Mercedes-Benz Arocs – Πλαίσιο/Αναρτήσεις/Εκδόσεις: Η ποικιλία εκδόσεων όσον αφορά στους άξονες και τη μετάδοση της κίνησης εντυπωσιάζει στο νέο Arocs. Πως διαμορφώνεται η σχετική γκάμα, πως εξοπλίζεται το φορτηγό σε άξονες και αναρτήσεις ανάλογα την εφαρμογή και πως διευκολύνεται το έργο των υπερκατασκευαστών.

 

Το νέο Arocs διατίθεται σε εκδόσεις με δύο, τρεις ή τέσσερις άξονες ενώ ο κατασκευαστής προσφέρει μια ευρεία γκάμα επιλογών ως προς την μετάδοση της κίνησης από 4×2 στο φορτηγό με δύο άξονες έως τη διαμόρφωση 8×8 της 4αξονικής έκδοσης με την κίνηση να μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς και τους δύο εμπρόσθιους άξονες να είναι κατευθυντήριοι.

Εκτός από τις «συμβατικές» εκδόσεις Arocs με έναν ή δύο πίσω κινητήριους άξονες για μεταφορικό έργο σε ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο η Mercedes-Benz προσπαθεί να καλύψει και τις απαιτήσεις για εκτός δρόμου κίνηση μέσα από τρεις διαφορετικούς τύπους τετρακίνησης. Καταρχήν υπάρχει ένα νέο σύστημα κίνησης με υδραυλική υποβοήθηση που σχεδιάστηκε για εφαρμογές που απαιτούν αυξημένη πρόσφυση, κυρίως στην άσφαλτο. Αυτή η παραλλαγή της συμβατικής 4κίνησης εμπλέκει με υδροδυναμικό –αντί για μηχανικό- τρόπο τους τροχούς του εμπρόσθιου άξονα εξοικονομώντας καύσιμα αλλά και έως μισό τόνο στο μεικτό του οχήματος σε σχέση με τη μόνιμη 4κίνηση.

Άλλη λύση του κατασκευαστή, που ενδείκνυται όταν προτεραιότητα έχουν η χαμηλή κατανάλωση και το υψηλό ωφέλιμο (και όχι για παράδειγμα η ανάγκη για έλξη) είναι η εμπλοκή της 4κίνησης χωρίς να υπάρχει σχετικός επιλογέας. Εδώ, ο εμπρόσθιος άξονας εμπλέκεται μέσω του κιβωτίου, όταν το όχημα είναι σε στάση, με την μετάδοση να γίνεται σε αναλογία 1:1. Η τρίτη σχετική λύση είναι η μόνιμη 4κίνηση που προορίζεται για εφαρμογές του Arocs σε δύσβατα εδάφη, με μεγάλη κλίση.

Για κάθε μια από τις διαμορφώσεις κίνησης, η Mercedes-Benz προσφέρει μια ποικιλία από μπλοκέ διαφορικά (ενεργοποίηση μέσω ενός διακόπτη) ανάλογα με τον τύπο της έκδοσης Arocs.

ΔΥΟ ΠΛΑΙΣΙΑ

Στο νέο Arocs υπάρχουν δύο παραλλαγές πλαισίου προκειμένου η κάθε έκδοση να εστιάζει αποτελεσματικότερα στην εφαρμογή στην οποία καλείται να ανταποκριθεί. Η κατασκευή του πλαισίου είναι ζωτικής σημασίας παράγοντας για τις εκτός δρόμου ικανότητες, την αντοχή, το ωφέλιμο φορτίο ενός φορτηγού. Έτσι λοιπόν για εκδόσεις του Arocs εργοταξιακής χρήσης, σε δύσκολα εδάφη έχει προβλεφθεί ένα πλαίσιο από λεπτόκοκκο χάλυβα υψηλής αντοχής, πλάτους 744 χιλιοστών και πάχους 8 ή 9 χιλιοστών. Αυτά τα χαρακτηριστικά εγγυώνται υψηλό ωφέλιμο φορτίο και υψηλή στρεπτική ακαμψία στις πιο δύσκολες συνθήκες. Για βαρέως τύπου άξονες άνω των 26 τόνων υιοθετείται και μια ειδική ανάρτηση ενώ ανάλογα το μεικτό βάρος δίνεται η επιλογή για δύο, τρία ή τέσσερα φύλλα σούστας τόσο στον εμπρόσθιο όσο και στον οπίσθιο άξονα.

Στην περίπτωση που η έκδοση του Arocs προορίζεται για χρήση στον δρόμο, το πλαίσιο διευρύνεται κατά 90 χιλ., στα 834 χιλ. ενώ μπορεί να συνδυαστεί και αερανάρτηση 4άρων σημείων στον πίσω άξονα για καλύτερη άνεση και ευκολότερο χειρισμό.

Για ευνόητους λόγους, το πλαίσιο του Arocs βρίσκεται τουλάχιστον 115 χιλιοστά ψηλότερα από αυτό του Actros, μια απόσταση που μεγαλώνει ακόμα 45 χιλιοστά στις περιπτώσεις εκτός δρόμου χωματουργικού με ανατροπή ή μπετονιέρας.

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Στα 2αξονικά φορτηγά της γκάμας Arocs έχει επαναπροσδιοριστεί η θέση των δύο αξόνων, με μια μετατόπιση κατά 60 χιλ. προς τα πίσω. Αυτό έχει επιτρέψει τη χρήση ακόμα μεγαλύτερων ελαστικών, πέρα από τα τυπικά μεγέθη 13 R 22,5 που χρησιμοποιούνται στις κατασκευές. Το ίδιο συμβαίνει και στα 4αξονικά φορτηγά, τόσο με τους κατευθυντήριους άξονες (κατά 60 χιλ.) όσο και τους πίσω άξονες (κατά 110 χιλ.) με όφελος όχι μόνο τις επιπλέον επιλογές στα ελαστικά αλλά και στην καλύτερη κατανομή του βάρους.

Για να καταστεί αποτελεσματικότερη η δουλειά των υπερκατασκευαστών, το πλαίσιο του Arocs φέρει οπές ανά 50 χιλ., τυποποιημένα στηρίγματα τοποθέτησης, μπλοκ στήριξης καθώς και εξαρτήματα σύνδεσης. Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν προκαθορισμένες περιοχές τοποθέτησης των διαφόρων συστημάτων, εύκολη πρόσβαση στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα του φορτηγού και αυτό σημαίνει εξοικονόμηση χρόνου και γρηγορότερη αποπεράτωση της υπερκατασκευής.

Κάθε προϊόν που φέρει το αστέρι στη μάσκα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη λέξη «καινοτομία» και το νέο Arocs δεν αποτελεί εξαίρεση. Αναφερθήκαμε ήδη στις καινοτομίες της γραμμής κίνησης, των βοηθητικών συστημάτων πέδησης και του σχεδιασμού του πλαισίου. Μια ακόμα ωστόσο «κρύβεται» στο σύστημα διεύθυνσης του φορτηγού και πιο συγκεκριμένς στις 4αξονικές εκδόσεις του. Αναφερόμαστε στο Servotwin, το σύστημα που συνδυάζει την κλασική υδραυλική υποβοήθηση με μια ακόμα, ηλεκτρική, με αποτέλεσμα ένα ταχύτατο τιμόνι με ενεργό επιστροφή. Αυτή η τεχνολογία διατίθεται προαιρετικά στις πιο ελαφρές εκδόσεις και υπόσχεται ακρίβεια χειρισμών και υψηλή άνεση για τον οδηγό.

 

13

 

 

 

14

 

15

 

16

 

17

 

18

 

19

 

20

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,