Mercedes-Benz Concept X-Class: Την «κρεμ ντε λα κρεμ» της κατηγορίας φαίνεται πως σχεδιάζουν να παρουσιάσουν οι Γερμανοί της Mercedes-Benz, προκειμένου να κάνουν «εκκωφαντική» είσοδο και σε αυτό το τμήμα της αγοράς των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.

 

Καλή είναι η παρθενογένεση, και η Mercedes-Benz έχει αποδείξει πολλές φορές στο παρελθόν πως ξέρει να δημιουργεί in-house, μοναδικά προϊόντα. Αλλά όταν ο χρόνος -που είναι χρήμα- και το ίδιο το χρήμα για την δημιουργία ενός οχήματος «από λευκό χαρτί» κρίνονται απαγορευτικά, βάσει του πλάνου απόσβεσης της επένδυσης, τότε οι συνεργασίες αποτελούν μονόδρομο. Και κάπως έτσι οι Γερμανοί υπέκυψαν στην γοητεία της συνεργασίας με την Nissan εισχωρώντας σε μια ισχυρή ομάδα από την οποία προκύπτουν πάνω-κάτω ίδια προϊόντα. Δεν είναι πολύς καιρός που η Renault παρουσίασε το πρώτο της pick up ενός τόνου, το Alaskan που βασίζεται και αυτό στο Navara. Η Mercedes-Benz μάλιστα έχει ήδη δοκιμάσει τα οφέλη που προκύπτουν από τέτοιες συνεργασίες, καθώς για να μπει πριν μερικά χρόνια στα μικρά βαν με το Citan, συνεργάστηκε με την Renault (βλέπε Kangoo).

ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ

Το καλό της υπόθεσης είναι ότι το pick up που θα λανσάρει στα τέλη του 2017 η Mercedes-Benz, ελάχιστα θα μοιάζει με το αρχέτυπο Nissan Navara και εδώ ακριβώς φαίνεται να αποκτά νόημα η κίνηση των Γερμανών. Με το νέο X-Class, αφενός ολοκληρώνουν την παρουσία τους σε κάθε τμήμα της αγοράς επαγγελματικών οχημάτων, αφετέρου μένουν πιστοί στην στρατηγική τους να παρουσιάζουν premium προϊόντα που απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό. Η Mercedes-Benz δεν θέλει -και δεν μπορεί λόγω της ιδιαίτερης τοποθέτησης των προϊόντων της- να ανταγωνιστεί τις παραδοσιακές ιαπωνικές δυνάμεις στην κατηγορία των pick ups, ούτε φυσικά να απευθυνθεί στους αγρότες, με την στενή έννοια του όρου. Άλλωστε δεν πρόκειται καν να διαθέσει άλλο αμάξωμα πέραν αυτού με την 4θυρη καμπίνα, κάτι που ξεκάθαρα σημαίνει πως το X-Class δεν προορίζεται για να… λερωθεί στις λάσπες ενός χωραφιού.

Με το X-Class, η Mercedes-Benz θα απευθυνθεί στις αγορές της Αργεντινής, της Βραζιλίας, της Νοτίου Αφρικής, της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας και φυσικά της Ευρώπης, με στόχο να θέσει νέα -υψηλά- πρότυπα σε μια συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία οχημάτων. Αναπτυσσόμενη, αλλά και ριζικά αλλαγμένη σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν καθώς η διπλοκάμπινη έκδοση γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής ενώ αυξάνεται συνεχώς το ποσοστό ιδιωτικής χρήσης των pick ups, εξυπηρετώντας ακόμα και οικογενειακές ανάγκες, με την άνεση που το κάνουν τα «καθαρόαιμα» επιβατικά οχήματα.

Χαρακτηριστικό είναι πως τα pick ups μεσαίου μεγέθους έχουν σήμερα το μεγαλύτερο μερίδιο της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων στην Αυστραλία με 14,1% ενώ στην Αργεντινή το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 11,6%.

Οικογένειες με δραστήριο τρόπο ζωής, επιτυχημένοι επαγγελματίες που ζουν σε αστικό περιβάλλον και κάνουν κάποιο υπαίθριο άθλημα, εργένηδες που αναζητούν ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο για να κυκλοφορούν, ιδιοκτήτες επιχειρήσεων (αρχιτέκτονες, εργολάβοι κ.α.) και γαιοκτήμονες αποτελούν τις πέντε βασικές ομάδες αγοραστών στις οποίες απευθύνεται η Mercedes-Benz με το X-Class.

ΚΑΘΗΛΩΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Κάτω από την ακραία, εντυπωσιακή εμφάνιση «κρύβεται» ένα ικανότατο pick up μεσαίου μεγέθους χάρη στο πλαίσιο τύπου σκάλας, έναν ροπάτο 6κύλινδρο κινητήρα και την μόνιμη τετρακίνηση. Σε αυτά, πρέπει να συνυπολογίσει κανείς την «προστιθέμενη αξία» των οχημάτων Mercedes στους τομείς της ασφάλειας, της άνεσης και της ποιότητας των υλικών.

Το concept X-Class που παρουσίασε η Mercedes-Benz έχει δύο εκδοχές. Η μία φέρει την ονομασία «stylish explorer» (κομψός εξερευνητής) και αναμένεται να είναι ότι πιο κομψό υπάρχει στην κατηγορία, με δυναμική εμφάνιση, καινοτομίες και «έξυπνες» λεπτομέρειες. Η εμπρόσθια όψη του παραπέμπει στα οχήματα SUV του κατασκευαστή ενώ υπάρχουν εντυπωσιακά στοιχεία όπως «φουσκωμένα» φτερά, φαρδύ μετατρόχιο και εξαιρετικά μικρός εμπρόσθιος πρόβολος.

Ακόμα πιο στυλάτο είναι το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Εκεί κυριαρχούν οι επενδύσεις από ξύλο βελανιδιάς, αλουμινίου, χρωμίου και δέρματος στο ταμπλό και στα καθίσματα. Εδώ η πολυτέλεια έχει τον πρώτο λόγο, με τον κατασκευαστή να διαμορφώνει ένα καλαίσθητο σαλόνι, φτιαγμένο από κορυφαίας ποιότητας υλικά, όπως το φυσικό δέρμα nubuck στα καθίσματα και το λευκό δέρμα nappa σε μέρος του ταμπλό και στις πόρτες. Στο ταμπλό, εκτός από την επένδυση ξύλου βελανιδιάς ξεχωρίζουν οι στρογγυλοί αεραγωγοί και μια κεντρική οθόνη υψηλής ανάλυσης που λειτουργεί ακριβώς όπως ένα smartphone, δηλαδή με την αφή.

ΣΕ ΔΥΟ ΕΚΔΟΧΕΣ

Έντονος δυναμισμός και εντυπωσιακές εκτός δρόμου δυνατότητες χαρακτηρίζουν την 2η εκδοχή του X-Class, η οποία φέρει την διακριτική ονομασία «powerful adventurer». Ζάντες από ανθρακονήματα, ένας «εργάτης» στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα και πολλαπλές επενδύσεις από ανθρακονήματα στο εσωτερικό της καμπίνας καταδεικνύουν την διαφορετική προσέγγιση αυτής της έκδοσης. Δηλαδή στο να ικανοποιήσει όσους απαιτητικούς επαγγελματίες έχουν πραγματικά σκοπό να βάλουν το αυτοκίνητο στην δουλειά τους.

Μεγάλα ελαστικά, μεγάλη απόσταση από το έδαφος αλλά και μια προστατευτική ποδιά «θωρακίζουν» αυτό το X-Class απέναντι στις… κακουχίες των εκτός δρόμου περιπετειών του. Στο εσωτερικό ο κατασκευαστής δεν επικεντρώνεται στην πολυτέλεια αλλά δίνει μια πιο… μπρουτάλ αισθητική, με φανερά, βουρτσισμένα μεταλλικά στοιχεία στο χρώμα του αμαξώματος και μαύρο δέρμα nappa.

Σε κάθε περίπτωση, ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει μέσα από μια μεγάλη γκάμα στοιχείων εξοπλισμού και αξεσουάρ για το εξωτερικό και το εσωτερικό μέρος του αυτοκινήτου, ακόμα και για την καρότσα. Αυξημένες θα είναι και οι δυνατότητες συνδεσιμότητας και αλληλεπίδρασης του X-Class με το smartphone, το τάμπλετ ή τον υπολογιστή του ιδιοκτήτη του.

ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

Εν τω μεταξύ, ποικιλία θα διακρίνει και τις επιλογές σε επίπεδο κινητήρων, χωρίς ωστόσο κατά την πρόσφατη στατική παρουσίαση να ανακοινωθούν περισσότερες λεπτομέρειες. Η κορυφαία έκδοση X-Class θα εφοδιάζεται με έναν 6κύλινδρο (V6) πετρελαιοκινητήρα, σε συνδυασμό με το σύστημα μόνιμης 4κίνησης 4MATIC. Ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και δύο μπλοκέ διαφορικά αναλαμβάνουν να βγάλουν το αυτοκίνητο από τις δύσκολες καταστάσεις.

Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, το ισχυρό σασί τύπου σκάλας θα συνδυάζεται με ανάρτηση πέντε συνδέσμων και ελατήρια στον πίσω άξονα, για κορυφαία άνεση.

Τέλος, οι πληροφορίες αναφέρουν πως το ωφέλιμο φορτίο θα ξεπερνά τα 1.100 κιλά ενώ η ικανότητα ρυμούλκησης θα ανέρχεται στους 3,5 τόνους.

Όπως αναφέραμε ήδη, το λανσάρισμα του Mercedes-Benz X-Class στην αγορά θα ξεκινήσει στα τέλη του 2017. Θα κατασκευάζεται σε συνεργασία με τις Nissan και Renault στο εργοστάσιο της πρώτης στην Ισπανία από όπου θα πωλούνται σε Ευρώπη, Αυστραλία και Νότιο Αφρική. Για την αγορά της Λατινικής Αμερικής, το X-Class θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στην περιοχή Cordoba της Αργεντινής.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , ,