Εικόνες από την οδική μεταφορά του μέλλοντος προβάλλει η Mercedes-Benz μέσω δύο προτάσεων με κορυφαία αεροδυναμικά χαρακτηριστικά.

Στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, η Daimler παρουσίασε σε πρώτη παγκόσμια προβολή στο Αννόβερο έναν συνδυασμό φορτηγού και ημιρυμουλκούμενου με ιδιαίτερα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά. Αυτό που πέρσι τέτοια εποχή αποτελούσε απλά μια σπουδή της εταιρίας, σήμερα έχει εξελιχθεί σε μια ρεαλιστική πρόταση που εξασφαλίζει στον τράκτορα μεγάλων αποστάσεων ετήσια μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 2.000 λίτρα και κατά συνέπεια στον χρήστη ένα σημαντικό όφελος της τάξης των 3.000 ευρώ. Με τον ίδιο τρόπο το περιβάλλον επιβαρύνεται κατά 5 τόνους λιγότερο CO2, επίσης σε ετήσια βάση. Στην ίδια ακριβώς λογική η Mercedes-Benz ετοίμασε και ένα δεύτερο φορτηγό, αυτή τη φορά σε έκδοση πλαισίου το οποίο επιτυγχάνει μείωση της κατανάλωσης από 300 έως 600 λίτρα ετησίως.

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΡΕΙΛΕΡ 

Η πρώτη πρόταση της γερμανικής εταιρίας αφορά ουσιαστικά ένα αεροδυναμικής σχεδίασης τρέιλερ που μας το παρουσίασε πρώτη φορά το 2011 ως σπουδή και που τώρα είναι έτοιμη να προσφέρει συνδυαστικά με τράκτορα της σειράς Actros. Το εν λόγω τρέιλερ σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε με στόχο τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης κατά 18%, κάτι που σύμφωνα με τους μηχανικούς για ένα φορτηγό διεθνών μεταφορών σημαίνει μείωση της κατανάλωσης σε ποσοστό από 4% έως 5%. Εκτός από τα εντυπωσιακά αποτελέσματα των όποιων δοκιμών πραγματοποιήθηκαν υπό κλίμακα σε αεροδυναμική σήραγγα, οι πραγματικές δοκιμές του αεροδυναμικού τρέιλερ σε 40άτονο συνδυασμό με το νέο Actros απέδειξαν πως μια μείωση της τάξης του 4,5% στα καύσιμα είναι εφικτή.

Σημαντικό είναι επίσης πως το τρέιλερ μπορεί να χρησιμοποιεί σήμερα κιόλας χωρίς κανένα περιορισμό σε επίπεδο φόρτωσης, γωνίες προσέγγισης κ.α. Βασίζεται σε μια «συμβατική» έκδοση ενός ψυγείου μήκους 13,6 μέτρων κατασκευασμένο από μια εκ των κορυφαίων στο είδος της εταιρία, τη Schmitz Cargobull. Οι μηχανικοί των δύο εταιριών συνεργάστηκαν στενά πάνω στη σπουδή που παρουσίασε πέρυσι η Mercedes-Benz και το αποτέλεσμα φαίνεται να τους δικαιώνει.

Χωρίς οι εξωτερικές διαστάσεις του τρέιλερ να έχουν διαφοροποιηθεί, μια σειρά από αεροδυναμικά βοηθήματα όπως αυτό που μειώνει την απόσταση του ψυγείου από τον τράκτορα ή τα πλαστικά πάνελ, χαμηλά, κατά μήκος του τρέιλερ μειώνουν σημαντικά την αντίσταση του αέρα. Εντυπωσιακά είναι επίσης τα πάνελ πλάτους 400 χιλ. που χρησιμοποίησαν οι σχεδιαστές στο τελείωμα του τρέιλερ και τα οποία περικλείουν τις πόρτες του ψυγείου, ωστόσο αναδιπλώνονται (ηλεκτρικά) ώστε να μην εμποδίζουν την απρόσκοπτη πρόσβαση κατά τη φόρτωση/εκφόρτωση.

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟΣ ΘΑΛΑΜΟΣ ΣΕ ΠΛΑΙΣΙΑ ANTOS & ACTROS

Η βασική σχεδιαστική φιλοσοφία του αεροδυναμικού τρέιλερ προσαρμόστηκε στα δεδομένα του φορτηγού με ψυγείο σε πλαίσιο, αυτό που εταιρία αποκαλεί «Aerodynamics truck». Ως βάση για τη δημιουργία αυτής της πρότασης χρησιμοποιήθηκε το νέο Antos που από μόνο του σχεδιαστικά χαρακτηρίζεται από εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή. Σε σύγκριση με μια «συμβατική» κλούβα, η αεροδυναμική κατασκευή στο πλαίσιο του Antos μειώνει την αντίσταση του αέρα κατά 12%. Εάν για παράδειγμα ένα τέτοιο φορτηγό πραγματοποιεί 50.000 χλμ. ετησίως τότε το όφελος σε καύσιμα είναι περίπου 350 λίτρα, δηλαδή σχεδόν 500 ευρώ. Ο θάλαμος στην περίπτωση του αεροδυναμικού φορτηγού έχει μήκος 6,5 μέτρα, πλάτος 2,55 μέτρα και εσωτερικό ύψος 2,2 μέτρα. Εξωτερικά υπάρχει ειδική επεξεργασία της επιφάνειας που μειώνει την αντίσταση στον αέρα καθώς και στρογγυλεμένες ακμές.

Τόσο το αεροδυναμικό τρέιλερ όσο και το αεροδυναμικό φορτηγό θα μπουν σε διαδικασία ευρείας παραγωγής όταν η ζήτηση από πλευράς των πελατών το απαιτήσει. Μέχρι τότε, οι δύο προτάσεις της Mercedes-Benz θα δοκιμαστούν σε πραγματικές συνθήκες μεταφορικού έργου από πελάτες της εταιρίας προκειμένου να καταγραφούν τα οφέλη.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , ,