SsangYong Actyon Sports: Η SsangYong δημιούργησε ένα όχημα ελευθέρου χρόνου στο «κορμί» ενός pick up και το αποτέλεσμα είναι σίγουρα ιδιαίτερο και ενδιαφέρον. Όποιος το αξιολογήσει ως… αγροτικό είναι απλά εκτός θέματος. Γιατί το Actyon Sports είναι το αυτοκίνητο που θα ήθελες να έχεις για να υποστηρίξεις τις υπαίθριες, αθλητικές σου δραστηριότητες που απαιτούν κάποιου είδους εξοπλισμό.

Ίσως η πιο περίεργη παρουσία στην κατηγορία των pick up οχημάτων, από μια μάρκα που ωστόσο δίνει σταθερά το παρόν στην ελληνική αγορά, μέσω της Chevellas Α.Ε. τουλάχιστον τα τελευταία 15 χρόνια. Όσοι θυμούνται λίγο τα αυτοκίνητα της κορεατικής μάρκας θα έχουν προσέξει την «περίεργη» σχεδιαστική τους ταυτότητα, που όσο πιο πίσω πάμε στο παρελθόν τόσο πιο μακριά βρίσκεται από τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Αυτό ακριβώς ισχύει και για το πρώτης γενιάς pick up Actyon Sports που πωλούνταν μέχρι και το 2011, φυσικά δεν γνώρισε την επιτυχία, ούτε καν κέρδισε το να γίνει αναγνωρίσιμο στο ευρύ αγοραστικό κοινό. Ακόμα και το όνομά του ήταν «προβληματικό» και μπέρδευε, καθώς την ίδια περίοδο κυκλοφορούσε το Actyon, ένα επιβατικό τύπου κουπέ SUV.

Από αυτό το μπερδεμένο… βιογραφικό, εκείνο που έμεινε με την είσοδο της εντελώς νέας γενιάς Actyon Sports II, είναι η ονομασία και η στόχευση του αγοραστικού κοινού, καθώς είναι πλέον ξεκάθαρο πως η SsangYong ποτέ δεν ανταγωνίστηκε τα παραδοσιακά pick ups. Αντίθετα φαίνεται πως ήταν η πρώτη μάρκα που «είδε» χώρο για μια εναλλακτική λύση, ένα όχημα ελευθέρου χρόνου με το σχήμα ενός pick up. Μάλιστα οι Κορεάτες τοποθετούν το αυτοκίνητο ως SUT (Sport Utility Truck) και -θα συμφωνήσετε πιστεύω μαζί μου πως- η βασική ιδέα είναι η ίδια που κάνει τώρα την Mercedes-Benz να λανσάρει το X-Class.

ΚΑΘΟΛΙΚΑ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟ

Μεγαλύτερο και καλύτερο. Αυτές ήταν οι βασικές απαιτήσεις των ανθρώπων της κορεατικής φίρμας που ανέλαβαν την πλήρη αναμόρφωση του μοντέλου, στην 2η γενιά του. Στόχοι που αναμφισβήτητα επιτεύχθηκαν και με μεγάλη επιτυχία, δεδομένου πως η 1η γενιά ήταν προβληματική σε πολλούς τομείς.

Στυλιστικά, το νέο Actyon Sports έχει βελτιωθεί εντυπωσιακά. Επιδεικνύει μια μυώδης και επιβλητική εμφάνιση που ταιριάζει πολύ με τις κόμπακτ διαστάσεις. Εδώ να σημειώσουμε ότι το «κόμπακτ» δικαιολογείται σχεδόν αποκλειστικά από το περιορισμένο μήκος του αυτοκινήτου, γιατί κατά τα άλλα είναι φαρδύ, ψηλό και με βαθιά καρότσα. Το μήκος του διπλοκάμπινου αμαξώματος υπολείπεται σχεδόν κατά 30 εκατοστά σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις του ανταγωνισμού (εάν θεωρήσουμε ότι υπάρχει τέτοιος για το Actyon Sports). Αυτό σημαίνει πως το pick up της SsangYong είναι ευέλικτο, παρκάρει ευκολότερα αλλά από την άλλη διαθέτει μια πολύ μικρότερη καρότσα φόρτωσης, δεδομένου ότι στην καμπίνα δεν γίνονται ιδιαίτερες χωροταξικές παραχωρήσεις. Ο χώρος φόρτωσης διαθέτει επιφάνεια 2 τ.μ. και με την πίσω πόρτα ανοιχτή προσφέρει ικανοποιητικό χώρο για τη μεταφορά μοτοσυκλετών, ποδηλάτων, πέδιλων του σκι, εξοπλισμού κάμπινγκ ή οποιουδήποτε άλλου φορτίου που σχετίζεται με σπορ ή δραστηριότητες διασκέδασης. Σε κάθε περίπτωση, η σκληρή δουλειά δεν είναι στα ατού του Actyon Sports, δεδομένου και του χαμηλού ωφέλιμου φορτίου, που κυμαίνεται κοντά στα 400 κιλά.

ΟΜΟΡΦΗ ΚΑΜΠΙΝΑ

Οι όποιες παραχωρήσεις πρέπει να γίνουν από τον υποψήφιο αγοραστή, αφορούν τον εξοπλισμό και πιο συγκεκριμένα την απουσία πλευρικών αερόσακων. Πάντως στο εμπρόσθιο τμήμα της καμπίνας υπάρχει μεγάλη άνεση για τον οδηγό και τον συνοδηγό, με μεγάλα και αναπαυτικά καθίσματα που παρέχουν «αμφιθεατρική» κατόπτευση του δρόμου. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις στο κάθισμα, χειριστήρια στο δερμάτινο τιμόνι (το οποίο ρυθμίζεται σε κλίση αλλά όχι και σε βάθος) και ένα επίπεδο εργονομίας στο ταμπλό, που ναι μεν δεν εντυπωσιάζει αλλά ούτε και προβληματίζει ιδιαίτερα. Η ιδιαίτερη σχεδιαστική του φιλοσοφία, απαιτεί μια μικρή περίοδο εξοικείωσης με τα διάφορα χειριστήρια. Παράλληλα, πολλαπλές λειτουργίες όπως το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης κ.ο.κ. ελέγχονται μέσω της οθόνης αφής στην κεντρική κονσόλα. 

Χώροι για μικροαντικείμενα αλλά και ποτηροθήκες υπάρχουν για τον οδηγό και τον συνοδηγό (μεγάλο το σχετικό ντουλαπάκι). Και για τους πίσω επιβάτες προβλέπονται κάποιοι αποθηκευτικοί χώροι με τσέπες και θήκες. Το ενιαίο κάθισμα που έχει προβλέψει για αυτούς ο κατασκευαστής περιορίζει λίγο την άνεση λόγω της σχετικά όρθιας θέσης του, σε σχέση με διπλοκάμπινα του ανταγωνισμού.

Γενικότερα, εκτός από την νέα σχεδίαση, η αναβάθμιση των υλικών επέφερε και την επιθυμητή βελτίωση της αίσθησης που τελικά λαμβάνει ο παρατηρητής.

Εν τω μεταξύ ο κατάλογος του βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού είναι μακρύς και ικανοποιητικός, προβλέποντας μεταξύ άλλων πλευρικά σκαλοπάτια, roll-bars, πλαϊνές κουπαστές (δέστρες), εύκαμπτο κάλυμμα της καρότσας από αλουμίνιο κ.ο.κ. Όλα τα παραπάνω στοιχεία είναι διαθέσιμα στον βασικό εξοπλισμό της κορυφαίας έκδοσης που οδηγήσαμε είτε προαιρετικά στις υπόλοιπες εκδόσεις του Actyon Sports. Το σίγουρο είναι πως αναβαθμίζουν σημαντικά την εμφάνιση και την πρακτικότητα του Actyon Sports Pick-Up παρέχοντας λύσεις αναλόγως της χρήσης για την οποία προορίζεται.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΕΤΟ

Θετικές οι εκπλήξεις που προκύπτουν από την επαφή μας με το αυτοκίνητο, όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά και τις δυνατότητες της γραμμής κίνησης. Καταρχήν ο 2λιτρος κινητήρας είναι ιδιαίτερα ήσυχος, ακόμα και όταν πιέζεται πολύ στον ανοιχτό δρόμο. Το επίπεδο της ηχομόνωσης στην καμπίνα είναι καλό, με εξαίρεση κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους που προέρχονται από τους εξωτερικούς καθρέπτες. Πολύ καλή η συνεργασία του κινητήρα με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο και το μόνο που ουσιαστικά έχουμε να παρατηρήσουμε είναι κάποια μικρή υστέρηση στην απόκριση του κινητήρα, στο χαμηλό φάσμα περιστροφής του.

Η ανάρτηση ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του αμαξώματος, διαθέτει μαλακή ρύθμιση και δίνει την δυνατότητα στο αυτοκίνητο να διέρχεται αξιοπρεπώς πάνω από τις περισσότερες επιφάνειες, χωρίς ωστόσο να ικανοποιεί απόλυτα στις απότομες, εγκάρσιες ανωμαλίες. Μάλιστα, αρκετές φορές, κραδασμοί από τον εμπρόσθιο άξονα μεταφέρονται μέσω του -όχι και τόσο υψηλής ακρίβειας- συστήματος διεύθυνσης στα χέρια του οδηγού.

Με το SsangYong Actyon Sports διανύσαμε απόσταση μεγαλύτερη των 1.500 χιλιομέτρων, κυρίως σε εθνική οδό αλλά και μέσα σε πόλεις. Εκτός από την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, πραγματοποιήσαμε διαδρομές στις ευρύτερες περιοχές των Τρικάλων, της Καλαμπάκας αλλά και του Πλαταμώνα, μετρώντας μια μέση τιμή κατανάλωσης καυσίμου στα 8,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Τιμή απόλυτα ικανοποιητική, αν και με αυξητικές τάσεις σε περίπτωση που το αυτοκίνητο φορτωθεί περισσότερο σε καμπίνα και καρότσα. Πάντως, να τονίσουμε πως όχι μόνο δεν προσέξαμε το πόδι στο γκάζι αλλά αντίθετα το «κυνηγήσαμε» σε αρκετές περιπτώσεις του ταξιδιού μας.

Σε χωμάτινες, ολισθηρές επιφάνειες καθώς και σε συνθήκες υποψίας απώλειας πρόσφυσης, το σχετικό σύστημα, όντας αρκετά «ευαίσθητο» επεμβαίνει πρόωρα, τόσο στον κινητήρα όσο και στα φρένα. Το ηλεκτρονικό σύστημα 4κίνησης ελέγχεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται χαμηλά στην κεντρική κονσόλα. 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: Diesel 2,0 (W/CDPF): Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.998 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 155/3.400 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 360/1.500 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 163 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 7,5 Καυσαέρια Euro 5

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6+1 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου, ελατήρια, αντιστρεπτική δοκό. Πίσω: Πολλαπλών (πέντε) συνδέσμων, αμορτισέρ

ΤΙΜΗ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Έκδοση:  DLX COVER 4WD M/T Τιμή: 25.960 ευρώ Βασικός εξοπλισμός: Αυτόματος κλιματισμός, αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού, ABS, ESP με ARP, δερμάτινο τιμόνι (με χειριστήρια) και λεβιές ταχυτήτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικοί-θερμαινόμενοι καθρέπτες, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, GPS με οθόνη αφής 7», φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, ράγες οροφής, σετ πλαϊνές κουπαστές, roll bar, ζάντες αλουμινίου, ρολό-καπάκι καρότσας.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μεταξόνιο 3,060 μ. Μήκος 4,990 μ. Πλάτος 1,910 μ. Ύψος 1,780 μ. Πρόβολος εμπρός 0,860 μ. Πρόβολος πίσω 1,070 μ.  Απόσταση από το έδαφος 188 χιλ. Γωνία προσέγγισης 25,0ο Γωνία διαφυγής 25,0ο Διάμετρος κύκλου στροφής 12,4 μ. Μικτό Βάρος 2.740 κιλά Απόβαρο από 1.982 κιλά Ωφέλιμο φορτίο 383 κιλά Καρότσα (ΜxΠxΥ) 1,275 x 1,600 (1,128 στους θόλους) x 0,525 μ. Καθίσματα 4 – 5 Ελαστικά 225/75 R16 Ρεζερβουάρ 75 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

 

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , ,