Νέο Nissan NP300 Navara: Με ισχυρούς κινητήρες, «επιβατική» ανάρτηση, κορυφαία συστήματα άνεσης και ασφάλειας και μοναδική εμφάνιση η νέα γενιά Navara… ρίχνεται στη μάχη της κατηγορίας των Pick up οχημάτων.

 

Καταρχήν πρέπει να διευκρινίσουμε πως η νέα γενιά pick up της Nissan κατασκευάζεται επί ευρωπαϊκού εδάφους και είναι σχεδιασμένη για τις ειδικές απαιτήσεις και προτιμήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό πως φέρει τέτοιας έκτασης διαφοροποιήσεις στην ευρωπαϊκή του εκδοχή, που το καθιστά σχεδόν διαφορετικό αυτοκίνητο από αυτό που διατίθεται στις υπόλοιπες αγορές (όπως στην Ασία).

Ένα μείγμα κυρτών και κοίλων επιφανειών προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια δυναμική, ιδιαίτερα «μυώδης», εξωτερική εμφάνιση. Όπως σε όλα τα μοντέλα Nissan υπάρχει μια μάσκα σχήματος «V» ενώ την εντυπωσιακή εμφάνιση συμπληρώνουν τα φανάρια σχήματος μπούμερανγκ. Ο συνολικός σχεδιασμός «παντρεύει» αρμονικά την καμπίνα των επιβατών με την καρότσα φόρτωσης, τόσο στην έκδοση Double Cab όσο και στην King Cab. Οι βασικές διαφορές των δύο εκδόσεων είναι η μεγαλύτερη καρότσα της 2ης σε σχέση με την 1η και η διαμόρφωση του τμήματος της καμπίνας πίσω από τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού.

Το εσωτερικό μέρος είναι πλήρως ανασχεδιασμένο, προσφέροντας υψηλού επιπέδου εμπειρία άνεσης ενώ κάθε στοιχείο της καμπίνας έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να παρέχει την καλύτερη δυνατή ποιότητα, πρακτικότητα αλλά και ευρυχωρία σε οδηγό και επιβάτες. Το ταμπλό φέρει νέα εμφάνιση, με τον διάκοσμο και το φινίρισμα να μην διαφέρουν ουσιαστικά από τα πολυτελή SUV της εταιρίας. Τα εμπρός καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική οσφυϊκή υποστήριξη ενώ υπάρχει η δυνατότητα ψηφιακού διζωνικού κλιματισμού.

Οι δύο εκδόσεις αμαξώματος είναι ολόιδιες μέχρι τη μεσαία κολώνα. Από εκεί και πέρα στην έκδοση King Cab υπάρχουν οι «ανάποδες» πίσω πόρτες, που ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός, σε γωνία σχεδόν 90ο. Αυτές οδηγούν σε ένα χώρο με δύο ανακλινόμενα καθίσματα/πάγκους και μια συνολική διαμόρφωση που επιτρέπει την αποθήκευση μεγάλων αντικειμένων, εργαλείων και αποσκευών.

ΜΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ MULTI-LINK

Το νέο Navara συνδυάζει μια σειρά χαρακτηριστικών και πλεονεκτημάτων από τα ηγετικά crossover της φίρμας (Qashqai, X-Trail και Juke) με την εμπειρία των 80 και πλέον ετών, στο σχεδιασμό και την κατασκευαστική υπεροχή, καινοτόμων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Ένα πανίσχυρο, υψηλής αντοχής πλαίσιο και ένα νέο σύστημα πίσω ανάρτησης με πέντε συνδέσμους (multi-link) ευθύνονται για την αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά του ιαπωνικού pick up και τη δυνατότητα εξαιρετικού χειρισμού που προσφέρει στον οδηγό του. Η ελαφρύτερη κατά 20 κιλά ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι διαθέσιμη μόνο στο διπλοκάμπινο, και αποτελεί το βασικότερο στοιχείο που διαφοροποιεί την οδική συμπεριφορά (μεγαλύτερη αίσθηση SUV) σε σχέση με την έκδοση μιάμισης καμπίνας. Σε αυτή, στην έκδοση King Cab δηλαδή, η ανάρτηση (κλασική διάταξη με φύλλα σούστας) είναι 7 κιλά ελαφρύτερη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά ενώ ο νέος σχεδιασμός της βελτιώνει τη γωνία προσέγγισης του πίσω τροχού κατά 3,1% προσφέροντας παράλληλα σημαντικά μειωμένο θόρυβο κατά την κύλιση.

ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Τα ηλεκτρονικά «καλούδια» και οι ευκολίες που μπορεί να προσφέρει ο βασικός και προαιρετικός εξοπλισμός του νέου Navara είναι αμέτρητα και τοποθετούν το μοντέλο στην κορυφή της κατηγορίας. Επιγραμματικά αναφέρουμε τα συστήματα «Around View Monitor» (περιμετρικής θέασης), «Forward Emergency Barking» (Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης), «Keyless Entry» (εισόδου χωρίς κλειδί) και φυσικά τα Cruise Control, Hill Descent Control, Hill Start Assist, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος. Επίσης, το νέο NP300 φέρει κλείδωμα πίσω διαφορικού καθώς και -ανάλογα την έκδοση- ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Αυτό το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες στην πέδηση που παρακολουθούν συνεχώς την ταχύτητα του τροχού. Έτσι, εάν το σύστημα διαπιστώσει ότι ένας τροχός σε έναν άξονα περιστρέφεται ταχύτερα από ότι ο άλλος, η πίεση πέδησης εφαρμόζεται με τρόπο ώστε να φρενάρει τον τροχό που περιστρέφεται με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Εν τω μεταξύ, ηλεκτρονικός είναι και ο τρόπος εμπλοκής/απεμπλοκής της τετρακίνησης, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στο ταμπλό. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την κίνηση στους δύο τροχούς για οικονομική οδήγηση σε κανονικές συνθήκες ή τη λειτουργία 4HI για τετρακίνηση και σε ταχύτητα μέχρι 100 χλμ./ώρα. Τέλος, σχεδιασμένη για να βοηθήσει το όχημα να ανταπεξέλθει σε απότομες και ολισθηρές επιφάνειες, υπάρχει και η ρύθμιση 4LO (σε χαμηλό εύρος ταχυτήτων κίνησης) για ακόμα περισσότερη ροπή στους τροχούς.

Τα καλά νέα στα μηχανικά μέρη συνεχίζονται και κάτω από το καπό, όπου ένας νέος κινητήρας 2,3 λίτρων dCi -προϊόν συνεργασίας της Nissan με τη Renault- αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο μιας ικανότατης γραμμής κίνησης. Διατίθεται σε δύο επιλογές ισχύος 160 και 190 ίππων, με μονό και διπλό υπερτροφοδότη αντίστοιχα, όντας 24% πιο αποτελεσματικός σε σχέση με αυτόν της απερχόμενης γενιάς, πιο οικονομικός σε καύσιμο και με σημαντικά μειωμένες εκπομπές ρύπων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με στάνταρντ 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.

Τιμές & Εξοπλισμός

Έκδοση Pro

  • King Cab από 27.570 ευρώ
  • Double Cab από 29.100 ευρώ

* Ζάντες 16’’ * Air Condition * Ηλεκτρικοί καθρέπτες * Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός * cruise control και ρυθμιστής ταχύτητας * 7 αερόσακοι: οδηγού/συνοδηγού/πλευρικοί/κουρτίνας/γόνατος οδηγού * ABS/EBD/BA/VDC με brake LSD * Forward Emergency Braking * Hill Descent Control * Hill Start Assist * κλείδωμα πίσω διαφορικού

Έκδοση Acenta (επιπλέον της Pro)

  • King Cab από 28.710 ευρώ
  • Double Cab από 29.840 ευρώ

* Zάντες αλουμινίου 16’’ * εμπρός προφυλακτήρας στο χρώμα του αμαξώματος * χρωμιωμένα πίσω προφυλακτήρας, καθρέπτες, χερούλια θυρών * έγχρωμη οθόνη 5» * έξυπνο κλειδί * σύστημα εκκίνησης κινητήρα με κουμπί

Έκδοση Acenta+ (επιπλέον της Acenta)

  • King Cab από 31.050 ευρώ
  • Double Cab από 32.180 ευρώ

* Zάντες αλουμινίου 18’’ * προβολείς ομίχλης * ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες με LED * πλαινά σκαλοπάτια * ράγες χώρου φόρτωσης * δερμάτινα τιμόνι/λεβιές/χειρόφρενο * κάμερα πίσω θέασης * αυτόματος κλιματισμός δύο ζωνών

 Έκδοση Tekna (επιπλέον της Acenta+)

  • Double Cab από 35.420 ευρώ

* ράγες οροφής ασημί χρώματος * Ηλιοροφή * εμπρός φώτα LED * σύστημα πλύσης εμπρός φαναριών * θερμαινόμενα καθίσματα * Nissan Connect * αισθητήρες παρκαρίσματος

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: DOHC YS23 2,3 TDCi: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.298 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 190/3.750 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 450/1.500 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 85 x 101,3 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,6 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 172 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 6,4 Καυσαέρια Euro 5 B+

DOHC YS23 2,3 TDCi: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.298 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 160/3.750 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 403/1.500 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 85 x 101,3 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,8 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 184 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 6,4 (7,0 με αυτόματο κιβώτιο) Καυσαέρια Euro 5 B+

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6+1 σχέσεων ή αυτόματο σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου, ελατήρια. Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, ελατήρια/αμορτισέρ (double cab) ή Άκαμπτος άξονας, ελλειπτικά φύλλα σούστας, αμορτισέρ (king cab)

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 296 χιλ. Πίσω: Αυτορυθμιζόμενα ταμπούρα 295 χιλ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μεταξόνιο 3,150 μ. Μήκος 5,225 (King Cab) – 5,330 (Double Cab) μ. Πλάτος 1,850 μ. Ύψος 1,780 – 1,840 μ. Πρόβολος εμπρός 0,870 μ. Πρόβολος πίσω 1,205 – 1,310 μ.  Απόσταση από το έδαφος 223 χιλ. Γωνία προσέγγισης 30,4ο Γωνία διαφυγής 25,6ο Διάμετρος κύκλου στροφής 12,4 μ. Μικτό Βάρος 3.010 κιλά Απόβαρο από 1.874 έως 1.963 κιλά Ωφέλιμο φορτίο από 1.047 έως 1.136 κιλά Καρότσα (ΜxΠxΥ) 1,750 – 1,537 x 1,560 (1,130 στους θόλους) x 0,474 μ. Καθίσματα 4 – 5 Ελαστικά 205 R16C (255/70 R16) Ρεζερβουάρ 80 λίτρα

 

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,