Scania Hybrid Euro 6 truck: Η Scania, ως ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές φορτηγών μας έχει συνηθίσει, χρόνια τώρα, να πρωτοπορεί στο λανσάρισμα καινοτόμων λύσεων που βρίσκουν άμεση εφαρμογή στην αγορά.

Έχοντας μελετήσει τα «εναλλακτικά» φορτηγά όσο κανείς άλλος, έρχεται τώρα να παρουσιάσει ένα νέο υβριδικό φορτηγό για χρήση στην πόλη, το οποίο έχει δύο πρωτιές στην αγορά. Είναι το πρώτο υβριδικό που πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 και το πρώτο που φέρει κινητήρα εναλλακτικού καυσίμου.

Αναφερόμαστε στο νέο Scania P320 που μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα ή (και) με τον νέο 9λιτρο κινητήρα βιοαιθανόλης, ανάλογα με τις συνθήκες και το μεταφορικό έργο που εκτελεί. Για παράδειγμα μπορεί να εκτελέσει παραδόσεις τη νύχτα, στο κέντρο μιας μεγαλούπολης, εντελώς αθόρυβα (στάθμη θορύβου κάτω από τα 71 dB) και χωρίς εκπομπές ρύπων, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά την ηλεκτροκίνηση. Το φορτηγό είναι ικανό να κινηθεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα για απόσταση περίπου 2 χιλιομέτρων, σε επίπεδη διαδρομή, με ταχύτητα έως 45 χλμ./ώρα και με μεικτό 15 τόνων. Στη Scania δεν θέλησαν να μεγιστοποιήσουν την αυτονομία αλλά να εστιάσουν στη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, περιορίζοντας τον αριθμό φόρτισης και αποφόρτισής της.

Η εξοικονόμηση καυσίμου σε ένα τυπικό περιβάλλον αστικών διανομών ανέρχεται στο 18% σε σχέση με ένα «συμβατικό» φορτηγό ενώ υπάρχει μεγάλη μείωση των εκπομπών CO2 (έως και κατά 92%) χάρη και στη δυνατότητα χρήσης του εναλλακτικού καυσίμου. Φυσικά η ενέργεια από την πέδηση δεν χάνεται αλλά φορτίζει εκ νέου τη μπαταρία.

Το νέο υβριδικό σύστημα της Scania μπορεί να παραγγελθεί με καμπίνες τύπου P και G ενώ την κίνηση αναλαμβάνουν ο 9λιτρος κινητήρας 320 ίππων (λειτουργεί με πετρέλαιο ή με βιοαιθανόλη) και ένας ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 174 ίππους και 1.050 Nm ροπής. Το ηλεκτρικό μοτέρ παρεμβάλλεται μεταξύ του κινητήρα και μιας ειδικής έκδοσης του αυτόματου κιβωτίου Scania Opticruise.

Τα πρόσθετα εξαρτήματα που απαιτεί το υβριδικό σύστημα (και που προσθέτουν συνολικά 790 κιλά στο φορτηγό) είναι ενσωματωμένα σε μια μονάδα, τοποθετημένη απευθείας στο σασί του φορτηγού. Αυτή περιλαμβάνει τη μπαταρία, το σύστημα ελέγχου, το σύστημα ψύξης της μπαταρίας και τον μετατροπέα τάσης. Ο σχεδιασμός της μονάδας έχει γίνει με γνώμονα την προστασία της σε περίπτωση σύγκρουσης.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,