Νέο MAN Lion’s Intercity: Το μεγάλο «στοίχημα» της MAN στα υπεραστικά λεωφορεία έρχεται να θέσει νέα πρότυπα, όχι μόνο με τον εντυπωσιακό, αεροδυναμικό του σχεδιασμό και τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά οδήγησης που διαθέτει, αλλά κυρίως με την αποδοτική κατανάλωση καυσίμου και τα χαμηλά κόστη του κύκλου ζωής του.

Το εντελώς νέο λεωφορείο MAN Lion’s Intercity απευθύνεται σε πελάτες που δραστηριοποιούνται στον ευρύ Ευρωπαϊκό κλάδο του υπεραστικού λεωφορείου. Το όχημα είναι ιδανικό για υπεραστικά ταξίδια, υπηρεσίες μεταφοράς, καθώς και για χρήση ως σχολικό λεωφορείο.

Το λεωφορείο MAN Lion’s Intercity έχει σχεδιαστεί εκ νέου, σύμφωνα με τη δοκιμασμένη φιλοσοφία αρθρωτού οχήματος της ΜΑΝ, ούτως ώστε να ικανοποιεί τις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη στον κλάδο των υπεραστικών μεταφορών. Ο σχεδιασμός του το καθιστά εμφανώς αναγνωρίσιμο, ως μέλος της οικογένειας λεωφορείων ΜΑΝ. Το αμάξωμα διαθέτει έναν αεροδυναμικό σχεδιασμό, με ένα ελαφρώς κεκλιμένο τοξωτό παρμπρίζ πανοραμικού τύπου που παρουσιάζει μικρότερη αντίσταση στους πλευρικούς ανέμους.

Βασική προτεραιότητα αποτέλεσε η βελτιστοποίηση του συνολικού λειτουργικού κόστους. Για τον λόγο αυτό, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην εξοικονόμηση βάρους μέσω του σχεδιασμού του οχήματος, την ευκολία συντήρησης και επισκευών, καθώς και την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου από τον κινητήρα.

ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ Ο ΕΠΙΒΑΤΗΣ

Το νέο Lion’s Intercity συνδυάζει την υψηλού επιπέδου άνεση,  λειτουργικότητα και άριστη ασφάλεια, με την κορυφαία ποιότητα ΜΑΝ. Το λεωφορείο έχει χωρητικότητα 55 καθήμενων και 29 όρθιων επιβατών (Lion’s Intercity), και 59 καθήμενων και 29 όρθιων για το Lion’s Intercity C. Τα καθίσματα, είναι μοντέλα Intercity Lite (από την Kiel). Το Lion’s Intercity έχει μέγιστη χωρητικότητα 15/14 (αριστερά/δεξιά) καθισμάτων, ενώ το Lion’s Intercity C μέγιστη χωρητικότητα 16/15 (αριστερά/δεξιά) καθισμάτων. Ζώνες ασφαλείας δύο σημείων, για όλες τις θέσεις επιβατών διατίθενται στον βασικό εξοπλισμό, όπως επίσης περιλαμβάνονται στύλοι στήριξης επιβατών και χειρολαβές καθισμάτων.

Η επιβίβαση στο όχημα είναι εύκολη μέσω δύο πνευματικών, εξωτερικά ανοιγόμενων θυρών με μονούς υαλοπίνακες. Η οπίσθια θύρα μπορεί να φέρει κατ’ επιλογή διπλό υαλοπίνακα. Οι θύρες λειτουργούν μέσω αισθητήρα ή προαιρετικά μέσω τηλεχειρισμού. Τα τρία σκαλοπάτια καθιστούν την επιβίβαση και αποβίβαση εύκολη και ασφαλή και είναι ειδικά σχεδιασμένα για χρήση του οχήματος ως σχολικό λεωφορείο. Μια ανυψούμενη πλατφόρμα στην οπίσθια θύρα επιτρέπει την πρόσβαση στο λεωφορείο με αμαξίδιο. Η περιοχή των επιβατών είναι ευρύχωρη και ευήλια. Το δάπεδο, στην περιοχή του διαδρόμου, ανυψώνεται ελαφρώς στο πίσω μέρος του οχήματος με σκαλοπάτια, μπροστά από την τελευταία σειρά καθισμάτων.

Ο συνολικός χώρος αποθήκευσης αποσκευών έχει χωρητικότητα 5.2 m3 (για το Lion’s Intercity) ή 6.4 m3 (για το Lion’s Intercity C).  Το λεωφορείο διαθέτει τρεις χώρους μεγάλων αποσκευών στα αριστερά και δύο στα δεξιά. Οι χώροι αποθήκευσης αποσκευών διατίθενται, προαιρετικά, σε δύο εκδόσεις: αδιαφανής (όπως στα πούλμαν) ή διάτρητοι για μεγαλύτερη διαφάνεια και διευκόλυνση των επιβατών.

ΠΛΗΡΗΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ο χώρος των επιβατών μπορεί να εξοπλιστεί κατά περίπτωση, με κλιματιστικό σύστημα και κουρτίνες. Τα παράθυρα φέρουν διπλούς υαλοπίνακες ως επιλογή. Οι χειρισμοί του κλιματισμού και της θέρμανσης του χώρου οδήγησης και του χώρου επιβατών γίνονται ανεξάρτητα. Παρέχεται η επιλογή κλιματιστικής μονάδας οροφής με υψηλή απόδοση. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται σύστημα θέρμανσης με ανεμιστήρα, και ως επιλογή διατίθεται γραμμικό σύστημα θέρμανσης (κονβέκτορας).

Το ευέλικτο αρθρωτό σύστημα επιτρέπει στους πελάτες να διαμορφώνουν βέλτιστα οχήματα, ανάλογα με τη χρήση που αυτά προορίζονται (π.χ. σταθερή ή αποσπώμενη πλατφόρμα που διασφαλίζει χώρο για έως και δύο αμαξίδια Α.Μ.Ε.Α. ή όρθιους επιβάτες). Η αποσπώμενη πλατφόρμα επιτρέπει επίσης τη μεταφορά ενός βρεφικού καροτσιού.

Εντυπωσιακός είναι όμως και ο κατάλογος των ηλεκτρονικών που υποστηρίζουν το νέο Lion’s Intercity, καθώς περιλαμβάνει: σύστημα υποβοήθησης πέδης έκτακτης ανάγκης ΕΒΑ της ΜΑΝ (προαιρετικό), ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης EBS στο βασικό εξοπλισμό, με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS, σύστημα αντιολίσθησης ASR και βοηθητικό φρένο ΒΑ. Στο βασικό εξοπλισμό διατίθεται επίσης, σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας  (Electronic Stability Program – ESP), που αποτελείται από πρόγραμμα δυναμικής ευστάθειας (Dynamic Stability Program – DSP) και πρόγραμμα προφύλαξης από ανατροπή του οχήματος (Rollover Prevention Program – ROP). Σήματα και ενδείξεις έκτακτης πέδησης, πίεσης ελαστικών TPM και οπισθοπορείας (όταν επιλέγεται η ταχύτητα οπισθοπορείας) διατίθενται κατ” επιλογή.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το Lion’s Intercity ήδη ικανοποιεί τις διατάξεις τις ευρωπαϊκής οδηγίας ECE R66.02, η οποία θα ισχύσει από το 2017 και θα αφορά στη δομική στιβαρότητα των λεωφορείων και στις δοκιμές ανατροπής τους. Ο νέας σχεδίασης και υψηλής αντοχής, χαλύβδινος σκελετός του, περιλαμβάνει πλήρη τόξα αμαξώματος, τα οποία προσφέρουν σταθερότητα στο αμάξωμα και έχουν καθοριστικό ρόλο στην αποτελεσματική απορρόφηση της ενέργειας σε περίπτωση ανατροπής του οχήματος. Η αντιπυρική μόνωση μεταξύ κινητήρα και χώρου επιβατών εμποδίζει αποτελεσματικά τη επέκταση της φωτιάς προς τον κινητήρα.

Παρά το γεγονός ότι στο όχημα έχει προστεθεί επιπλέον βάρος, για την προσαρμογή του σκελετού του στις απαιτήσεις της οδηγίας  ECE R66.02, με τη χρήση ελαφρύτερων εξαρτημάτων, το Lion’s Intercity δεν είναι το βαρύτερο στην κλάση του. Το χαμηλό βάρος του εξακύλινδρου κινητήρα της σειράς D08 συμβάλει καθοριστικά στο εντυπωσιακό ωφέλιμο φορτίο. Επίσης, η νέα κλιματιστική μονάδα υψηλής απόδοσης μειώνει το βάρος κατά 68 κιλά. Η χρήση έξι ζαντών αλουμινίου αντί των χαλύβδινων ζαντών (ζεύγη ελαστικών στον οπίσθιο άξονα), συμβάλει στην περαιτέρω μείωση του μεικτού βάρους του οχήματος, σχεδόν κατά 100 κιλά.

Το λεωφορείο Lion’s Intercity χρησιμοποιεί ένα σύνολο από αποτελεσματικά μέτρα για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου: Η λειτουργία αυτόματης απενεργοποίησης του κινητήρα στο ρελαντί ελαχιστοποιεί τις εκπομπές καυσαερίων και διοξειδίου του άνθρακα CO2, καθώς και την ηχορύπανση όταν το όχημα παραμένει στάσιμο για μεγάλα διαστήματα. Ο συμπιεστής δυο βαθμίδων, λειτουργεί οικονομικά και αποδοτικά, χωρίς να παρέχει συνεχόμενα αέρα, στο μέγιστο της ισχύος του και όταν δεν χρησιμοποιείται, επανέρχεται αυτόματα στη λειτουργία ρελαντί.

ΕΥΚΟΛΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ

Ένας στόχος κατά την ανάπτυξη του λεωφορείου Lion’s Intercity ήταν να αποφευχθούν τα υψηλά κόστη επισκευών και εργασιών, και να μειωθεί ο συνολικός χρόνος ακινησίας (μη διαθεσιμότητας) του οχήματος. Ως εκ τούτου, όλα τα μέρη του λεωφορείου που απαιτούν συντήρηση είναι εύκολα προσβάσιμα, καθιστώντας τη συντήρηση και επισκευή του ευκολότερη. Οι καθημερινοί έλεγχοι και η κατά περίπτωση συμπλήρωση λαδιού ή ψυκτικού μπορούν να πραγματοποιηθούν με ευκολία ενώ τα σημεία συντήρησης επί του οχήματος είναι επίσης εύκολα προσβάσιμα. Η συμπαγής κατασκευή του κινητήρα D08, τα μεγάλα πλευρικά φύλλα αποσκευοθηκών και το κεκλιμένο δάπεδο βελτιώνουν την πρόσβαση στο χώρο του κινητήρα. Η εμπρόσθια μάσκα και ο οπίσθιος προφυλακτήρας αποτελείται από τρία μέρη, ώστε σε περίπτωση ατυχήματος, να είναι εφικτή η μερική επισκευή ή αντικατάσταση του τμήματος που έχει υποστεί ζημιά, αποφεύγοντας την αντικατάσταση ολόκληρου του εξαρτήματος. Αυτό συμβάλει στην εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων. Το κεντρικό τμήμα της εμπρόσθιας μάσκας, είναι ανοιγόμενο με μεγάλη γωνία ώστε να διευκολύνει στην αφαίρεση του εφεδρικού τροχού. Τα φώτα πορείας είναι επίσης εύκολα προσβάσιμα, γεγονός που σημαίνει ότι μπορούν να αντικατασταθούν γρήγορα.

 Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: MAN D0836 LOH6 6,9 λ. –  Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 6.898 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 110 x 135 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 290/2.300 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 1.100/1.200 Εκπομπές καυσαερίων Euro 6 / Euro 5

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο ZF 6S 1901. Προαιρετικά, αυτόματο κιβώτιο ZF EcoLife, 6 ταχυτήτων και αυτόματο Voith Diwa 4άρων σχέσεων. Σχέσεις μετάδοσης i=4,56 (μηχανικό κιβώτιο), i=5,67 (αυτόματο κιβώτιο).

ΑΞΟΝΕΣ: Εμπρός: Διευθυντήριος άξονας VOS-08-B-01. Ανεξάρτητη ανάρτηση Πίσω: Κινητήριος υποειδής άξονας HY-1350-B-03. Προαιρετικά πνευματική ανάρτηση που επιτρέπει την αυτόματη ρύθμιση του ύψους του πλαισίου.

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Εργονομικό και θερμαινόμενο κάθισμα οδηγού, σύστημα πολυμέσων ψυχαγωγίας επιβατών (Multi Media Coach) με πλοηγό οδήγησης, τιμόνι με πολλαπλές λειτουργίες, θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο αλεξήλιο οδηγού, τηλεχειριστήριο για την εμπρόσθια πόρτα, ψυγείο 41 λίτρων, κάθισμα συνοδηγού, φώτα ημέρας, φώτα ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας, κάμερα παρακολούθησης οπίσθιας θύρας.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 12,280 (Lion’s Intercity) – 13,050 (Intercity C) Πλάτος 2,550 μ. Ύψος 3,175 μ. Μεταξόνιο 6,000 – 6,774 μ. Πρόβολος εμπρός 2,820 μ. Πρόβολος πίσω 3,300 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 21,070 – 22,346 μ. Καθίσματα (Kiel) 55+1 – 59+1 Χώρος αποσκευών 5,2 – 6,4 κυβ. μέτρα Ελαστικά 295/80 R22,5 Ρεζερβουάρ 300 λίτρα Ρεζερβουάρ AdBlue 35 λίτρα

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , , ,