Scania Electric truck

Scania και Siemens ήρθαν σε συμφωνία προκειμένου να εξελίξουν από κοινού την τεχνολογία που θα καταστήσει ηλεκτροκίνητα τα φορτηγά και τα λεωφορεία της πρώτης, περίπου με τον τρόπο που γνωρίζουμε ήδη από τα τρόλεϊ. Η Σουηδία είναι η πρώτη χώρα παγκοσμίως που πιθανόν να φιλοξενήσει ηλεκτροκίνητα φορτηγά καθώς και το σχετικό δίκτυο, αποκλειστικά για εμπορευματικές μεταφορές.

Από τη μία η Scania εξερευνά πολλά χρόνια τώρα τις πιθανότητες να εισάγει την ηλεκτροκίνηση στα οχήματά της και από την άλλη η Siemens εργάζεται πάνω στη σχετική τεχνολογία με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα όπως σας έχουμε αναλύσει σε τεχνικό άρθρο που αναφέρεται στο σύστημα «eHighway». Τα οφέλη από την εφαρμογή της συγκεκριμένης –φιλικής προς το περιβάλλον- τεχνολογίας είναι πολλαπλά. Η κίνηση των οχημάτων μέσω ηλεκτρικής ενέργειας δεν επιβαρύνει το περιβάλλον με ρύπους όπως CO2, οξείδια του αζώτου και σωματίδια. Αυτού του τύπου η ηλεκτροκίνηση μπορεί να μειώσει σημαντικά το συνολικό κόστος που συνδέεται με τη λειτουργία ενός τυπικού φορτηγού που εκτελεί μεταφορικό έργο. Η αυξημένη αποδοτικότητα του συστήματος, η μεγάλη διάρκεια ζωής των ηλεκτροκινητήρων καθώς και η απεξάρτηση από ακριβά ορυκτά καύσιμα θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να πετύχουν σημαντική εξοικονόμηση στο κόστος χρήσης.

Στην ουσία μιλάμε για υβριδικά φορτηγά στα οποία ο ηλεκτροκινητήρας τους δεν θα τροφοδοτείται από μπαταρίες (όπως συμβαίνει τώρα) αλλά απευθείας από το δίκτυο ηλεκτροφόρων καλωδίων ενώ στους δρόμους που δεν θα υπάρχουν εναέριες γραμμές επαφής τα φορτηγά θα χρησιμοποιούν –όπως τα συμβατικά- τον πετρελαιοκινητήρα τους. Επιπλέον, η ενέργεια που εκλύει ένα φορτηγό κατά την πέδηση (όπου οι κινητήρες λειτουργούν ως γεννήτριες) θα μπορεί να επιστρέφει πίσω στο δίκτυο υπό τη μορφή ηλεκτρικής ενέργειας η οποία θα χρησιμοποιείται και πάλι!

Intelligenter Stromabnehmer ermöglicht volle Flexibilität desΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

Ένα διπολικό σύστημα γραμμών επαφής, εφάμιλλο με αυτό που χρησιμοποιούν τα κοινά τρόλεϊ χειρίζεται την τροφοδοσία ρεύματος στο φορτηγό ενώ η σχεδίαση επιτρέπει τον απρόσκοπτο και ασφαλές εφοδιασμό ακόμα και σε ταχύτητες κίνησης έως και 90 χλμ./ώρα. Ένας σταθερός σταθμός τροφοδοσίας που μπορεί να βρίσκεται στο πλάι του δρόμου παρέχει την ενέργεια στην εναέρια γραμμή επαφής. Μέσω κινητών παντογράφων (που επιτρέπουν την εν κινήσει σύνδεση-αποσύνδεση με το δίκτυο), η ενέργεια μεταδίδεται απ’ ευθείας από τις εναέριες γραμμές στον ηλεκτροκινητήρα του φορτηγού. Στους δρόμους που δεν υπάρχει το δίκτυο ενεργοποιείται ο πετρελαιοκινητήρας ο οποίος ωστόσο δεν αποδίδει τη δύναμή του απευθείας στον άξονα κίνησης αλλά -μέσω της γεννήτριας- στον ηλεκτροκινητήρα! Και αντίστροφα, τη στιγμή που ένας ειδικό scanner εντοπίσει μια εναέρια γραμμή επαφής, οι παντογράφοι είναι έτοιμοι να σηκωθούν και να συνδεθούν με το δίκτυο.

Πρόκειται για ένα σύστημα, που όπως αποδεικνύουν οι μελέτες μπορεί να προσφέρει πραγματικές λύσεις για μεταφορικό έργο μικρών και μεσαίων αποστάσεων, κυρίως στις περιπτώσεις επαναλαμβανόμενων δρομολογίων μεταξύ συγκεκριμένων σημείων αναχώρησης και άφιξης (αεροδρόμια, λιμάνια, ορυχεία κ.α.).

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,