Νέα Citroen Jumpy – Peugeot Expert – Toyota Proace: Τρεις μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ένωσαν τις δυνάμεις τους και ετοίμασαν μια ιδιαίτερα ισχυρή πρόταση στην κατηγορία των μεσαίων βαν.

 

Τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) διαθέτουν ισχυρή παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά. Αύξησαν το μερίδιό τους κατά 12% το 2015 και αναμένεται να διαθέσουν περισσότερα από 2,2 εκατ. οχήματα μέσα στο 2016, γεγονός που δεν αφήνει… ασυγκίνητους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Την τελευταία 10ετία, οι συμμαχίες «παίρνουν και δίνουν» προκειμένου κάθε κατασκευαστής να βρεθεί με μια ισχυρή πρόταση απέναντι στον υποψήφιο αγοραστή. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση της σύμπραξης των ομίλων PSA (Peugeot – Citroen) και Toyota στην από κοινού κατασκευή ενός βαν μεσαίας κατηγορίας. Για πρώτη φορά η Toyota σταματά να κινείται αυτόνομα με ένα -έως σήμερα- Proace μέτριας εμπορικής πορείας και συμπράττει με τους πολύπειρους στην κατηγορία Γάλλους δίνοντας αυτό το όνομα σε ένα ολοκαίνουργιο βαν. Από την άλλη, Peugeot και Citroen διατηρούν επίσης τα ονόματα Expert και Jumpy αντίστοιχα, αλλά για ένα όχημα που δεν μοιάζει καθόλου με τους προκατόχους τους και που ταυτόχρονα για πρώτη φορά δεν θα «φορέσει» το λογότυπο της Fiat ως Scudo. Έχει γίνει ήδη γνωστό πως η Fiat εγκατέλειψε αυτή την πολύχρονη συνεργασία, έβαλε την ονομασία Scudo στο… χρονοντούλαπο και λανσάρει τώρα το Talento σε νέα συνεργασία με τις Opel-Renault (Vivaro και Trafic αντίστοιχα).

ΝΕΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ

Έτσι λοιπόν, το επόμενο διάστημα αναμένεται να κάνει επίσημο ντεμπούτο και στην ελληνική αγορά ένα μεσαίο βαν με το λογότυπο τριών κατασκευαστών, της Peugeot, της Citroen και της Toyota. Όσον αφορά τις εταιρίες του ομίλου PSA, τo Peugeot Expert τοποθετείται ανάμεσα στα Peugeot Partner και Peugeot Boxer ενώ το Citroen Jumpy ανάμεσα στα Citroen Berlingo και Citroen Jumper. Η εντελώς νέα σχεδιαστική φόρμα σε σχέση με τους προκατόχους τους να φέρνουν ευθέως αντιμέτωπα με μοντέλα όπως τα Opel Vivaro, Renault Trafic, το νέο Fiat Talento που λανσάρεται επίσης αυτή την εποχή και το νέο Nissan NV300 που ακολουθεί σε λίγο καιρό.

Εν τω μεταξύ, η Toyota πετυχαίνει να ανανεώσει την μοναδική πρότασή της στην κατηγορία των βαν στην Ευρώπη, με ένα αυτοκίνητο που είναι περισσότερο σχεδιασμένο στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Το νέο Toyota Proace έρχεται τώρα να συμπληρώσει την πολύ δυνατή παρουσία του Hilux στα ελαφρά επαγγελματικά κάτω από τους 3,5 τόνους.

Τα τρία αυτοκίνητα βασίζονται στην πλατφόρμα των Γάλλων, «EMP2 platform» και είναι διαθέσιμα σε τρία μήκη αμαξώματος, διαφορετικά ύψη οροφής και χωρητικότητα κλούβας από 5,1 έως και 6,6 κυβικά μέτρα. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται στα 1.400 κιλά. Η γκάμα εκδόσεων των Peugeot Expert, Citroen Jumpy και Toyota Proace περιλαμβάνει επίσης «μεικτές» εκδόσεις με πέντε ή έξι καθίσματα, κανονικά ή αναδιπλούμενα, εκδόσεις καμπίνα-σασί (για τοποθέτηση υπερκατασκευών) και εκδόσεις Combi με έως και εννέα καθίσματα για τη μεταφορά προσώπων.

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ

Σχεδιαστικά οι εκδόσεις βαν χαρακτηρίζονται από τους κοντούς προβόλους (οι τροχοί είναι πραγματικά στις άκρες του αμαξώματος) και την απόλυτη χωροταξική εκμετάλλευση τόσο στην καμπίνα των επιβατών (49 λίτρα αποθηκευτικών χώρων) όσο και στο χώρο φόρτωσης. Αεροδυναμική σχεδίαση, μεγάλος εμπρόσθιος προφυλακτήρας, όμοια πίσω όψη και φανάρια, λίγο διαφορετικά εμπρόσθια φανάρια το Expert, είναι μερικά από τα κύρια γνωρίσματα των αυτοκινήτων.

Στην καμπίνα των επιβατών μπορούν να καθίσουν έως τρία άτομα, με το διπλό κάθισμα δεξιά από τον οδηγό να αναδιπλώνεται προσφέροντας επιπλέον αποθηκευτικό χώρο όποτε αυτό είναι απαραίτητο. Ταυτόχρονα, το εντελώς επίπεδο πάτωμα προσφέρει ευρυχωρία και ευκολία κινήσεων. Ο κατασκευαστής κάνει λόγο για μια πολύ καλά μονωμένη καμπίνα που επιτρέπει ελάχιστο θόρυβο να περνά στο εσωτερικό της ενώ ταυτόχρονα η σύγχρονη ανάρτηση φροντίζει για την ικανοποιητική απόσβεση κάτω από όλες τις συνθήκες.

Οι πίσω πόρτες είναι διπλές στον βασικό εξοπλισμό και μόνο κατόπιν παραγγελίας διατίθεται μονοκόμματη πόρτα ανοιγόμενη προς τα πάνω. Οι πόρτες ανοίγουν έως και 250ο και οδηγούν σε  έναν προσεγμένο χώρο φόρτωσης που ανάλογα την έκδοση φέρει διαφόρων τύπων ανθεκτικές επενδύσεις και φυσικά όλα τα στοιχεία ασφάλειας που χαρακτηρίζουν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο της κατηγορίας.

Επίσης, για πρώτη φορά στην κατηγορία το βαν των PSA και Toyota προσφέρει τη δυνατότητα ανοίγματος των συρόμενων πλαϊνών θυρών χωρίς να απασχολήσει τα χέρια του ο χρήστης. Αρκεί ένας αισθητήρας που βρίσκεται στον πίσω προφυλακτήρα να ανιχνεύσει την κίνηση του ποδιού προκειμένου να δώσει εντολή στην πόρτα να ανοίξει με ηλεκτρικό μηχανισμό.

ΧΑΜΗΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ

Κινητήρες euro 6 BlueHDi από 95 έως 180 ίππους. Υπάρχουν δύο 1600άρηδες με 95 και 115 ίππους και τρεις στα 2,0 λίτρα με 120, 150 και 180 ίππους. Η βασική έκδοση φέρει 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ενώ διατίθενται επίσης ένα 6τάχυτο μηχανικό και ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Για την επίτευξη των προδιαγραφών ρύπων γίνεται χρήση της τεχνολογίας SCR, με το δοχείο AdBlue χωρητικότητας 22,4 λίτρων να εξασφαλίζει αυτονομία 15.000 χλμ.

Η εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμό με τα μεγάλα διαστήματα μεταξύ των τακτικών εργασιών συντήρησης (κάθε 40.000 χλμ.) εξασφαλίζουν ένα ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης.

Οι τιμές διάθεσης και ο ακριβής εξοπλισμός των εκδόσεων των τριών οχημάτων θα ανακοινωθεί από την εκάστοτε εταιρία κατά το λανσάρισμα στην ελληνική αγορά. Οι πρώτες πληροφορίες πάντως κάνουν λόγο για ένα απόλυτα σύγχρονο και ενημερωμένο επίπεδο εξοπλισμού με όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και φυσικά τα ηλεκτρικά «καλούδια» άνεσης στην καμπίνα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ:

  • 2,0 πετρελαίου: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.998 Ισχύς (ίπποι) 180 Ροπή (Nm) 400 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 5,9
  • 2,0 πετρελαίου: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.998 Ισχύς (ίπποι) 150 Ροπή (Nm) 370 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 5,5
  • 2,0 πετρελαίου: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.998 Ισχύς (ίπποι 122 Ροπή (Nm) 340 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 5,5
  • 1,6 πετρελαίου: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.598 Ισχύς (ίπποι) 115 Ροπή (Nm 300 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 5,1
  • 1,6 πετρελαίου: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.598 Ισχύς (ίπποι) 95 Ροπή (Nm) 210 ή 240 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 5,1-5,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων 5+1 σχέσεων και 6+1 σχέσεων. Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη ανάρτηση, γόνατα ΜακΦέρσον, ψαλίδια βάσης, ελατήρια/αμορτισέρ, σταθεροποιητής Πίσω: Άκαμπτος άξονας, υστερούντες βραχίονες, ελικοειδή ελατήρια, σταθεροποιητής.

ΦΡΕΝΑ: Διπλό κύκλωμα, αυτορυθμιζόμενο σερβό υποβοήθησης. Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι Πίσω: Δίσκοι

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ (van): Μήκος 4,606 (Compact) – 4,956 (Standard) – 5,308 (Long) μ. Πλάτος 1,920 μ. Ύψος 1,905 – 1,895 – 1,935 μ. Μεταξόνιο 2,925 (Compact) – 3,275 (Standard – Long) μ. Πρόβολος εμπρός 0,881 μ. Πρόβολος πίσω 0,803 – 1,153 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 11,30 – 12,40 μ. Ωφέλιμο φορτίο έως 1.400 κιλά Χώρος φόρτωσης (ΜxΠxΥ) 1,369 (1,753 – 2,137) x 1,460 x 1,258 μ. Ωφέλιμος όγκος 5,1 – 5,8 – 6,6 κυβ. μέτρα, Καθίσματα 2-3

3

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,