TGS_tipper euro6

MAN Trucks – Bauma 2013: Πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες σε όλα τα επίπεδα για τον μεγάλο κατασκευαστή φορτηγών. Πως διαρθρώνεται η γκάμα με τους νέους κινητήρες Euro 6 αλλά και πως η μάρκα απαντά στις ανάγκες των πελατών με κατάλληλες εκδόσεις εργοταξιακής χρήσης. Και όλα αυτά ενόψει Bauma.

 

Στο περίπτερο 209/307 της αίθουσας Β4 στην έκθεση Bauma 2013, που θα πραγματοποιηθεί από τις 15 έως τις 21 Απριλίου η κατασκευάστρια εταιρία φορτηγών MAN έχει πολλά να επικοινωνήσει στο κοινό. Στο επίκεντρο της προσοχής θα βρεθούν αναμφισβήτητα οι νέοι κινητήρες τεχνολογίας Euro 6 με τους οποίους ο κατασκευαστής θα εφοδιάζει στο εξής τις σειρές φορτηγών TGL, TGM, TGS και TGX. Παράλληλα οι επισκέπτες της έκθεσης του Μονάχου θα έχουν την ευκαιρία να δουν τη νέα εξωτερική σχεδίαση των TGS και TGX με τον χαλύβδινο εμπρόσθιο προφυλακτήρα, τη νέα σχεδίαση στο εσωτερικό της καμπίνας των TGL και TGM, τη νέα έκδοση του TGL με καμπίνα πληρώματος αλλά και τις πολυαξονικές εκδόσεις των TGM και TGS.

TGX container

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ EURO 6

Για την επίτευξη των νέων προδιαγραφών ρύπων, η MAN εφαρμόζει στους νέους κινητήρες Euro 6 των φορτηγών της, συνδυαστικά τις τεχνολογίες επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR) και της επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR). Πρωταρχικός στόχος ήταν να περιοριστεί η κατανάλωση καυσίμου στα επίπεδα των Euro 5 κινητήρων χωρίς απώλειες σε ισχύ και ροπή. Συγκριτικά, αυτό που πετυχαίνουν οι νέοι κινητήρες είναι μείωση του NOx κατά 80% και μείωση των μικροσωματιδίων κατά 66%.

Έτσι λοιπόν στη βάση της γκάμας κινητήρων Euro 6 συναντάμε σύνολα με απόδοση ισχύος από 220 έως 480 ίππους που χρησιμοποιούν σύστημα υπερσυμπίεσης δύο σταδίων, ένα σύστημα που η MAN δείχνει να το προτιμά στρατηγικά. Δηλαδή να χρησιμοποιεί δύο στιβαρούς και αξιόπιστους υπερσυμπιεστές που «μοιράζονται» τη δουλειά, αντί για έναν πιο «περίπλοκο» υπερσυμπιεστή με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Το αποτέλεσμα αυτής της επιλογής είναι ένας πολύ υψηλός βαθμός απόδοσης σε όλη την κλίμακα στροφών αλλά και μια μεγαλύτερη διάρκεια ζωής για το σύστημα.

Σημαντικό είναι επίσης πως η μέγιστη ροπή αποδίδεται από τις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Για παράδειγμα, ο κινητήρας των 320 ίππων αποδίδει 1.600 Nm ροπής, μόλις από τις 930 σ.α.λ. έως τις 1.400 σ.α.λ. Ανάλογη είναι η εικόνα στους κινητήρες των 360 ίππων (1.800 Nm), 400 ίππων (1.900 Nm), 440 ίππων (2.100 Nm) και 480 ίππων (2.300 Nm).

 

MAN TGL TGM InterieurΝΕΑ ΚΑΜΠΙΝΑ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ

Στην μεγάλη έκθεση του Ανόβερου (ΙΑΑ 2012) είδαμε τη νέα σχεδίαση στο εσωτερικό της καμπίνας των TGL και TGM. Οι αλλαγές πολλές. Διακοσμητικές λωρίδες βουρτσισμένου αλουμίνιου, χρωμιωμένες λαβές στις πόρτες και υλικά που βοηθούν στην εύκολη απομάκρυνση της βρωμιάς και της σκόνης, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στον τομέα των κατασκευών. Οι οδηγοί των φορτηγών MAN ελαφράς και μεσαίας σειράς απολαμβάνουν τώρα το ίδιο εργασιακό περιβάλλον με αυτούς στα βαρέα φορτηγά της μάρκας τόσο από άποψη ποιότητας όσο και εργονομίας. Επιπλέον το σύστημα θέρμανσης/κλιματισμού απέκτησε νέα οθόνη και στοιχεία ενδείξεων ενώ οι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα και τους καθρέπτες τοποθετήθηκαν σε πιο βολική θέση στην πόρτα.

Τώρα, στη Bauma 2013 η γερμανική εταιρία θα παρουσιάσει για πρώτη φορά μια νέα καμπίνα πληρώματος για τη φιλοξενία επτά επιβατών. Το εκθεσιακό όχημα θα είναι ένα MAN TGL 12.220 με κινητήρα Euro 6 και καρότσα ανατρεπόμενη που θα χαρακτηρίζεται για το μεγάλο ωφέλιμο φορτίο και τον αποτελεσματικό συνδυασμό μεταφοράς ανθρώπων και φορτίου.

ΟΧΗΜΑΤΑ «ALL-WHEEL DRIVE»

Σύμφωνα με τη MAN, η ταχύτητα της μεταφοράς και η αξιόπιστη πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες παίζουν μεγάλο ρόλο στον κλάδο των κατασκευών. Όπως και οι κινητήρες με μεγάλη ελκτική ισχύ και το μεγάλο ωφέλιμο φορτίο. Η εταιρία προσφέρει μια μεγάλη γκάμα επιλογών μόνιμης και επιλεκτικής 4κίνησης. Φορτηγά 4×4, 6×6 και 8×6 φέρουν στάνταρντ την εμπλοκή κίνησης σε όλους τους τροχούς. Η εμπλοκή του διαφορικού με πνευματική λειτουργία ανήκει στο βασικό εξοπλισμό μόνο του TGS 8×8. Αυτή ακριβώς η δυνατότητα που δίνει η MAN να εμπλέκεται κατά βούληση η τετρακίνηση διευρύνει την αποτελεσματικότητα του φορτηγού και το επιχειρησιακό του προφίλ σε μεταφορικό έργο εντός και εκτός δρόμου. Στην άσφαλτο, η κίνηση μεταφέρεται μόνο στον πίσω άξονα και αυτό σημαίνει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, ευκολότερος χειρισμός και μικρότερη φθορά στα ελαστικά. Για εκτός δρόμου μεταφορά, ο οδηγός εμπλέκει (όταν το όχημα είναι σταματημένο) μέσω ενός περιστροφικού άξονα και τους εμπρόσθιους τροχούς και τότε έχει στη διάθεσή του διπλάσιο αριθμό σχέσεων στο κιβώτιο, κάτι που επιτρέπει στο σύστημα μετάδοσης να ελέγχει το όχημα σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης.

Η τετρακίνηση παρέχει μέγιστη πρόσφυση και ένα υψηλό επίπεδο οδηγικής ευστάθειας, σε επιφάνειες που το επίπεδο πρόσφυσης ποικίλει. Αυτές οι δύσκολες συνθήκες συναντώνται σε εργοτάξια αλλά και σε έργο των δημοτικών επιχειρήσεων όπως είναι οι διάφορες υπηρεσίες το χειμώνα και οι επεμβάσεις έκτακτης ανάγκης.

Στη Bauma 2013 η μάρκα θα παρουσιάσει τη νέα έκδοση TGM 13.290 4×4 BL. Με κινητήρα Euro 6, τετρακίνηση, αερανάρτηση και νέο μεταλλικό προφυλακτήρα, το μεσαίο φορτηγό καλείται να συνδυάσει την ευελιξία στην καθημερινή λειτουργία (χάρη και στο κοντό μεταξόνιο) και τα εξαιρετικά εκτός δρόμου χαρακτηριστικά κίνησης. Η σύγχρονη καμπίνα του, με τον νέο εσωτερικό σχεδιασμό μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι τρία άτομα.

TGM_18290_tipper

MAN HydroDriveΤο HydroDrive®

Πρόκειται για το σύστημα που έχει εξελίξει και λανσάρει ήδη από το 2005 η MAN, το οποίο λειτουργεί συμπληρωματικά της τετρακίνησης. Αποτελείται από υδραυλικά μοτέρ που εγκαθίστανται στις πλήμνες των εμπρόσθιων τροχών εφαρμόζοντας -μέσω μιας υδραυλικής αντλίας- μια πίεση έως 420 bar. Με αυτό τον τρόπο το όχημα μπορεί να ξεπεράσει με ασφάλεια δύσκολες καταστάσεις που έχουν να κάνουν με την ολισθηρότητα του οδοστρώματος. Ο οδηγός δεν έχει παρά να περιστρέψει έναν διακόπτη προκειμένου να εμπλέξει το Hydrodrive και μάλιστα χωρίς να χρειάζεται να σταματήσει.

Το εν λόγω σύστημα, που έχουν εμπιστευτεί ήδη περισσότεροι από 8.000 πελάτες της μάρκας, εφαρμόζεται σε τράκτορες 4×4 που συνδυάζονται με ημιρυμουλκούμενα ανατροπής ή μείκτες σκυροδέματος.  Σημαντικό είναι πως το Hydrodrive δεν επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμου, ούτε τον κύκλο στροφής ενώ διατηρεί χαμηλά το κέντρο βάρους του οχήματος, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ευστάθεια.

MAN HydroDrive

Το PriTarder®

Είναι ένα αποδοτικό σύστημα πέδησης, μοναδικό στο είδος του. Μπορεί να αποτελέσει μέρος του εξοπλισμού φορτηγών με τετρακίνηση και Hydrodrive ενώ χαρακτηρίζεται από τη δυνατότητα εφαρμογής της πέδησης σε όλους τους κινητήριους τροχούς, κάτι που αποτελεί πλεονέκτημα σε ολισθηρές επιφάνειες. Το PriTarder είναι ουσιαστικά ένα Intarder νερού, ενσωματωμένο στο κύκλωμα ψύξης του κινητήρα, επιδρά επί του στροφαλοφόρου άξονα και δεν απαιτεί καμία συντήρηση. Σε συνδυασμό με το μηχανόφρενο EVBec αποδίδει ισχύ πέδησης 600 kW. Τα οφέλη του συστήματος «αποκαλύπτονται» σε περιπτώσεις όπου ιδιαίτερα βαριά φορτωμένα φορτηγά καλούνται να φρενάρουν σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης εντός του εργοταξίου.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , , , ,