Opel Vivaro Combi 1,6 CDTI: Το 9θέσιο βαν της Opel, με χαρακτηριστικά άνεσης και ασφάλειας που υπερκαλύπτουν τις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς αλλά και «ταξιδιάρη» χαρακτήρα χάρη στον κορυφαίο 1600άρη κινητήρα της κατηγορίας μπορεί να γίνει η κινητή διαφήμιση κάθε επιχείρησης που θα το εμπιστευτεί.

 

Η Opel σφραγίζει την εμπιστοσύνη της στη συνεργασία με τη Renault βασίζοντας τη νέα γενιά Vivaro στην από κοινού εξέλιξη ενός project, που μόνο πλεονεκτήματα φαίνεται να έχει για τον Γερμανό κατασκευαστή. Κορυφαίο συγκριτικό πλεονέκτημα της έκδοσης που δοκιμάζουμε είναι ο 1600άρης πετρελαιοκινητήρας των 140 ίππων που μετατρέπει το Vivaro σε…πύραυλο εδάφους-εδάφους και κολάζει κάθε εγκρατή οδηγό. Δάνειο από τη Renault και αυτός, όπως σχεδόν το σύνολο των χαρακτηριστικών σχεδίασης εξωτερικά και εσωτερικά του οχήματος αλλά και των μηχανικών μερών.

Το Vivaro σε κερδίζει «με το καλημέρα» χάρη στην εξαιρετικά σύγχρονη, «αθλητική», εξωτερική του εμφάνιση. Με μία μεγάλη, εντυπωσιακή μάσκα, χαρακτηριστικούς προβολείς ψηλά τοποθετημένους για προστασία και την κομψή λεπίδα στο προφίλ, το Vivaro Combi διαθέτει εμφάνιση που θα τη ζήλευαν πολλά καθαρόαιμα πολυμορφικά επιβατικά. Οι προβολείς περιβάλλονται από γυαλιστερά μαύρα ένθετα με ενσωματωμένα στοιχεία χρωμίου, που αναδεικνύουν τον πολυεδρικό σχεδιασμό τους ενώ οι λαβές πλαϊνών και πίσω θυρών τοποθετούνται τώρα οριζόντια για πιο εργονομική λειτουργία. Τα φώτα ημέρας είναι τύπου LED στην έκδοση Edition, οι προφυλακτήρες και όλα τα εξωτερικά διακοσμητικά είναι στο χρώμα του αμαξώματος, οι εμπρός προβολείς ομίχλης βρίσκονται στις άκρες του προφυλακτήρα και η μάσκα φέρει στοιχεία χρωμίου που δημιουργούν μία άριστη πρώτη εντύπωση στον παρατηρητή.

 

ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΧΩΡΩΝ

Η επιβατική έκδοση Combi απευθύνεται σε επιχειρήσεις που χρειάζονται την ευελιξία μεταφοράς ατόμων και φορτίων, όντας ικανό να προσφέρει υπηρεσίες ενός minibus ή ακόμα και ως ταξί ξενοδοχείου χάρη στην άνεση και τους χώρους που διαθέτει για επισκέπτες και τις αποσκευές τους. Με τις δύο πίσω σειρές καθισμάτων στη θέση τους, το Combi μπορεί να μεταφέρει τον οδηγό και μέχρι οκτώ επιβάτες. Εναλλακτικά, τα καθίσματα αναδιπλώνονται ή αφαιρούνται από το όχημα, επιτρέποντας πλήρη αξιοποίηση του χώρου φόρτωσης. Δεδομένου ότι το «χορταστικό» σε χώρους Vivaro της δοκιμής μας διαθέτει το βασικό μεταξόνιο, φανταστείτε πόσο αυξάνονται οι μεταφορικές ικανότητες στην έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο.

Γενικότερα, ο αυξημένος χώρος της καμπίνας έχει αξιοποιηθεί άριστα και μεγαλύτερη προσοχή δόθηκε στη δημιουργία αποθηκευτικών χώρων για τον οδηγό και τους επιβάτες. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός δεν χάνει χρόνο, ούτε διασπάται η προσοχή του ψάχνοντας έγγραφα, ντοσιέ, γυαλιά ή άλλα σημαντικά αντικείμενα ενώ βρίσκεται εν κινήσει. Η ανασχεδιασμένη καμπίνα του Vivaro προσφέρει πάνω από 75 λίτρα αποθηκευτικών χώρων, από τα οποία 24 λίτρα διατίθενται μόνο στην περιοχή του ταμπλό. Ανάμεσά τους, το ντουλαπάκι 12 λίτρων – αρκετά μεγάλο για ένα ντοσιέ μεγέθους A4 και ένα μπουκάλι 1.5 λίτρων – και πολυάριθμοι χώροι εύκολης πρόσβασης για συνήθη αντικείμενα, όπως τηλέφωνα, notebooks, πορτοφόλια, κέρματα, κλειδιά, ποτά, γάντια και σνακ.

 

ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΚΟΚΠΙΤ

Εν τω μεταξύ, το κάθισμα οδηγού με ρύθμιση έξι κατευθύνσεων πλαισιώνεται από το ρυθμιζόμενο τιμόνι – που κινείται προς τέσσερις κατευθύνσεις (απόσταση και κλίση)  ενώ περιλαμβάνεται οσφυϊκή υποστήριξη και υποβραχιόνο στάνταρ.  Όλα τα βασικά χειριστήρια του cockpit τοποθετούνται τώρα σε θέση εύκολης πρόσβασης και βέλτιστης ορατότητας, εξασφαλίζοντας άριστη εργονομία. Η θέση τους έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη σχεδίαση και διάταξη της περιοχής του οδηγού και του συνοδηγού. Το τιμόνι είναι πιο κάθετα τοποθετημένο για μεγαλύτερη άνεση του οδηγού ενώ η κολόνα του είναι ρυθμιζόμενη ως προς την κλίση και την απόσταση. Το νέο ταμπλό φέρει ένα οβάλ, ψηφιακό ταχύμετρο στο κέντρο, πλαισιωμένο από το στροφόμετρο και το δείκτη καυσίμου σε κλασικές στρογγυλές φόρμες. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η μεγάλη, έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών που παρέχει στον οδηγό πρόσβαση σε όλες τις σημαντικές πληροφορίες, όπως ραδιόφωνο, τηλέφωνο και, ασφαλώς το σύστημα πλοήγησης που περιλαμβάνει χάρτες για 30 Ευρωπαϊκές χώρες. Έχει CD player, AM/FM radio, θύρες AUX/USB και είναι συμβατό με MP3/WMA. Συνδεσιμότητα τηλεφώνου Bluetooth και audio streaming διατίθενται, ενώ οι χάρτες ενημερώνονται μέσω downloading σε USB.

 

ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Προηγμένες λειτουργίες και σύγχρονα συστήματα υποστήριξης κάνουν την οδήγηση του νέου Vivaro ασφαλέστερη και πιο ξεκούραστη. Τώρα διατίθεται cruise control με περιοριστή ταχύτητας, που είναι ιδιαίτερα εξυπηρετικό στην πόλη. Το Park Pilot βοηθά τον οδηγό να παρκάρει με όπισθεν. Τέσσερις αισθητήρες στον πίσω προφυλακτήρα σαρώνουν την περιοχή πίσω από το αυτοκίνητο και ηχεί ένα προειδοποιητικό σήμα εάν εντοπιστεί κάποιο εμπόδιο. Στο νέο Vivaro, ο οδηγός ωφελείται επίσης από τη βελτιωμένη εικόνα που παρέχει η προαιρετική κάμερα οπισθοπορείας, που προβάλλει την περιοχή πίσω από το όχημα στην άκρη του εσωτερικού καθρέπτη ή στην έγχρωμη οθόνη του συστήματος infotainment. Στατικές και δυναμικές γραμμές προβάλλονται στην οθόνη για να καθορίσουν τη βέλτιστη τροχιά του οχήματος.

Συμαντική είναι και η συμβολή των ηλεκτρονικών συστημάτων. Εκτός από το στάνταρντ ESP,  το σύστημα ABS ενσωματώνει ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης – Electronic Brake-force Distribution (EBD), που ανιχνεύει το φορτίο σε κάθε άξονα και βελτιστοποιεί την απόκριση πέδησης μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών ανάλογα. Το Emergency Brake Assist (EBA) αυξάνει αυτόματα την πίεση πέδησης σε ένα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ενώ το Hill Start Assistant (HSA) αποτρέπει την ακούσια κύλιση του οχήματος προς τα πίσω όταν ξεκινά από επικλινή επιφάνεια.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Οδηγώντας το Opel Vivaro Combi εντός αλλά και εκτός πόλης εκτιμήσαμε καταρχήν το σύγχρονο της κατασκευής του. Απουσία τριγμών και θορύβων από την καμπίνα, εξαιρετική ποιότητα κύλισης και πολύ καλή ορατότητα χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τους καλοσχεδιασμένους εξωτερικούς καθρέπτες.

Οι κλίσεις και η συμπεριφορά του πλαισίου έχουν ρυθμιστεί με γνώμονα τη βέλτιστη άνεση αλλά και το κράτημα. Στον ανοιχτό δρόμο το αποτέλεσμα είναι παραπάνω από ικανοποιητικό, με τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση να προσφέρει ασφάλεια στις υψηλές ταχύτητες. Εντός της πόλης, σε σαμαράκια και λακούβες, η κάπως ξερή αντίδραση του πίσω άξονα ενοχλεί μερικές φορές.

Ο νέος κινητήρας 1.6 CDTI είναι ίσως ότι καλύτερο υπάρχει αυτή τη στιγμή στην κατηγορία από άποψη επιδόσεων, πολιτισμένης λειτουργίας καθώς και γενικότερης συνεργασίας με τη γραμμή κίνησης, η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ένα πολύ καλής κλιμάκωσης εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Οι 140 ίπποι φέρνουν σε πρώτο πλάνο τις επιδόσεις αλλά και την τεχνολογία σειριακού BiTurbo που βρίσκεται πίσω από αυτό το εξαιρετικό μηχανικό σύνολο. Εδώ λοιπόν χρησιμοποιούνται δύο υπερσυμπιεστές, ένας μικρός στις χαμηλές στροφές για ταχύτερη απόκριση του γκαζιού και ένας μεγάλος στις υψηλότερες στροφές για αυξημένη ιπποδύναμη και επιδόσεις. Στις 1.500 σ.α.λ., ο BiTurbo των 140 ίππων παράγει εντυπωσιακή μέγιστη ροπή 340 Nm ενώ καταναλώνει μόλις 5,7 λίτρα/100 χλμ. σύμφωνα με την εταιρία ή περίπου 7,6 λίτρα / 100 χλμ. σύμφωνα με τη επίδοση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

Ωστόσο η κατανάλωση και οι ρύποι (εκπομπές CO2 149 γρ./ χλμ.) μπορούν να μειωθούν περαιτέρω επιλέγοντας ένα πρόγραμμα οδήγησης Eco Mode, που περιορίζει την κατανάλωση και τους ρύπους κατά 10%. Το σύστημα ενεργοποιείται από ένα μπουτόν στη βάση επιλογέα ταχυτήτων. Η ροπή και η ισχύς του κινητήρα μειώνονται, προσαρμόζεται η απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, αλλά και η λειτουργία του συστήματος κλιματισμού / θέρμανσης με γνώμονα την οικονομία. Μία ενδεικτική λυχνία στο ταμπλό ενημερώνει τον οδηγό πότε είναι η ιδανική στιγμή για να ανεβάσει ή να κατεβάσει ταχύτητα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: 1.6 CDTI BiTurbo: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.598 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 140/3.500 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 340/1.500 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 80 x 79,5 Σχέση συμπίεσης 15,4:1 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 181 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 5,7

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Μηχανικό κιβώτια ταχυτήτων 6+1 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη ανάρτηση, γόνατα ΜακΦέρσον, απομονωμένοι κάτω βραχίονες τύπου Α, σπειροειδή ελατήρια και τηλεσκοπικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας. Πίσω: Ημι-ανεξάρτητη με διάταξη 4άρων συνδέσμων ελικοειδή ελατήρια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκό.

ΤΙΜΗ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Έκδοση: Vivaro Combi 1,6 Bi-Turbo CDTI Τιμή: 32.500 ευρώ (31.070 ευρώ με απόσυρση) Βασικός Εξοπλισμός: ESP Plus, ABS με EBD, cruise control, αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι & θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, ηχοσύστημα CD18 BT, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, συρόμενη πλαϊνή πόρτα δεξιά, φώτα ημέρας, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών Προαιρετικός Εξοπλισμός: Κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσματος (450 ευρώ), ηχοσύστημα Navi 50 (500 ευρώ) προβολείς ομίχλης εμπρός (200 ευρώ), συρόμενη πλαϊνή πόρτα αριστερά (400 ευρώ), ζάντες αλουμινίου 17» (700 ευρώ)

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ (Vivaro Combi L1H1): Μήκος 4,998 μ. Πλάτος 1,956 μ. Ύψος 1,971 μ. Μεταξόνιο 3,098 μ. Πρόβολος εμπρός 0,934 μ. Πρόβολος πίσω 0,965 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 11,84 μ. Απόβαρο 1.650 κιλά Χώρος φόρτωσης (ΜxΠxΥ) 0,452 x 1,391 (1,268 στους θόλους) x 1,320 μ. Καθίσματα 9, Ελαστικά 215/65 R17 Ρεζερβουάρ 80 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , , ,