Για πρώτη φορά η Volvo Trucks παρουσιάζει σύστημα αυτόματης κίνησης σε όλους τους τροχούς, για καλύτερη οδηγική συμπεριφορά και οικονομία.

 

Η Volvo Trucks είναι ο πρώτος κατασκευαστής φορτηγών του κόσμου ο οποίος προσφέρει αυτόματη σύμπλεξη της κίνησης σε όλους τους τροχούς σε χωματουργικά φορτηγά. Η λειτουργία του Αυτόματου Ελέγχου Πρόσφυσης ενεργοποιεί την κίνηση στον εμπρόσθιο άξονα όταν οι πίσω τροχοί χάσουν την πρόσφυσή τους σε ολισθηρό ή μαλακό έδαφος και το όχημα διατρέχει τον κίνδυνο να κολλήσει. Ο οδηγός απολαμβάνει βελτιωμένη ευελιξία, ο ιδιοκτήτης εξοικονομεί καύσιμα και μειώνεται η φθορά του φορτηγού.

«Πολλοί οδηγοί συνδέουν την εμπρόσθια κίνηση ή το μπλοκέ διαφορικό εγκαίρως πριν από ένα δύσκολο τμήμα της διαδρομής ή έδαφος, ώστε να μην κολλήσουν. Το σύστημα Αυτόματου Ελέγχου Πρόσφυσης της Volvo ενεργοποιεί την κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς όταν είναι σε κίνηση και μόνο για το σύντομο χρονικό διάστημα που πραγματικά χρειάζεται» λέει ο Jonas Odermalm, ο υπεύθυνος της Volvo Trucks για τον κλάδο των χωματουργικών.

ΓΙΑ EXTREME ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

Το σύστημα Αυτόματου Ελέγχου Πρόσφυσης της Volvo, ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του Volvo FMX στις εκδόσεις 4*4, 6*6, καθώς και στα 8*6 και προσφέρεται με ολόκληρη τη σειρά κινητήρων για τα πρότυπα Euro 3, 4, 5 και 6. Μάλιστα, χρησιμοποιείται ήδη από την Volvo Construction Equipment στα αρθρωτά ντάμπερ της.

Η λύση περιλαμβάνει λογισμικό συνδεδεμένο στους αισθητήρες ταχύτητας τροχών, οι οποίοι ανιχνεύουν και ελέγχουν την κίνηση προς τους εκάστοτε τροχούς. Όταν αρχίσει να ολισθαίνει κάποιος οπίσθιος τροχός, η ισχύς μεταφέρεται αυτόματα στους εμπρόσθιους τροχούς χωρίς το φορτηγό να χάσει σε δύναμη ή ταχύτητα. Ένας συμπλέκτης  ενεργοποιεί την κίνηση τους εμπρόσθιους τροχούς σε μόλις μισό δευτερόλεπτο. Ο συμπλέκτης είναι ελαφρύτερος και διαθέτει λιγότερα κινούμενα μέρη από τις κλασικές λύσεις με μόνιμη κίνηση σε όλους τους τροχούς. Εάν ο οδηγός βρεθεί σε ιδιαίτερα δυσχερές έδαφος, τότε είναι δυνατό το μηχανικό κλείδωμα των άλλων διαφορικών, εμπρός και πίσω.

ΕΥΕΛΙΞΙΑ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η κίνηση στον εμπρόσθιο άξονα προλαμβάνει τυχόν ακινητοποίηση σε δύσκολο έδαφος και ταυτόχρονα, η λειτουργία συχνά απαιτείται μόνο για πολύ μικρό τμήμα του συνολικού ταξιδιού. Με το Σύστημα Αυτόματου Ελέγχου Πρόσφυσης, το κράτημα των εμπρός ελαστικών συγκεντρώνεται στο τιμόνι μέχρι να προκύψει κάποια κρίσιμη κατάσταση. Συνεπώς, ο οδηγός μπορεί να αξιοποιήσει την βελτιωμένη ευελιξία για όσο το δυνατόν περισσότερο διάστημα.

Ο οδηγός αποφεύγει ακόμα την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου και τη φθορά του συστήματος μετάδοσης κίνησης και των ελαστικών, την οποία προκαλεί κατά κανόνα η συνεχής σύμπλεξη της εμπρόσθιας κίνησης. Με το Σύστημα Αυτόματου Ελέγχου Πρόσφυσης εξασφαλίζεται ότι ο βέλτιστος συνδυασμός μετάδοσης κίνησης είναι πάντα ενεργός και ότι δεν προσδιορίζεται από τον οδηγό.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , ,