Volvo Trucks – Νέα σειρά FH: Με δύο τεχνολογικές καινοτομίες, άκρως «επιθετική» εξωτερική σχεδίαση και αμέτρητα συστήματα και υπηρεσίες που στοχεύουν στην κερδοφορία, το νέο FH λανσάρεται ως το κορυφαίο προϊόν Volvo όλων των εποχών.

Η σειρά φορτηγών FH αποτελεί τη ναυαρχίδα της Volvo Trucks τα τελευταία 20 χρόνια αλλά και σημείο αναφοράς στην αγορά σε πολλούς τομείς. Κατέχει το 60% των συνολικών πωλήσεων της εταιρίας, με περισσότερες από 650.000 μονάδες να έχουν πουληθεί από το 1993 που έκανε την εμφάνισή της η πρώτη γενιά. Ίσως για όλα τα παραπάνω οι Σουηδοί αντιμετωπίζουν με ευλάβεια θα έλεγε κανείς τη διαδικασία λανσαρίσματος της νέας γενιάς που θα δώσει συνέχεια στην ιστορία αυτού του φορτηγού αλλά και της ίδιας της μάρκας. Δεν είναι τυχαίο πως αφιερώθηκαν πέντε ολόκληρα χρόνια εξέλιξης προκειμένου να ολοκληρωθεί το προϊόν στην τελική μορφή και με τα χαρακτηριστικά που μας αποκάλυψε η Volvo Trucks στην ειδική εκδήλωση παγκόσμιας παρουσίασης στις αρχές του μήνα.

Σταθερά στο επίκεντρο της διαδικασίας ανάπτυξης του νέου FH ήταν ο οδηγός. Συνολικά 3.000 οδηγοί μεταφορικών εταιριών παρείχαν πληροφορίες σχετικά με τις ανάγκες τους βοηθώντας στην οριστική διαμόρφωση του υπό εξέλιξη φορτηγού. Χάρη σε αυτή τη στενή συνεργασία πραγματοποιήθηκε ένας μεγάλος αριθμός αλλαγών για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και ξεκούρασης εντός της καμπίνας.

Αλλά και εξωτερικά του φορτηγού υπάρχουν νέα χαρακτηριστικά που αυξάνουν την απόδοση στην εργασία. Για παράδειγμα το ασύρματο τηλεχειριστήριο, χάρη στο οποίο ο οδηγός κατά τη διάρκεια φόρτωσης/εκφόρτωσης μπορεί να σταθεί έξω από την καμπίνα και να ρυθμίσει την αερανάρτηση, να ελέγξει την υδραυλική πόρτα και να παρακολουθήσει το φορτίο ανά άξονα τόσο του φορτηγού όσο και του ρυμουλκούμενου.

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΜΠΙΝΑ

Σχεδιαστικά, με αυτή τη νέα καμπίνα, το Volvo FH μοιάζει να βρίσκεται σε κίνηση ακόμα και όταν το φορτηγό είναι παρκαρισμένο και αυτή η εντύπωση δημιουργείται από τις γραμμές και τις φόρμες των πάνελς που σχηματίζουν τον θάλαμο. Αλλά και από λεπτομέρειες όπως η σχεδίαση των θόλων των τροχών και των φωτιστικών σωμάτων.

Μεγαλύτερη, πιο άνετη και με κόκπιτ που θα χαρακτηρίζεται από καλύτερη εργονομία ήταν οι βασικοί στόχοι των σχεδιαστών. Χωροταξικά, το μέγεθος της καμπίνας του νέου FH έχει αυξηθεί έως και κατά ένα κυβικό μέτρο. Το γεγονός αυτό προσδίδει έναν μεγαλύτερο «αέρα» στο χώρο ενώ ουσιαστικά δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τη σχεδίαση 300 επιπλέον λίτρων αποθηκευτικών χώρων.

Βελτιώθηκαν επίσης κυριολεκτικά τα πάντα, προκειμένου να δημιουργηθεί ο καλύτερος δυνατός χώρος εργασίας και οι συνθήκες για χαλάρωση και ψυχαγωγία σε έναν φιλόξενο χώρο και ανεξάρτητα από τον σωματότυπο του οδηγού. Τα ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας και δείχνει να είναι τοποθετημένο σαν ένα κομμάτι από άκρη σε άκρη.

Ταυτόχρονα όλοι οι διακόπτες έχουν τοποθετηθεί με σειρά προτεραιότητας σε σχέση με τη συχνότητα χρήσης ενώ με ιδιαίτερη προσοχή έγινε η σχεδίαση του πίνακα οργάνων προκειμένου όσο πιο σημαντική είναι η πληροφορία που δίνει τόσο πιο κεντρική να είναι η θέση εμφάνισής της.

ΝΕΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Θεωρούμε δεδομένο πως ένας από τους τομείς στους οποίους οι Σουηδοί θα «έδιναν τα ρέστα τους» είναι η ασφάλεια, καθώς παραδοσιακά αυτή η μάρκα οδηγεί τις εξελίξεις σε ότι έχει να κάνει με την υπερκάλυψη των σχετικών νομοθεσιών καθώς και τις εξαντλητικές δοκιμές αντοχής της καμπίνας πριν ένα φορτηγό της λανσαριστεί στην αγορά.

Έτσι και στην περίπτωση της νέας γενιάς FH πραγματοποιήθηκαν χιλιάδες προσομοιώσεις δοκιμών πρόσκρουσης και περίπου εκατό πραγματικές δοκιμές που επέτρεψαν στους μηχανικούς να αναπτύξουν μια ασφαλέστερη καμπίνα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της προσπάθειας που έγινε είναι η χρήση νέας ποιότητας χάλυβα στις δοκούς απορρόφησης της ενέργειας σύγκρουσης και στις πόρτες χωρίς να έχει αυξηθεί το βάρος. Επιπλέον, νέες τεχνικές, όπως στην συγκόλληση, έδωσαν τη δυνατότητα βελτιστοποίησης της δομής της καμπίνας. Τέλος, οι πόρτες και το πάτωμα κατασκευάστηκαν έτσι ώστε να παρέχουν μεγαλύτερη προστασία σε περίπτωση σύγκρουσης ενώ το ρόλο της εξόδου κινδύνου δεν τον έχει πια ο ανεμοθώρακας αλλά μια καταπακτή στην οροφή της καμπίνας.

Η Volvo Trucks αντιμετωπίζει το θέμα της ασφάλειας σφαιρικά. Δεν είναι μόνο η αντοχή των υλικών αλλά και ο τομέας της ενεργητικής ασφάλειας που «θωρακίζεται» από έναν αριθμό ηλεκτρονικών συστημάτων όπως τα «Lane Keeping Support» (LKS), «Lane Changing Support» (LCS), «Adaptive Cruise Control» (ACC) και «Driver Alert Support» (DAS) τα οποία συμβάλλουν αποφασιστικά στην ασφαλή οδήγηση.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΕΩΣ 10%

Οι όσο το δυνατόν μικρότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις και η μεγαλύτερη κερδοφορία βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας κάθε υπεύθυνου στόλου οχημάτων σε κάθε σύγχρονη επιχείρηση. Η Volvo Trucks, με νέες τεχνολογίες και εξατομικευμένα πακέτα υπηρεσιών υπόσχεται στις μεταφορικές εταιρίες όφελος από τη μείωση της κατανάλωσης κατά χιλιάδες λίτρα καυσίμου το χρόνο.

Ένα από τα μεγαλύτερα όπλα στη… φαρέτρα των Σουηδών είναι το σύστημα I-See. Πρόκειται για έναν αυτόματο πιλότο που χειρίζεται τις σχέσεις του κιβωτίου, το γκάζι και το φρένο του φορτηγού στις ανηφόρες και τις κατηφόρες προκειμένου να επιτύχει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Μέσω της μετάδοσης I-Shift το σύστημα καταγράφει τη διαδρομή του φορτηγού και επιτυγχάνει οικονομία χρησιμοποιώντας τα δεδομένα που έχει αποθηκεύσει κάθε φορά που το φορτηγό εκτελεί το ίδιο δρομολόγιο.

Σύμφωνα με τους Σουηδούς το εν λόγω σύστημα εξοικονομεί έως και 5% καυσίμου και το κάνει σε τακτικά δρομολόγια με επαναλαμβανόμενες ανηφόρες και κατηφόρες, αφήνοντας το φορτηγό να «ρολάρει» όσο το δυνατόν περισσότερο, χωρίς τη χρήση του κινητήρα. Σε συνδυασμό με τη νέα γραμμή κίνησης I-Torque που θα μπει στην παραγωγή σε ένα χρόνο η εξοικονόμηση καυσίμου υπολογίζεται πως θα αγγίζει το 10%

ΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗΣ

Η εντελώς νέα γραμμή κίνησης I-Torque θα ξεκινήσει να παράγεται από το φθινόπωρο του 2013. Μέχρι τότε δεν σημαίνει πως δεν θα δούμε φορτηγά Euro 6 από την εταιρία. Αυτό θα γίνει άμεσα, διαθέτοντας στην αγορά κινητήρες D13 Euro 6 (βασισμένους στις εκδόσεις Euro 5 που θα εξακολουθήσουν να πωλούνται) αλλά με τεχνολογία κάλυψης των προδιαγραφών που διαφέρει από αυτή που θα δούμε στη γραμμή κίνησης I-Torque.

Όπως υποδηλώνει και η ονομασία θα συνδυάζεται η υψηλή ροπή (όχι λιγότερα από 2.800 Nm) με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων PowerShift ενώ συνολικά η γραμμή κίνησης θα χαρακτηρίζεται από την αθόρυβη λειτουργία χάρη στο χαμηλό φάσμα περιστροφής του κινητήρα. Χαμηλές στροφές επίσης σημαίνει λιγότερους ψεκασμούς καυσίμου, λιγότερες καύσεις αλλά και μειωμένες τριβές.

Η γραμμή μετάδοσης της κίνησης I-Torque διαθέτει δύο βασικά μέρη, έναν νέο κινητήρα D13 προδιαγραφών Euro 6 με απόδοση 460 ίππους και μια νέα έκδοση του αυτοματοποιημένου I-Shift με διπλό συμπλέκτη. Η Volvo Trucks είναι η πρώτη κατασκευάστρια εταιρία φορτηγών που εγκαθιστά αυτοματοποιημένο κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη στην κατηγορία των βαρέων φορτηγών. Το αποτέλεσμα αυτής της επιλογής είναι η σχεδόν μηδενική απώλεια ροπής, ούτε καν κατά τη διάρκεια αλλαγής σχέσεων και η καλύτερη επιτάχυνση.

50% ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΥΣΤΑΘΕΙΑΣ 

Βελτιώσεις στο σασί και στην ανάρτηση της καμπίνας εξασφαλίζουν στο νέο FH καλύτερη κατευθυντικότητα. Αυτό που ωστόσο έρχεται να κάνει τη διαφορά κατά 50% σε σχέση με την απερχόμενη γενιά στο χειρισμό και την οδική συμπεριφορά είναι η βελτίωση του σχεδιασμού και της γεωμετρίας των εμπρόσθιων και οπίσθιων αναρτήσεων.

Ο διπλός συμπλέκτης δεν είναι η μοναδική καινοτομία που εισάγει στην αγορά των βαρέων φορτηγών η Volvo Trucks. Οι Σουηδοί τολμούν να λανσάρουν για πρώτη φορά παγκοσμίως την ανεξάρτητη εμπρόσθια ανάρτηση IFS (Individual Front Suspension) η οποία επιδρά ριζοσπαστικά στην οδήγηση και στη σταθερότητα αφού οι κινήσεις του ενός τροχού δεν επηρεάζουν αυτές του άλλου.

Οι άνθρωποι της Volvo πιστεύουν πως οι εκδόσεις FH χωρίς ανεξάρτητη ανάρτηση θα αποτελέσουν ούτως ή άλλως σημείο αναφοράς στον τομέα του κρατήματος και της κατευθυντικότητας, απλά όσοι –κυρίως οδηγοί μεγάλων αποστάσεων- επιλέξουν την ανάρτηση IFS θα είναι αυτοί που δεν συμβιβάζονται με τίποτα λιγότερο από το τέλειο.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , ,