Fiat Doblo Cargo 1,3: Αν με το πρώτο Fiat Doblo οι Ιταλοί προκάλεσαν «φουρτούνα» στην κατηγορία, με ετούτη εδώ την 4η πια γενιά του, φαίνεται πως προτίμησαν να μη βγουν από το «απάνεμο λιμάνι». Καταγράφουμε τα θετικά και τα αρνητικά αυτής της επιλογής.

Είναι γνωστά στην αγορά και ως vanette, «σηκώνουν» μέχρι 1 τόνο και είναι φτιαγμένα να ανταποκρίνονται σε μεταφορικό έργο κυρίως σε αστικό περιβάλλον. Η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε συνδυασμό με το ότι οι κατασκευαστές ενσωματώνουν λύσεις από το «πάνω ράφι» καθιστούν τα τελευταία χρόνια αυτή την υποκατηγορία των βαν πιο ενδιαφέρουσα από ποτέ.

Το Doblo Cargo κατατάσσεται στην ευρωπαϊκή κατηγορία Van-B και αποτελεί την πιο δημοφιλές όχημα στη γκάμα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων Fiat.  Η εντελώς νέα, 4η γενιά Doblo, 15 χρόνια μετά την πρώτη εμφάνιση της μάρκας στην κατηγορία, φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει προβάλλοντας ως κύρια συγκριτικά του πλεονεκτήματα την δυναμική εμφάνιση και τον εξοπλισμό, κυρίως αυτόν που έχει να κάνει την πληροφόρηση και την ψυχαγωγία. Αλήθεια, τόσο τεράστια εμπιστοσύνη έχουν οι Ιταλοί στην προηγούμενη γενιά που ελάχιστα θέλησαν να την «πειράξουν»;

Δοκιμάζουμε το Doblo Cargo στη βασική έκδοση αμαξώματος (με το κοντό μεταξόνιο και το κανονικό ύψος οροφής) και τον πετρελαιοκινητήρα των 90 ίππων που φαίνεται πως θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον του ελληνικού κοινού.

ΑΠ’ΕΞΩ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Στη Fiat, σχεδόν ποτέ δεν είχαν πρόβλημα να δημιουργήσουν όμορφα αυτοκίνητα και αυτό το έχουν καταφέρει και με το παραπάνω στο νέο Doblo. Ομόρφυνε είναι η αλήθεια, αποκτώντας μια πιο σύγχρονη -και ταυτόχρονα περισσότερο αποδεκτή στον κοινό παρατηρητή- φυσιογνωμία έχοντας απομακρυνθεί οριστικά από την περίεργη φόρμα της 1ης γενιάς. Εξωτερικά υπάρχουν πολλά νέα στοιχεία στους προφυλακτήρες, στα φανάρια, στο καπό και στη μάσκα ενώ γενικότερα οι γραμμές του έγιναν πιο καθαρές, με αυτές που διατρέχουν κατά μήκος τις πλευρές του αμαξώματος να ενισχύουν τη συνολική δυναμική εμφάνιση.

Το πλαίσιο και η διάσταση του μεταξονίου μεταφέρθηκαν αυτούσια από την προηγούμενη γενιά και ως εκ τούτου οι εξωτερικές διαστάσεις του οχήματος δεν άλλαξαν σχεδόν καθόλου. Αυτό έχει ως συνέπεια, οι ίδιοι ακριβώς χώροι να καλούνται να φιλοξενήσουν τόσο το φορτίο στην κλούβα όσο και τους επιβάτες μπροστά από το διαχωριστικό. Τα στοιχεία και οι δυνατότητες εκμετάλλευσης παραμένουν τα ίδια, δηλαδή στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Στην κλούβα τα πράγματα είναι όπως θα τα περίμενε κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Κάθε είσοδος προς αυτή διαθέτει μεγάλο άνοιγμα, κάτι που σημαίνει απρόσκοπτη πρόσβαση ακόμα και με μεγάλα σε όγκο φορτία. Στο πίσω μέρος, οι όμορφες ασύμμετρες πόρτες αποκαλύπτουν ένα άνοιγμα με διαστάσεις 1,231 x 1,250 μέτρα ενώ η πλαϊνή πόρτα διαθέτει ένα άνοιγμα διαστάσεων 0,700 x 1,175 μέτρα. Ο χώρος είναι προσεγμένος με σκληρή πλαστική επένδυση στο πάτωμα, κρίκους για την πρόσδεση του φορτίου και ένα εξαιρετικά ποιοτικής κατασκευής μεταλλικό διαχωριστικό με δυνατότητα ανοίγματος στην πλευρά του συνοδηγού. Απουσιάζει μια πλαφονιέρα φωτισμού αλλά και κάποια καινοτομία που θα έδειχνε ότι οι Ιταλοί έχουν «ψαχτεί» λίγο παραπάνω.

Χάρη στο μεγάλο πλάτος ανάμεσα στους θόλους υπάρχει η δυνατότητα φιλοξενίας ευρωπαλέτας ενώ υπάρχουν οι κλασικές αναμονές στα πλαϊνά τοιχώματα για την εφαρμογή κατασκευών που χρησιμοποιούν ειδικές ομάδες επαγγελματιών για την αποθήκευση εργαλείων και άλλων αντικειμένων.

Η ΚΑΜΠΙΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ

Από την άλλη μεριά του διαχωριστικού, ο χώρος δείχνει οριακά αρκετός σε διαστάσεις για τις ανάγκες του οδηγού και του συνοδηγού. Τα πλαστικά μέρη και η γενικότερη αισθητική κινούνται στο μέσο όρο της κατηγορίας, ωστόσο εδώ η Fiat έχει υποπέσει σε σημαντικά «φάουλ». Καταρχήν από τα δύο καθίσματα, μόνο αυτό του οδηγού μπορούμε να ισχυριστούμε ότι πληροί τις σύγχρονες προδιαγραφές άνεσης. Στη μεριά του συνοδηγού υπάρχει ουσιαστικά ένας «ρηχός» πάγκος που μόνο θεωρητικά θα μπορούσε να μεταφέρει δύο επιβάτες. Στην πράξη ο ένας συνεπιβάτης θα αισθανθεί άβολα σε μεγάλες αποστάσεις, λόγω της σκληρής αίσθησης του καθίσματος, συνέπεια της απόφασης να κρύβει από κάτω του έναν αποθηκευτικό χώρο.

Παρά το ότι την έλλειψη φαντασίας στη σχεδίαση μπορούμε να την κατανοήσουμε, δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε ένα ακόμα «φάουλ» που απορρέει από αυτή. Την απουσία πρακτικών αποθηκευτικών χώρων για τα μικροαντικείμενα του χρήστη. Ενώ υπάρχουν κάποιοι χώροι στις πόρτες και ανάμεσα στα δύο καθίσματα, στην πράξη υπάρχει σύγχυση για το που μπορεί κανείς να ακουμπήσει το ποτήρι με τον καφέ του, ένα μπουκάλι νερό ή τον φάκελο με τα έγγραφα της δουλειάς του. Ευτυχώς το ευρύχωρο ράφι που εκτείνεται από άκρη σε άκρη πάνω από το παρμπρίζ ισορροπεί την κατάσταση, προσφέροντας σημαντικές λύσεις.

ΚΑΛΟ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Για το νέο Doblo, η Fiat εξακολουθεί και εμπιστεύεται την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση Bi-link –μια αποκλειστικότητα του μοντέλου– στην οποία συμπεριλαμβάνονται αντιστρεπτική ράβδος, αμορτισέρ διπλής ρύθμισης και ελατήρια υψηλής απόδοσης, έτσι ώστε να προσφέρεται η καλύτερη απόσβεση σε κάθε είδους δρόμο. Ένα άλλο στοιχείο που συμβάλλει στην οδηγική απόλαυση, είναι η βελτιωμένη χρηστικότητα του λεβιέ ταχυτήτων, χάρη σε διάφορες τεχνικές επεμβάσεις που μείωσαν την απαιτούμενη δύναμη και βελτίωσαν την ακρίβεια των αλλαγών. Βελτίωση υπήρξε επίσης και στην απόκριση του κινητήρα στο γκάζι με αποτέλεσμα την παροχή μεγαλύτερης ροπής, κάτι που προσφέρει ένα προφανές πλεονέκτημα ιδιαίτερα στις συνθήκες χρήσης στην πόλη.

Αν θα έπρεπε να ξεχωρίσουμε ένα ακόμα ατού του αυτοκινήτου αυτό είναι αναμφισβήτητα ο πετρελαιοκινητήρας. Όχι μόνο για την πραγματική οικονομία που εξασφαλίζει στην κατανάλωση καυσίμου αλλά πολύ περισσότερο για την εξαιρετική συνεργασία του με το 5άρι κιβώτιο, και το ικανοποιητικό «τράβηγμα» σε ένα πεδίο στροφών που ξεκινά από τις 1.700 σ.α.λ. και παρά την κάπως θορυβώδη λειτουργία του.

Την πολύ καλή εικόνα του Doblo στο δρόμο συμπληρώνουν το ακριβές τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση και τα ισχυρά φρένα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: 1.3 Multijet II: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.248 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 90/4.000 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 200/1.500 Σχέση συμπίεσης 17,6:1 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 16,3 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 158 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 4,8

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Μηχανικό κιβώτια ταχυτήτων 5+1 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη ανάρτηση, τύπου ΜακΦέρσον, ελικοειδή ελατήρια και τηλεσκοπικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας. Πίσω: Ανεξάρτητη με διπλά ψαλίδια (bi link), ελικοειδή ελατήρια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκό.

ΦΡΕΝΑ: Διπλό κύκλωμα, αυτορυθμιζόμενο σερβό υποβοήθησης. Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 284 χιλ. Πίσω: Ταμπούρα 228 χιλ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ: Μήκος 4,406 μ. Πλάτος 1,832 μ. Ύψος 1,845 μ. Μεταξόνιο 2,755 μ. Πρόβολος εμπρός 0,911 μ. Πρόβολος πίσω 0,740 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 11,2 μ. Μικτό Βάρος 2.070 κιλά Απόβαρο 1.320 κιλά Ωφέλιμο φορτίο 750 κιλά Χώρος φόρτωσης (ΜxΠxΥ) 1,820 x 1,714 (1,230 στους θόλους) x 1,305 μ. Ωφέλιμος όγκος 3,4 κυβ. μέτρα, ΚαθίσματαΕλαστικά 185/65 R15 Ρεζερβουάρ 60 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,