Fuso Canter E-Cell: To ηλεκτρικό Canter E-Cell όντας πλέον σε προχωρημένη φάση δοκιμών, και εξυπηρετώντας αρκετούς πελάτες σε κάποιες αγορές του κόσμου, αποτελεί μία πλατφόρμα συγκέντρωσης τεχνογνωσίας για τα ηλεκτρικά φορτηγά για ολόκληρο το γκρουπ της Daimler Trucks.

 

Η πρώτη δοκιμή στόλου φορτηγών που λειτουργούν αποκλειστικά με μπαταρίες και μηδενικές εκπομπές ρύπων είναι γεγονός. Για το σκοπό αυτό συνεργάζονται αυτό το διάστημα η Fuso, θυγατρική εταιρία της Daimler, ο Δήμος της Στουτγάρδης και η εταιρία logistics Hermes. Πιο συγκεκριμένα ο Δήμος της Στουτγάρδης θα δοκιμάσει τέσσερα 6τονα Fuso Canter E-Cell για μια περίοδο δώδεκα μηνών σε ένα εργασιακό περιβάλλον σκληρής καθημερινότητας. Δύο οχήματα με υδραυλικά ανατρεπόμενες καρότσες θα χρησιμοποιούνται σε έργα οδοποιίας ενώ δύο άλλα Canter θα φέρουν κατασκευή κλειστής κλούβας για διάφορες μεταφορικές δραστηριότητες του Δήμου. Ταυτόχρονα και για το ίδιο διάστημα η εταιρία Hermes θα χρησιμοποιήσει το Canter E-Cell για παραδόσεις μέσα στην πόλη. Η Hermes είχε προσφέρει πρόσφατα τη βοήθειά της και σε αντίστοιχες δοκιμές του Vito E-Cell και έχει ως στόχο μέχρι το 2020 να μειώσει στο μισό τους ρύπους που παράγουν τα οχήματα του στόλου της.

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ

«Η σημασία των ηλεκτρικών φορτηγών για την αστική διανομή καθίσταται ολοένα και πιο μεγάλη». Αυτό επεσήμανε μεταξύ άλλων και ο Δρ. Wolfgang Bernhard, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler AG και επικεφαλής της Daimler Trucks & Buses κατά την τελετή παράδοσης των πέντε ηλεκτρικών Canter που πραγματοποιήθηκε στις αρχές Απριλίου. Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν οι δηλώσεις του Δημάρχου της Στουτγάρδης, κ. Fritz Kuhn που τόνισε πως στο εξής όλα τα οχήματα που θα εντάσσονται στον στόλο του δήμου θα είναι ηλεκτρικά.

Η πρώτη εμπειρία από τη χρήση των ηλεκτρικών Canter καταγράφηκε στην Πορτογαλία το 2015. Σε μια δοκιμή υπό πραγματικές συνθήκες, οκτώ οχημάτων που χρησιμοποιήθηκαν σε διάφορες μεταφορικές δραστηριότητες, οι μπαταρίες φόρτιζαν πλήρως σε επτά ώρες από πηγή 230 volt / 32 ampere, χρόνος που έπεφτε σε μόλις μία ώρα σε ταχεία φόρτιση από πηγή 390 volt / 100 ampere. Τα αποτελέσματα αυτής της δοκιμής έδειξαν ότι το ηλεκτρικό Canter αντέχει στην καθημερινή χρήση, με αυτονομία που ξεπερνούσε τα 100 χιλιόμετρα ενώ η εξοικονόμηση σε λειτουργικό κόστος ήταν της τάξεως του 64% σε σχέση με ένα συμβατικό φορτηγό με κινητήρα πετρελαίου. Πιο συγκεκριμένα, το Canter E-Cell στην Πορτογαλία εξοικονομούσε 1000 ευρώ ανά 10.000 χιλιόμετρα, κάτι που οι ειδικοί της Daimler περιμένουν να επιβεβαιωθεί και στις δοκιμές του Δήμου της Στουτγάρδης, παρά τις διαφορές στην τοπογραφία και στις κλιματικές συνθήκες.

Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ

Την ίδια στιγμή η ανάπτυξη της σχετικής τεχνολογίας προχωρά περεταίρω και ήδη η Fuso εργάζεται για την επόμενη γενιά του Canter E-Cell προκειμένου το όχημα να καταστεί ακόμα πιο οικονομικό και κατάλληλο στην καθημερινή χρήση. Η Fuso, με πάνω από 40 χρόνια εμπειρίας στην ανάπτυξη μπαταριών και ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, αποτελεί τον μεγαλύτερο κατασκευαστή ελαφρών ηλεκτρικών φορτηγών στον κόσμο. Περισσότερα από 3.000 υβριδικά Canter βρίσκονται ήδη σε λειτουργία σε όλο τον κόσμο.

Εξωτερικά, η μόνη διαφορά του Fuso Canter E-Cell με τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις είναι οι συστάδες μπαταριών που τοποθετούνται σε κάθε πλευρά του πλαισίου και που συνολικά ζυγίζουν 600 κιλά. Ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης παίρνει τη θέση του πετρελαιοκινητήρα, με τον ηλεκτρικό πια κινητήρα να αποδίδει 150 ίππους μεταδίδοντας τη δύναμη στον πίσω άξονα μέσω ενός «κιβωτίου» μιας σχέσης. Η μέγιστη ροπή ανέρχεται στα 650 Νm η οποία κάνει την εμφάνισή της ολόκληρη από την εκκίνηση. Όπως συμβαίνει με όλα τα οχήματα της συγκεκριμένης κατηγορίας τονάζ, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 90 χλμ./ώρα.

ΑΠΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Το Canter E-Cell εκκινεί γυρίζοντας το «κλειδί ανάφλεξης». Όπως συμβαίνει με τα αυτόματα κιβώτια, ο οδηγός δεν έχει παρά να επιλέξει ανάμεσα στις θέσεις D, N, P και R. Όταν ο οδηγός σταματά να πατά το πεντάλ του γκαζιού, τα ηλεκτρονικά του φορτηγού μεταβαίνουν στη λειτουργία ανάκτησης μέρους της ενέργειας που καταναλώνεται κατά την πέδηση.

Ο κατασκευαστής λύνει το πρόβλημα της επικινδυνότητας που δημιουργεί για τους πεζούς η αθόρυβη λειτουργία με ένα σύστημα ηχητικής προειδοποίησης VSP το οποίο ενεργοποιείται με το πάτημα ενός διακόπτη. Ο θόρυβος που παράγεται είναι αρκετός για τους πεζούς αλλά όχι ενοχλητικός για χρήση σε ζώνες προστασίας από το θόρυβο τη νύχτα ή σε πολύ πρωινές  ώρες.

Το πλαίσιο έχει πάρει έγκριση για ένα συνολικό βάρος έξι τόνων, με το ωφέλιμο φορτίο να κυμαίνεται λίγο πάνω από τους δύο τόνους, που είναι περισσότερο από επαρκές για τις περισσότερες εργασίες στον αστικό ιστό.

Η Daimler έχει επενδύσει περίπου 27 εκατ. ευρώ στις εγκαταστάσεις παραγωγής του Canter E-Cell στην περιοχή Tramagal, βορειοανατολικά της Λισαβόνας. Εκεί, περισσότεροι από 300 εργαζόμενοι παράγουν τα Fuso Canter για περίπου 30 ευρωπαϊκές χώρες καθώς και για το Ισραήλ, το Μαρόκο και την Τουρκία.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , ,