Setra MultiClass 400: Η εναλλακτική σειρά MultiClass 400 της Setra έχει καθιερωθεί στην κατηγορία των υπεραστικών λεωφορείων, χάρη κυρίως στο βάθος της γκάμας που είναι σε θέση να καλύψει πολλαπλές ανάγκες και απαιτήσεις.

 

Ήταν Οκτώβριος του 2005 όταν η Setra του ομίλου DaimlerChrysler (έτσι λεγόταν τότε μετά τον μεγάλο γάμο και μέχρι το -επίσης μεγάλο- διαζύγιο) παρουσίαζε σε παγκόσμια πρεμιέρα στη Busworld του Βελγίου τη νέα σειρά MultiClass 400. Με τέσσερα μήκη αμαξώματος και πολλές σχεδιαστικές και τεχνολογικές καινοτομίες (επιλογέας τύπου joystick, CANbus στα ηλεκτρονικά κ.α.) η νέα σειρά έφερνε για πρώτη φορά τον «αέρα» και την αίσθηση των τουριστικών λεωφορείων στα υπεραστικά. Αντικαθιστώντας την επιτυχημένη σειρά 300, η νέα MultiClass απέκτησε σταδιακά βάθος στη γκάμα εκδόσεων, με αποτέλεσμα σήμερα, 11 χρόνια μετά το λανσάρισμά της, να αριθμεί δεκατρία (13) μοντέλα, από τα 10 έως τα 15 μέτρα.

Αξιοσημείωτο είναι πως η σειρά MultiClass αριθμεί 25 χρόνια ζωής, καθώς εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1991 στη σειρά λεωφορείων 300 της Setra, με στόχο να «παντρέψει» αρετές των τουριστικών και των αστικών λεωφορείων, σε προσιτή τιμή.

ΜΕΓΑΛΗ ΓΚΑΜΑ

Τα οικονομικά και λειτουργικά μοντέλα H και UL παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά το 2005 ως λύσεις για τακτικά δρομολόγια και ομαδικές εκδρομές, διαθέτοντας κλιματισμό, σύστημα κουζίνας και τουαλέτα. Το συμπαγές S 412 UL με μήκος στα 10,8 μέτρα είναι το πιο ευέλικτο υπεραστικό λεωφορείο, ιδιαίτερα κατάλληλο για τακτικά δρομολόγια σε δύσκολες τοπογραφικά περιοχές, με στενά περάσματα. Τα S 415 UL, S 417 UL και S 419 UL με μήκη 12,2 – 14,0 – 14,98 μέτρα αντίστοιχα μπορούν να εξοπλιστούν με έως και 69 καθίσματα. Το 2007 προστέθηκε στην γκάμα το S 416 UL με διπλό άξονα και μεγαλύτερο μεταξόνιο που επέκτεινε την χωρητικότητα για τις αποσκευές στα 5,8 μέτρα.

Η πρεμιέρα των S 415 H και S 416 H πρόσθεσε στην γκάμα MultiClass δύο λεωφορεία ψηλού πατώματος, με δύο εισόδους και χωρητικότητα αποσκευοθηκών έως 7,9 κυβικά μέτρα. Καθώς δεν υπάρχουν θόλοι τροχών στο εσωτερικό τους, μπορούν να δεχτούν και τον ισχυρό κινητήρα OM 470 Euro 6.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ, ΟΧΙ ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΚΟ

Το 2013 ήταν η σειρά των εκδόσεων UL business να κάνουν ντεμπούτο εστιάζοντας στην οικονομία απόκτησης και χρήσης. Η συγκεκριμένη στρατηγική στόχευσης δεν έχει αρνητικό αντίκτυπο στα υλικά που χρησιμοποιεί ο κατασκευαστής (για τη Setra μιλάμε άλλωστε) ενώ παράλληλα χάρη στα μεγάλα διαστήματα μεταξύ των τακτικών σέρβις (κάθε 90.000 χλμ.) προκύπτει σημαντικό χρηματικό όφελος για τον ιδιοκτήτη.

Τα εν λόγω διαξονικά υπεραστικά λεωφορεία «S 415 UL business», «S 416 UL business» και  «S 417 UL business» διαφέρουν μεταξύ τους στο μήκος του αμαξώματος και στον αριθμό των καθισμάτων, τοποθετούνται στη βάση της γκάμας και καλούνται να ανταποκριθούν στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς. Συγκριτικά με τα αντίστοιχα S 416 UL και S 417 UL της γκάμας, οι εκδόσεις business εξασφαλίζουν την ίδια χωρητικότητα σε καθίσματα διαθέτοντας μικρότερο μήκος αμαξώματος και άρα μεγαλύτερη ευελιξία. Εκτός από τα κλασικά υπεραστικά δρομολόγια, οι εκδόσεις «business» μπορούν να καλύψουν ανάγκες μεταφοράς σχολείων ή -περιστασιακά- ακόμα και μεγαλύτερα ταξίδια «τύπου ΚΤΕΛ». Σε κάθε τύπο μεταφορικού έργου, μεγάλη βοήθεια προσφέρουν επιπλέον οι ευρύχωρες αποσκευοθήκες αλλά και το υπερυψωμένο πάτωμα του λεωφορείου που παραπέμπει σε «καθαρόαιμο» τουριστικό.

Με 51, 55 και 59 καθίσματα αντίστοιχα, τα αμαξώματα των 12,2 – 12,7 – 13,38 μέτρων διαθέτουν στον βασικό τους εξοπλισμό γυάλινη εμπρόσθια θύρα, ένα λιτό και καλοφτιαγμένο κόκπιτ που διευκολύνει την εργασία του οδηγού, ενημερωμένα συστήματα στα ηλεκτρονικά (με προαιρετικό το ESP) καθώς και ένα όμορφο και φωτεινό σαλόνι με αρκετό χώρο τόσο ανάμεσα στις σειρές καθισμάτων όσο και στα κανάλια των χειραποσκευών. Τα καθίσματα τύπου «Transit» είναι αρκετά φαρδιά και άνετα, ωστόσο ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει την πιο πολυτελή σειρά «Route». Μπορεί κανείς επίσης να παραγγείλει ράμπα για αναπηρικό αμαξίδιο ο μηχανισμός της οποίας ενσωματώνεται στην πίσω πόρτα καθώς και να διαμορφώσει ειδικό χώρο για το αμαξίδιο μέσα στο λεωφορείο. Ειδικές χειρολαβές υποδεικνύουν την πρόβλεψη για τη μεταφορά και όρθιων επιβατών, από 23 έως 47 ανάλογα την έκδοση.

LE BUSINESS

Το 2014, στην έκθεση επαγγελματικών του Ανόβερο, η Setra έκανε την τελευταία της προσθήκη στην γκάμα MultiClass 400 με τα S 415 LE business (12,3 μέτρα), S 416 LE business (13 μέτρα) και S 418 LE business (τριαξονικό – 14,6 μέτρα – 61 καθίσματα). Χαρακτηριστικότερα στοιχεία των λεωφορείων είναι η εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό (λειτουργία «γονατίσματος» έως και 70 χιλ.), η ξεχωριστή καμπίνα του οδηγού, η πολύ καλή ορατότητα και η δυνατότητα τοποθέτησης ράμπας για αναπηρικά αμαξίδια.

EURO 6 ΑΠΟ ΤΟ 2013

Όταν μιλάμε για οικονομία, η επιλογή του κινητήρα OM 936 BlueEfficiency (7,7 λίτρων) που περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων μοιάζει ιδανική. Το 6κύλινδρο μηχανικό σύνολο είναι διαθέσιμο σε δύο εκδοχές ισχύος 299 και 354 ίππων που καλύπτουν τις ανάγκες των αμαξωμάτων από πλευράς επιδόσεων, συνδυάζονται αρμονικά στη γραμμή κίνησης με τα μηχανικά και αυτόματα κιβώτια που διαθέτει η Setra και ξεχωρίζουν για την πολιτισμένη λειτουργία τους.

Στα S 415 H, S 416 H, S 417 UL, S 419 UL και S 418 LE είναι διαθέσιμος και ο κινητήρας OM 470 10,7 λίτρων, με απόδοση 360 και 394 ίππων. Ποικιλία επιλογών υπάρχει και σε κιβώτια ταχυτήτων, με τον κατασκευαστή να προσφέρει τα μηχανικά 6τάχυτα GO 190-6, GO 210-6, το πλήρως αυτοματοποιημένο GO 250-8 PowerShift και τα αυτόματα ZF EcoLife και Voith DIWA.6.

ΑΝΕΤΟ ΤΑΞΙΔΙ

Ανεξαρτήτως έκδοσης, στο εσωτερικό του λεωφορείου οι επιβάτες δεν αντιλαμβάνονται ενοχλητικό θόρυβο από τον κινητήρα ενώ σημαντικό για την άνεση είναι επίσης πως δεν μεταφέρονται κραδασμοί από τον κινητήρα στο αμάξωμα. Η καλή ηχομόνωση αλλά και η εξαιρετική συναρμολόγηση των υλικών -από τα επί μέρους πλαστικά και τις επενδύσεις μέχρι το «κούμπωμα» των θυρών στο αμάξωμα- φροντίζουν για την άνετη παραμονή των επιβατών.

Η άμεση απόκριση του κινητήρα στις εντολές του γκαζιού, η αγαστή συνεργασία του με το κιβώτιο, η απουσία ενοχλητικών θορύβων από τη γραμμή κίνησης και την κύλιση και βέβαια η εξαιρετική ορατότητα από τη θέση οδήγησης είναι όσα εντοπίζει κανείς στην πρώτη του επαφή με ένα από τα λεωφορεία της σειράς MultiClass 400.

Από πλευράς εξοπλισμού, το όνομα της Setra έρχεται να εγγυηθεί τα υψηλά στάνταρντς ασφάλειας μέσω μιας σειράς ηλεκτρονικών συστημάτων όπως τα ABS, ASR, EBS και BAS αλλά και προαιρετικά τα Lane Assist και Emergency Braking System.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

UL Business

 ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: OM 936 7,7 λ. –  Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 7.698 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 110 x 135 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 354/1.500 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 1.400/1.100 Εκπομπές καυσαερίων Euro 6

OM 936 7,7 λ. –  Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 7.698 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 110 x 135 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 299/1.500 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 1.200/1.100 Εκπομπές καυσαερίων Euro 6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο GO 190. Προαιρετικά, κιβώτιο GO 250/8 PowerShift, αυτόματο κιβώτιο ZF Ecolife AP 6 ταχυτήτων και αυτόματο Voith Diva.6.

ΦΡΕΝΑ: Διπλό πνευματικό κύκλωμα φρένων, αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Στάνταρ ABS & ASR, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πέδησης EBS, σύστημα υποβοήθησης πέδησης BAS. Ανεξάρτητο δευτερεύον σύστημα μηχανόφρενου. Προαιρετικά, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ESP

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 12,200 (S 415) – 12,700 (S 416) – 13,380 (S 417) μ. Πλάτος 2,550 μ. Ύψος 3,175 μ. Μεταξόνιο 6,080 – 6,580 – 7,260 μ. Πρόβολος εμπρός 2,820 μ. Πρόβολος πίσω 3,300 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 21,070 – 22,346 μ. Καθίσματα 50+1 – 54+1 –  58+1 (Setra Transit) Χώρος αποσκευών από 5,5 έως 7,9 κυβ. μέτρα Ελαστικά 295/80 R22,5 Ρεζερβουάρ 320 λίτρα Ρεζερβουάρ AdBlue 40 λίτρα

 

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , ,