Busworld 2015: Η Busworld, που 40 χρόνια τώρα έχει γίνει θεσμός στην παγκόσμια αγορά του λεωφορείου και που από το 2001 έχει γίνει διεθνής με εκθέσεις που καλύπτουν όλα τα γεωγραφικά πλάτη της γης, πραγματοποιήθηκε για 23η φορά στο Βέλγιο.

Η 23η έκθεση λεωφορείων στο Kortrijk του Βελγίου υποδέχθηκε φέτος σχεδόν 35.000 επισκέπτες, επαγγελματίες στην αγορά του λεωφορείου, από 118 χώρες και ήταν η μεγαλύτερη που έχει γίνει μέχρι σήμερα από πλευράς συμμετοχών. 411 εταιρίες από 36 χώρες είχαν την ευκαιρία να εκθέσουν τα προϊόντα τους, να έρθουν σε επαφή με εν δυνάμει πελάτες τους και να κλείσουν συμφωνίες.

Στα τεράστια περίπτερα των εκθετών από τους πιο μεγάλους έως τους πιο μικρούς και από τους πρωτοκλασάτους Ευρωπαίους έως τους πανταχού παρόντες Κινέζους και τους ανερχόμενους Ινδούς παρουσιάστηκε ότι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει αυτή τη στιγμή η υπάρχουσα τεχνολογία. Όσον αφορά ειδικά στη γραμμή κίνησης των λεωφορείων, κυρίαρχη τάση των κατασκευαστών ήταν να επιδείξουν την πρόοδό τους στα εναλλακτικά καύσιμα και κυρίως στα οχήματα με ηλεκτροκίνηση.

Σε προηγούμενες δημοσιεύσεις μας είδατε τι παρουσίασαν στη μεγάλη έκθεση οι Daimler, MAN-Neoplan και Solaris Bus & Coach. Διαβάστε τώρα για τους υπόλοιπους, κυριότερους κατασκευαστές λεωφορείων.

Irizar

Μια ηγέτιδα δύναμη στην κατασκευή λεωφορείων, η Irizar, είχε φέτος ένα από τα πιο εντυπωσιακά περίπτερα της Busworld, διαστάσεων 1.000 τ.μ. παρουσιάζοντας όλα τα αστικά, υπεραστικά και τουριστικά λεωφορεία της καθώς και όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις και υπηρεσίες στην ασφάλεια, στην αποτελεσματικότητα, στην αποθήκευση ενέργειας και στη διαχείριση στόλου.

Στο επίκεντρο όσων παρουσίασε η μάρκα βρέθηκε το εντελώς νέο τουριστικό λεωφορείο Irizar i8. Επιπρόσθετα, στο χώρο εκτέθηκαν τα Irizar i6 και i4, το εντελώς ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο Irizar i2e καθώς και το χαμηλού πατώματος i3le με κινητήρα βιοντήζελ της DAF.

Με το νέο i8 η Irizar εδραιώνει τη θέση της στην κατηγορία πολυτελών τουριστικών λεωφορείων και υπόσχεται κύρος στους ιδιοκτήτες και εξαιρετική άνεση στους οδηγούς μέσα από τα πλεονεκτήματα ενός νέου λεωφορείου που θα χαρακτηρίζεται για την ανθεκτικότητά του, τη βελτιωμένη κατανομή του βάρους, την άριστη κύλιση και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Με σημαντικές βελτιώσεις σε όλους τους τομείς λοιπόν, το i8 θα αποτελέσει στο εξής τη ναυαρχίδα λεωφορείων της Irizar αντικαθιστώντας το πολύ επιτυχημένο Pb. Οι φωτογραφίες μαρτυρούν την ιδιαίτερη προσοχή του κατασκευαστή στον εξωτερικό σχεδιασμό του i8, με έντονες γραμμές να διατρέχουν το αμάξωμα από άκρη σε άκρη. Εντυπωσιάζουν ο μεγάλος ανεμοθώρακας και η μάσκα σχήματος V που πλαισιώνεται από μοντέρνα φανάρια τύπου LED. Εξίσου «προκλητικό» και το πίσω τμήμα του λεωφορείου με κύριο στοιχείο επίσης μια μάσκα σχήματος V.

Η εντυπωσιακή εικόνα βρίσκει συνέχεια και στο εσωτερικό, τόσο στο χώρο του οδηγού όσο και των επιβατών. LED φωτισμός, οθόνες υψηλής ανάλυσης, κορυφαίας αισθητικής επενδύσεις και πλαστικά μέρη, άνετα καθίσματα και ότι πιο σύγχρονο σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας συνθέτουν την εικόνα ενός λεωφορείου που θα συζητηθεί  πολύ τα επόμενα χρόνια.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα εργονομικά σχεδιασμένο ταμπλό, ευανάγνωστα όργανα, οθόνες πλοήγησης και ένα ριζικά βελτιωμένο σύστημα χειρισμού των επί μέρους λειτουργιών του λεωφορείου.

Στη γραμμή κίνησης ο κατασκευαστής εμπιστεύεται τη νέα γενιά κινητήρων Euro 6 της DAF σε συνδυασμό με αυτοματοποιημένα κιβώτια ταχυτήτων 12 σχέσεων.

 

Iveco Bus

Το βραβευμένο με τον τίτλο «International Coach of the Year 2016″ Magelys έκλεψε την παράσταση στο περίπτερο της ιταλικής φίρμας. Το εντυπωσιακό τουριστικό λεωφορείο είναι διαθέσιμο σε δύο μήκη των 12,2 και 12,8 μέτρων και σε τρία επίπεδα εξοπλισμού Line, Pro και Lounge. Η σειρά λεωφορείων Urbanway αποτελεί την πρόταση της Iveco στα αστικά, με εκδόσεις αμαξώματος στα 10,5 – 12 – 18 μέτρων και τους νέους κινητήρες Tector 7 και Cursor 9 τεχνολογίας Euro 6. Η γκάμα λεωφορείων Iveco ολοκληρώνεται με τη σειρά Crossway για υπεραστική χρήση, σε εκδόσεις αμαξώματος στα 10,8 – 12,0 – 13,0 μέτρα.

 

Scania

Παγκόσμια πρεμιέρα είχαμε για το νέο Scania Interlink χαμηλού πατώματος που προορίζεται για περιαστική χρήση, μικρά υπεραστικά ταξίδια, μεταφορές προς το αεροδρόμιο, ακόμα και έως σχολικό λεωφορείο. Αυτό το λεωφορείο έρχεται να πλαισιώσει τις εκδόσεις Interlink μεσαίου και υψηλού πατώματος ενώ θα είναι διαθέσιμο με όλη τη γκάμα κινητήρων πετρελαίου, βιοαιθανόλης και βιοντήζελ. Το εκθεσιακό Scania Interlink «φορούσε» τον κινητήρα Euro 6 φυσικού αερίου 320 ίππων.

Παράλληλα, η σουηδική μάρκα επικοινώνησε τη γκάμα αστικών και τουριστικών λεωφορείων της καθώς και την πληθώρα επιλογών σε κινητήρες εναλλακτικών καυσίμων. Στο περίπτερό της οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά το Citywide LE με τον κινητήρα βιοντήζελ 320 ίππων, το Citywide LF με τον κινητήρα αερίου 280 ίππους και το Scania Touring HD με τον 6κύλινδρο κινητήρα Euro 6 450 ίππων.

 

Van Hool

Στην προηγούμενη έκθεση Busworld στο Kortrijk ο ολλανδικός οίκος παρουσίασε της νέα σειρά οχημάτων της TX, τη διάδοχη κατάσταση της παγκόσμια γνωστής και καταξιωμένης σειράς Τ9. Τα ονόματα των μοντέλων Alicron, Acron, Astronef, Altano και Astromega παραμένουν και συνεχίζουν να είναι η αναφορά στο ύψος και το σχεδιασμό των λεωφορείων. Όλα τα λεωφορεία της σειράς έχουν υιοθετήσει τις τελευταίες τάσεις για τα τουριστικά λεωφορεία.
Στη φετινή έκθεση είχαμε την παγκόσμια πρεμιέρα της ναυαρχίδας της σειράς EX, το 3αξονικό EX 17 H, μήκους 14,22 μέτρων για έως 65+2 επιβάτες. Εφοδιάζεται με τον κινητήρα PACCAR MX 11 436 ίππων προδιαγραφών Euro 6, που συνδυάζεται με κιβώτιο DB GO210-6.

Η σειρά EX παρουσιάστηκε πέρυσι στην ΙΑΑ και περιλαμβάνει ακόμα τα EX 15H, EX 16M και EX 16H.

 

VDL Bus & Coach

Παγκόσμια πρεμιέρα για το διώροφο VDL Futura είχαμε στην έκθεση του Βελγίου. Με χωρητικότητα έως και 96 επιβάτες, το Futura FDD2, γνήσιο μέλος της οικογένειας Futura, αποτελεί πλέον τη ναυαρχίδα της μάρκας, με ύψος αμαξώματος που φτάνει τα 4 μέτρα. Το περίπτερο της VDL κοσμούσαν επιπλέον το 3αξονικό 14μετρο Futura FHD2 (με κινητήρα ΜΧ-13 340) για 57+1+1 επιβάτες και το 13μετρο Futura FMD2 (με κινητήρα MX-11 271) για 59+1+1 επιβάτες.

Εν τω μεταξύ πρεμιέρα έκανε και το 3θυρο Citea LLE. Πρόκειται για μια νέα έκδοση της Citea, ελαφριάς κατασκευής και χαμηλού πατώματος που προορίζεται για αστική και περιαστική χρήση.

Στα πιο μικρά λεωφορεία η VDL εκπροσωπείται από το MidCity για έως 13 επιβάτες που βασίζεται στο Mercedes-Benz Sprinter καθώς και από το νέο MidEuro για έως 22 επιβάτες.

Τέλος η μάρκα παρουσίασε όλες τις τελευταίες εξελίξεις στις προσπάθειές της σχετικά με τις εναλλακτικές πηγές καυσίμου. Κύριοι εκφραστές αυτής της τάσης το ηλεκτρικό, αρθρωτό λεωφορείο Citea SLFA 18,1 μέτρων, το -επίσης ηλεκτρικό- 12μετρο Citea SLF και το υβριδικό Citea SLF Hybrid.

 

Volvo Buses

Η Volvo πρωτοπορεί στην εξέλιξη υβριδικών και ηλεκτρικών λεωφορείων και αυτή ακριβώς την υπεροχή της επικοινωνεί στα μεγάλα events όπως αυτό της φετινής Busworld. Η σουηδική μάρκα έχει να επιδείξει μια μεγάλη γκάμα σχετικών οχημάτων που έχουν μπει στην παραγωγή ενώ έχει ήδη πουλήσει από το 2010 έως και σήμερα περισσότερα από 2.200 ηλεκτροφοδοτούμενα λεωφορεία. Στο επίκεντρο όσων παρουσίασε η Volvo Buses στο Βέλγιο ήταν το νέο Volvo 7900 Electric που είναι 80% περισσότερο αποδοτικό σε ενέργεια σε σχέση με ένα «συμβατικό» λεωφορείο με πετρελαιοκινητήρα. Οι μπαταρίες λιθίου που φέρει μπορούν να φορτιστούν τόσο με την επανάκτηση της ενέργειας πέδησης όσο και από το ειδικό δίκτυο που εφαρμόζεται στις αφετηρίες. Κάθε φόρτιση διαρκεί έως έξι λεπτά ενώ το λεωφορείο είναι σχεδιασμένο για δρομολόγια μέγιστης απόστασης 20 χλμ. Το Volvo 7900 Electric διαθέτει μήκος 12 μέτρων, τρεις θύρες και χαμηλό πάτωμα ενώ μπορεί να δεχθεί έως 85 επιβάτες.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , , , , , ,