Νέο Renault Alaskan: Η Renault βάζει στη φαρέτρα της ένα εξαιρετικό εργαλείο και αποκτά πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Μένει μόνο να μας εξηγήσει εν καιρώ γιατί αξίζει να προτιμήσει κανείς το… αντίγραφο Alaskan από το πρωτότυπο Navara!

 

Από την γκάμα επαγγελματικών οχημάτων της πολύπειρης Renault απουσίαζε -συνειδητά μέχρι σήμερα- το αυτοκίνητο που θα την εκπροσωπούσε στην κατηγορία των pick up ενός τόνου. Δηλαδή ένα κλασικά ευρωπαϊκό σε μέγεθος και δυνατότητες όχημα με καρότσα, που με τις εκδόσεις του να μπορεί να απευθυνθεί τόσο στους αγρότες όσο και σε αυτούς που βλέπουν τα -διπλοκάμπινα- pick ups ως lifestyle αυτοκίνητα. Δεδομένων των υψηλών μεριδίων της κατηγορίας και των συνεχώς αυξανόμενων πωλήσεων των pick up σε όλο τον κόσμο, η Renault -όπως και άλλοι κατασκευαστές (βλέπε Fiat και οσονούπω Mercedes-Benz)- αναθεώρησε τη στρατηγική της και αναζήτησε τον πιο γρήγορο τρόπο να εισέλθει σε αυτό το κερδοφόρο τμήμα της αγοράς των ελαφρών επαγγελματικών. Σε αντίθεση με τα βαν, αφενός η τεχνογνωσία στα pick up δεν υπήρχε και αφετέρου η ανάπτυξη ενός τέτοιου project από «λευκό χαρτί» θα κόστιζε πολύ και θα είχε μεγάλο ρίσκο. Η καλύτερη δυνατή και περισσότερο ασφαλής από πλευράς επένδυσης λύση δόθηκε μέσω της συνεργασίας του Γάλλου κατασκευαστή με την Nissan. Όπως στο πρόσφατο παρελθόν η Nissan είχε βάλει το λογότυπό της σε βαν των Γάλλων, έτσι και τώρα η Renault έρχεται να δανειστεί το πιο ισχυρό χαρτί της ιαπωνικής φίρμας, το Navara.

Η Renault έχει παγκόσμιες φιλοδοξίες για το Alaskan, για αυτό και θα ξεκινήσει δυναμικά τις πωλήσεις του από την Κολομβία και γενικότερα την Λατινική Αμερική. Να υπενθυμίσουμε πως σε αυτές τις αγορές η μάρκα έχει ήδη δυνατή παρουσία και μέσω του μικρότερου pick up μισού τόνου Renault Duster Oroch το οποίο λανσαρίστηκε το 2015.

ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ

Και κάπως έτσι, όλα γίνονται πολύ πιο απλά. Με το «καλημέρα» η Renault έρχεται να προσφέρει στον υποψήφιο αγοραστή ένα pick up με μεγάλες δυνατότητες, «μπολιασμένο» με μοναδικές προδιαγραφές που καθιστούν εδώ και χρόνια το… πρωτότυπο (Nissan Navara) ένα από τα κορυφαία του είδους. Ένα πανίσχυρο, υψηλής αντοχής πλαίσιο και ένα νέο σύστημα πίσω ανάρτησης με πέντε συνδέσμους (multi-link) ευθύνονται για την κορυφαία οδική συμπεριφορά του pick up αλλά και τη δυνατότητα εξαιρετικού χειρισμού που προσφέρει στον οδηγό του. Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι διαθέσιμη μόνο στο διπλοκάμπινο, και αποτελεί το βασικότερο στοιχείο που διαφοροποιεί την οδική συμπεριφορά (μεγαλύτερη αίσθηση SUV) σε σχέση με την έκδοση μιάμισης καμπίνας. Παρεμπιπτόντως, οι Γάλλοι κάνουν λόγο για πλήρη γκάμα εκδόσεων από μονοκάμπινο μέχρι διπλοκάμπινο και σασί-καμπίνα, εκδόσεις που ωστόσο θα τις δούμε να ενσωματώνονται σταδιακά. Το διπλοκάμπινο Alaskan πάντως είναι εντυπωσιακό στο σχεδιασμό του, τόσο που καταφέρνει να παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και από το ίδιο το Navara. Εντυπωσιακή η μάσκα και τα φανάρια και φυσικά πολύ όμορφες όλες οι γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα μέχρι πίσω.

ΟΜΟΡΦΗ ΚΑΜΠΙΝΑ

Το εσωτερικό μέρος προσφέρει υψηλού επιπέδου εμπειρία άνεσης ενώ κάθε στοιχείο της καμπίνας προορίζεται ώστε να παρέχει την καλύτερη δυνατή ποιότητα, πρακτικότητα αλλά και ευρυχωρία σε οδηγό και επιβάτες. Το ταμπλό, με εμφάνιση που παραπέμπει σε πολυτελή SUV επιβατικά, φέρει κορυφαίο διάκοσμο και φινίρισμα. Τα εμπρός καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική οσφυϊκή υποστήριξη ενώ υπάρχει η δυνατότητα ψηφιακού διζωνικού κλιματισμού.

Όπως συμβαίνει και στο «αδελφό» Navara, oι δύο εκδόσεις αμαξώματος είναι ολόιδιες μέχρι τη μεσαία κολώνα. Από εκεί και πέρα στην έκδοση King Cab υπάρχουν οι «ανάποδες» πίσω πόρτες, που ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός, σε γωνία σχεδόν 90ο. Αυτές οδηγούν σε ένα χώρο με δύο ανακλινόμενα καθίσματα/πάγκους και μια συνολική διαμόρφωση που επιτρέπει την αποθήκευση μεγάλων αντικειμένων, εργαλείων και αποσκευών.

Το νέο Alaskan φέρει κλείδωμα πίσω διαφορικού καθώς και -ανάλογα την έκδοση- ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Αυτό το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες στην πέδηση που παρακολουθούν συνεχώς την ταχύτητα του τροχού. Έτσι, εάν το σύστημα διαπιστώσει ότι ένας τροχός σε έναν άξονα περιστρέφεται ταχύτερα από ότι ο άλλος, η πίεση πέδησης εφαρμόζεται με τρόπο ώστε να φρενάρει τον τροχό που περιστρέφεται με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Η ΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗΣ

Εν τω μεταξύ, ηλεκτρονικός είναι και ο τρόπος εμπλοκής/απεμπλοκής της τετρακίνησης, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στο ταμπλό. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την κίνηση στους δύο τροχούς για οικονομική οδήγηση σε κανονικές συνθήκες ή τη λειτουργία 4HI για τετρακίνηση και σε ταχύτητα μέχρι 100 χλμ./ώρα. Τέλος, σχεδιασμένη για να βοηθήσει το όχημα να αντεπεξέλθει σε απότομες και ολισθηρές επιφάνειες, υπάρχει και η ρύθμιση 4LO (σε χαμηλό εύρος ταχυτήτων κίνησης) για ακόμα περισσότερη ροπή στους τροχούς.

Τα καλά νέα στα μηχανικά μέρη συνεχίζονται και κάτω από το καπό, όπου ένας νέος κινητήρας 2,3 λίτρων dCi –εφοδιάζει και το Master- αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο μιας ικανότατης γραμμής κίνησης. Διατίθεται σε δύο επιλογές ισχύος 160 και 190 ίππων, με μονό και διπλό υπερτροφοδότη αντίστοιχα, όντας 24% πιο αποτελεσματικός σε σχέση με αυτόν της απερχόμενης γενιάς, πιο οικονομικός σε καύσιμο και με σημαντικά μειωμένες εκπομπές ρύπων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με στάνταρντ 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.

 

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Στην διάλεκτο Aleut των Εσκιμώων, Alaskan σημαίνει «μεγάλη γη», με την ονομασία να συμβολίζει την περιπέτεια σε δύσκολες τοπογραφίες. Το ίδιο δύσκολη φαίνεται να είναι και η περιπέτεια που ξεκινά για τη Renault, σε ένα τμήμα της αγοράς που δεν το γνωρίζει και στο οποίο πρέπει να «χτίσει» από την αρχή την εικόνα της. Η πρώτη ύλη που έχει στα χέρια της είναι εξαιρετική αλλά δεν αρκεί για να φέρει το ποθούμενο μερίδιο αγοράς, εάν δεν συνοδεύεται από ένα εξαιρετικό μείγμα Marketing (τιμές, εξοπλισμός κ.α.) και κορυφαίο after sales service.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: DOHC YS23 2,3 TDCi: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.298 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 190/3.750 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 450/1.500 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 85 x 101,3 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,6 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 172 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 6,4 Καυσαέρια Euro 5 B+

DOHC YS23 2,3 TDCi: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.298 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 160/3.750 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 403/1.500 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 85 x 101,3 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,8 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 184 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 6,4 (7,0 με αυτόματο κιβώτιο) Καυσαέρια Euro 5 B+

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6+1 σχέσεων ή αυτόματο σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου, ελατήρια. Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, ελατήρια/αμορτισέρ (double cab) ή Άκαμπτος άξονας, ελλειπτικά φύλλα σούστας, αμορτισέρ (king cab)

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 296 χιλ. Πίσω: Αυτορυθμιζόμενα ταμπούρα 295 χιλ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μεταξόνιο 3,150 μ. Μήκος 5,330 μ. Πλάτος 1,850 μ. Ύψος 1,840 μ. Πρόβολος εμπρός 0,870 μ. Πρόβολος πίσω 1,205 μ.  Απόσταση από το έδαφος 223 χιλ. Γωνία προσέγγισης 30,4ο Γωνία διαφυγής 25,6ο Διάμετρος κύκλου στροφής 12,4 μ. Μικτό Βάρος 3.010 κιλά Απόβαρο από 1.874 έως 1.963 κιλά Ωφέλιμο φορτίο από 1.047 έως 1.136 κιλά Καρότσα (ΜxΠxΥ) 1,537 x 1,560 (1,130 στους θόλους) x 0,474 μ. Καθίσματα 4 – 5 Ελαστικά 205 R16C (255/70 R16) Ρεζερβουάρ 80 λίτρα

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , ,