Στα μέσα Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση εκπροσώπων του κλάδου των ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. με τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Συζητήθηκαν όλα τα «καυτά» θέματα που απασχολούν τους αυτοκινητιστές και πάρθηκαν ορισμένες σημαντικές αποφάσεις.

Στη συνάντηση, η οποία διεξήχθη σε εποικοδομητικό κλίμα, τέθηκαν όλα τα ζητήματα που απασχολούν τους οδικούς μεταφορείς. Στην συνάντηση μετείχαν ο πρόεδρος του Π.Σ.Χ.Ε.Μ κ. Πέτρος Σκουλικίδης, ο πρόεδρος της Π.Ο.Ε.Μ.Ι.Φ.Α. κ. Γεώργιος Παπούλιας, ο πρόεδρος  της Ομοσπονδίας Φ.Δ.Χ. Θεσσαλίας, Κεντρικής Ελλάδος και Δυτικής Μακεδονίας  κ. Βασίλειος Τζιμοράγκας, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φ.Δ.Χ. Β. Ελλάδος κ. Δημήτριος Παντελίδης, ο πρόεδρος του Σωματείου Φ.Δ.Χ. Λαμίας κ. Απόστολος Αγγελακόπουλος και ο πρόεδρος του Σ.Α.Δ.Ο.Μ.Ν.Ε. «Ο Αγώνας»  κ. Γεώργιος Πασπάτης.

Ο υπουργός, αφού άκουσε τους εκπροσώπους του κλάδου, τοποθετήθηκε σε κάθε θέμα αναλυτικά.

Παράταση για το ABS

Στο θέμα της τοποθέτησης ABS, ο κ. Σπίρτζης δεσμεύθηκε για παράταση, σε όλα τα φορτηγά, έως την 31/3/2017. Αυτό σημαίνει ότι δίδεται παράταση τοποθέτησης ABS σε δύο χρονικά στάδια. Το πρώτο στάδιο είναι μια γενική χρονική παράταση τριών μηνών για όλα τα φορτηγά που ακόμη δεν έχουν τοποθετήσει το σύστημα. Μετά το τρίμηνο ξεκινά η υποχρέωση τοποθέτησης του ABS με βάση το τελευταίο νούμερο της πινακίδας των φορτηγών και ανά δίμηνο. Δηλαδή, το πρώτο δίμηνο (μετά το αρχικό τρίμηνο) θα πρέπει να έχουν τοποθετήσει ABS τα φορτηγά με τελευταίο νούμερο το 0 ή το 1. Το επόμενο δίμηνο τα φορτηγά με τελευταίο νούμερο πινακίδας το 2 ή το 3 κ.ο.κ. Αυτό σημαίνει ότι η τοποθέτηση θα ολοκληρωθεί εντός 13 μηνών. Το τελευταίο δίμηνο θα αφορά πινακίδες με τελευταίο νούμερο το 8 και το 9.

Παράπλευρο οδικό δίκτυο

Στο ζήτημα της απαγόρευσης χρήσης του παράπλευρου – παραλλαγμένου οδικού δικτύου, οι εκπρόσωποι του κλάδου εξέφρασαν την πλήρη αντίθεσή τους στην εφαρμογή του μέτρου. Στο ζήτημα αυτό, ο υπουργός ήταν αμετακίνητος, παρά το ότι άκουσε με κατανόηση τα προβλήματα που προκύπτουν (ύψος προστίμων, δικαιολογητικά εξαιρέσεων κ.α.) από την εφαρμογή της απόφασης της 11ης Αυγούστου, που αφορά στην απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών πάνω από τους 3,5 τόνους στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Ωστόσο, μετά από διεξοδική συζήτηση, σημείωσε ότι θα προβεί σε διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες εκμετάλλευσης των οδικών αξόνων, ώστε τα τέλη διοδίων να καταστούν προσιτά στους αυτοκινητιστές Δ.Χ. Η εξέλιξη αυτή κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική, καθώς οι ιδιοκτήτες των φορτηγών, στην πλειονότητά τους, δεν θα ήταν αντίθετοι στην απαγόρευση της κυκλοφορίας των οχημάτων τους στο παράπλευρο δίκτυο (μετά και τη βελτιωτική τροποποίηση της σχετικής απόφασης) εφόσον συνοδεύεται από μια ταυτόχρονη δραστική μείωση των διοδίων.

Ενδομεταφορές (καμποτάζ)

Στο ζήτημα των ενδομεταφορών (καμποτάζ), ο υπουργός δεσμεύθηκε για θέσπιση μέτρων διασφάλισης, με απαγόρευση ενδομεταφορών για 6 συν 6 μήνες, όπως προβλέπει ο κανονισμός, λόγω σοβαρής διατάραξης της αγοράς των εθνικών μεταφορών, η οποία παραβιάζεται από μεταφορικές επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων που έχουν μεταφέρει την έδρα τους σε χώρες χαμηλού κόστους, κυρίως στην Βουλγαρία, πραγματοποιώντας μόνιμα παράνομα καμποτάζ, χωρίς ποτέ να εξέλθουν από τη χώρα.

Επίσης, οι εκπρόσωποι του κλάδου ζήτησαν τη θεσμοθέτηση ελάχιστου κόστους μεταφοράς, που θα αποδεικνύεται από σχετική επιστημονική μελέτη, με γνώμονα την αναβάθμιση της ποιότητας της οδικής μεταφοράς, η οποία υποβαθμίζεται επικίνδυνα από μεταφορείς, που δραστηριοποιούνται στην αγορά, με κόμιστρα κάτω του κόστους.

Το ελάχιστο κόστος μεταφοράς θα προσδιορίζεται από το υπουργείο, με τη δημιουργία «Παρατηρητηρίου Κομίστρων», που θα παρακολουθεί τις διακυμάνσεις των τιμών που διαμορφώνουν το τελικό λειτουργικό κόστος.

Σημειώνουμε, ότι το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης του καμποτάζ προβλέπεται από τον κανονισμό της Ε.Ε. υπό προϋποθέσεις, εφόσον δηλαδή ένα κράτος – μέλος υφίσταται σοβαρή ζημία από την κυκλοφορία ξένων φορτηγών στο έδαφός του.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , , ,