«Volvo Dynamic Steering»: Μόλις δύο μήνες μετά το λανσάρισμα της νέας σειράς FH, η Volvo Trucks παρουσιάζει μια καινοτομία παγκόσμιας κλάσης που αφορά στο σύστημα διεύθυνσης του φορτηγού. Υπόσχεται ακρίβεια χειρισμού, ασφάλεια και άνεση.

Το νέο σύστημα «Volvo Dynamic Steering» αποτελεί μια κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τεχνολογία που συνδυάζει τη συμβατική υδραυλική λειτουργία του τιμονιού με έναν ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος τοποθετείται στο γρανάζι του συστήματος διεύθυνσης. Αποτέλεσμα αυτού του συνδυασμού –σύμφωνα με τους ανθρώπους της Volvo Trucks- είναι ένα ιδιαίτερα ακριβές τιμόνι και ταυτόχρονα μια αναβαθμισμένη αίσθηση ασφάλειας και άνεσης για τον οδηγό, κάτω από όλες τις συνθήκες λειτουργίας.

Πιο συγκεκριμένα, στον αυτοκινητόδρομο το δυναμικό σύστημα διεύθυνσης έρχεται να προσφέρει απαράμιλλη κατευθυντικότητα και συνεπώς κορυφαία ευστάθεια. Σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης, ακόμα και εάν το φορτηγό κινείται με πλήρες φορτίο ο έλεγχος μέσω του τιμονιού μπορεί να επιτευχθεί μόνο με… ένα δάχτυλο! Και αυτό είναι εξαιρετικά κρίσιμο για χωματουργικά οχήματα για παράδειγμα καθώς απαιτείται ελάχιστος κόπος από τον οδηγό.

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

Το ηλεκτρικό μοτέρ που συνδέεται με τον άξονα του συστήματος διεύθυνσης συνεργάζεται με την υδραυλική λειτουργία, διαθέτει ένα μέγιστο ροπής 25 Nm και ρυθμίζεται χιλιάδες φορές το δευτερόλεπτο χάρη στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. Με αυτόν τον τρόπο το σύστημα παρέχει μια εξαιρετική αίσθηση στα χέρια του οδηγού κάθε στιγμή λειτουργίας. Ειδικοί αισθητήρες του συστήματος αντιλαμβάνονται τον τρόπο οδήγησης, τις συνθήκες του οδοστρώματος και την ταχύτητα κίνησης προσαρμόζοντας κάθε φορά τη συμπεριφορά του τιμονιού με γνώμονα την ελάχιστη προσπάθεια από πλευράς του οδηγού και φυσικά την ακριβή μεταφορά των συνθηκών από το οδόστρωμα στα χέρια του.

Τα οφέλη από τη χρήση του «Volvo Dynamic Steering» είναι πραγματικά πολλά για τον χρήστη. Λιγότερη προσπάθεια στις μανούβρες, απόλυτη αίσθηση και έλεγχος των όσων συμβαίνουν στο οδόστρωμα καθώς και αυτόματο «κεντράρισμα» του τιμονιού κατά τη διάρκεια οπισθοπορείας. Στην πράξη, το σύστημα καταργεί αυτές τις μικρές διορθώσεις που αναγκάζεται να κάνει συνεχώς ο οδηγός προκειμένου το όχημα να διατηρήσει την πορεία του, αφού το σύστημα εντοπίζει την τάση εξόδου από την πορεία (λόγω κακού οδοστρώματος ή πλευρικών ανέμων) επεμβαίνει και αντισταθμίζει αυτόματα χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να προβεί σε κάποια απότομη διόρθωση.

Με αυτή την καινοτομία, η Volvo Trucks απαντά και στα παράπονα δεκάδων εκατοντάδων οδηγών επαγγελματικών οχημάτων που σε σχετικές στατιστικές έρευνες διαμαρτύρονται συχνά για πόνους στην πλάτη, στο λαιμό, στους ώμους και στα χέρια.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , ,