Renault Duster Oroch: Οι Γάλλοι εισβάλουν με αξιώσεις στην αγορά των pick up οχημάτων με δύο προϊόντα! Το ένα είναι το Renault Duster Oroch που παρουσιάστηκε χθες στην Αργεντινή και μπαίνει άμεσα σε όλες τις αγορές. Το άλλο ετοιμάζεται σε συνεργασία με τη Nissan και θα έρθει ως άλλο… Navara να διεκδικήσει μερίδιο από το 2016 και μετά.

 

Η Renault είναι ομολογουμένως μια πρωτοπόρος εταιρία στην κατασκευή ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, έχοντας ανέκαθεν να επιδείξει αυτοκίνητα που είτε δημιουργούσαν μια νέα τάση-κατηγορία (βλέπε vanette με το Kangoo) είτε ανέτρεπαν στερεότυπα σε segments (βλέπε Trafic). Από τη γκάμα της γαλλικής φίρμας απουσίασε μέχρι σήμερα ένα όχημα τύπου pick up, μια απόφαση μάλλον απολύτως συνειδητή και δικαιολογημένη, ειδικά τα προηγούμενα χρόνια που την κατηγορία μονοπωλούσαν ιαπωνικές προτάσεις.

Καθώς τα τελευταία χρόνια οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές κάνουν προσπάθειες να… σπάσουν αυτό το κατεστημένο, είτε μεμονωμένα (όπως η VW με το Amarok) είτε με συνεργασίες (έρχεται το L200 με λογότυπο Fiat ενώ ανακοινώθηκε ήδη η σχετική συνεργασία Mercedes-Benz και Nissan), φαίνεται πως ήρθε η ώρα και για τη Renault να κάνει τη δική της κίνηση.

ΜΙΚΡΟ ΔΙΠΛΟΚΑΜΠΙΝΟ

Το Duster Oroch είναι ένα νέο διπλοκάμπινο pick up που παρουσίασε η Renault χθες στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μπουένος Άιρες και το απευθύνει τόσο στην αγορά της Λατινικής Αμερικής όσο και στην παγκόσμια αγορά. Οι άνθρωποι της Renault μιλούν για τη δημιουργία μιας νέας υποκατηγορίας καθώς το Duster Oroch βασίζεται σε μια πλατφόρμα C, δηλαδή μικρομεσαίας κατηγορίας και ως εκ τούτου είναι μικρότερο από τα «παραδοσιακά» pick ups που γνωρίζουμε. Από την αρχική περιγραφή και τα χαρακτηριστικά καταλαβαίνει κανείς πως είναι όμως και μεγαλύτερο από το Fiat Strada και άρα τοποθετείται κάπου εκεί ανάμεσα.

Περισσότερο σημασία ωστόσο έχει εάν και τι καινούργιο φέρνει το Duster Oroch στην αγορά. Είναι ξεκάθαρο πως η Renault έφτιαξε ένα pick up για όσους ναι μεν θέλουν να συνδυάσουν τις ανέσεις επιβατικού στην καμπίνα με τις δυνατότητες μεταφοράς που προσφέρει η καρότσα, αλλά από την άλλη δεν μπορούν να πληρώσουν ένα διπλοκάμπινο pick up του ενός τόνου που συνήθως κοστίζει αρκετά πάνω από τα 30.000 ευρώ. Ειδικά στην ραγδαίως αναπτυσσόμενη αγορά της Λατινικής Αμερικής, με τη ζήτηση να βρίσκεται στις 900.000 μονάδες ετησίως, το πρόβλημα αυτό είναι έντονο. Εκεί κυκλοφορούν αρκετές προτάσεις βασισμένες στη μικρότερη πλατφόρμα B οι οποίες αναγκάζουν τους αγοραστές να κάνουν πολλές υποχωρήσεις κυρίως στους χώρους της καμπίνας ενώ από την άλλη τα μεγάλα pickups είναι απλησίαστα.

ΠΡΟΣΙΤΟ PICK UP

Πράγματι, το νέο Renault Duster Oroch, με τέσσερις πόρτες και χώρους για πέντε επιβάτες φαίνεται πως σχεδιάστηκε για να καλύψει αυτή τη ζήτηση προσφέροντας παράλληλα μια σύγχρονη, σπορ εμφάνιση, τη δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου χάρη στη μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος αλλά και ευελιξία χάρη στις «συμμαζεμένες» διαστάσεις. Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα C με το SUV (Sport Utility Vehicles) Renault Duster από το οποίο δανείζεται πολλά στοιχεία της σχεδίασης και τα μηχανικά μέρη.

Δύο 4κύλινδροι κινητήρες θα είναι διαθέσιμοι για την κίνηση του νέου pick up. Ο μικρότερος 1600άρης βενζίνης με απόδοση 105 ίππων και ένας μεγαλύτερος χωρητικότητας 2,0 λίτρων για τον οποίο δεν έχουμε αυτή τη στιγμή περισσότερη πληροφόρηση. Στη γραμμή κίνησης του Duster Oroch θα υπάρχει και ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ενώ η κατ” επιλογή 4κίνηση θα ενεργοποιείται μέσω περιστρεφόμενου διακόπτη στο ταμπλό, όπως συμβαίνει στο Duster.

Να υπενθυμίσουμε ότι η Renault μπαίνει για τα καλά στην αγορά των pick up οχημάτων, καθώς εκτός από το Duster Oroch που λανσάρει τώρα, ετοιμάζει σε συνεργασία με τη Nissan ένα «κανονικό» pick up ενός τόνου στα πρότυπα του δημοφιλούς Navara. Αυτό αναμένεται να μπει στην παραγωγή από το 2016 και θα κατασκευάζεται τόσο στο εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη όσο και στην Αργεντινή.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,