Isuzu D-Max DC 2,5 LS2 Auto: Οδηγούμε στην Ελλάδα το πλήρως ανανεωμένο Isuzu D-Max και ανακαλύπτουμε ένα αυτοκίνητο ικανό να σταθεί στην κορυφή της βαθμολογίας στο «πρωτάθλημα» των pick up.

Koιτάζοντας πίσω την τελευταία εξαετία, δεν θα μπορούσα να σκεφτώ καλύτερο παράδειγμα «αυτοκινήτου-Σταχτοπούτας» από το D-Max της Isuzu. Ιδίως όσο θυμάμαι τις μπλαζέ έως απαξιωτικές αντιδράσεις στελεχών του… ΠΟΚ της κατηγορίας (Toyota, Nissan, Mitsubishi) όταν προσπαθούσα να τους πείσω –μετά την πρώτη δοκιμή που είχα κάνει τότε- ότι το αυτοκίνητο της Isuzu είναι πραγματικά καλό και ότι είναι σοβαρός αντίπαλος που πρέπει να λάβουν υπόψη τους. Τα πράγματα από τότε κύλησαν όπως λίγο-πολύ όλοι γνωρίζουμε: οι άνθρωποι –πάντα οι άνθρωποι κάνουν την διαφορά, ιδίως σήμερα…- στον Πετρόπουλο πίστεψαν στο προϊόν, έκαναν τις σωστές κινήσεις (ακόμα θυμάμαι κάτι τρελές 200άρες στην Εθνική σε κυνηγητό με Cayenne με τα… ελληνικώς τουρμπισμένα μοτέρ), και μέσα σε πολύ σύντομο διάστημα πήραν αρκετά ντέρμπι με τους «μεγάλους» της κατηγορίας. Το D-Max καθιερώθηκε και στην ελληνική αγορά, πέρασε στον κόσμο σαν μια επιλογή πρώτης γραμμής, και γενικά κατάφερε να ταράξει λίγο τα λιμνασμένα νερά της κατηγορίας στο ελληνικό «πρωτάθλημα». Το πιο σημαντικό όμως είναι πως όλο αυτό έγινε κυρίως για ένα λόγο: το αυτοκίνητο ήταν πράγματι πολύ καλό, και σε πολλά σημεία (άνεση ανάρτησης, κινητήρας, off road δυνατότητες) καλύτερο από τον «επώνυμο» -ας πούμε- ανταγωνισμό. Και παραμένει ανταγωνιστικό σε πολλά σημεία, έστω και αν τα χρόνια πια βαραίνουν πάνω του και φαίνονται σε αρκετά σημεία.

Το νέο και εφ’ όλης της ύλης ανανεωμένο μοντέλο δεν έχει την πολυτέλεια της έκπληξης ή του αουτσάιντερ. Ανήκει πλέον στις ομάδες που κάνουν πρωταθλητισμό, και ως τέτοιο θα πρέπει να κατέβει στο γήπεδο με την καλύτερη δυνατή ομάδα. Θέμα προπονητή δεν τίθεται: ξανά στον Πετρόπουλο έχουν την τύχη να υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι με καλές ιδέες και πίστη στην αγορά. Από εκεί και πέρα, οι Ιάπωνες έχουν κάνει τα αδύνατα δυνατά για να δημιουργήσουν ένα όχημα που σημείο προς σημείο δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει –το αντίθετο μάλιστα- από τον νέο ανταγωνισμό (μην ξεχνάμε και την VW εδώ…) που προέκυψε όλα αυτά τα χρόνια. Σε προηγούμενο post που θα βρείτε στις «Παρουσιάσεις» του «TransportΕvo» γίνεται εκτενής αναφορά στο αυτοκίνητο και στις σημαντικές αλλαγές που έχουν γίνει σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Σ’ αυτό εδώ το κείμενο (και στο βίντεο που το συνοδεύει) θα «περιοριστούμε» στο καθαρά οδηγικό κομμάτι. Στο πως δηλαδή όλα αυτά τα νέα δεδομένα μεταφράζονται σε πραγματικές, καθημερινές συνθήκες οδήγησης σε κάθε είδους δρόμο, εντός και εκτός ασφάλτου.

 KOΡΥΦΑΙΟ ΣΕ ΟΛΑ

Τα πράγματα είναι απλά: οι άνθρωποι της Isuzu πήραν τα καλά στοιχεία του προηγούμενου (κυρίως το καλό momentum που είχε αποκτήσει στην παγκόσμια αγορά) και από εκεί και πέρα βελτίωσαν έως και την τελευταία βίδα στην βάση της εξάτμισης. Η αίσθηση που αποκομίζεις είναι ότι αφού έχουν κρατήσει την «φανέλα» της εταιρίας, έχουν δημιουργήσει ένα D-Max που σε ΚΑΘΕ ΜΙΑ επιμέρους λειτουργία του είναι όχι μόνο πολύ καλύτερο από το προηγούμενο. Αλλά και απόλυτα ανταγωνιστικό –αν όχι να ξεπερνάει κιόλας- όλο τον πιο σύγχρονο ανταγωνισμό.

Ο κινητήρας για παράδειγμα. Στα 2,5 λίτρα σ’ αυτή την γενιά, είναι εξίσου δυνατός, με καλύτερη ροπή, και με διορθωμένο ένα από τα πιο χαρακτηριστικά μειονεκτήματα του προηγούμενου, τον θόρυβο (μέσα και ιδίως έξω). Το μοτέρ κυριολεκτικά βγάζει μάτια, καθώς είναι ιδιαίτερα πολιτισμένο στην λειτουργία του, τραβάει ομαλά και με όρεξη από χαμηλά, και ψηλά «καθαρίζει» γλυκά και ωραία, έχοντας «μαζέψει» αρκετά χιλιόμετρα ήδη στο κοντέρ. Εξίσου σημαντικό και ένα άλλο στοιχείο: είναι απίστευτα οικονομικός. Τα 7,5 λίτρα που σας δείχνουμε στο βίντεο για το Αθήνα-Πάτρα, δεν έγιναν σε διαγωνισμό οικονομίας, αλλά σε πραγματικό ταξίδι (όσο πραγματικό είναι ένα ταξίδι σ’ αυτόν τον «δρόμο»). Ο κινητήρας βοηθιέται σημαντικά και από ένα άλλο highlight του νέου D-Max. Το νέο αυτόματο πεντάρι κιβώτιο είναι ένα από τα καλύτερα –αν όχι το καλύτερο- της κατηγορίας, όντας αρκετά γρήγορο στις αλλαγές, με καλή κλιμάκωση και με μπόνους την σειριακή λειτουργία που πραγματικά μας εντυπωσίασε (δεν ήταν λίγες οι φορές που παίζαμε με τον επιλογέα, έτσι για να δούμε πόσο γλυκά και γρήγορα αλλάζουν οι σχέσεις).

Βελτίωση δεύτερη και εξίσου σημαντική: η συνολική αναβάθμιση του πλαισίου και των μηχανικών μερών. Από τα πρώτα χιλιόμετρα καταλαβαίνεις ότι βρίσκεσαι σ’ ένα μακράν πιο στιβαρό και πιο δεμένο αυτοκίνητο, που πατάει πολύ καλύτερα στον δρόμο. Και που χάρη στις νέες αναρτήσεις είναι σε θέση να ανταπεξέλθει με πολύ πιο ολοκληρωμένο τρόπο σε κάθε είδους αποστολή, είτε εντός είτε εκτός ασφάλτου, είτε ως επιβατικό είτε ως επαγγελματικό.

Για να μην μακρηγορώ οδηγώντας το νέο D-Max αισθάνεσαι σαν να βρίσκεσαι σ’ ένα κομμάτι μέταλλου, πλαστικού και δέρματος, το οποίο κινείται με μοναδική αρχοντιά στον δρόμο, με ασφάλεια και άνεση, και που σε κάθε του έκφανση αναδύει μια αίσθηση ποιότητας και υπεροχής που σίγουρα το τοποθετεί μέσα στο παιχνίδι της κορυφής στην κατηγορία. Αν και λίγο πιο σφιχτό σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, δεν μας ενόχλησε σε πραγματικές συνθήκες (ίσα-ίσα το ευχαριστηθήκαμε ακόμα περισσότερο στη θεϊκή διαδρομή προς το Μαντούδι) ενώ και όλα τα υπόλοιπα υποσυστήματα (τιμόνι, φρένα κ.λπ.) είναι αισθητά βελτιωμένα.

ΙΣΧΥΡΟ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ

Όμως και εκτός δρόμου η εικόνα είναι αντίστοιχη: τα πάντα μοιάζουν σαν να έχει περαστεί ένα νέο «λειτουργικό», δύο γενιές μπροστά. Η πιο στιβαρή ανάρτηση δημιουργεί ένα αίσθημα υπεροχής και «δεν-σπάω-δεν-χαλάω» αίσθησης, οι μεγαλύτερες αποστάσεις και οι κορυφαίες γωνίες προσφέρουν αυτό το κάτι παραπάνω σε σιγουριά, ενώ η δοκιμασμένη τετρακίνηση, μόνο με τα απαραίτητα ηλεκτρονικά (και χωρίς τις ηλεκτρονικές φιοριτούρες των άλλων που περισσότερο μπερδεύουν παρά λύνουν προβλήματα) θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο από παντού. Βεβαίως μπορείς να πνιγείς σε μια κουταλιά νερό (όπως θα δείτε στο βίντεο) αν κάνεις την λάθος εκτίμηση, όμως –αν εξαιρέσουμε τα ασφάλτινα ελαστικά- το τετρακίνητο υπόβαθρο του D-Max είναι πανταχού παρών για να σε βγάλει από τις πιο δύσκολες καταστάσεις.

Συνοψίζοντας, αυτό που έχουμε να δηλώσουμε χωρίς περιστροφές είναι ότι το D-Max μας άρεσε. Και μας άρεσε πολύ. Πέρα από την αισθητική, την κορυφαία ποιότητα, τον πολυτελή εξοπλισμό και τα συναφή, μας άρεσε γιατί είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο εκεί που μετράει: στον καθημερινό απολογισμό του οδηγού του, και το πόσο καλά αισθάνεται όταν κλείνει την πόρτα ύστερα από μια οποιαδήποτε –μικρή ή μεγάλη δεν έχει σημασία- βόλτα μαζί του. Είναι φανερό ότι στην Isuzu έβαλαν το κεφάλι κάτω, οι υπολογιστές δούλεψαν υπερωρίες και έφτιαξαν ένα αυτοκίνητο που όπως όλα δείχνουν μπορεί να κάνει πρωταθλητισμό σε ορίζοντα τουλάχιστον πενταετίας. Μπορεί να μην είναι η Σταχτοπούτα που ξάφνιασε όλους πριν μερικά χρόνια. Τούτη τη φορά όμως είναι σίγουρα αυτός που διοργανώνει τον χορό. Μπορεί η οικονομική συγκυρία να μην βοηθάει, όμως η ζωή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο συνεχίζεται. Και το D-Max το κάνει με τον ιδανικότερο τρόπο.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: DOHC 2,5i TD, Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.499 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 163/3.600 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 400/1.400-2.000 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 95,4 x 87,4 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,5 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 7,3

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Αυτόματο σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου, ελατήρια. Πίσω: Άκαμπτος άξονας, ελλειπτικά φύλλα σούστας, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου.

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 300 χιλ. με δαγκάνες δύο εμβόλων. Πίσω: Αυτορυθμιζόμενα ταμπούρα 295 χιλ.

ΤΙΜΗ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Έκδοση: Double Cab 2,5 LS2 Auto Τιμή: 32.490 ευρώ Βασικός εξοπλισμός: Αυτόματος κλιματισμός με φίλτρο γύρης, Αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού, Πλευρικοί Αερόσακοι & τύπου κουρτίνας, ABS με EBD, υποβοήθηση πέδησης(BA), ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), δερμάτινο τιμόνι και καθίσματα, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί-θερμαινόμενοι & αναδιπλούμενοι καθρέπτες, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, ράδιο-cd –bluetooth-USB, φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου.

ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ: Μηχανικά μέρη (χρόνια) 3 ή 100.000 χλμ. Βαφή (χρόνια) 2 Αντισκωριακή (χρόνια) 6

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 5.295 μ. Πλάτος 1,860 μ. Ύψος 1,795 μ. Μεταξόνιο 3,095 μ. Απόσταση από το έδαφος 235 χιλ. Γωνία προσέγγισης 30ο Γωνία διαφυγής 22,7ο Διάμετρος κύκλου στροφής 12,2 μ. Μικτό Βάρος 3.000 κιλά Απόβαρο 1.950 κιλά Ωφέλιμο φορτίο 1.050 κιλά Καρότσα (ΜxΠxΥ) 1,552 x 1,530 x 0,465 μ. Καθίσματα 5, Ελαστικά 255/65 R17 Ρεζερβουάρ 69 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , ,