new Volvo FM

Νέο Volvo FM: Ένα σύγχρονο φορτηγό για όλες τις δουλειές υποστηρίζουν ότι δημιούργησαν οι Σουηδοί της Volvo Trucks. Η νέα σειρά FM που παρουσιάστηκε σήμερα, έρχεται με νέους κινητήρες Euro 6 και βελτιωμένα χαρακτηριστικά σε επίπεδο σχεδίασης, μηχανικών μερών και υπηρεσιών υποστήριξης.

 

Λίγους μήνες μετά την παρουσίαση της νέας ναυαρχίδας FH, ο Σουηδός κατασκευαστής αποκαλύπτει τα σχέδιά του στη μεσαία κατηγορία φορτηγών ετοιμάζοντας μια σειρά FM καλύτερη και πιο ενημερωμένη από ποτέ. Ο πρόεδρος της εταιρίας, κ. Claes Nilsson παρομοιάζει το νέο φορτηγό σαν «τον παίκτη που τα κάνει όλα μέσα στο γήπεδο, που κάνει εξίσου εξαιρετική δουλειά όπου αυτό είναι αναγκαίο». Μεταξύ των κύριων χαρακτηριστικών που αναβαθμίζουν το φορτηγό είναι το μειωμένο βάρος, οι νέοι συνδυασμοί αξόνων, η σωστή προετοιμασία του πλαισίου για τους υπερκατασκευαστές αμαξωμάτων και η αισθητική αναβάθμιση της καμπίνας. Βέβαια μην ξεχνάμε την υιοθέτηση τεχνολογιών που είδαμε να εφαρμόζονται και στο μεγάλο FH όπως το σύστημα «I-See» που μειώνει την κατανάλωση έως και 5% αλλά και το «Volvo Dynamic Steering», την καινοτομία του κατασκευαστή για εξαιρετική κατευθυντική ευστάθεια.

Τις εκδόσεις φορτηγών της νέας σειράς FM θα πλαισιώσουν αποδοτικοί κινητήρες χωρητικότητας 11 και 13 λίτρων, τεχνολογίας Euro 6. Το επίσημο ντεμπούτο για το κοινό θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο, στην έκθεση επαγγελματικών οχημάτων του Μπέρμιγχαμ ενώ η παραγωγή για τους ευρωπαίους πελάτες της εταιρίας αναμένεται να ξεκινήσει τον προσεχή Σεπτέμβριο.

ΤΙ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Volvo Trucks, το νέο FM προσεγγίζει τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού συνδυάζοντας εξαιρετική οδική συμπεριφορά, μέγιστο χρόνο λειτουργίας και ελάχιστο κόστος καυσίμων. Τα βελτιωμένα χαρακτηριστικά που εμφανίζει το φορτηγό στην οδήγηση προέρχονται από την παρουσία του «Volvo Dynamic Steering», από μια σειρά βελτιώσεων στο πλαίσιο (με στόχο, κυρίως, τη μείωση του βάρους), από το νέο σύστημα ανάρτησης εμπρός και πίσω καθώς και από τις νέες βάσεις των κινητήρων. Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό στα μηχανικά μέρη είναι οι τρεις κατευθυντήριοι άξονες στις εκδόσεις 8×2, είτε ένας εμπρός και δύο πίσω, είτε δύο εμπρός και ένας πίσω. Η νέα αυτή επιλογή εξασφαλίζει στο φορτηγό μικρότερο κύκλο στροφής χωρίς μεγάλες φθορές στα ελαστικά.

Για τον έλεγχο των καυσίμων η μάρκα «επιστρατεύει» συνδυαστικά την τεχνολογία και τις υπηρεσίες υποστήριξης προκειμένου να μειωθούν τα σχετικά κόστη του μεταφορέα. Πιο συγκεκριμένα το σύστημα I-See έρχεται ως συμπλήρωμα της μετάδοσης I-Shift και μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου έως και 5% στις περιπτώσεις μεταφορικού έργου μεγάλων αποστάσεων. Υπενθυμίζουμε πως το εν λόγω σύστημα καταγράφει πληροφορίες για την τοπογραφία των δρόμων στους οποίους κινείται το φορτηγό κατά τη διάρκεια επαναλαμβανόμενων δρομολογίων και χρησιμοποιώντας αυτές τις πληροφορίες βελτιώνει τις αλλαγές στις σχέσεις του κιβωτίου, την ταχύτητα και την βοηθητική πέδηση με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης σε κάθε επόμενο δρομολόγιο. Μάλιστα μια διευρυμένη εκδοχή αυτής της τεχνολογίας χρησιμοποιεί πληροφορίες από άλλα φορτηγά του στόλου και προβαίνει στις απαραίτητες ρυθμίσεις από το πρώτο κιόλας δρομολόγιο. Σε επίπεδο υπηρεσιών η Volvo Trucks θέτει στη διάθεση των πελατών της τα «Dynafleet Fuel & Environment», «Fuel Advice Service» και «Efficient Driving Training Course».

Σχετικά με το μέγιστο δυνατό χρόνο λειτουργίας του νέου FM, ο κατασκευαστής συνδυάζει την υψηλή ποιότητα κατασκευής με την τηλεματική, χάρη στην οποία είναι δυνατή η παρακολούθηση –μέσω υπολογιστή- σε πραγματικό χρόνο της φθοράς και της κατάστασης ορισμένων βασικών τομέων του φορτηγού. Έτσι είναι ευκολότερος ο προγραμματισμός των εργασιών συντήρησης και η απόλυτη εκμετάλλευση πιθανών σχετικών συμβολαίων και εγγυήσεων.

Οι αλλαγές στα μηχανικά μέρη ολοκληρώνονται με την παρουσία των νέων κινητήρων. Όλες οι εκδόσεις του FM σε επίπεδο κινητήρων πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 που θα τεθούν σε ισχύ από τον προσεχή Ιανουάριο. Για την κάλυψη αυτών των προδιαγραφών ο κατασκευαστής κάνει χρήση της τεχνολογίας SCR (Selective Catalytic Reduction). Το βασικό μηχανικό σύνολο D11 καλύπτει ένα εύρος απόδοσης ισχύος από τους 330 έως τους 450 ίππους ενώ ο μεγαλύτερος κινητήρας D13 είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με απόδοση από 420 έως 500 ίππους.

new Volvo FM interior

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ

Η λογική στον σχεδιασμό της καμπίνας ήταν να καθιστά πιο άνετες και ευχάριστες τις καθημερινές συνθήκες εργασίας του οδηγού, χωρίς να παραβλέπονται φυσικά τομείς όπως η σωστή εργονομία και η ασφάλεια. Η καμπίνα του νέου FM είναι κατασκευασμένη από χάλυβα υψηλής αντοχής και βρίσκεται τοποθετημένη στο σασί σε χαμηλή απόσταση από το έδαφος επιτρέποντας την άνετη είσοδο σε αυτή με μόλις δύο σκαλοπάτια, ενώ και η ορατότητα του οδηγού ευνοείται από αυτή ακριβώς την τοποθέτηση.

Εξωτερικά το σχήμα είναι αρκετά αεροδυναμικό, αλλά χωρίς υπερβολές. Κυριαρχούν τα μαύρα πλαστικά τμήματα κάτω από το -αρκετά κεκλιμένο- παρμπρίζ και στη μεγάλη μάσκα, η νέα θέση στο λογότυπο της μάρκας και οι στρογγυλεμένες γωνίες στα φανάρια, στον προφυλακτήρα και στους καθρέπτες. Ειδικά τα νέα φωτιστικά σώματα, που είναι βελτιωμένα σε απόδοση και δυνατότητες συντήρησης, ευθυγραμμίζουν τη νέα σειρά με τη σχεδιαστική ταυτότητα που έχει εισάγει η μάρκα με το μεγάλο FH. Πολύ καλό είναι επίσης ότι ενσωματώνουν όλες τις λειτουργίες (φώτα «στροφής», φώτα ημέρας κ.α.) σε μια και μόνο μονάδα. Ο πελάτης μπορεί να ενισχύσει περεταίρω την αποτελεσματικότητα των προβολέων τοποθετώντας φώτα Bi-Xenon και ενεργούς προβολείς που κατευθύνουν πιο σωστά τις ακτίνες φωτός κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Στο εσωτερικό της καμπίνας παρατηρούμε ένα σύγχρονο περιβάλλον, με έντονα τα οδηγοκεντρικά στοιχεία. Το ταμπλό χωρίζεται στη μέση με τη μεγάλη κονσόλα η οποία είναι στραμμένη προς τον οδηγό, γίνεται χρήση διχρωμίας με γκρι-μπεζ σε όλα τα πλαστικά μέρη της καμπίνας ενώ και τα υπόλοιπα υλικά που ντύνουν το χώρο δείχνουν προσεκτικά επιλεγμένα από άποψη αισθητικής και αντοχής στο χρόνο. Εκτός από τους τοποθετημένους σε σωστή απόσταση διακόπτες, ο οδηγός έχει στη διάθεσή μου ένα επανασχεδιασμένο κάθισμα με νέες δυνατότητες ρύθμισης που παρέχει βελτιωμένη οσφυϊκή υποστήριξη. Ο χώρος –ανάλογα την έκδοση- παρέχει μια σειρά από λύσεις αποθήκευσης μικρών και μεγάλων αντικειμένων και παρά το μεγάλο ύψος στο τούνελ του κινητήρα υπάρχει ευρυχωρία και ελευθερία κινήσεων.

Ο κατάλογος με τα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας που μπορούν να εφοδιάσουν το νέο FM είναι πραγματικά ατελείωτος. Εκτός από μια πληθώρα ηλεκτρονικών, διαθέσιμων ακόμα και από τη βασική έκδοση, υπάρχουν συστήματα υποστήριξης όπως για παράδειγμα το ασύρματο τηλεχειριστήριο για τον χειρισμό του φορτίου έξω από την καμπίνα. Επιπλέον μέσω μιας εφαρμογής στο κινητό, ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί από απόσταση μια σειρά από λειτουργίες του φορτηγού όπως την ποσότητα του καυσίμου, του AdBlue, του λαδιού, την κατάσταση της μπαταρίας, πληροφορίες για το άνοιγμα και το κλείσιμο των θυρών και την πιθανή ενεργοποίηση του συναγερμού.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,