new Sprinter Euro 6

 

Νέο Mercedes-Benz Sprinter Euro 6: Εφοδιασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, και με την πρωτιά σε Euro 6 κινητήρες, το νέο Sprinter έρχεται να συνεχίσει αυτό που κάνει εδώ και δεκαετίες: να είναι το καλύτερο –και με διαφορά- van της αγοράς.

Τα λόγια για το Sprinter είναι μάλλον περιττά. Όνομα γνωστό και καταξιωμένο στην αγορά των van, με τεράστια επιτυχία σε κάθε είδους μεταφορικό έργο (να μην ξεχνάμε ότι είναι η κύρια βάση για την αγορά –μεταξύ άλλων- και των mini buses), με πωλήσεις και αριθμούς που κανένας άλλος κατασκευαστής δεν μπορεί να πλησιάσει, αποτελεί θα λέγαμε τον ορισμό της κατηγορίας. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και η υπάρχουσα γενιά, με αρκετά χρόνια ήδη στην «πλάτη» της, όχι μόνο δεν δείχνει… κουρασμένη, αλλά, το αντίθετο: σε οποιαδήποτε συγκριτική δοκιμή και να γίνει με τον πιο σύγχρονο ανταγωνισμό, το υπάρχον Sprinter κερδίζει άνετα και με διαφορά την πρώτη θέση.

Παρ’ όλα αυτά η εταιρία έκρινε ότι ήρθε η ώρα για μια νέα γενιά του μοντέλου. Μία γενιά που θα ενσωματώσει ότι πιο σύγχρονο έχει εμφανιστεί στον τομέα της ασφάλειας και της άνεσης. Ενώ παράλληλα θα αποτελέσει και το πρώτο van στην αγορά που θα «φορέσει» τους νέους Euro 6 κινητήρες. Μαζί με όλα αυτά, οι Γερμανοί προχώρησαν σε εκτεταμένες αλλαγές και βελτιώσεις στην εμφάνιση και τα μηχανικά μέρη, δημιουργώντας ένα σύνολο που όπως φαίνεται γράφει την «ατζέντα» για τα van της επόμενης πενταετίας (τουλάχιστον).

Σε πρόσφατο ταξίδι μας στην Γερμανία, είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το νέο δημιούργημα της Mercedes-Benz και να το οδηγήσουμε για αρκετά χιλιόμετρα. Στο κείμενο που ακολουθεί σας μεταφέρουμε μια πρώτη, συνοπτική, εικόνα για τα πολλά νέα τεχνικά στοιχεία του Sprinter. Ενώ σε προσεχή άρθρα θα επανέλθουμε σε επιμέρους σημεία, καθώς για άλλη μια φορά οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν κάνει πραγματικά σπουδαία δουλειά και σε βάθος.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ MAXIMUM

Δεν είναι τυχαίο ότι το πρώτο-πρώτο πράγμα που αναφέρουν οι Γερμανοί της Mercedes για το νέο τους van είναι οι τεχνολογίες που ενσωματώνει σε σχέση με την άνεση και την ασφάλεια του οδηγού και του οχήματος. Με τα van να αποτελούν πλέον ένα σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι των ευρωπαϊκών δρόμων, τα ηλεκτρονικά συστήματα καθίστανται εκ των ων ουκ άνευ για ένα όχημα που θέλει να κινείται γρήγορα και με ασφάλεια, τόσο εντός όσο και εκτός πόλης.

Στο νέο Sprinter υπάρχουν πολλά τέτοια συστήματα, κάποια ήδη γνωστά, και κάποια που εφαρμόζονται για πρώτη φορά σε όχημα αυτού του είδους. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν το σύστημα που προειδοποιεί και προλαμβάνει –σε συνεργασία με το ESP- την κακή στιγμή από την αιφνίδια ύπαρξη δυνατών πλάγιων ανέμων (Crosswind Assist), το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα (Collision Prevention Assist), το σύστημα υποβοήθησης για τα «νεκρά σημεία» του οχήματος που δεν φαίνονται στον καθρέπτη (Blind Spot Assist), το σύστημα αυτόματης επιλογής της «μεγάλης σκάλας» στα φώτα (Highbeam Assist) και το σύστημα διατήρησης της λωρίδας κίνησης (Lane Keeping Assist). Όλα αυτά συνδυάζονται και λειτουργούν παράλληλα με όλα τα ήδη γνωστά ηλεκτρονικά συστήματα (από το ESP τελευταίας γενιάς μέχρι το ABS), δημιουργώντας έτσι ένα όχημα που μοιάζει σχεδόν άτρωτο, ακόμα περισσότερο και από τα επιβατικά. Και που πάνω απ’ όλα κάνει τη ζωή του οδηγού ακόμα πιο εύκολη και ασφαλή.

ΤΟ ΠΡΩΤΟ VAN ΜΕ EURO 6

H δεύτερη πιο σημαντική είδηση για το νέο Sprinter αφορά τους κινητήρες, προδιαγραφών Euro 6. Πρόκειται για μία ακόμα παγκόσμια πρωτιά για το van της Mercedes-Benz, με σημαντικά οφέλη στην μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων αλλά και σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση καυσίμου. Η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων αποτελείται από τετρακύλινδρα και εξακύλινδρα σύνολα, με αποδόσεις που ξεκινούν από τους 95 ίππους και φθάνουν έως και τους 190 ίππους στην κορυφαία έκδοση. Παράλληλα για όσους χρειάζονται έκδοση με βενζινοκινητήρα, υπάρχει και αυτή η επιλογή, με τον γνωστό κινητήρα των 1,8 λίτρων και των 156 ίππων (που μπορεί να συνδυαστεί και με αέριο). Για την μετάδοση υπάρχουν δύο επιλογές, το γνωστό εξατάχυτο ECO Gear αλλά και το επτατάχυτο αυτόματο 7G Tronic Plus, με τεχνολογία και προδιαγραφές που για πρώτη φορά συναντάμε σε van.

O συνδυασμός όλων αυτών των τεχνολογιών, μαζί με το «πακέτο» BlueEFFICIENCY δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ένα ιδιαίτερα οικονομικό όχημα, με την Mercedes-Benz ν’ ανακοινώνει την τιμή ρεκόρ των 6,3 λίτρων/100 χλμ. Ένα νούμερο που καθιστά το Sprinter πρωταθλητή στην οικονομία καυσίμου. Κάτι που σε συνδυασμό με τα μεγάλα διαστήματα σέρβις (κάθε 60.000 χλμ.!) και τις μικρές απαιτήσεις σε συντήρηση, δημιουργούν ένα σύνολο που προσφέρει το μέγιστο δυνατό όφελος από άποψη λειτουργικού κόστους στον ιδιοκτήτη ή στην εταιρία που το χρησιμοποιεί. Τέλος, για όσους δεν επιθυμούν την μετάβαση στην Euro 6 τεχνολογία, η Mercedes διαθέτει το Sprinter και σε Euro 5 εκδοχή (και μάλιστα στις τελευταίες και πιο αυστηρές προδιαγραφές), με τα ίδια ακριβώς στοιχεία τόσο σε ότι αφορά την απόδοση των κινητήρων όσο και σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση καυσίμου.

Sprinter Euro 6 interiorΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Σημαντικές είναι και οι αλλαγές τόσο σε ότι αφορά την σχεδίαση του νέου μοντέλου, όσο και σε ότι έχει να κάνει με την ποιότητα και την άνεση της καμπίνας. Η αισθητική προσέγγιση του νέου Sprinter πλησιάζει ακόμα περισσότερο την σχεδιαστική αντίληψη των επιβατικών της εταιρίας, με την ανασχεδιασμένη μάσκα και τα νέα φωτιστικά σώματα να δημιουργούν ένα εντυπωσιακό όσο και δυναμικό εμπρός μέρος. Παράλληλα έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στην παθητική ασφάλεια του οδηγού αλλά και των πεζών (το εμπρός καπό είναι τοποθετημένο ψηλότερα για καλύτερη προστασία των τελευταίων), στοιχείο που ανέκαθεν αποτελούσε κυρίαρχο στόχο στα αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρίας, είτε επιβατικά είτε επαγγελματικά. Η νέα σχεδίαση έχει επίσης σημαντικά οφέλη και στην αεροδυναμική του αμαξώματος, κάτι που συμβάλλει και αυτό με τη σειρά του στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Σε ότι αφορά την καμπίνα, και παρά το γεγονός ότι το ήδη υπάρχον Sprinter αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία, η Mercedes-Benz βελτίωσε ακόμα περισσότερο τόσο την ποιότητα των υλικών όσο και τις παρεχόμενες ανέσεις. Με πιο άνετα και ποιοτικά καθίσματα, με βελτιωμένα πλαστικά, με καλύτερη και πιο σωστή εργονομία στους διακόπτες, και με ένα σωρό έξτρα που μπορεί να προσθέσει κανείς, το νέο Sprinter δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από τα καλά επιβατικά της εταιρίας. Βελτιωμένος σημαντικά είναι και ο κλιματισμός, ενώ η πληθώρα θηκών σε όλη την καμπίνα, εξασφαλίζουν ότι ο οδηγός θα έχει την μέγιστη δυνατή άνεση κατά την διάρκεια της εργασίας του.

Από εκεί και πέρα, η υπόθεση Sprinter είναι ένα πραγματικό βιομηχανικό case study για όλους τους υπόλοιπους κατασκευαστές. Από την απίστευτη προσοχή στην λεπτομέρεια, την κορυφαία ποιότητα κατασκευής με ανοχές ίσες ή και μικρότερες από αυτές των επιβατικών, με μεθόδους και τεχνολογίες που όμοιές τους δεν υπάρχουν πουθενά στον χώρο κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων. Και μαζί όλες εκείνες οι υπηρεσίες μετά την πώληση που παρέχει η Mercedes-Benz είτε αυτές αφορούν την παραγωγή ακριβώς στα μέτρα του πελάτη και μέσα στο εργοστάσιο της έκδοσης που επιθυμεί είτε τα πολλά προγράμματα υποστήριξης σέρβις, χρηματοδότησης κ.λπ.

Όπως και να έχει πάντως, το Sprinter και με τη νέα του μορφή είναι χωρίς καμία αμφιβολία η κορυφαία επιλογή για την αγορά των van. Aπλά με όλες αυτές τις νέες τεχνολογίες, την ενσωμάτωση των κινητήρων Euro 6, την περεταίρω βελτίωση  της ποιότητας κατασκευής, την πληθώρα των εκδόσεων και εξοπλισμού, το μόνο που καταφέρνει είναι να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο την απόστασή του από τον όποιο ανταγωνισμό. Στην πράξη, και για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, υπάρχει το Sprinter να κυριαρχεί σε πρώτο πλάνο και όλοι οι άλλοι κάπου στο βάθος του κάδρου. Και αυτό σπάνια συμβαίνει όχι μόνο στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και σε οποιοδήποτε άλλο βιομηχανικό προϊόν σε παγκόσμιο επίπεδο.

 

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , , ,