Iveco Z Truck Concept: Η Iveco «ακροβατώντας» στα όρια της επιστημονικής φαντασίας παρουσίασε το όραμά της για το φορτηγό του μέλλοντος. Δείγμα γραφής του πόσο -πράγματι- θα αλλάξουν οι εμπορευματικές μεταφορές ή ακόμα ένα πρωτότυπο που θα μπει στο… συρτάρι;

Στην φετινή ΙΑΑ λοιπόν είχαμε την παγκόσμια πρεμιέρα του Iveco Z Truck Concept, καταρχήν ως συνέχεια του van Vision που είχαμε δει στην ίδια έκθεση του 2014. Καταγράφοντας στα θετικά την συνέπεια που επιδεικνύει η μάρκα στην παρουσίαση εντυπωσιακών πρωτότυπων οχημάτων και προχωρώντας στην ουσία, η Iveco -σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της- δεν προτείνει λύσεις του τύπου «εδώ και τώρα». Επιλέγει να δουλεύει σε ιδέες, που πιθανόν να οδηγήσουν σε σπουδαίες και επαναστατικές καινοτομίες την επόμενη δεκαετία, αλλά πιθανόν και όχι.

Η ιταλική φίρμα ισχυρίζεται ότι πολλές από τις καινοτομίες που είδαμε στο van Vision έχουν υιοθετηθεί από το νέο Daily και πως το ίδιο θα συμβεί σταδιακά και με το Z Truck. Διατηρώντας τις επιφυλάξεις μας και για τους δύο ισχυρισμούς της, ας σταθούμε στα χαρακτηριστικά του πρωτότυπου φορτηγού.

ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ

Τα νέα στοιχεία που φέρνει μεταξύ άλλων το συγκεκριμένο όχημα-δοκίμιο είναι οι μηδενικές εκπομπές ρύπων, καινοτομίες στην σχεδίαση της καμπίνας, πληθώρα αυτοματοποιημένων τεχνολογιών που άπτονται της ενεργητικής ασφάλειας και την δυνατότητα «διαδραστικότητας» μεταξύ του οχήματος και του οδηγού.

Το Iveco Z Truck εφοδιάζεται με έναν νέας τεχνολογίας κινητήρα LNG που αποδίδει ισχύ 460 ίππων και ροπή 2.000 Nm, ενώ συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο Powershift 16 σχέσεων. Σε σχέση με τις μέχρι τώρα προτάσεις της Iveco αναφορικά με τους κινητήρες φυσικού αερίου, το εν λόγω μηχανικό σύνολο έχει να επιδείξει έως και 33% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου! Οι μηδενικές εκπομπές ρύπων επιτυγχάνονται μέσω της χρήσης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG: Liquified Natural Gas) ως καύσιμο, που μάλιστα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως η βιομάζα, δηλαδή «Bio-LNG«. Παράλληλα, το Iveco Z Truck υιοθετεί ένα νέο πρωτότυπο σύστημα δεξαμενών καυσίμου, σχεδιασμένο σε συνεργασία με την εταιρεία SAG. Κατασκευασμένη από αλουμίνιο και με ένα ειδικό σύστημα μόνωσης με την ονομασία «MLI» (Multi Layer Insulation), η εν λόγω δεξαμενή επιδεικνύει ένα τετραγωνισμένο σχήμα που επιτρέπει την βέλτιστη εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων επί του πλαισίου, με αποτέλεσμα τη μέγιστη χωρητικότητα των 1.200 λίτρων, που μεταφράζεται σε αυτονομία έως και 2.200 χλμ., δηλαδή 60% περισσότερο από τις επιδόσεις του υπάρχοντος Stralis NP και ακόμη περισσότερο σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα. Όλα τα παραπάνω, καθιστούν ρεαλιστικό το σενάριο ενός φορτηγού διεθνών μεταφορών με μηδενικούς ρύπους και αυτονομία έως και 2.200 χλμ.!

ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΚΑΜΠΙΝΑ

Το Σχεδιαστικό Τμήμα της CNH Industrial φρόντισε πέραν της βέλτιστης εξέλιξης του αεροδυναμικού σχήματος τόσο της καμπίνας όσο και ολόκληρου του οχήματος, να παρουσιάσει μια πρώτη γεύση των αλλαγών που η αυτόνομη κίνηση των μελλοντικών οχημάτων θα επηρεάσει το ρόλο του οδηγού στο εσωτερικό του. Είναι φανερό ότι η σχεδίαση της καμπίνας του οχήματος έχει τροποποιηθεί άρδην προκειμένου να αναβαθμιστούν στο έπακρο η αεροδυναμική του οχήματος και ο ρόλος του οδηγού εντός της.
Αφιερώνοντας σημαντικά λιγότερο χρόνο στον χειρισμό του οχήματος, ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να τροποποιήσει τον εσωτερικό διάκοσμο του Z Truck ανάλογα με την ασχολία του και τις απαιτήσεις του δηλαδή ανάλογα με το αν κινείται εντός ή εκτός της πόλης, αν ασχολείται με «δουλειά γραφείου», αν χαλαρώνει ή αν κοιμάται κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Όταν το όχημα είναι σταθμευμένο, ο οδηγός μπορεί να επεκτείνει ουσιαστικά το πίσω τοίχωμα της καμπίνας αυξάνοντας το ωφέλιμο μήκος της κατά 50 εκατοστά, με αποτέλεσμα τη δυνατότητα χρήσης διάφορων συστημάτων όπως το αναδιπλούμενο κρεβάτι, το ψυγείο, η κουζίνα, ο νεροχύτης ή ακόμη και το μπάνιο!
Αντίστοιχα, έχει τροποποιηθεί η διαδικασία με την οποία ο οδηγός «συνεργάζεται» με το όχημα καθώς το νέο «έξυπνο» παρμπρίζ μπορεί μεταξύ άλλων να προβάλει ακόμη και πληροφορίες για την πίεση των ελαστικών εφόσον απαιτείται ή υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Το περιμετρικό οπτικό πεδίο είναι σημαντικά μεγεθυμένο ενώ η θέση του οδηγού σε συνδυασμό με το τιμόνι και τον πίνακα οργάνων αποτελούν ουσιαστικά μια «αυτόνομη» μονάδα. Ένα εξελιγμένο σύστημα κλιματισμού παρέχει ιδανικές συνθήκες γύρω από την θέση οδήγησης.

Εντυπωσιακός είναι και ο τρόπος εισόδου στην καμπίνα, όπου το άνοιγμα της πόρτας αποκαλύπτει κανονικά σκαλοπάτια μέσω των οποίων ο οδηγός εισέρχεται και εξέρχεται με κορυφαία άνεση στην καμπίνα.

ΜΗΔΕΝ ΣΕ ΡΥΠΟΥΣ ΚΑΙ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ

Το όραμα των ανθρώπων της Iveco για το φορτηγό του μέλλοντος συμπεριλαμβάνει και την πτυχή της απόλυτα ασφαλούς μεταφοράς και των μηδενικών πιθανοτήτων τροχαίου ατυχήματος. Τεχνολογίες αυτοματοποιημένης οδήγησης σε συνδυασμό με καινοτόμα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας προβλέπουν και αποτρέπουν ανθρώπινα λάθη μέσω μιας σειράς αισθητήρων τελευταίας γενιάς που ελέγχουν και καταγράφουν τις συνθήκες του περιβάλλοντος γύρω από το φορτηγό.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το πρωτότυπο φορτηγό της Iveco ενσωματώνει συνολικά 29 διπλώματα ευρεσιτεχνίας σε διάφορους τομείς όπως στην σχεδίαση, την ενεργειακή απόδοση την εργονομία κ.α.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , ,