MAN TGX EfficientLine 3: Με βάση το TGX, η MAN δημιούργησε πριν από 6 χρόνια μια έκδοση φορτηγού που όχι μόνο αποδεδειγμένα εξοικονομεί καύσιμο αλλά είναι και ευχάριστο να το οδηγεί κανείς. Το πακέτο οικονομίας EfficientLine, στην 3η πλέον γενιά του έχει καθιερωθεί ως η πιο αξιόπιστη λύση για οικονομία «εδώ και τώρα»!

 

Από το 2010 που πρωτοπαρουσιάστηκε, η σειρά EfficientLine έχει αποδείξει ότι είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της εποχής που σχετίζονται με τις αυξανόμενες τιμές του πετρελαίου, τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς αλλά και την πίεση του ανταγωνισμού. Περισσότεροι από 56.000 τράκτορες με το εξοπλιστικό πακέτο EfficientLine έχουν βγει από την γραμμή παραγωγής της MAN και δουλεύουν ήδη σε μεταφορικές εταιρίες ανά την Ευρώπη.

Στο πρόσφατο παρελθόν, μαρτυρίες χρηστών του TGX EfficientLine επιβεβαιώνουν τη διαφορά των 3 λίτρων στην κατανάλωση μεταξύ της έκδοσης EfficientLine 1ης γενιάς και του βασικού TGX, καθώς και την επιπλέον μείωση κατά 2 λίτρα που πετυχαίνει η 2η γενιά του πακέτου σε σχέση με την 1η, μέσω της βελτιστοποίησης της γραμμής κίνησης αλλά και του «έξυπνου» EfficientCruise το οποίο συνεργάζεται με GPS.

Στην έκθεση επαγγελματικών στο Ανόβερο η MAN παρουσίασε τα συγκριτικά αποτελέσματα μιας δοκιμαστικής διαδρομής 4.000 χλμ. όπου το νέο MAN TGX 18.500 4×2 BLS EfficientLine 3 αναμετρήθηκε στην κατανάλωση καυσίμου με το “παλιό” MAN TGX 18.480 4×2 BLS EfficientLine 2. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρίας επισημαίνεται ένα όφελος σε αποδοτικότητα της τάξης του 6,35% που προέρχεται συνδυαστικά από την χρήση του νέου D26, του κιβωτίου TipMatic 12+2 27 DD “Profi” και από την δυνατότητα συνδυασμού του προγνωστικού Efficient Cruise με την λειτουργία ρολαρίσματος EfficientRoll κάτι που μέχρι πρόσφατα δεν ήταν διαθέσιμο για τα TGX.

ΜΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

Η τελευταία εκδοχή EfficientLine 3 περιλαμβάνει όλες τις αλλαγές που προβλέπει ο κατασκευαστής για τα μοντέλα του 2017. Οπτικά, στον τράκτορα δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές σε σχέση με τις «συμβατικές» εκδόσεις του TGX. Το αεροδυναμικό πακέτο και η πλευρική επένδυση αμαξώματος βελτιώνουν την αντίσταση αέρα αισθητά. Η κατάργηση του σκιαδίου και η σωστή ρύθμιση των αεροτομών βοηθούν επιπλέον στην εξοικονόμηση καυσίμου.

Εσωτερικά, οι παρεμβάσεις του κατασκευαστή για το 2017 είναι πιο εμφανείς, με στόχο να προσδώσουν έναν νέο χαρακτήρα στην καμπίνα του TGX. Μια ομολογουμένως εντυπωσιακή διχρωμία του μπεζ και του γκρι (sand και graphite τα ονομάζει η MAN) διατρέχει το ταμπλό από άκρη σε άκρη αλλά και άλλα στοιχεία όπως τα κρεβάτια, τις κουρτίνες σκίασης και την επένδυση της οροφής. Ανάλογα καλαίσθητο είναι και το γκρι λαστιχένιο κάλυμμα του δαπέδου το οποίο ενισχύει οπτικά την αίσθηση ευρυχωρίας μέσα στην καμπίνα.

Το ελαφρώς υπερυψωμένο πάτωμα πάνω από τον κινητήρα (τούνελ) δεν αφαιρεί τίποτα από την πρακτικότητα και τη «γενναιοδωρία» του χώρου. Υπάρχει ένα μεγάλο και άνετο κρεβάτι, με βάση και στρώμα πέντε ζωνών από αφρώδες υλικό ψυχρής κατεργασίας, καθώς και  ελαστικό υφασμάτινο κάλυμμα που πλένεται. Ένα δεύτερο κρεβάτι διατίθεται προαιρετικά.

Μεγάλα ντουλάπια πάνω από τον ανεμοθώρακα και τέσσερα συρτάρια προδιαγραφής DIN στο αποθηκευτικό ράφι πάνω από τον οδηγό προσφέρουν πολύ χώρο για αποσκευές και άλλον εξοπλισμό. Η κεντρική κονσόλα προσφέρει πολλούς χώρους εναπόθεσης αντικειμένων και μεγάλα συρτάρια.

Στο κόκπιτ, οι ενδείξεις είναι ευδιάκριτες και τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα με λογική διάταξη και εύκολα προσβάσιμα από τον οδηγό. Το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών έχει δυνατότητα αβαθμίδωτης ρύθμισης ύψους και κλίσης και σύμπτυξης. Από το τοποθετημένο ως βασικός εξοπλισμός νέο ραδιόφωνο MAN Media Truck (MMT) Advanced με προαιρετικό σύστημα πλοήγησης, Traffic-Message-Channel (TMC) και μεγάλη έγχρωμη οθόνη μέχρι τους πολλούς βολικούς χώρους εναπόθεσης αντικειμένων κάθε λεπτομέρεια δηλώνει εργονομική τελειότητα. Στο κέντρο βρίσκεται το κεντρικό όργανο με οθόνη LCD, η οποία μεταφέρει όλες τις σημαντικές πληροφορίες στον οδηγό. Μέσω της φιλικής προς το χρήστη πλοήγηση στο μενού μέσω του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών μπορούν να εμφανιστούν απλά και γρήγορα διάφορες καταστάσεις λειτουργίας του οχήματος και πληροφορίες σέρβις.

ΙΚΑΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗΣ

Το MAN TGX EfficientLine 3 είναι διαθέσιμο σε έκδοση ελκυστήρα 4×2 με καμπίνα οδηγού XLX (ημίψηλη υπερυψωμένη οροφή) και κινητήρες D20, D26 και D38 σε διάφορες βαθμίδες ισχύος.

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης του MAN TGX EfficientLine 3 είναι σχεδιασμένο για χαμηλόστροφη οδήγηση με σκοπό την εξοικονόμηση καυσίμων. Μέσω της ηλεκτρονικής αύξησης ροπής στρέψης TopTorque το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα στις δύο μεγαλύτερες ταχύτητες, έντεκα και δώδεκα, διαθέτει 200 Nm περισσότερη ροπή στρέψης. Ιδιαίτερα σε ανηφόρες, αυτή η πρόσθετη ροπή στρέψης εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεση και σπανιότερα κατέβασμα ταχύτητας και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου.

Όταν ενεργοποιείται το μηχανόφρενο, το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων επιλέγει αυτόματα την καλύτερη δυνατή ταχύτητα και έτσι τίθεται στη διάθεση του οδηγού η πλήρης ισχύς πέδησης του φρένου κινητήρα EVB της MAN.

Ανάλογα την έκδοση του κιβωτίου, ο οδηγός μπορεί να επεμβαίνει στην αλλαγή των σχέσεων. Όλα τα φορτηγά με κινητήρα D20, D26 και D38 είναι διαθέσιμα και με το αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων MAN TipMatic 2 που προσφέρει τρεις νέες λειτουργίες εξοικονόμησης καυσίμων για ακόμα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Η μονάδα TeleMatics της ΜΑΝ περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του TGX EfficientLine 3. Το φορτηγό μεταδίδει δεδομένα κατανάλωσης καυσίμου και συντήρησης στο διαχειριστή στόλου μέσω του συστήματος TeleMatics. Στη συνέχεια, ο διαχειριστής στόλου μπορεί να παρακολουθεί την κατανάλωση του οχήματος και τον οδηγό, ακόμα και τις πιέσεις ελαστικών και την κατάσταση των φρένων για έναν ολόκληρο στόλο, μέσω της σχετικής διαδικτυακής πύλης.

Καθοριστικής σημασίας είναι η παρουσία του καινοτόμου συστήματος πλοήγησης EfficientCruise GPS. Το σύστημα υπολογίζει τις ανηφόρες και τις κατηφόρες εκ των προτέρων, χρησιμοποιώντας τρισδιάστατα δεδομένα χαρτών, τα οποία είναι  αποθηκευμένα στο όχημα, καθώς και το στίγμα του οχήματος στο GPS.  Αυτό προβλέπει αυτόματα και ελέγχει την ταχύτητα κατά την οδήγηση σε επικλινείς επιφάνειες και πλαγιές, έτσι ώστε η κεκτημένη ταχύτητα του οχήματος να χρησιμοποιείται για εξοικονόμηση καυσίμου. Ένα πλήρως φορτωμένο φορτηγό 40 τόνων εξοικονομεί έως 6% καύσιμο, με αυτό το σύστημα, χωρίς καθυστερήσεις στο δρόμο.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , ,