Νέο Isuzu D-Max: Με μεγαλύτερες διαστάσεις και δυνατότητες φόρτωσης, μηχανικά μέρη υψηλών επιδόσεων, πλούσιο εξοπλισμό και σχήμα που… κόβει την ανάσα, το νέο D-Max ήρθε για να διεκδικήσει στα ίσια την πρωτιά της κατηγορίας του.

 

Έχοντας συμπληρώσει μία δεκαετία στην παραγωγή (και τεράστια επιτυχία σε πολλές και μεγάλες αγορές του κόσμου), το απερχόμενο D-Max ήταν μία από τις ευτυχέστερες στιγμές στην ιστορία της Isuzu. Zώντας μαζί του όλα αυτά τα χρόνια (μέσα από δημοσιογραφικές και «ειδικές» αποστολές κάθε είδους), εκτιμήσαμε σε βάθος τις αξίες της μάρκας, και επιβεβαιώσαμε πολλές φορές αυτό που είχαμε διακρίνει από την αρχή: το D-Max ήταν το αυτοκίνητο που έφερε πολλές και σημαντικές αλλαγές στον τρόπο προσέγγισης της κατηγορίας των pick up οχημάτων.

Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και σήμερα παραμένει επίκαιρο (θα συνεχίσει να πωλείται δε παράλληλα με το καινούργιο για ένα μικρό χρονικό διάστημα και σε τιμές έκπληξη, σπεύσατε!) όντας με διαφορά το πιο άνετο στον δρόμο, έχοντας έναν κινητήρα πραγματικό διαμάντι και ποιότητα κατασκευής για μια ζωή. Με λίγα λόγια, θα μπορούσε να συνεχίσει να είναι στην αγορά για δυο-τρία χρόνια ακόμα χωρίς πρόβλημα. Όμως η Isuzu έχει πολύ μεγάλα σχέδια για την κατηγορία. Σχέδια που εκφράζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο εντελώς καινούργιο D-Max που ήδη ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στην χώρα μας.

Και όταν λέμε νέο, εννούμε εντελώς νέο. Από την σχεδίαση μέχρι τον κινητήρα, το πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη. Πρόκειται για μία ολιστική προσέγγιση της ιαπωνικής εταιρίας στην κατηγορία, με τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει τα τελευταία χρόνια (σαφώς πιο «επιβατική» προσέγγιση) να δίνουν τον τόνο. Κάτι που φαίνεται εξ’ αρχής από την εμφάνιση. Μεγαλύτερο από ποτέ –στα 5,31 μέτρα-, φαρδύτερο, με ακόμα μεγαλύτερο μεταξόνιο, το νέο D-Max έχει σαφώς πιο έντονη παρουσία στον δρόμο. Η σχεδίαση του αμαξώματος προσθέτει ένα ακόμα στοιχείο, που καθιστά το νέο D-Max το pick-up με την πιο έντονη προσωπικότητα αυτή την στιγμή στην αγορά. Οι πολύ όμορφες και μοντέρνες γραμμές, το επιθετικό σφηνοειδές σχήμα (που το καθιστά και ιδιαίτερα αεροδυναμικό), η επιβλητική μάσκα, το «σύμπλεγμα» των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, αλλά και η γενικότερη ισορροπία στους όγκους (με έξυπνα «σπασίματα» της πλαϊνής γραμμής) δημιουργούν ένα σύνολο που σίγουρα ξεχωρίζει και επιβάλλεται με την παρουσία του.

 ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ

Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η προσπάθεια που έχει καταβάλλει η εταιρία στην ανανέωση του σαλονιού. Και εδώ τα πάντα είναι καινούργια. Από την πολύ μοντέρνα και ιδιαίτερη σχεδίαση, μέχρι τον εξοπλισμό αλλά και την μεγαλύτερη διαθεσιμότητα σε χώρους για τους επιβάτες. Υπάρχουν δεκάδες σημεία στα οποία θα μπορούσε να σταθεί κανείς (όπως για παράδειγμα στον πανέμορφο πίνακα οργάνων) ενώ και η λίστα του εξοπλισμού είναι μεγάλη και αντίστοιχη ενός ακριβού επιβατικού τετρακίνητου. Σημασία έχει πάντως ότι η Isuzu δημιούργησε ένα σαλόνι που πραγματικά χαίρεσαι να βλέπεις και να ζεις μαζί του, με έμφαση στην άνεση και την πολυτέλεια. Οι χώροι είναι οι μεγαλύτεροι που διατίθενται σε αυτοκίνητο της κατηγορίας, κάτι που ισχύει κυρίως για τους πίσω επιβάτες της τετράθυρης έκδοσης. Τα πίσω καθίσματα της τελευταίας μπορούν να αναδιπλωθούν σε διάφορες θέσεις αυξάνοντας ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα του αυτοκινήτου.

Στα μηχανικά μέρη, οι αλλαγές είναι εξίσου σημαντικές. Πρώτη και πιο σημαντική, η υιοθέτηση ενός νέου κινητήρα 2,5 λίτρων, με ιδιαίτερα εξελιγμένη τεχνολογία (για παράδειγμα τουρμπίνα διπλού σταδίου για καλύτερη απόκριση από χαμηλά), βελτιωμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και χαμηλές εκπομπές ρύπων στα επίπεδα Euro 5. Παρά τα λιγότερα κυβικά από αυτόν που αντικαθιστά, δεν υστερεί σε ιπποδύναμη (163 ίπποι) ενώ ένα από τα πολλά κέρδη είναι η μεγαλύτερη και πιο καλά «απλωμένη» ροπή των 400 Νm. Συνδυάζεται με ένα πεντάρι αυτόματο κιβώτιο (που διαθέτει και σειριακή λειτουργία) αλλά και ένα εξάρι χειροκίνητο, με ιδιαίτερα έξυπνη κλιμάκωση, τόσο για εντός όσο και για εκτός ασφάλτου αποστολές.

Από εκεί και πέρα υπάρχει ένα καινούργιο και ακόμα πιο ενισχυμένο πλαίσιο, βελτιωμένες αναρτήσεις (με στόχο την διατήρηση της κορυφαίας άνεσης), η γνωστή και δοκιμασμένη τετρακίνηση –με νέο τρόπο εμπλοκής, από διακόπτη στην κονσόλα-, μεγαλύτερα φρένα, νέο σύστημα διεύθυνσης. Παράλληλα διατίθεται ένα υπερπλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων, από το ESC, μέχρι το Τraction Control και το ABS με Brake Assist, αλλά και έξι αερόσακοι. Στα ενδιαφέροντα του νέου αυτοκινήτου να σημειώσουμε τον ακόμα μικρότερο κύκλο στροφής (με ακτίνα στα 5,9 μέτρα), την αύξηση του ύψους της ανάρτησης από το έδαφος και τέλος την διατήρηση των εξαιρετικών γωνιών προσέγγισης και διαφυγής για τις εκτός δρόμου «παρεκτροπές».

 ΕΝΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Σε  ότι αφορά τις εκδόσεις, συνεχίζει να υπάρχει η γνωστή «τριπλέτα» για κάθε ανάγκη. Η απλή, Regular, με την μεγάλη καρότσα μήκους 2,305 μέτρων και ωφέλιμο φορτίο που ξεκινά από τα 1.155 κιλά. Πιο πάνω βρίσκεται η έκδοση μιάμισης καμπίνας, η Extended, με πίσω πόρτες που ανοίγουν πλέον ανάποδα, πολύ μεγάλους χώρους για πίσω επιβάτες, και καρότσα με μήκος στα 1,795 μέτρα και ωφέλιμο που ξεκινά από τα 1.055 κιλά. Τέλος στην κορυφή την γκάμας τοποθετείται η διπλοκάμπινη έκδοση, εφοδιασμένη με τετρακίνηση, και με καρότσα που φθάνει σε μήκος τα 1,552 μέτρα και ωφέλιμο που αγγίζει την κορυφαία τιμή των 1.055 κιλών. Υπάρχουν διάφορα πακέτα εξοπλισμού, με τις τιμές να διαμορφώνονται ανάλογα, ξεκινώντας από τα 17.450 ευρώ για το μονοκάμπινο, τα 22.950 ευρώ για το Extended, και τα 26.950 ευρώ για το διπλοκάμπινο. Να σημειώσουμε τέλος ότι ισχύει εγγύηση τριών ετών ή 100.000 χλμ. (6 χρόνια για διάτρηση), ενώ σέρβις γίνεται κάθε 20.000 χλμ. (με αλλαγές λαδιών στα 10.000 χλμ.).

Συμπερασματικά, το νέο D-Max, αλλαγμένο εκ βάθρων και με όλη την εμπειρία της Isuzu στον χώρο των επαγγελματικών αυτοκινήτων, φαίνεται ικανό όχι μόνο να διατηρήσει την πολύ καλή φήμη του απερχόμενου μοντέλου, αλλά και να την ενισχύσει. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δείχνει να έχει πιάσει τα μυνήματα των καιρών, απαντά με εμφατικό τρόπο σε όλες τις απαιτήσεις που θέτει η κατηγορία σήμερα, και σε όλα αυτά προσθέτει μια εντυπωσιακή εμφάνιση και μία «φανέλα» που φαίνεται να τιμά και με το παραπάνω.

 

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: DOHC 2,5i TD, Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.499 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 163/3.600 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 400/1.400 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 95,4 x 87,4 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,5 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 7,3 – 8,4

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 5+1 σχέσεων ή αυτόματο σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου, ελατήρια. Πίσω: Άκαμπτος άξονας, ελλειπτικά φύλλα σούστας, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου.

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 280 χιλ. με δαγκάνες δύο εμβόλων. Πίσω: Αυτορυθμιζόμενα ταμπούρα 295 χιλ.

ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ: Μηχανικά μέρη (χρόνια) 3 ή 100.000 χλμ. Βαφή (χρόνια) 2 Αντισκωριακή (χρόνια) 6

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 5,315 (Regular) – 5.295 (Extended, Double) μ. Πλάτος 1,775 – 1,860 μ. Ύψος 1,685 – 1,780 – 1,795 μ. Μεταξόνιο 3,095 μ. Απόσταση από το έδαφος 208 χιλ. Γωνία προσέγγισης 30ο Γωνία διαφυγής 22,7ο Διάμετρος κύκλου στροφής 12,2 μ. Μικτό Βάρος από 2.900 -3.000 κιλά Απόβαρο από 1.745 έως 1.950 κιλά Ωφέλιμο φορτίο από 1.050 έως 1.155 κιλά Καρότσα (ΜxΠxΥ) 2,305 (1,795 – 1,552) x 1,570 (1,530) x 0,440 (0,465) μ. Καθίσματα 2 – 5, Ρεζερβουάρ 69 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , ,