Iveco Daily Euro 6: Η τρίτη γενιά του Iveco Daily που παρουσιάστηκε το 2014, «φοράει» τώρα νέους κινητήρες Euro 6 και εισάγει για πρώτη φορά στην κατηγορία το σύστημα συνδεσιμότητας «Daily Business Up» που πάει ένα βήμα παρακάτω τον τομέα του infotainment.

 

Ενημερωμένος εξοπλισμός, οικονομία καυσίμου από τη σύγχρονη γραμμή κίνησης και πολλές νέες εκδόσεις ήταν τα στοιχεία που του χάρισαν τον τίτλο του «Van of the Year 2015″ και που ώθησαν μέχρι σήμερα τις πωλήσεις του Iveco Daily. Πρόκειται για ένα ελαφρύ φορτηγό που στη νέα του γενιά ανανεώθηκε εκ βάθρων (80% των εξαρτημάτων είναι καινούργιο), χωρίς από την άλλη να αλλάξει το DNA που το έχει καθιερώσει σε παγκόσμιο επίπεδο.

Για ακόμα μια φορά ο κατασκευαστής εμπιστεύτηκε τις αναμφισβήτητες δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά (αντοχή, ευελιξία, ευκολία διαμόρφωσης) που προσδίδει στο φορτηγό το πλαίσιο τύπου σκάλας ενώ η γκάμα εκδόσεων διαμορφώνεται από παραλλαγές δύο βασικών τύπων οχήματος, του καμπίνα-σασί (C+C) και του βαν. Φυσικά δεν λείπουν οι δημοφιλείς εκδόσεις μίνι λεωφορείου.

ΕΚΔΟΣΕΙΣ EURO 6

Οι νέες εκδόσεις του euro 6 χαρακτηρίζονται από βελτιωμένες επιδόσεις και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 8% σε σχέση με τις εκδόσεις euro 5 που αντικαθιστούν. Στη νέα γραμμή κίνησης συναντάμε δύο 4κύλινδρους κινητήρες χωρητικότητας 2,3 και 3,0 λίτρων που αποδίδουν από 120 έως και 210 ίππους, με τη ροπή να κυμαίνεται από τα 320 έως και τα 470 Nm. Η ιταλική φίρμα κάνει χρήση της τεχνολογίας SCR προκειμένου να πετύχει τις προδιαγραφές ρύπων euro 6 ενώ ταυτόχρονα υπάρχει πρόβλεψη στο λογισμικό για την επίτευξη ακόμα πιο αυστηρών στόχων που αναμένεται να εφαρμοστούν σε επίπεδο ρύπων από το 2020 και μετά. Νέα χαρακτηριστικά των κινητήρων όπως η μεταβαλλόμενη χωρητικότητα στην αντλία λαδιού, η μεταβλητή γεωμετρία της τουρμπίνας και το χαμηλό απόβαρο συμβάλουν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, στα χαμηλά κόστη χρήσης και στις υψηλές επιδόσεις. Επιπλέον, το «έξυπνο» σύστημα EcoSwitch PRO μειώνει αυτόματα τη ροπή του κινητήρα όποτε δεν είναι απαραίτητη η μέγιστη ποσότητα αλλά χωρίς να μειώνει την παραγωγικότητα ή να προβληματίζει τον οδηγό. Κατά 20% έχει επεκταθεί και ο χρόνος ανάμεσα στις προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης που πραγματοποιούνται κάθε 50.000 χλμ.

Τη γκάμα συμπληρώνει μια έκδοση φυσικού αερίου με απόδοση 136 ίππους. Όλα τα κιβώτια είναι 6τάχυτα, συμπεριλαμβανομένου του αυτοματοποιημένου κιβωτίου Agile.

Από τα ξεχωριστά στοιχεία του νέου Daily αποτελεί το πολύ εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο ΗΙ-Μatic των 8 σχέσεων, κατασκευασμένο σε συνεργασία με την ZF, το οποίο επιτυγχάνει αλλαγές σε χρόνους της τάξης των 200 milisecond (!) βελτιώνοντας σημαντικά την οικονομία σε καύσιμο αλλά και την άνεση του οδηγού ανάλογα με το πρόγραμμα λειτουργίας που θα επιλεγεί (Eco Mode ή Power Mode).

ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ

Χάρη στο νέο σχεδιασμό, τα μακρύτερα μεταξόνια και τον μικρότερο πίσω πρόβολο, το νέο Daily υπόσχεται βελτιωμένη οδική συμπεριφορά, χωρίς να διακυβεύεται η απαραίτητη ευελιξία σε στενούς χώρους. Όλες οι εκδόσεις έως τους 3,5 τόνους εφοδιάζονται με νέες εμπρόσθιες αναρτήσεις που παρέχουν εξαιρετικό έλεγχο στο όχημα ενώ βελτιώνουν και την άνεση. Νέα διάταξη έχει σχεδιαστεί και για την πίσω ανάρτηση, για μοντέλα με μονά ελαστικά στον πίσω άξονα, με στόχο να μειωθεί περεταίρω (κατά 55 χιλ.) η απόσταση που έχει το κατώφλι φόρτωσης από το έδαφος.

ΠΙΟ ΑΝΕΤΗ ΚΑΜΠΙΝΑ

Εν τω μεταξύ, μια σημαντικά αναβαθμισμένη καμπίνα που προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη άνεση στη θέση οδήγησης, βελτιωμένη ορατότητα αλλά και καλύτερη ηχομόνωση. Επεμβάσεις έχουν γίνει επίσης με στόχο την αναβάθμιση της αισθητικής της καμπίνας με νέους χρωματικούς συνδυασμούς στα πλαστικά και στις επενδύσεις. Επιπλέον, ένα πιο αποτελεσματικό σύστημα κλιματισμού εξασφαλίζει τώρα το ιδανικό κλίμα στο εσωτερικό της καμπίνας.

Έχουν σχεδιαστεί 15 αποθηκευτικοί χώροι, πέντε από τους οποίους είναι κλειστού τύπου, τρεις ποτηροθήκες, ειδικοί χώροι για κινητό, τάμπλετ και ότι άλλο χρησιμοποιεί στην καθημερινότητά του ένας επαγγελματίας οδηγός.

Η νέα εφαρμογή «Daily Business Up» που διαθέτει από φέτος η Iveco λειτουργεί ως ένα σύστημα υποβοήθησης του οδηγού. Η εφαρμογή αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του smartphone του οδηγού με τις βασικές λειτουργίες του οχήματος με στόχο να δίνει συμβουλές οικονομικής οδήγησης σε πραγματικό χρόνο.

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ VAN

Η επανατοποθέτηση του Daily στην αγορά επιφέρει πολλές αλλαγές στη γκάμα εκδόσεων βαν, με μεταξόνια στα 3.000, 3.520 και 4.100 χιλ. αλλά και με έξτρα εκδόσεις με μακρύτερο πρόβολο.

Πιο συγκεκριμένα οι εκδόσεις βαν της νέας γενιάς Daily χαρακτηρίζονται από βελτιωμένη φέρουσα ικανότητα χάρη στον βελτιστοποιημένο όγκο φορτίου και στην βελτίωση της προσβασιμότητας στο χώρο φόρτωσης. Η επαναξιολόγηση της σχέσης μεταξύ μεταξονίου και μήκους αμαξώματος έχει αυξήσει το ωφέλιμο μήκος και συνεπώς τη χωρητικότητα της κλούβας. Έτσι, για πρώτη φορά σχεδιάζονται εκδόσεις με ωφέλιμο όγκο 18 και 19,6 κυβικά μέτρα, επιδόσεις που αποτελούν ρεκόρ για την κατηγορία. Από τη στιγμή ωστόσο που το 38% των βαν που πωλούνται στην Ευρώπη διαθέτουν όγκο φόρτωσης μεταξύ 9 και 11 κυβικά μέτρα, η πιο σημαντική έκδοση του νέου Daily Van φαίνεται πως είναι αυτή των 10,8 κυβικών μέτρων η οποία διαθέτει και την καλύτερη αναλογία μήκους πλατφόρμας φόρτωσης και συνολικού μήκους αμαξώματος.

Το μεικτό βάρος των εκδόσεων βαν κυμαίνεται από τους 3,3 μέχρι τους 7,2 τόνους, ο ωφέλιμος όγκος από τα 7,3 έως τα 19,6 κυβικά μέτρα ενώ το ωφέλιμο φορτίο μπορεί να ανέλθει μέχρι τους 4 τόνους.

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΑΣΙ

Ευρύτατη είναι και η γκάμα εκδόσεων καμπίνα-σασί του νέου Daily. Ίδιο με τα βαν το εύρος του μεικτού βάρους, μεταξόνια από 3.000 έως 4.750 χιλ. και μέγιστο μήκος οχήματος έως 6.190 χιλ. Υπάρχει μια νέα επιλογή με μεταξόνιο στα 4.100 χιλ. και μονά ελαστικά πίσω ενώ βελτιωμένο είναι και το ωφέλιμο φορτίο που ανέρχεται έως τους 4,7 τόνους.

 

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , ,