Τα νέα φορτηγά της Renault Trucks: Με μία επαναστατική κίνηση, πρωτοφανή στα χρονικά, η Renault Trucks αλλάζει μεμιάς όλη τη γκάμα των φορτηγών της, με εντελώς νέα εμφάνιση, πολλές τεχνολογικές καινοτομίες και φυσικά την ενσωμάτωση Euro 6 κινητήρων.

 

Αυτό πραγματικά δεν έχει προηγούμενο στην ιστορία των φορτηγών (αλλά και κάθε είδους οχημάτων). Ένας μεγάλος κατασκευαστής, όπως η Renault, να αλλάζει μέσα σε μία νύχτα όχι ένα από τα μοντέλα της (όπως είναι το συνηθισμένο μέχρι τώρα) αλλά ολόκληρη τη γκάμα της. Και όμως, η γαλλική εταιρία (υπό την σκέπη της Volvo Trucks) έκανε το μέχρι σήμερα αδιανόητο: έσβησε με μία γραμμή όλα όσα υπήρχαν μέχρι σήμερα, και ξεκινά ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στην ιστορία της.

Με αφορμή την ενσωμάτωση των κινητήρων Euro 6 και με σημαντικές επενδύσεις ύψους 2 δις ευρώ από την Volvo Trucks η Renault Trucks γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής που ανανεώνει όλη την γκάμα του μεμιάς. Σχεδιασμένα εξ’ αρχής με μία πολύ μοντέρνα και άκρως δυναμική εμφάνιση, τα νέα φορτηγά της εταιρίας χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, των Διεθνών Μεταφορών, των Διανομών και τα Εργοταξιακά. Το καθένα με το δικό του χαρακτηριστικό κωδικό, με τις αναμενόμενες διαφοροποιήσεις στην σχεδίαση της καμπίνας, αλλά πάντα κάτω από την κοινή ομπρέλα της νέας φιλοσοφίας της εταιρίας.

Στα φορτηγά των Διεθνών Μεταφορών (με την κωδική ονομασία «Τ») έχει δοθεί όπως είναι φυσικό η μεγαλύτερη βαρύτητα. Η νέα καμπίνα με πλάτος στα 2,5 μέτρα είναι ιδιαίτερα άνετη και ευρύχωρη, με εξαιρετικά καθίσματα από την γνωστή Recaro και πίνακα οργάνων που περιλαμβάνει οθόνη 7 ιντσών (την μεγαλύτερη της αγοράς). Υπάρχουν επίσης αρκετές ευρηματικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες (όπως ένας χώρος αποθήκευσης που είναι προσιτός τόσο από μέσα όσο και από το εξωτερικό του οχήματος), ενώ η τεχνολογία δίνει παντού το παρών ώστε να εξασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή άνεση και ασφάλεια στον οδηγό. Οι κινητήρες που χρησιμοποιούνται είναι οι Euro 6 DTI 11 και DTI 13, με αυτόματο κιβώτιο Optidrive το οποίο διαθέτει αναβαθμισμένο λογισμικό, ενώ υπάρχουν και δεκάδες βελτιώσεις σε όλα τα μηχανικά υποσυστήματα.

ΤΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑΚΑ ΦΟΡΤΗΓΑ

Στην κατηγορία των χωματουργικών, η εταιρία προσφέρει δύο επιλογές, με κωδικούς «C» και «K», για πιο ελαφριά και πιο σκληρή χρήση αντίστοιχα. Η σειρά «C» προσφέρεται σε δύο πλάτη καμπινών και σε γενικές γραμμές έχει πολλά από τα χαρακτηριστικά και την άνεση ενός κανονικού φορτηγού δρόμου. Η σειρά «Κ» είναι κατασκευασμένη με γνώμονα την αντοχή σε ιδιαίτερα σκληρά εδάφη, και εκτός των άλλων παρέχει την μεγαλύτερη γωνία προσέγγισης και διαφυγής απ’ όλα τα φορτηγά της κατηγορίας. Στην σειρά «C» διατίθεται το σύστημα Optitrack, το οποίο ανάλογα με τις συνθήκες μεταφέρει με υδραυλικό τρόπο δύναμη και στους εμπρός τροχούς, ενώ η σειρά «Κ» περιλαμβάνει και εκδόσεις με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Η σειρά «C» μπορεί να φτάσει σε ωφέλιμο τους 22,8 τόνους (σε έκδοση 8Χ4) ενώ η σειρά «Κ» κάτω από ειδικές συνθήκες μπορεί να μετακινήσει έως και 120 τόνους μεικτό σε ειδική έκδοση. Και εδώ οι κινητήρες Euro 6 κάνουν αισθητή την παρουσία τους, ενώ υπάρχουν δεκάδες σχεδιαστικές και κατασκευαστικές λεπτομέρειες  για να κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού και πιο αποδοτική την εργασία του.

ΦΟΡΤΗΓΑ ΔΙΑΝΟΜΩΝ

Στην κατηγορία των διανομών, με τον κωδικό «D» υπάρχουν αρκετές επιλογές, με την βασική έκδοση από 10 έως 18 τόνους, μία ακόμα μεγαλύτερη (με την επωνυμία «D Wide») για τονάζ από 16 έως 26 τόνους, και η «D Access» από τους 18 στους 26 τόνους και με καμπίνα χαμηλής εισόδου. Η γκάμα αυτή θα συμπληρωθεί σύντομα από μία ακόμα εκδοχή του μοντέλου, για να καλύψει το κενό από τους 3,5 έως τους 7,5 τόνους. Στην σειρά αυτή χρησιμοποιούνται οι νέοι Euro 6 κινητήρες DTI 5, DTI 8, σημαντικά βελτιωμένοι σε σχέση με τους αντίστοιχους του παρελθόντος τόσο σε ότι αφορά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας τους (αποδίδουν την μέγιστη ροπή από μόλις 900 στροφές) όσο και την οικονομία σε καύσιμο. Ενώ και η απόδοση του τετρακύλινδρου είναι αντίστοιχη με εκείνη ενός εξακύλινδρου, με ότι αυτό σημαίνει σε κέρδος σε ότι αφορά το ωφέλιμο φορτίο. Όλες οι εκδόσεις μπορούν να εφοδιαστούν με αυτόματα κιβώτια που μειώνουν ακόμα περισσότερο την κατανάλωση σε καύσιμο, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρία παρέχει την δυνατότητα παραγωγής πάνω από 100 διαφορετικών εκδόσεων, διευκολύνοντας έτσι τον πελάτη στην επιλογή και τοποθέτηση της υπερακατασκευής που χρειάζεται.

ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

Κλείνοντας αξίζει να σημειώσουμε μερικά χαρακτηριστικά νούμερα για όλη αυτή την εντυπωσιακή κίνηση της Renault. Το κόστος εξέλιξης άγγιξε τα 2 δις ευρώ. Χρειάστηκαν πάνω από 7 χρόνια εξέλιξης και ασχολήθηκαν με αυτή πάνω από 5.000 άνθρωποι, ανάμεσά τους και 50 μεγάλοι πελάτες από όλο τον κόσμο. Ήδη έχουν κατασκευαστεί 500 οχήματα, 300 εκ  των οποίων συμμετέχουν στις δοκιμές, οι οποίες έχουν ήδη καλύψει πάνω από 10 εκατομμύρια χιλιόμετρα στον δρόμο, αλλά και 5 εκατομμύρια ώρες στους πάγκους δοκιμών. Μαζί με όλα αυτά, υπάρχει με συνολική ανακατάταξη και αναβάθμιση των εργοστασίων έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ότι το τελικό προϊόν θα ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα της εποχής και στον ιδιαίτερα σκληρό ανταγωνισμό από τους άλλους κατασκευαστές.

Σε κάθε περίπτωση, και με βάση τις πρώτες ενδείξεις, η Renault Trucks (με την βοήθεια και την επίβλεψη πάντα της Volvo Trucks) φαίνεται να κάνει μία εντυπωσιακή κίνηση την κατάλληλη στιγμή. Μία κίνηση που δεν μένει βεβαίως μόνο στις εντυπώσεις, αλλά όπως φαίνεται έχει και αρκετή ουσία, καθώς όχι μόνο οργανώνει και εξορθολογεί την γκάμα της, αλλά δημιουργεί και φορτηγά που σίγουρα θα συζητηθούν πολύ μέσα στους επόμενους μήνες.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , , ,