευρώ σε καύσιμα σε σχέση με ένα ολόιδιο λεωφορείο με κινητήρα ντήζελ.

MAN LionsCity GL Euro6

ΣΥΣΤΗΜΑ BRT

Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο σύστημα BRT, δηλαδή στην αποκλειστική χρήση λωρίδων κυκλοφορίας από λεωφορεία. Σε πολλές πόλεις της Κίνας ήδη σε αρκετά δρομολόγια BRT χρησιμοποιούνται λεωφορεία MAN και Neoplan ενώ το ίδιο συμβαίνει στο Ντουμπάι και στο Άμπου Ντάμπι. Επιπλέον, 84 αρθρωτά λεωφορεία MAN 18,75 μέτρων ξεκίνησαν το καλοκαίρι δρομολόγια στην πόλη της Χάιφα (Ισραήλ) και το ίδιο αναμένεται να συμβεί μέχρι το τέλος της χρονιάς στο Τελ Αβίβ.

Στη φετινή Busworld η MAN παρουσίασε την έκδοση BRT του Lion’s City GL, με μήκος 18,75 μέτρων, πέντε πόρτες και αρκετές καινοτομίες όπως ο εσωτερικός φωτισμός με LED. Την κίνηση του λεωφορείου αναλαμβάνει ο κινητήρας CNG MAN E2876 που χρησιμοποιεί φυσικό αέριο ή βιοαέριο και συνδυάζεται με ένα 4τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

MAN_future_bus

ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Από το περίπτερο της γερμανικής εταιρίας δεν θα μπορούσαν να λείπουν πρωτότυπα οχήματα που αποτυπώνουν τις σκέψεις του κατασκευαστή για την αυτοκίνηση του μέλλοντος. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η σπουδή με τον τίτλο «Future of the Omnibus», ένα καινοτόμο σχεδιαστικά λεωφορείο που προορίζεται για τοπικές αστικές διαδρομές.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , ,