Το φοβερό και τρομερό νέο Actros αναμετράται σε δημόσιο δρόμο με τον κάτοχο του παγκόσμιου ρεκόρ οικονομίας στους 40 τόνους (τον… προκάτοχό του δηλαδή) και φυσικά τον συνθλίβει σε μια επίδειξη του τεχνολογικού δαιμονίου των μηχανικών της Mercedes-Benz.

Δύο εκδόσεις Euro 5 και Euro 6 του νέου Actros συγκρίνονται κάτω από πραγματικές συνθήκες μεταφοράς και σε μια συνολική απόσταση 10.000 χιλιομέτρων με το Actros 1844 της προηγούμενης γενιάς, που κατέχει το ρεκόρ γκίνες στην οικονομία καυσίμου. Στόχος της Mercedes-Benz είναι να στηρίξει με επιχειρήματα τον ισχυρισμό της πως το νέο φορτηγό καταναλώνει 6-7% λιγότερο καύσιμο σε σχέση με τη γενιά που απήλθε. Ο βασικός «παίκτης» του συγκριτικού, αυτός που κυνήγησε να πετύχει το συγκεκριμένο ποσοστό μείωσης της κατανάλωσης ήταν το νέο Actros 1845 Euro 5 ενώ ο στόχος για το νέο Actros 1845 Euro 6 ήταν να πετύχει μείωση της τάξης του 3-4%.

ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ

Τα τρία φορτηγά επί επτά μέρες συνεχούς λειτουργίας κάλυψαν μια απόσταση 10.000 χλμ., πραγματοποιώντας ασταμάτητα δρομολόγιο 821 χιλιομέτρων που εκτείνεται από τη Δύση προς την Ανατολή και πιο συγκεκριμένα από το Ρότερνταμ της Ολλανδίας έως το Szczecin της Πολωνίας. Συνολικά 12 οδηγοί εναλλάχτηκαν στα τιμόνια των τριών φορτηγών, ενώ η οδήγηση πραγματοποιήθηκε κάτω από συνθήκες που αντιμετωπίζει καθημερινά ένας οδηγός φορτηγού. Αυτό σημαίνει πως το ταξίδι έγινε με μια μέση ωριαία ταχύτητα 80 χλμ./ώρα, τα τρία φορτηγά έσυραν ένα κανονικό ημιρυμουλκούμενο με μεικτό βάρος 40 τόνων και οι οδηγοί διατήρησαν ένα οδηγικό στιλ που δεν ήταν «επιθετικό» αλλά ούτε εστίαζε ευλαβικά στη βελτίωση της κατανάλωσης.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΤΕΣΜΑΤΑ

Σε σύνολο 10.000 χλμ. είχαμε μέση κατανάλωση ένα καθ” όλα εντυπωσιακό 27,1 λιτ./100 χλμ. για το Actros 1844 Euro 5, 25,1 λίτρα για το νέο Actros 1845 Euro 5 και 25,9 λίτρα για το νέο Actros 1845 Euro 6! 7,6% λιγότερο καύσιμο δηλαδή για το Euro 5 και 4,5% για το Euro 6. Εν ολίγοις, η επίδοση της έκδοσης Euro 6 είναι επιεικώς ασύλληπτη. Τη στιγμή που όλοι οι κατασκευαστές παλεύουν να το «φέρουν» στα επίπεδα κατανάλωσης των Euro 5, στη Mercedes κατάφεραν να το κάνουν να «καίει» εντυπωσιακά λιγότερο. Το αποτέλεσμα στην κατανάλωση οφείλεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στο τεχνολογικό υπόβαθρο καθώς οι διαφορές ανάμεσα στο στυλ οδήγησης των τριών φορτηγών ήταν ανύπαρκτες, cruise control στα ίδια σημεία, ίδια χρήση μηχανόφρενου και συνολικά ίδια μέση ωριαία ταχύτητα.

 

 

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , ,