Το Mercedes-Benz Actros με Highway Pilot, το πρώτο φορτηγό παραγωγής με μερικώς αυτοματοποιημένη κίνηση, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις 2 Οκτωβρίου σε ευρωπαϊκό δρόμο και συγκεκριμένα στον αυτοκινητόδρομο A8, μεταξύ του Ντένκεντορφ και του αερολιμένα Στουτγάρδης. Συνοδευόμενος από τον πρωθυπουργό της Βάδης-Βυρτεμβέργης, Winfried Kretschmann, ο Δρ. Wolfgang Bernhard, υπεύθυνος για φορτηγά και λεωφορεία στο Διοικητικό Συμβούλιο της Daimler AG, ολοκλήρωσε με επιτυχία την παρθενική διαδρομή του Mercedes-Benz Actros με το σύστημα Highway Pilot.

 

Πρόκειται για ένα εργοστασιακό Mercedes-Benz Actros, που ταξινομήθηκε σύμφωνα με το Άρθρο 19/6 του γερμανικού Νόμου περί Εγκρίσεως Τύπου των Οχημάτων (StVZO), ως πειραματικό όχημα. Ο οργανισμός TÜV Ρηνανίας επιθεώρησε το όχημα και εξέδωσε έκθεση πραγματογνωμοσύνης. Σε αυτήν τη βάση, το περιφερειακό συμβούλιο της Βάδης-Βυρτεμβέργης χορήγησε άδεια εξαίρεσης σύμφωνα με το Άρθρο 70 του StVZO.

«Η σημερινή μας πρεμιέρα είναι ένα ακόμα σημαντικό βήμα προς την ωρίμανση της αγοράς φορτηγών αυτόνομης οδήγησης – και προς τις ασφαλείς, οικονομικές οδικές μεταφορές εμπορευμάτων του μέλλοντος.», δήλωσε ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Δρ. Bernhard.

Σύμφωνα με τον Sven Ennerst, Διευθυντή Ανάπτυξης στην Daimler Trucks: «Χαιρόμαστε ιδιαιτέρως που το κρατίδιο της Βάδης-Βυρτεμβέργης ενέκρινε αυτές τις δοκιμές. Είναι μια έμπρακτη απόδειξη του πνεύματος καινοτομίας που το διακρίνει. Και ασφαλώς είμαστε χαρούμενοι που ο TÜV επιβεβαίωσε σαφώς την ασφάλεια του συστήματός μας.»

ΠΡΟΣΕΧΩΣ,  ΧΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ!

Ενδιαφέρον στο όλο εγχείρημα του «Highway Pilot» παρουσιάζει η επισήμανση των Γερμανών ότι στη συγκεκριμένη δοκιμαστική διαδρομή, το Future Truck 2015 παρουσίασε το επίπεδο αυτοματοποίησης 3. Όπως μπορείτε να δείτε και στο γράφημα που ακολουθεί, αυτό σημαίνει ότι το σύστημα αναγνωρίζει αυτόματα τα όριά του και -εάν χρειάζεται- ζητά από τον οδηγό να αναλάβει τον έλεγχο. Σύμφωνα με το ίδιο γράφημα, όταν το σύστημα εξελιχθεί στο επίπεδο αυτοματοποίησης 5, δεν θα είναι απαραίτητη η παρουσία του οδηγού στην καμπίνα. Αυτή να είναι άραγε η «απάντηση» στην έλλειψη καταρτισμένων επαγγελματιών οδηγών που σημειώνεται ήδη -και θα αυξάνεται τα επόμενα χρόνια- στην Ευρώπη;

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , ,