Daimler – Φάκελος Ασφάλεια: Η Daimler ονειρεύεται έναν κόσμο χωρίς τροχαία ατυχήματα και οι άνθρωποί της δουλεύουν καθημερινά για να κάνουν κάποτε αυτό το όνειρο πραγματικότητα.

 

Όσο και αν ακούγεται ουτοπικό, αυτός ο στόχος είναι ρεαλιστικός και για να πειστεί κανείς αρκεί να κοιτάξει το πόσο έχει προχωρήσει η τεχνολογία που υπηρετεί αυτόν τον σκοπό, δηλαδή την ασφάλεια. Η ασφάλεια είναι μια από τις θεμελιώδεις αξίες των μαρκών που διέπουν τον όμιλο της Daimler. Φορτηγά, λεωφορεία και βαν του ομίλου είναι σήμερα εξοπλισμένα με τα τελευταίας τεχνολογίας συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, τα περισσότερα εξελιγμένα από τον ίδιο τον κατασκευαστή. Το σκεπτικό λειτουργίας αυτών των συστημάτων ασφάλειας δεν είναι η άμβλυνση των συνεπειών των ατυχημάτων αλλά η αποφυγή αυτών μέσω της πρόληψης.

ΠΡΟΛΗΨΗ

Η πρόληψη των ατυχημάτων ξεκινά από τον ίδιο τον οδηγό, το επίπεδο της φυσικής του κατάστασης και ευεξίας αλλά και τον «χώρο εργασίας» που είναι η καμπίνα του κάθε οχήματος. Από τη μια τα οχήματα της Daimler εξασφαλίζουν το καλύτερο περιβάλλον για τον οδηγό, από την άλλη η εταιρία φροντίζει την υποστήριξη του επαγγελματία με εξειδικευμένα μαθήματα κατάρτισης σε θέματα ασφάλειας και διαχείρισης επικίνδυνων καταστάσεων.

Οι υποψήφιοι αγοραστές φορτηγών, λεωφορείων και βαν στις μέρες μας αντιλαμβάνονται όλο και περισσότερο τη χρησιμότητα εφαρμογής τεχνολογιών ασφάλειας και είναι έτοιμοι να επενδύσουν τα επιπλέον χρήματα που απαιτεί η τοποθέτησή τους.

Οι μηχανικοί της Mercedes-Benz έχουν αναπτύξει πολύ συγκεκριμένη τεχνολογία ασφάλειας για κάθε επί μέρους κατηγορία οχήματος καθώς λαμβάνουν υπόψη τις τεράστιες διαφορές που υπάρχουν μεταξύ τους και οι οποίες προκύπτουν από τα τεχνικά τους στοιχεία αλλά και από το περιβάλλον που κινούνται. Στα φορτηγά, στα λεωφορεία και στα βαν της μάρκας έχουμε συναντήσει για πρώτη φορά στο παρελθόν συστήματα ασφάλειας, που τώρα η νομοθεσία τα επιβάλει ως μέρος του βασικού εξοπλισμού. Χαρακτηριστικό, πρόσφατο, παράδειγμα αυτής της τάσης είναι η απαίτηση της ΕΕ για την υποχρεωτική εγκατάσταση των συστημάτων πέδηση έκτακτης ανάγκης και διατήρησης λωρίδας σε όσα φορτηγά και λεωφορεία ταξινομούνται από τον Νοέμβριο του 2015. Τα συγκεκριμένα συστήματα, «Active Brake Assist» και «Lane Keeping Assist» τα έχει παρουσιάσει η Daimler πριν από 9 και 15 χρόνια αντίστοιχα.

ΜΕΙΩΣΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

Εν τω μεταξύ, ανεξάρτητες μελέτες επιβεβαιώνουν την αποτελεσματικότητα αυτών των συστημάτων. Σύμφωνα με την Ένωση Γερμανικών Ασφαλιστικών Εταιριών (GDV), η πέδηση έκτακτης ανάγκης είναι σε θέση να αποτρέψει περισσότερες από τις μισές οπίσθιες συγκρούσεις στις οποίες εμπλέκονται φορτηγά. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι στατιστικές των ατυχημάτων. Σύμφωνα με αυτές, στα 28 κράτη-μέλη της ΕΕ ο αριθμός των ατυχημάτων έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία τρία χρόνια ενώ σημαντικά μειωμένος είναι και ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι ενώ τα συνολικά χιλιόμετρα των οδικών μεταφορών στην ΕΕ έχουν αυξηθεί κατά 15% από το 2000, ο αριθμός των θανατηφόρων ατυχημάτων με φορτηγά έχει μειωθεί κατά 56% την ίδια περίοδο. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ο αριθμός των ατυχημάτων άρχισε να μειώνεται από το 2000, οπότε τα φορτηγά άρχισαν να εξοπλίζονται με συστήματα υποβοήθησης.

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΠΕΖΟΙ-ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ

Επόμενος στόχος της ΕΕ είναι να στρέψει την προσοχή και τις προσπάθειες των κατασκευαστών στον τομέα της ασφάλειας των πεζών και ποδηλατών. Η Mercedes-Benz έχει ήδη έτοιμη την απάντηση με το σύστημα παρακολούθησης της τυφλής γωνίας που πρόκειται να λανσάρει σύντομα στα βαρέα της οχήματα. Κρίσιμο σημείο για την πρόληψη των ατυχημάτων είναι η επιτυχής συνεργασία όλων των συστημάτων που τοποθετούν οι κατασκευαστές και επιπλέον η επικοινωνία μεταξύ των οχημάτων. Με το Future Truck 2025 η Mercedes-Benz άνοιξε πριν ένα χρόνο το δρόμο προς την αυτόνομη οδήγηση η οποία φαίνεται να επιτυγχάνει σε απόλυτο επίπεδο την πρόληψη των ατυχημάτων.

Όπως έχει τονίσει σχετικά στο παρελθόν ο κ. Wolfgang Bernhard, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler: «Το όραμα της οδήγησης χωρίς ατυχήματα είναι η κινητήρια δύναμή μας. Εστιάζουμε στη συνεχή ανάπτυξη νέων συστημάτων ασφαλείας και στη δρομολόγησή τους στην αγορά. Το πόσο γρήγορα μπορούν να εφαρμοστούν εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πόσο γρήγορα μπορεί να δημιουργηθεί το απαιτούμενο νομοθετικό πλαίσιο».

ΣΥΝΕΧΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Οι άνθρωποι της Daimler εργάζονται επί του παρόντος πάνω σε ένα νέο χαρακτηριστικό ασφάλειας, το Mirror Cam. Πρόκειται ουσιαστικά για οθόνες, εσωτερικά, στις εμπρόσθιες κολόνες τις καμπίνας που αντικαθιστούν τους εξωτερικούς καθρέπτες και φέρνουν εικόνα από κάμερες που εποπτεύουν ότι συμβαίνει στα πλαϊνά μέρη του οχήματος. Εκτός από την εξάλειψη της «τυφλής» γωνίας, το σύστημα επιφέρει και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μέσω της μείωσης της αεροδυναμικής αντίστασης λόγω απουσίας των «συμβατικών» καθρεπτών.

Εν τω μεταξύ η Daimler επιδιώκει την περεταίρω ανάπτυξη συστημάτων που ήδη εφαρμόζει στα οχήματά της. Για παράδειγμα το «Active Braking Assist» 3ης γενιάς, σε επόμενο στάδιο θα μπορεί να ανιχνεύει πεζούς και ποδηλάτες ενώ το «Lane Assist» που σήμερα απλά προειδοποιεί για εκτροπή του οχήματος από τη λωρίδα κυκλοφορίας, στο άμεσο μέλλον για τον αποτρέπει κιόλας επεμβαίνοντας ενεργά στην κατεύθυνση του οχήματος.

Η ετοιμότητα του ομίλου Daimler αναφορικά με τις προκλήσεις του μέλλοντος στον τομέα της ασφάλειας είναι υψηλή. Για αυτό και οι άνθρωποί του πιέζουν την ΕΕ ώστε να παρθούν και οι απαραίτητες πολιτικές πρωτοβουλίες ώστε πολύ σύντομα φορτηγά αυτόνομης οδήγησης να βγουν στο δρόμο.

Στην κατηγορία των βαν, το Sprinter ήταν και είναι πρωτοπόρο όσον αφορά τα συστήματα ασφάλειας. Ήταν το πρώτο βαν που τοποθέτησε το 1995 το ABS στο βασικό του εξοπλισμό και το ίδιο έκανε με το ESP το 2002. Αργότερα, το 2006, είδαμε το Sprinter με στάνταρντ το Adaptive ESP ενώ στις μέρες μας το κορυφαίο βαν έχει φτάσει να εξοπλίζεται με το «Crosswind Assist» που κρατά το όχημα στη λωρίδα του παρά τις ριπές πλευρικών ανέμων.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , , , ,