Κατά τη διάρκεια της «Εβδομάδας Αυτοκίνησης», η DAF σε συνεργασία με το ερευνητικό κέντρο TNO (Ερευνητικός Οργανισμός Εφαρμοσμένων Επιστημών της Ολλανδίας) παρουσίασαν ένα πρόγραμμα με την ονομασία «EcoTwin».

 

Πρόκειται για την εφαρμογή της λειτουργίας «platooning» στα φορτηγά οχήματα, δηλαδή την αυτόματη κίνηση φορτηγών σε κονβόι κάνοντας χρήση προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων. Στη σχετική επίδειξη που έγινε, φορτηγά DAF κινήθηκαν το ένα πίσω από το άλλο, σε ιδιαίτερα μικρή απόσταση μεταξύ τους, με το πρώτο όχημα να ορίζει την πορεία και τον ρυθμό κίνησης και όσα ακολουθούν να μπορούν να επιταχύνουν, να επιβραδύνουν και να ελίσσονται χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Η χρήση ραντάρ, καμερών και ασύρματης επικοινωνίας μέσω WiFi μεταξύ των φορτηγών επέτρεψαν την κίνησή τους σε αυτόν τον σχηματισμό και κατά τη συνέπεια τη δυνατότητα εξοικονόμησης καυσίμου. Μια εξοικονόμηση που, όσο περισσότερο μειώνεται η απόσταση μεταξύ των φορτηγών, μπορεί να ανέλθει και στο 10%, με αντίστοιχες μειώσεις στις εκπομπές CO2.

Ο κύριος Ron Borsboom, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της DAF Trucks και υπεύθυνος για την ανάπτυξη προϊόντων δήλωσε σχετικά: «Το πρόγραμμα EcoTwin αποδεικνύει ότι το εγχείρημα είναι τεχνικά εφικτό. Ωστόσο, απαιτείται ακόμα σημαντική δουλειά έτσι ώστε η τεχνολογία να είναι πραγματικά αξιόπιστη κάτω από όλες τις συνθήκες». Οι άνθρωποι της ολλανδικής κατασκευάστριας εταιρίας υπολογίζουν ότι οι πρώτες μεταφορικές επιχειρήσεις θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία στο οδικό δίκτυο της Ολλανδίας μέχρι το 2020.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , ,