VW load up! Πατώντας πάνω στο λιλιπούτειο up!, η VW δημιουργεί το πρώτο 4θυρο mini van της αγοράς, που κερδίζει με το σπαθί του μια θέση ανάμεσα στις καταξιωμένες προτάσεις της κατηγορίας.

Το ότι η βάση των επαγγελματικών οχημάτων αποκτά -ακόμα έναν- νέο εκπρόσωπο μπορεί και να μην αποτελούσε καν είδηση εάν δεν είχαμε να κάνουμε αφενός με έναν από τους κορυφαίους κατασκευαστές LCV οχημάτων και αφετέρου με το πρώτο στην ιστορία 4θυρο αυτοκίνητο πόλης που μετατρέπεται σε επαγγελματικό.

Στην ιδιόμορφη αυτή κατηγορία επαγγελματικών τα πράγματα είναι λίγο-πολύ μετρημένα… κουκιά. Η κάθε εταιρία παίρνει το εκάστοτε επιβατικό της όχημα, αφαιρεί τα πίσω καθίσματα, προσθέτει πάνελ στην θέση των πίσω παραθύρων και δημιουργεί ένα όχημα που μοιάζει κομμένο και ραμμένο για ελαφρές αστικές μεταφορές. Οι δυνατότητες για σημαντικές επεμβάσεις (ιδίως σε ότι αφορά τον χώρο φόρτωσης) είναι αρκετά περιορισμένες, με αποτέλεσμα σχεδόν πάντα να ισχύει το ότι όσο καλό αυτοκίνητο είναι το επιβατικό, το ίδιο καλή είναι και η επαγγελματική του έκδοση.

Παραδοσιακά, το αυτοκίνητο που εκπροσωπεί τη μάρκα στην κατηγορία είναι το Polo Van, η επαγγελματική εκδοχή ενός εκ των κορυφαίων αυτοκινήτων πόλης της αγοράς. Όμως η VW φαίνεται πως διέκρινε ευκαιρία ανάπτυξης πραγματοποιώντας ένα καθολικό downsizing, εκμεταλλευόμενη την ύπαρξη του up! Και μάλλον άξιζε ο κόπος γιατί παρουσίασε μια πρόταση που μπορεί και ξεχωρίζει.

ΜΙΚΡΟ & ΟΜΟΡΦΟ

Πιο συγκεκριμένα, το load up! διατηρεί τα πλαϊνά πίσω παράθυρα και επομένως την αισθητική συνοχή του εξωτερικά ενώ ταυτόχρονα τα φιμέ τζάμια προστατεύουν το εμπόρευμα από τη ζέστη καθώς και από τα αδιάκριτα βλέμματα. Για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της κατηγορίας ο επαγγελματίας μπορεί να έχει πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης και από τις πλαϊνές πόρτες και αυτό το στοιχείο προσφέρει απίστευτη ευκολία όταν πρόκειται για μικρού όγκου φορτίο, όπως για παράδειγμα τα εργαλεία ενός υδραυλικού. Μάλιστα με αυτόν τον τρόπο υπάρχει και η δυνατότητα εκμετάλλευσης του «κρυφού» χώρου κάτω από το πάτωμα της κλούβας, εκεί που στην επιβατική έκδοση τοποθετούν τα πόδια τους οι πίσω επιβάτες.

Το άνοιγμα της πίσω πόρτας διαθέτει πλάτος 868 χιλ. και ύψος 570 χιλ. και δίνει λύσεις στη φόρτωση μεγαλύτερων αντικειμένων. Ο ωφέλιμος χώρος φόρτωσης για τα δεδομένα του αμαξώματος είναι ικανοποιητικός και με αρκετά εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Το πάτωμα είναι ουσιαστικά ένα καπάκι από κόντρα πλακέ, με μεντεσέδες στη μέση ώστε να ανοίγει κατά το ήμισυ και να προσφέρει πρόσβαση στο χώρο της ρεζέρβας. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει κρίκους πρόσδεσης αλλά όχι και ξεχωριστό φωτισμό εκτός της εμπρόσθιας πλαφονιέρας. Οι υπόλοιπες επιφάνειες είναι «ντυμένες» με σκληρό πλαστικό όπως στην επιβατική έκδοση προσφέροντας ηχομόνωση και καλαισθησία. Στην πράξη το μόνο αρνητικό που έχουμε να σημειώσουμε είναι ότι το πάτωμα φόρτωσης βρίσκεται αρκετά βαθύτερα σε σχέση με το κατώφλι.

ΑΝΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ

Ο χώρος φόρτωσης χωρίζεται από τα εμπρός καθίσματα με ένα εξαιρετικής ποιότητας μεταλλικό πλέγμα. Εντυπωσιάζουν τα δύο μεγάλα και άνετα καθίσματα που δεν τα συναντάμε εύκολα ούτε σε προτάσεις μεγαλύτερης κατηγορίας. Το ίδιο ισχύει και για τις δύο ποτηροθήκες. Λιτό αλλά όμορφα σχεδιασμένο το ταμπλό και ο μεγάλος πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι. Κλειστός αποθηκευτικός χώρος μικροαντικειμένων δεν υπάρχει αλλά οι «τσέπες» στις πόρτες και τα μικρά ράφια χαμηλά κατά μήκος του ταμπλό δίνουν πολύτιμες λύσεις.

Εν τω μεταξύ ιδιαίτερης αναφοράς αξίζει το σύστημα ψυχαγωγίας και πλοήγησης, που συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες ενημέρωσης και επικοινωνίας και απεικονίζει πληροφορίες που καθορίζει ο χρήστης. Η εμφάνιση και ο χειρισμός των λειτουργιών γίνεται σε μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής που βρίσκεται τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό, πάνω από την κεντρική κονσόλα. Στην οθόνη μπορεί κανείς να δει πληροφορίες σχετικά με την ταχύτητα και την κατανάλωση καυσίμου του οχήματος, την εξωτερική θερμοκρασία ενώ η λειτουργία Think Blue Trainer αναλύει τη συμπεριφορά του οδηγού σε κάθε διαδρομή και παρέχει συμβουλές για οικολογικό και οικονομικό τρόπο οδήγησης.

«ΜΕΓΑΛΟ» ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Οι μέρες που είχαμε το αυτοκίνητο στα χέρια μας ανέτρεψαν την αρχική μας εντύπωση ότι το load up! προορίζεται αυστηρά για χρήση εντός της πόλης ή για μεταφορικό έργο σε κάποιο νησί. Μπορεί από άποψη δυνατοτήτων μεταφοράς να βρίσκεται -λόγω διαστάσεων- «ένα κλικ» χαμηλότερα από όλες τις προτάσεις της κατηγορίας και φαινομενικά να ανταγωνίζεται κάποια τρίκυκλα επαγγελματικά της Piaggio. Ωστόσο εκπλήσσει με το πόσο καλοστημένο είναι σαν αυτοκίνητο, το πόσο φιλόξενο είναι για τους δύο επιβάτες του, πόσο στιβαρό, ποιοτικό και προσεγμένο σε κάθε του σημείο.

Δύο παράγοντες «γιγαντώνουν» την υπόσταση του load up! και ισχυροποιούν τη θέση του ως καινοτόμο πρόταση στην κατηγορία. Ο πρώτος είναι το «στήσιμο» της ανάρτησης και ο δεύτερος είναι η «καρδιά» κάτω από το καπό. Και εξηγούμαστε: Η ελαφρώς «σφικτή» αίσθηση που δίνει η ανάρτηση στις χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη -που όμως διατηρεί σε ανεκτά επίπεδα την άνεση- είναι ακριβώς αυτό το στοιχείο που θα εκτιμήσει ο χρήστης όταν οι ταχύτητες ανεβαίνουν στον ανοιχτό δρόμο. Εκεί δηλαδή που πρέπει κανείς να νοιώθει σιγουριά, με ή χωρίς φορτίο. Και πιστέψτε μας, με αυτόν τον κινητήρα οι ταχύτητες μπορούν να φτάσουν αρκετά ψηλά (είδαμε άνετα τα 150 χλμ./ώρα) και την ίδια στιγμή το αμάξωμα να είναι απόλυτα σταθερό στην άσφαλτο ενώ χάρη στο χαμηλό του ύψος και τα αεροδυναμικό σχήμα να μην επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους. Ταυτόχρονα, το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας ESP είναι εκεί για να προσφέρει επιπλέον ασφάλεια στις μετακινήσεις, ενώ το πολύ αξιόλογο πακέτο ηλεκτρονικών ολοκληρώνεται με το σύστημα ABS με Brake Assist, το traction control (ASR) και την ηλεκτρονική ενίσχυση πέδησης (EBD).

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ

Ο 1000άρης, 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας προσπαθεί να κάνει τα αδύνατα, δυνατά. Και όσο και αν φαίνεται παράξενο τα καταφέρνει, όχι τόσο γιατί οι 75 ίπποι αρκούν (άλλωστε πάντα είναι ευπρόσδεκτη λίγο μεγαλύτερη ισχύς) αλλά γιατί το αμάξωμα ζυγίζει κάτω από έναν τόνο. Η καλή εικόνα στα μηχανικά οφείλεται και στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου, αλλά και στην ελαστικότητα του ίδιου του κινητήρα, που μπορεί και τραβάει από χαμηλά, χωρίς μάλιστα να «ξεφουσκώνει» γρήγορα στις υψηλές στροφές. Από άποψη οικονομίας, το load up! δεν τα πηγαίνει καθόλου άσχημα, καθώς σε μεικτή διαδρομή και πολλές φορές υπό πίεση, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε ποτέ τα 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1,0: Κύλινδροι/Βαλβίδες 3c / 12V Κυβισμός (κ.εκ.) 999 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 75/6.200 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 95/3.000 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 13,2 Μέγιστη ταχύτητα (χλμ./ώρα) 171 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 4,7 Προδιαγραφές ρύπων Euro 5

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 5+1 σχέσεων.

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι Πίσω: Δίσκοι

ΤΙΜΗ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Έκδοση: load up! 75ps Τιμή: 11.311 ευρώ (με απόσυρση) Βασικός Εξοπλισμός: Αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού, πλευρικοί αερόσακοι, κλιματισμός, ESP, ABS με ASR, φώτα ημέρας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα θυρών με τηλεχειρισμό, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ” ύψος, ένδειξη χαμηλής πίεσης ελαστικών

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ: Μήκος 3,540 μ. Πλάτος 1,645 μ. Ύψος 1,489 μ. Μεταξόνιο 2,420 μ. Μικτό Βάρος 1.290 κιλά Απόβαρο 927 κιλά Ωφέλιμο φορτίο 438 κιλά Χώρος φόρτωσης (ΜxΠxΥ) 1,209 x 0,948  x 0,873 μ. Ωφέλιμος όγκος 0,99 κυβ. μέτρα, Καθίσματα 2, Ελαστικά 165/70 R14 Ρεζερβουάρ 35 λίτρα

 

* εργοστασιακές μετρήσεις

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,