Το 61ο παγκόσμιο συνέδριο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο των δημόσιων μεταφορών πραγματοποιήθηκε φέτος στο Μιλάνο μεταξύ 8 και 10 Ιουνίου.

 

Όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές λεωφορείων παρουσίασαν τις τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο και τις λύσεις τους για αποδοτικότερη και «καθαρότερη» μεταφορά κοινού στις μεγαλουπόλεις. Σε προηγούμενη δημοσίευση είδαμε τι ακριβώς παρουσίασε η Mercedes-Benz. Ας δούμε τώρα ποιες λύσεις προτείνουν άλλοι κορυφαίοι κατασκευαστές.

MAN Truck & Bus

Ο Γερμανός κατασκευαστής γιορτάζει φέτος τα 100 χρόνια παραγωγής επαγγελματικών οχημάτων έχοντας επενδύσει σε προϊόντα και υπηρεσίες προκειμένου να οδηγήσει τις εξελίξεις για τα επόμενα 100 χρόνια. Όπως είναι φυσικό στη MAN πιστεύουν ότι οι λύσεις κινητικότητας για την αστική κυκλοφορία πρέπει να είναι προσαρμοσμένες στις σύγχρονες ανάγκες των πολιτών καθώς και στις ανάγκες των πελατών και της αγοράς. Η μάρκα εκφράζει αυτή τη φιλοσοφία μέσω ενός πλούσιου χαρτοφυλακίου προϊόντων που αποτελούν τη μεγάλη οικογένεια αστικών λεωφορείων Lion’s City. Μια ευρεία γκάμα που περιλαμβάνει λεωφορεία χαμηλού πατώματος, μονά ή αρθρωτά και με μήκη που κυμαίνονται από τα 12 έως τα 18,75 μέτρα καθώς και δύο πεντάθυρες εκδόσεις.

Λεωφορεία με κινητήρες πετρελαίου ή φυσικού αερίου, υβριδικά λεωφορεία και με μια ευρεία γκάμα κινητήρων που συνεχώς βελτιώνονται. Δεν είναι τυχαίο ότι το Lion’s City GL CNG στέφθηκε «Λεωφορείο της Χρονιάς 2015″ καθώς αποδεικνύεται ιδιαίτερα φιλικό προς το περιβάλλον και τον χρήστη και ταυτόχρονα οικονομικό και ισχυρό σε επιδόσεις.

Στο περίπτερο της MAN Truck & Bus στην έκθεση του συνεδρίου στο Μιλάνο το κοινό είχε την ευκαιρία να θαυμάσει το Lion’s City GL, ένα ειδικά σχεδιασμένο λεωφορείο για αστικό μεταφορικό έργο μεγάλου αριθμού επιβατών. Πρόκειται για ένα αρθρωτό όχημα 18,75 μέτρων με πέντε διπλού πλάτους πόρτες που εξασφαλίζουν ταχύτερη επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών και επομένως μικρότερο χρόνο παραμονής στη στάση. Στα highlights του λεωφορείου συγκαταλέγονται το ηλεκτρικό σύστημα ελέγχου της άρθρωσης, η τμηματική επένδυση των πλευρικών τοιχωμάτων που μειώνει το κόστος και το χρόνο επισκευών, αλλά και ο εντυπωσιακός θάλαμος επιβατών.

Πράγματι, το εσωτερικό διαθέτει καλαίσθητα υλικά σε φωτεινούς χρωματισμούς, διάφανο «ακορντεόν» στην άρθρωση, καταπακτές με γυάλινη οροφή, φωτισμούς LED και ένα εντελώς νέο κάθισμα οδηγού.

Αξιοσημείωτο στην εμφάνιση του λεωφορείου που παρουσιάστηκε στο Μιλάνο ήταν τα αυτοκόλλητα που έντυναν όλες τις εξωτερικές επιφάνειες και είχαν θέμα την επέτειο των 100 χρόνων της εταιρίας.

Solaris Bus & Coach

Στο Μιλάνο η Solaris έδειξε έτοιμη να ανταποκριθεί στις προκλήσεις που πρόκειται να αντιμετωπίσει ο κλάδος των δημόσιων μεταφορών στο άμεσο μέλλον. Το αποτέλεσμα των προσπαθειών της Solaris για αποδοτικότερες αστικές μεταφορές αντικατοπτρίζεται στην οικογένεια λεωφορείων Urbino. Του νέου Urbino, που παρουσιάστηκε πρόσφατα και ήδη πωλείται στις αγορές τις Γερμανίας, της Ιταλίας και της Πολωνίας σε εκδόσεις των 12 και των 18 μέτρων.

Τα νέα Urbino 12 και Urbino 18 ξεκινούν την καριέρα τους με… γκολ από τα αποδυτήρια καθώς έχουν ήδη βραβευθεί για τον σχεδιασμό τους με το διεθνούς κύρους βραβείο σχεδιασμού «iF Design Award 2015″. Η προσπάθεια των μηχανικών της Solaris και του βερολινέζικου γραφείου σχεδιασμού studioFT που ευθύνεται για τον σχεδιαστικό χαρακτήρα του νέου Urbino εκτιμήθηκε δεόντως από 53 διεθνείς εμπειρογνώμονες στον τομέα του σχεδιασμού.

Πέρα από την εμφάνιση ωστόσο, πρόκειται για μια εντελώς νέα κατασκευή αστικού λεωφορείου, σημαντικά ελαφρύτερη και με τεχνολογία που επικεντρώνεται στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και τους κόστους χρήσης γενικότερα. Ο νέος σχεδιασμός του πλαισίου εξασφαλίζει υψηλή ακαμψία, έχουν εφαρμοστεί νέες τεχνικές λύσεις στη σύνδεση των κάθετων και οριζόντιων προφίλ χάλυβα ενώ για το δάπεδο χρησιμοποιείται ένας συνδυασμός φύλλων ανοξείδωτου χάλυβα και κόντρα πλακέ. Ο χώρος του κινητήρα έχει σχεδιαστεί για να δεχθεί διάφορους τύπους κινητήρων Euro 6, ντήζελ, φυσικού αερίου, ντήζελ-ηλεκτροκίνητων υβριδικών κ.α. Ο νέος PACCAR MX-11 καθώς ο Cummins ISB6.7E6 εφοδιάζουν τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του Urbino. Επιπλέον είναι διαθέσιμος και ο Cummins ISLG8.9E6 που χρησιμοποιεί συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG).

Τέλος, υψηλά επίπεδα άνεσης για τους επιβάτες επιτεύχθηκαν χάρη στο νέο, ευρύχωρο και φωτεινό εσωτερικό, στα μεγαλύτερα παράθυρα, στον φωτισμό LED και στις μεγαλύτερες θύρες.

Scania Buses

Αποτελεσματικές επιβατικές μεταφορές είναι το κλειδί για την επίλυση τόσο της συμφόρησης όσο και της ρύπανσης στις μεγαλουπόλεις σύμφωνα και με τη Scania. Ένα πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η ενίσχυση της εικόνας των δημόσιων συγκοινωνιών με κορυφαία τεχνολογία και ευφυή συστήματα στα λεωφορεία.

Πρόσφατα η Scania παρουσίασε το Scania Citywide, ένα υβριδικό λεωφορείο χαμηλού πατώματος που είναι φτιαγμένο για συνδυασμένη χρήση εντός της πόλης και στα προάστια με ταχύτητα κίνησης έως και 100 χλμ./ώρα. Κατά τη διάρκεια μεγάλων διαδρομών οι επιβάτες ωφελούνται από τη μεγαλύτερη άνεση στο πίσω τμήμα του λεωφορείου όπου υπάρχουν καθίσματα ενώ σε σύντομες διαδρομές το εμπρόσθιο τμήμα του λεωφορείου που δεν έχει καθίσματα προάγει την καλύτερη ροή των επιβατών. Ένα ευρύ φάσμα κινητήρων Euro 6 πετρελαίου, φυσικού αερίου και βιοκαυσίμων είναι διαθέσιμο για την κίνηση αυτών των λεωφορείων.

Volvo Buses

Ο Σουηδός κατασκευαστής εστιάζει εμφανώς στην ηλεκτροκίνηση παρουσιάζοντας και στο Μιλάνο υβριδικά λεωφορεία αλλά και αμιγώς ηλεκτρικά, με συγκριτικά πλεονεκτήματα τα έως και μηδενικά καυσαέρια και το χαμηλό επίπεδο θορύβου. Οι άνθρωποι της Volvo πιστεύουν ότι βασική ανάγκη της κοινωνίας είναι να κινείται ελεύθερα και άνετα στις πόλεις, χωρίς θορύβους και ρύπους. Και προσεγγίζουν το θέμα με μια ολοκληρωμένη πρόταση προς τους πελάτες τους -σε συνεργασία με τις Siemens και ABB- όσον αφορά την ηλεκτρική υποδομή και τα συστήματα φόρτισης.

Η γκάμα λεωφορείων Volvo που απευθύνεται στις μεγαλουπόλεις του μέλλοντος περιλαμβάνει το υβριδικό Volvo 7900 που έχει πουλήσει ήδη 2.000 μονάδες και το ηλεκτρικό υβριδικό Volvo 7900 που μπήκε στην παραγωγή το περασμένο Φθινόπωρο. Στο Μιλάνο παρουσιάστηκε και το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρικό λεωφορείο μήκους 10,7 μέτρων που μπορεί να μεταφέρει έως και 86 επιβάτες. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο στάδιο του πρωτότυπου και πραγματοποιεί δοκιμαστικά δρομολόγια στην πόλη του Γκέτεμποργκ. Η είσοδός του στην παραγωγή έχει προγραμματιστεί ήδη για το 2017.

Μεταξύ των καινοτόμων χαρακτηριστικών του ξεχωρίζουν δύο στοιχεία. Το πρώτο είναι ότι η ενεργειακή κατανάλωση του ηλεκτρικού λεωφορείου είναι περίπου 80% χαμηλότερη σε σχέση με ένα πετρελαιοκίνητο. Και το δεύτερο είναι ότι το κάθισμα του οδηγού είναι κεντρικά τοποθετημένο συμβάλλοντας στην υψηλή μεταφορική ικανότητα.

Van Hool

Η λύση που παρουσίασε στο Μιλάνο ο Βέλγος κατασκευαστής λεωφορείων, πούλμαν και βιομηχανικών οχημάτων βασίζεται στο ήδη δοκιμασμένο όχημα Exqui.City. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα «τραμ-λεωφορείο» που λανσαρίστηκε το 2011 και κυκλοφορεί σε διάφορες πόλεις όπως η Βαρκελώνη, η Πάρμα και η Γενεύη έχοντας αποδείξει την αποτελεσματικότητά του για ευέλικτες, φιλικές προς το περιβάλλον, αποδοτικές δημόσιες συγκοινωνίες.

Αεροδυναμικό σχήμα, εκτεταμένη χρήση γυάλινων επιφανειών, καθολικά επίπεδο πάτωμα χαμηλού ύψους, χρήση ανακυκλώσιμων και ανθεκτικών υλικών είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το όχημα της Van Hool. Στον φωτεινό θάλαμο υπάρχουν επίσης άνετα καθίσματα, μεγάλες οθόνες πληροφόρησης του κοινού, φωτισμός LED ακόμα και θύρες USB για φόρτιση κινητών συσκευών. Αναβαθμισμένη είναι και η θέση οδήγησης από όπου ο οδηγός ελέγχει πλήρως το λεωφορείο μέσα από μια κεντρικά τοποθετημένη 22άρα οθόνη αφής καθώς και από κάμερες που μεταφέρουν εικόνα από το εσωτερικό και το εξωτερικό του οχήματος.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , , , , , , ,