Από αυτό θα προκύψει το «Λεωφορείο της Χρονιάς» για το 2017, ένα βραβείο που θα δοθεί στο πλαίσιο της φετινής ΙΑΑ στο Ανόβερο.

Στις αρχές Ιουνίου, 19 δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου, από ισάριθμες χώρες, συναντήθηκαν στις Βρυξέλλες προκειμένου να αξιολογήσουν και να ψηφίσουν για ακόμα μια χρονιά το «Λεωφορείο της Χρονιάς» για το 2017. Μπορεί τα αποτελέσματα αυτής της ψηφοφορίας να μην έχουν γίνει ακόμα γνωστά (επίσημη ανακοίνωση θα υπάρξει λίγο πριν την έκθεση επαγγελματικών ΙΑΑ του Ανόβερο, το προσεχές Φθινόπωρο), ωστόσο έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι φετινές συμμετοχές. Τα τέσσερα από τα πέντε αστικά λεωφορεία της δοκιμής ήταν ηλεκτρικά ενώ το πέμπτο έφερε κινητήρα φυσικού αερίου. Μια δοκιμή που έρχεται λοιπόν πραγματικά από το… μέλλον, δηλαδή με λεωφορεία που δείχνουν πια είναι η τάση και που σίγουρα θα μας απασχολήσουν σύντομα σε όλη την Ευρώπη.

Πιο συγκεκριμένα έλαβαν μέρος ένα ηλεκτρικό λεωφορείο της Busco, ένα ηλεκτρικό λεωφορείο i2e της Irizar, ένα ηλεκτρικό Solaris Urbino 12, ένα ηλεκτρικό Van Hool Exqui.City 18 και το Citaro NGT φυσικού αερίου της Mercedes-Benz. Οι δοκιμές περιελάμβαναν ένα διήμερο στο οδικό δίκτυο των Βρυξελλών, σε στενούς δρόμους γεμάτους σταθμευμένα οχήματα, καλύπτοντας μεγάλο μέρος της πραγματικής διαδρομής των αστικών συγκοινωνιών της πόλης.

eBusco: ίσως ο νεότερος από όλους Ευρωπαίος κατασκευαστής λεωφορείων με έδρα την Ολλανδία. Το λεωφορείο της δοκιμής ήταν ένα 12μετρο χαμηλού δαπέδου αστικό λεωφορείο. Κύρια χαρακτηριστικά του το χαμηλό κόστος παραγωγής με κινεζική «συνταγή» στο σασί και στο αμάξωμα αλλά και συνδυασμό αποδεδειγμένα αξιόπιστων μηχανικών μερών όπως τα κιβώτια της ZF.

Irizar i2e: το πρώτο 12μετρο αστικό λεωφορείο χαμηλού δαπέδου από Ισπανό παραγωγό που χρησιμοποιείται ήδη σε πολλές πόλεις της Ευρώπης. Φέρει ηλεκτροκινητήρα Siemens και μπαταρίες νατρίου-νικελίου.

TEST_WEEK_MERCEDES_BENZ_BUSES

Mercedes-Benz Citaro NGT: είναι το νεότερο μέλος της δημοφιλούς οικογένειας των αστικών λεωφορείων της μάρκας. 12μετρο χαμηλού δαπέδου που κινείται με τη βοήθεια ενός κινητήρα αερίου M 936 και ενσωματώνει όλα τα πλεονεκτήματα του Citaro.

Solaris Urbino Electric: Από τις πιο φιλόδοξες συμμετοχές της φετινής δοκιμασίας, από έναν κατασκευαστή με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας στην παραγωγή τρόλεϊ και ηλεκτρικών λεωφορείων. Το ηλεκτρικό Urbino φέρει έξι μπαταρίες χωρητικότητας 40 kh η κάθε μία, δύο από τις οποίες βρίσκονται στην οροφή. Δύο ηλεκτροκινήρες, 125 kW ο καθένας βρίσκονται τοποθετημένοι επί του κινητηρίου ηλεκτρικού άξονα του λεωφορείου. Ένα καινοτόμο σύστημα φόρτισης παντογράφου επιτρέπει τη γρήγορη επαναφόρτιση των μπαταριών κατά τη διάρκεια της διαδρομής.

Van Hool Exqui.City 18 Electric: Αναμφισβήτητα το πιο… περίεργο λεωφορείο, δεδομένου πως σύμφωνα με τον κατασκευαστή μπορεί να υποστηρίξει δρομολόγια λεωφορείων τύπου BRT. Πέρα από την εξεζητημένη αισθητική του, το ολλανδικό λεωφορείο είναι τριαξονικό και φέρει ηλεκτροκινητήρες της Siemens.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,