Mercedes-Benz Sprinter Transfer 45: Με την υπογραφή της «μαμάς» Mercedes και ποιότητα κατασκευής χωρίς αντίπαλο, το Sprinter Transfer 45 διεκδικεί τον τίτλο του κορυφαίου mini bus της αγοράς.

Mε το σασί του Sprinter να έχει κυριαρχήσει εξ ολοκλήρου στην Ευρωπαϊκή αγορά μικρών λεωφορείων, είναι πραγματική σπαζοκεφαλιά για τον υποψήφιο αγοραστή προς τα που θα πρέπει να κινηθεί αν θέλει να αγοράσει κάποιο όχημα της κατηγορίας. Ιδίως για την χώρα μας, που η συρρίκνωση των μεγεθών και οι διαφορετικές ανάγκες που έφερε η οικονομική κρίση, κάνουν πολλές εταιρίες να εκλογικεύουν τις απαιτήσεις τους. Και να εξετάζουν σ’ αυτά τα οχήματα λύσεις που υπό άλλες προϋποθέσεις, και δυο τρία χρόνια πριν, θα εξυπηρετούσαν με ένα κανονικό, μεγάλο λεωφορείο.

Στην πληθώρα των επιλογών από γνωστούς και άγνωστους καροσερίστες σε όλη την Ευρώπη, πρωταρχικό ρόλο όπως είναι φυσικό έχει η ίδια η Mercedes-Benz. Μπορεί οι μικροί –ή και λίγο μεγαλύτεροι- κατασκευαστές αμαξωμάτων να εμπλουτίζουν με διάφορα στοιχεία ακραία (και άχρηστα πολλές φορές) το σασί του Sprinter, όμως η «μαμά» εταιρία ακολουθεί μία διαφορετική προσέγγιση (όπως σε όλα όσα κάνει). Μια προσέγγιση που θέλει τα δικά της οχήματα να χαρακτηρίζονται από την έμφαση στην ύψιστη λειτουργικότητα και στην κορυφαία ποιότητα κατασκευής και όχι στον (πανάκριβο και πολλές φορές αχρείαστο) εντυπωσιασμό. Η σειρά Transfer του Sprinter είναι η επιτομή της γερμανικής αντίληψης για το πως πρέπει να είναι ένα όχημα αυτής της κατηγορίας. Τίποτε περιττό, όλα στην μέγιστη δυνατή ποιότητα (και με στόχο να αντέξουν μια ζωή), απόλυτη προσήλωση στην ασφάλεια των επιβατών. Και πάνω απ’ όλα την εγγύηση που προσφέρει το «επώνυμο» προϊόν, όχι μόνο σε επίπεδο εντυπώσεων αλλά και ουσίας.

Στην σειρά Transfer υπάρχουν πέντε εκδόσεις αμαξωμάτων, με μήκη που ξεκινούν από τα 5,9 μέτρα και φθάνουν στα 7,7 μέτρα, με θέσεις από 13 έως και 22 επιβάτες, ενώ υπάρχουν δεκάδες συνδυασμοί που δημιουργούνται από τους 4 κινητήρες, τις πολλές επιλογές σε διάκοσμο και εξοπλισμό, καθώς και ένα πλήθος άλλων παραμέτρων που μπορούν να «ράψουν» το Sprinter στις ανάγκες του εκάστοτε επιβάτη. Για να μην χαθούμε σε λεπτομέρειες (δείτε το πολύ κατατοπιστικό και πολύ όμορφο site της ελληνικής αντιπροσωπείας… εύγε!) θα μείνουμε στο αυτοκίνητο που είχαμε στην διάθεσή μας για μια σύντομη βόλτα μέχρι το Σούνιο.

Πρόκειται για το Transfer 45, την δεύτερη μεγαλύτερη έκδοση, με μήκος που φθάνει στα 7,335 μέτρα, με τον κινητήρα των 163 ίππων και θέσεις για 18+1+1 επιβάτες. Πρόκειται κατά την άποψή μας για την «χρυσή τομή» της γκάμας, και για ένα mini bus κομμένο και ραμμένο στα νέα δεδομένα της ελληνικής αγοράς (είτε αυτό αφορά τουριστική μεταφορά, είτε πρόκειται για κάποιο σχολικό, είτε ακόμα –γιατί όχι;- για ένα μικρό ΚΤΕΛ σε κάποιο προορισμό χαμηλού μεταφορικού έργου).

 SPRINTER ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Σε σχέση με τα δεκάδες φαντεζί Sprinter που έχουμε δοκιμάσει κατά καιρούς, αυτό εδώ της Mercedes είναι στο άλλο άκρο. Χωρίς εντυπωσιασμούς και ακρότητες, διατηρεί το βασικό σχήμα του αυτοκινήτου, με τις ελάχιστες δυνατές επεμβάσεις. Λείπουν για παράδειγμα τα μεγάλα πλαϊνά παράθυρα (πράγμα κατά την άποψή μας καλό για μια χώρα σαν την Ελλάδα που ψήνεται στον ήλιο όλο το χρόνο), λείπουν οι περιττές φλυαρίες στην μάσκα, απουσιάζουν παντελώς οι αμφιβόλου αισθητικής επεμβάσεις.

Αυτό που είναι πάντως διάχυτο είναι το αίσθημα της εξαιρετικής συναρμογής και της αίσθησης ότι το αυτοκίνητο είναι φτιαγμένο από ένα κομμάτι και έτοιμο ν’ αντέξει κάθε δύσκολη καταπόνηση για πολλά, πάρα πολλά χρόνια. Κάτι που δικαιολογείται από το γεγονός ότι βγαίνει όπως είναι μέσα από την γραμμή παραγωγής και όχι από έναν οποιονδήποτε κατασκευαστή αμαξωμάτων, με αμφίβολες διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου. Στα highlights της έκδοσης που είχαμε στην διάθεσή μας θα ξεχωρίσουμε την ηλεκτρικά ανοιγόμενη πλαϊνή πόρτα η οποία συνοδεύεται –όπως και η πόρτα του συνοδηγού- από ηλεκτρικά εκτεινόμενο σκαλοπάτι.

Αντίστοιχη με το εξωτερικό είναι και η εικόνα στο σαλόνι. Τίποτα το περιττό ή το «δήθεν», όλα φτιαγμένα με έμφαση στην λειτουργικότητα και την ποιότητα. Το ταμπλό είναι το γνωστό του Sprinter που όσο και αν παραπονιούνται κάποιοι ότι έχει πολυφορεθεί, στην πράξη ακόμα περιμένει κάτι καλύτερο από τον ανταγωνισμό. Τόσο σε επίπεδο ποιότητας όσο και σε επίπεδο λειτουργικότητας (άλλωστε δεν φταίει αυτό αν όλα τα mini bus βασίζονται στο Sprinter…).

Tα καθίσματα των επιβατών, της σειράς «Inter Star Sprinter», ακολουθούν και αυτά την ίδια λογική, όντας απλά σε σχεδίαση, και με έμφαση στην ποιότητα και την σωστή στήριξη (πραγματικά ακλόνητα αν και άδειο το λεωφορείο, σε σύγκριση με αντίστοιχες… τραυματικές εμπειρίες μας από δήθεν πολυτελή mini buses άλλων κατασκευαστών).

Οι χώροι στην διαρρύθμιση αυτή είναι επαρκείς για ύψη μέχρι 1,90 μ. ενώ και ο διάδρομος έχει αρκετό «αέρα» για ελεύθερη μετακίνηση. Οι ράγες της οροφής είναι απλές και πρακτικές στην σχεδίαση, με μεγάλο άνοιγμα για εύκολη φόρτωση και –πάλι- χωρίς περιττές σχεδιαστικές φλυαρίες. Υπάρχουν δεκάδες συνδυασμοί καθισμάτων, χρωματισμών και διακόσμου, τόσο στο δάπεδο όσο και στα πλαϊνά και την οροφή, ενώ υπάρχει και πρόβλεψη για αναπηρικά καροτσάκια στο πίσω μέρος.

 ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

Στον δρόμο το Sprinter επιβεβαιώνει για ακόμα μια φορά την κυρίαρχη θέση που κατέχει στην κατηγορία του, παρά τα χρόνια που έχουν περάσει στην παραγωγή. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τους 163 ίππους και την αερανάρτηση στον πίσω άξονα ήταν πραγματική απόλαυση στην παραλιακή του Σουνίου, με την δύναμη να είναι πανταχού παρούσα για το πιο δύσκολο –και ασφαλές προσπέρασμα- και την άνεση, ακόμα και άδειο, να κυριαρχεί. Με γρήγορο και κοφτό τιμόνι, με άμεση απόκριση στο γκάζι και με εξαιρετική ορατότητα το 45άρι Transfer μοιάζει πραγματικό παιχνιδάκι στα χέρια του οδηγού. Σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και τα δεκάδες ηλεκτρονικά συστήματα, από το ESP μέχρι το ABS και το ASR τα οποία δημιουργούν ένα πραγματικό δίχτυ ασφαλείας για οδηγό και επιβάτες ακόμα και στις πιο ακραίες συνθήκες. Να μην ξεχάσουμε επίσης και το εξαιρετικό αυτόματο πεντάρι κιβώτιο, που χάρη στην σωστή κλιμάκωση και το εξελιγμένο λειτουργικό, δεν αφήνει πουθενά τον οδηγό «ξεκρέμαστο».

Συνολικά, το Sprinter Transfer 45 είναι αυτή την στιγμή ίσως η πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση για όποιον αναζητά ουσιαστικά ένα mini bus αυτής της κατηγορίας. Μπορεί να χάνει «πόντους» σε επίπεδο εντυπωσιασμού, όμως σε ουσία είναι σίγουρα η κορυφαία πρόταση. Η ποιότητα και η αίσθηση της άψογης συναρμογής όλων των επιμέρους στοιχείων δεν έχει αντίστοιχο πουθενά στην αγορά, και τα μηχανικά μέρη είναι δουλεμένα και «δεμένα» μέσα στο εργοστάσιο (με ότι αυτό σημαίνει σε επίπεδο αξιοπιστίας).

Αν σε αυτά προσθέσουμε την υποστήριξη της Evobus σε όλα τα επίπεδα (μην ξεχνάτε το Omniplus μεταξύ άλλων) και την βεβαιότητα ότι αυτός που θα ψωνίσετε θα βρίσκεται στο Κορωπί και την επόμενη δεκαετία (και δεν θα την έχει κάνει στρίβοντας αλά… «ισπανικά»), τότε το Transfer 45 μοιάζει η πιο λογική και σαφώς η πιο σίγουρη επιλογή για τους δύσκολους και αρκετά «πονηρούς» καιρούς που ζούμε.

 Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: OM 651 DE 22 LA, Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c/16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.143 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 163/3.800 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 330/1.200-2.400 Εκπομπές καυσαερίων Euro 5 (προαιρετικά EEV)

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6+1 συγχρονισμένων σχέσεων με πνευματική υποβοήθηση ή αυτόματο κιβώτιο 5+1 σχέσεων.

ΑΞΟΝΕΣ: Εμπρός: Διευθυντήριος άξονας με ανεξάρτητη ανάρτηση, ενισχυμένη αντιστρεπτική ράβδος. Πίσω: Κινητήριος υποειδής άξονας, ενισχυμένη αντιστρεπτική ράβδος. Προαιρετικά αερανάρτηση.

ΦΡΕΝΑ: Διπλό πνευματικό κύκλωμα φρένων, αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Στάνταρ ABS, ηλεκτρονικό σύστημα υποβοήθησης της πέδησης BA και σύστημα αντιολίσθησης ASR. Προαιρετικά, δευτερεύον σύστημα πέδησης retarder AE 30-35 με δυνατότητα χειρισμού με το χέρι ή το πόδι.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 7,345 μ. Πλάτος 1,993 μ. Ύψος 2,790 (2,820 με κλιματισμό) μ. Μεταξόνιο 4,325 μ. Πρόβολος εμπρός 1,004 μ. Πρόβολος πίσω 2,015 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 15,6 μ. Γωνία προσέγγισης 23ο Γωνία αναχώρησης 15ο Μικτό Βάρος 5.000 κιλά Καθίσματα 18+1+1 Εσωτερικό ωφέλιμο ύψος διαδρόμου 1,900 μ. Χώρος αποσκευών 1,95 κυβ. μέτρα Ελαστικά 205/75 R16C Ρεζερβουάρ καυσίμου 75 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

 

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,