DSC_0528

 

Solaris Urbino 12: Το 12μετρο Urbino της Solaris, με ολοένα και πιο έντονη παρουσία στα ελληνικά δρώμενα των μαζικών μεταφορών την τελευταία 5αετία, αποτελεί την πιο δημοφιλή και αγαπημένη φιγούρα αστικού λεωφορείου.

Η πολωνική εταιρία Solaris Bus & Coach έχει να επιδείξει μια ξέφρενη και αν μη τι άλλο εντυπωσιακή πορεία ανάπτυξης που όμοιά της δεν έχει ίσως καταγραφεί στην παγκόσμια ιστορίας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Κατάφερε μέσα σε μια δεκαετία, από μια οικογενειακή επιχείρηση να αναδειχθεί στον μεγαλύτερο ανεξάρτητο κατασκευαστή λεωφορείων της Ευρώπης και σήμερα να έχει παρουσία σε 25 χώρες. Δεν είναι τυχαίο, πως η Solaris κατέχει ποσοστό 10% στην αγορά λεωφορείου της Γερμανίας και είναι ο πρώτος σε πωλήσεις μη-Γερμανός κατασκευαστής της χώρας.

Η γνωριμία των Ελλήνων με τα λεωφορεία της πολωνικής φίρμας έγινε κυρίως μέσω των αστικών Urbino που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας, ωστόσο οι περισσότεροι δεν έχουν ολοκληρωμένη την εικόνα μεγέθους του κατασκευαστή. Αυτό που δεν γνωρίζουν πολλοί για παράδειγμα είναι πως μιλάμε για τον μεγαλύτερο κατασκευαστή τρόλεϊ της Ευρώπης, που διαθέτει μεγάλη τεχνογνωσία στα υβριδικά οχήματα ενώ η γκάμα οχημάτων του περιλαμβάνει μέχρι και τραμ!

ΕΔΡΑΙΩΜΕΝΟ ΑΣΤΙΚΟ

Με αφορμή την έναρξη διάθεσης της εντελώς νέας γενιάς Urbino και στη χώρα μας, ανιχνεύουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που κατέστησαν το Urbino δημοφιλής επιλογή σε οργανισμούς όπως ο ΟΛΠ (Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς), το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

 

Το Urbino είναι ένα «καθαρόαιμο» αστικό λεωφορείο με σήμα κατατεθέν την ξεχωριστή αισθητική ταυτότητα, κύριο χαρακτηριστικό της οποίας είναι ο ανεμοθώρακας που «κατεβαίνει» πολύ χαμηλά στην εμπρός δεξιά πλευρά. Το στοιχείο αυτό (που εξασφαλίζει εξαιρετική ορατότητα στον οδηγό) σε συνδυασμό με την απόλυτα κάθετη επιφάνεια της πίσω όψης καθιστούν το λεωφορείο άμεσα αναγνωρίσιμο στο δρόμο. Την τελευταία 5ετία, η γενιά Urbinο που απήλθε, εντάχθηκε έξυπνα από τους Πολωνούς σε ένα πρόγραμμα συνεχούς update, με αλλεπάλληλες βελτιώσεις σε σχεδιαστικές λεπτομέρειες, εξοπλισμό και τεχνολογία γραμμής κίνησης. Τα συνολικά οκτώ 12μετρα λεωφορεία που απέκτησε ήδη από το καλοκαίρι ο ΟΛΠ με σκοπό την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας, αποτελούν το απαύγασμα αυτής της στρατηγικής, με ωφελημένους αφενός τον πελάτη (τον οργανισμό) και αφετέρου τους εκατοντάδες χρήστες που επιβιβάζονται καθημερινά από τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια που καταφθάνουν στο λιμάνι.

Το λιμάνι του Πειραιά είναι από τα σημαντικότερα εμπορικά επίκεντρα της χώρας μας, με υψηλό δυναμικό ανάπτυξης και σημαντικό αντίκτυπο στον τουριστικό κλάδο. Κάθε χρόνο εισέρχονται περισσότερα από 24.000 πλοία και δέχεται περισσότερους από 25 εκατομμύρια επιβάτες. Τα λεωφορεία της Solaris που -τους τελευταίους μήνες- «οργώνουν» την περιοχή γύρω από το λιμάνι φέρουν ομοιόμορφους χρωματισμούς και αυτοκόλλητα, σε χρώματα και σχέδια επιλογής του ΟΛΠ. Περισσότερο σημασία ωστόσο έχει το σύγχρονο εσωτερικό τους, με χώρο για 92 επιβάτες (28 καθήμενοι) και εξοπλισμό που εντυπωσιάζει όπως κάμερες, οθόνες TFT 19», dvd player, μέχρι και κεραία WLAN για σύνδεση στο internet.

ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ

Όλες οι επιλογές της Solaris για την κατασκευή του Urbino είναι από το «πάνω ράφι». Διαξονικό πλαίσιο χαμηλού δαπέδου εμβαπτισμένο σε αντισκωριακό υλικό, ανοξείδωτος σκελετός, επιφάνειες από αλουμίνιο, θερμική μόνωση οροφής, εμπρόσθιος άκαμπτος άξονας με ανεξάρτητη ανάρτηση, αντιστρεπτική και αερόσουστες, τρεις διπλές θύρες αλουμινίου με ηλεκτροπνευματική λειτουργία και φυσικά ένας ανθρωποκεντρικά σχεδιασμένος χώρος εργασίας για τον οδηγό.

Ένα ανατομικό και περιστρεφόμενο κάθισμα ISRI με άπειρες ρυθμίσεις για κάθε σωματότυπο κυριαρχεί στην ειδικά διαμορφωμένη καμπίνα (κλειστού τύπου με πόρτα μισού ύψους) του οδηγού. Μίνιμαλ σχεδίαση και σοβαρό layout χάρη στην μαύρη απόχρωση που χαρακτηρίζει το ταμπλό και τις γύρω επιφάνειες.

Στα μηχανικά μέρη και πιο συγκεκριμένα στα λεωφορεία που είχαμε τη δυνατότητα να δούμε από κοντά εν ώρα εργασίας στο χώρο του ΟΛΠ συναντάμε τον αξιόπιστο κινητήρα DAF MX-11 των 10,8 λίτρων που πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων.

Παρά τον περιοριστή ταχύτητας, το Urbino δείχνει πραγματικά έτοιμο να… πετάξει! Ο κινητήρας διακρίνεται από τη μεταξένια χροιά του και την απουσία κενών στην απόδοσή του. Το πολύ καλό αυτόματο της Voith λειτουργεί αγχολυτικά για τον οδηγό, το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές ενώ τα δυναμικά χαρακτηριστικά του λεωφορείου επωφελούνται τα μέγιστα σε ασφάλεια και ακρίβεια από την ανεξάρτητη εμπρόσθια ανάρτηση.

Η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ

Σχεδιάστηκε από «λευκό χαρτί», παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από έναν χρόνο στο Ανόβερο και μπήκε στη γραμμή παραγωγής στις αρχές του 2015. Το εντελώς νέο Solaris Urbino είναι διαθέσιμο σε 12μετρη και 18μετρη (αρθρωτό) έκδοση αμαξώματος, είναι ελαφρύτερο και πιο στιβαρό. Σχεδιαστικά διαφοροποιείται αρκετά από την προηγούμενη γενιά του, με πιο «αιχμηρή» σχεδίαση και περισσότερο απόλυτες γραμμές. Η δυνατότητα αντικατάστασης τμημάτων του αμαξώματος που έχουν πάθει ζημιά είναι τώρα πιο εύκολη ενώ οι καταπακτές έχουν μεγαλύτερο άνοιγμα για πιο εύκολη πρόσβαση στα μηχανικά μέρη και στα επί μέρους εξαρτήματα.

Τροποποιήσεις στους άξονες έχουν βελτιώσει την κατανομή των μαζών επί του πλαισίου με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των κραδασμών που γίνονται αντιληπτοί στο εσωτερικό του λεωφορείου. Οι επιβάτες απολαμβάνουν υψηλότερο επίπεδο άνεσης στον πλήρως αναβαθμισμένο αισθητικά και ποιοτικά θάλαμο, η είσοδος στον οποίο γίνεται ευκολότερα και πιο γρήγορα χάρη στις μεγαλύτερες διαστάσεις των θυρών.

Περισσότερο φυσικό φως, βελτιωμένη μελέτη φωτισμού με LED και βελτιωμένη εργονομία στο χώρο εργασίας του οδηγού χαρακτηρίζουν συνολικά την καμπίνα του νέου Urbino.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Cummins ISB6.7 – Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 6.690 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 280/2.100 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 1.100/1.200 Εκπομπές καυσαερίων Euro 6

Προαιρετικά: DAF MX11 210/240/271

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων Voith Diwa 6, προαιρετικά αυτόματο ZF Ecolife

ΣΑΣΙ-ΠΛΑΙΣΙΟ: Σασί από υψηλής ποιότητας ατσάλι, πλήρως ανοξείδωτο και με ειδική διάτρηση σε στρατηγικά σημεία για να «αναπνέει» και να αντιστέκεται στη διάβρωση. Πλαίσιο αμαξώματος από ανοξείδωτο ατσάλι και πάνελ αλουμινίου

ΑΞΟΝΕΣ: Εμπρός: Διευθυντήριος άξονας ZF RL 75 EC, ανεξάρτητη ανάρτηση με σταθεροποιητή. Πίσω: Κινητήριος άξονας ZF AV 132, πλήρης αερανάρτηση. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση ECAS II με λειτουργία επιγονάτισης έως 70 χιλ. και ανύψωσης έως 60 χιλ.

ΦΡΕΝΑ: Διπλό πνευματικό κύκλωμα φρένων, αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Στάνταρ ABS, EBS και ASR. Προαιρετικά ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 12,000 μ. Πλάτος 2,550 μ. Ύψος 3,100 μ. Μεταξόνιο 5,900 μ. Πρόβολος εμπρός 2,700 μ. Πρόβολος πίσω 3,400 μ. Καθίσματα έως 36+1 Ελαστικά 295/80 R22,5 Ρεζερβουάρ 240 ή 310 λίτρα Ρεζερβουάρ AdBlue 40 ή 50 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , ,