VW Transporter T6 Van 2,0 TDI: Ο θρυλικός μεταφορέας της VW, στην 6η γενιά του, καλείται να συνεχίσει μια τεράστια παράδοση στα ελαφρά επαγγελματικά, επιλέγοντας να μην αλλάξει το «φαίνεσθαι»  αλλά το «είναι»!

 

Παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του περασμένου έτους και εδώ και μερικούς μήνες είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για το νούμερο ένα σε πωλήσεις όχημα της κατηγορίας του εδώ και δεκαετίες στη Γερμανία, με την προκάτοχο γενιά να έχει διαθέσει περίπου 2 εκατ. μονάδες σε όλο τον κόσμο, στα έντεκα χρόνια που βρίσκεται στην αγορά. Ο λόγος, για τη -θρυλική πλέον- σειρά Τ της VW, οι πέντε προηγούμενες γενιές της οποίας έχουν πουλήσει συνολικά, μέσα σε 65 χρόνια, περίπου 12 εκατ. οχήματα.

Η κλασική, αναγνωρίσιμη σχεδιαστική φόρμα της σειράς Τ που εξελίσσεται «ευλαβικά» από γενιά σε γενιά, χωρίς να ξεχνά τις ρίζες της διατηρείται και σε αυτή την 6η γενιά. Σε βαθμό μάλιστα που αγγίζει τα όρια του… παρεξηγήσιμου σε σχέση με το αν πραγματικά αξίζει να μιλάμε για νέα γενιά. Πρόκειται ωστόσο για την ίδια τακτική που ακολουθεί η VW και στο επιβατικό Golf -ακόμα ένα αυτοκίνητο της μάρκας με βαριά ιστορία- δίνοντας σημασία σε στοιχεία ουσίας και όχι εντυπώσεων, διατηρώντας επιπλέον ευχαριστημένους και τους κατόχους προγενέστερων μοντέλων σε επίπεδο αξίας μεταπώλησης. Δεδομένου μάλιστα πως αυτή η φόρμα πουλάει, φαίνεται πως δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος η VW να προβεί σε ριζικές αλλαγές που θα θέσουν σε κίνδυνο το loyalty των πελατών της.

Το ίδιο συμβαίνει και με τις εξωτερικές και εσωτερικές διαστάσεις του οχήματος, κάτι που επιτρέπει στους κατόχους Transporter να μεταφέρουν κατασκευές από την κλούβα του παλιού σε αυτή του καινούργιου χωρίς πρόβλημα.

ΑΛΛΑΓΕΣ ΟΥΣΙΑΣ

Εξωτερικά, τα φανάρια επανασχεδιάστηκαν, η μάσκα μεγάλωσε (παραπέμπει έντονα στα επιβατικά της μάρκας) και ο προφυλακτήρας «φούσκωσε» ενσωματώνοντας επίσης γρίλιες εισαγωγής αέρα. Όλες οι γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα από εμπρός έως πίσω καθιστούν τώρα το σύνολο ακόμα πιο συμπαγές, σαν ένα σώμα.

Τόσο οι μικρές διαφορές στην εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου, όσο και οι μεγαλύτερες στη σχεδίαση της καμπίνας φυσικά και δεν καθορίζουν το πόσο πραγματικά νέα είναι η γενιά. Αυτό μερικές φορές περισσότερο το νοιώθει παρά μπορεί να το δει κανείς, και εξηγούμαστε. Η οδική συμπεριφορά του νέου Transporter είναι τόσο αναβαθμισμένη που σχεδόν «φωνάζει» το πόσες πολλές αλλαγές έχουν συντελεστεί κάτω από τη λαμαρίνα. Για παράδειγμα ο ίδιος κινητήρας euro5 που έχει μεταφερθεί από την προηγούμενη γενιά, στο νέο Transporter φαίνεται να έχει πιο πολιτισμένη λειτουργία και σίγουρα ακούγεται λιγότερο μέσα στην καμπίνα χάρη στη βελτίωση της ηχομόνωσης. Εξαιρετικά πιο αθόρυβη είναι και η κύλιση του αμαξώματος, που σε συνδυασμό με την άψογη λειτουργία απόσβεσης των αναρτήσεων καθιστούν το προσθιοκίνητο Transporter «μαγικό χαλί» στο δρόμο, σχεδόν ανεξαρτήτως ποιότητας οδοστρώματος. Ταυτόχρονα τα φρένα είναι πραγματικές… άγκυρες, με αμεσότητα στο σχετικό πεντάλ ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές παρά την ηλεκτρική υποβοήθηση που σε άλλα αυτοκίνητα έχουμε σημειώσει πως συνήθως αλλοιώνει την αίσθηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού.

EURO 6 ΑΠΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

Φυσικά η μεγαλύτερη είδηση είναι η ενσωμάτωση των κινητήρων Euro 6 από τον προσεχή Σεπτέμβριο. Για την επίτευξη των προδιαγραφών η εταιρία κάνει χρήση της τεχνολογίας SCR (Selective Catalytic Reduction) με την προσθήκη AdBlue (13λιτρο ντεπόζιτο) ενώ δημοφιλέστερη επιλογή αναμένεται να είναι ο κινητήρας 102 ίππων. Μέχρι τότε, όλοι οι διαθέσιμοι κινητήρες (όπως και στο Transporter της δοκιμής) είναι Euro 5, χωρητικότητας 2,0 λίτρων και απόδοση από 84 έως 140 ίππους. Το «πακέτο» BlueMotion ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και περιλαμβάνει σύστημα «Start/Stop», ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και σύστημα πέδησης που ανακτά μέρος της ενέργειας αποθηκεύοντάς τη στη μπαταρία του αυτοκινήτου.

Ο κινητήρας 102 ίππων του Transporter που δοκιμάσαμε συνδυαζόταν με ένα μηχανικό 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων και μας εξέπληξε με τη δύναμή του σε όλο το φάσμα περιστροφής. Η διαθέσιμη ροπή είναι τόσο επαρκής από τις χαμηλές στροφές που σχεδόν ξεχνάς να χρησιμοποιήσεις τον επιλογέα ταχυτήτων, ανεβαίνοντας ανηφορικά τμήματα δρόμου με 4η σχέση!

ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Μια σειρά στοιχείων εξοπλισμού τελευταίας τεχνολογίας καθιστούν το νέο Transporter ένα επαγγελματικό με απόλυτα ενημερωμένο εξοπλισμό, εφάμιλλο των επιβατικών αυτοκινήτων VW. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα Dynamic Cruise Control (DCC), Front Assist, Automatic Post-Collision Braking System (αυτόματο φρενάρισμα σε εμπόδια με ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα), μέχρι και Driver Alert System (ανιχνεύει πιθανή κούραση του οδηγού και προτείνει στάση).

Σχεδόν όλα τα παραπάνω συστήματα αποτελούν μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού του Transporter επιτρέποντας στον αγοραστή να καθορίσει την έκδοση που θα παραγγείλει ανάλογα τις ανάγκες και την τσέπη του.

Γενικότερα, η VW υπόσχεται ότι ο βασικός και προαιρετικός εξοπλισμός της νέας γενιάς Τ θα ενθουσιάσει το κοινό της κατηγορίας.

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ

Στο εσωτερικό της καμπίνας, σχεδόν τα πάντα έχουν επανασχεδιαστεί ενώ υπάρχουν διαφοροποιήσεις στο ταμπλό ανάλογα το αν πρόκειται για επαγγελματική ή επιβατική έκδοση. Στην έκδοση βαν της δοκιμής, οι αποθηκευτικοί χώροι του ταμπλό στη μεριά του συνεπιβάτη είναι ανοιχτοί κάτι που δεν μας άρεσε γιατί κάποια μικροαντικείμενα μπορεί να φύγουν από τη θέση τους όταν το αυτοκίνητο στρίβει. Το κλειστό ντουλαπάκι χαμηλότερα είναι πρακτικό αλλά μέτριας χωρητικότητας. Επίσης, οι ποτηροθήκες που σχεδιάστηκαν στις άκρες και στο πάνω μέρος του ταμπλό δεν είναι τόσο πρακτικές στην πράξη (εν κινήσει).

Επιπλέον, εκτός από όλες τις ευκολίες για ασφαλή χρήση κινητού τηλεφώνου διατίθεται ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού μια μεγάλη οθόνη αφής 6,33 ιντσών που λειτουργεί όπως ακριβώς ένα τάμπλετ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2,0 TDI 102 ps BMT Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.968 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 102/3.000 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 250/1.500 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 81,0 x 95,5 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 15,3 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 157 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 7,0 Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 176 (Euro 5+)

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων EcoGear FSG 350 6+1 σχέσεων. Σχέση μετάδοσης μπροστινού άξονα 4,187

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη ανάρτηση τύπου ΜακΦέρσον στηριγμένη σε υποπλαίσιο, ψαλίδια βάσης, ελατήρια/αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκό Πίσω: Ανεξάρτητη ανάρτηση με ημι-υστερούντες βραχίονες, ελατήρια/αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκό

ΦΡΕΝΑ: Υδραυλικό σύστημα διπλού κυκλώματος, διπλό σερβόφρενο στάθμευσης πίσω. Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 280 χιλ. Πίσω: Δίσκοι. Μηχανικό χειρόφρενο στους πίσω τροχούς. Προσαρμοζόμενος φωτισμός πέδησης

ΤΙΜΗ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Έκδοση: Transporter Van 2,0 κοντό Τιμή: 26.251 ευρώ (με ΦΠΑ & ΕΤΤ και απόσυρση) Εξοπλισμός: ESP / ABS / ASR / EDL / Brake Assistant / Hill Hold Control, Αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού, κλιματισμός Climatic, Hλεκτρικά παράθυρα, Ηλεκτρικοί/θερμαινόμενοι καθρέπτες, Kεντρικό κλείδωμα με τηλεχειριστήριο, Φώτα ημέρας, μεταλλικό διαχωριστικό καμπίνας/χώρου φόρτωσης, Δεξιά πλαϊνή συρόμενη πόρτα, BlueMotion Technology (Start-Stop & σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα), Ηχοσύστημα «Composition Colour», Bluetooth.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ: Μήκος 4,904 μ. Πλάτος 1,904 μ. Ύψος 1,990 μ. Μεταξόνιο 3,000 μ. Πρόβολος εμπρός 0,902 μ. Πρόβολος πίσω 1,002 μ. Μικτό Βάρος 2.800 κιλά Απόβαρο 1.774 κιλά Ωφέλιμο φορτίο 1.026 κιλά Χώρος φόρτωσης (ΜxΠxΥ) 2,353 x 1,692 (1,244 στους θόλους) x 1,410 μ. Ωφέλιμος όγκος 5,8 κυβ. μέτρα, Καθίσματα 3, Ελαστικά 216/65 R16 Ρεζερβουάρ 80 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,