Νέο VW Transporter T6: Ο θρυλικός μεταφορέας της VW, στην 6η γενιά του, καλείται να συνεχίσει μια τεράστια παράδοση στα ελαφρά επαγγελματικά, τη στιγμή που οι επιβατικές εκδόσεις του έρχονται να δώσουν άλλη έννοια στην πολυχρηστικότητα.

 

Παγκόσμια πρεμιέρα χθες στο Άμστερνταμ για την 6η γενιά της δημοφιλούς σειράς Τ, που περιλαμβάνει το ελαφρύ φορτηγό Transporter αλλά και τις εκδόσεις μεταφοράς επιβατών Caravelle και Multivan. Πρόκειται για το νούμερο ένα σε πωλήσεις όχημα της κατηγορίας του εδώ και δεκαετίες στη Γερμανία, με την προκάτοχο γενιά να έχει διαθέσει περίπου 2 εκατ. μονάδες σε όλο τον κόσμο, στα έντεκα χρόνια που βρίσκεται στην αγορά. Οι πέντε προηγούμενες γενιές της σειράς Τ έχουν πουλήσει συνολικά, μέσα σε 65 χρόνια, περίπου 12 εκατ. οχήματα.

Η κλασική, αναγνωρίσιμη σχεδιαστική φόρμα της σειράς Τ που εξελίσσεται «ευλαβικά» από γενιά σε γενιά, χωρίς να ξεχνά τις ρίζες της διατηρείται και στη νέα σειρά Τ. Τα φανάρια επανασχεδιάστηκαν, η μάσκα μεγάλωσε (παραπέμπει έντονα στα επιβατικά της μάρκας) και ο προφυλακτήρας «φούσκωσε» ενσωματώνοντας επίσης γρίλιες εισαγωγής αέρα. Όλες οι γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα από εμπρός έως πίσω καθιστούν τώρα το σύνολο ακόμα πιο συμπαγές, σαν ένα σώμα.

ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟ MULTIVAN

Η σύγχρονη και ταυτόχρονα διαχρονική αισθητική που πέτυχε το σχεδιαστικό τμήμα της VW -και που θα συνοδέψει αυτή τη γενιά στον μεγάλο κύκλο ζωής της- αναδεικνύεται σε υπερθετικό βαθμό στην περίπτωση της έκδοσης πολλαπλών χρήσεων Multivan. Τα φιμέ παράθυρα, οι προβολείς LED, τα φώτα ομίχλης και οι λεπτομέρειες χρωμίου (έκδοση Highline), οι 18άρες ζάντες ρετρό, η διχρωμία στην εξωτερική βαφή και τα διακοσμητικά στο ταμπλό είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που φανερώνουν την προσοχή που δίνει ο κατασκευαστής.

Πράγματι το νέο Multivan, με κορυφαία -σε ποιότητα και αισθητική- υλικά στο εσωτερικό του, απευθύνεται τόσο σε οικογένειες όσο και σε επιχειρήσεις (ξενοδοχεία κ.α.) για τη μεταφορά προσώπων κάτω από συνθήκες απαράμιλλης πολυτέλειας, άνεσης και ασφάλειας. Οι τυχεροί επιβάτες θα απολαμβάνουν ξεχωριστό εξοπλισμό όπως ηλεκτρικό χειρισμό πλαϊνής και πίσω πόρτας, περιστρεφόμενα καθίσματα, ιδιαίτερους φωτισμούς, επενδύσεις alcantara και μια πληθώρα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών βοηθημάτων όπως το σύστημα ParkPilot.

Γενικότερα, η VW υπόσχεται ότι ο βασικός και προαιρετικός εξοπλισμός της νέας γενιάς Τ θα ενθουσιάσει το κοινό της κατηγορίας. Στο εσωτερικό της καμπίνας, σχεδόν τα πάντα έχουν επανασχεδιαστεί ενώ υπάρχουν διαφοροποιήσεις στο ταμπλό ανάλογα το αν πρόκειται για επαγγελματική ή επιβατική έκδοση. Επιπλέον, εκτός από όλες τις ευκολίες για ασφαλή χρήση κινητού τηλεφώνου διατίθεται ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού μια μεγάλη οθόνη αφής 6,33 ιντσών που λειτουργεί όπως ακριβώς ένα τάμπλετ.

Για πιο… business καταστάσεις, στη γκάμα και αυτής της γενιάς θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν οι εκδόσεις Caravelle, που μπορούν να φιλοξενήσουν έως και εννέα επιβάτες, σε τρεις σειρές καθισμάτων, χωρίς ωστόσο τα στοιχεία πολυτέλειας και εξοπλισμού του Multivan.

 ΕΩΣ 204 ΙΠΠΟΙ!

Το λανσάρισμα της 6ης γενιάς Transporter συνοδεύεται και από μια νέα γενιά κινητήρων TDI που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6. Πρόκειται για μια γκάμα κινητήρων που έχει εξελιχθεί με γνώμονα τις σκληρές απαιτήσεις που υπάρχουν από ένα επαγγελματικό όχημα και που δίνει προτεραιότητα στη μακροζωία και στην αντοχή. Με χωρητικότητα 1.968 κ.εκ., το νέο μηχανικό σύνολο θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις ισχύος 84, 102, 150 και 204 ίππων. 2λιτρος είναι και ο βενζινοκινητήρας της γκάμας, σε δύο εκδόσεις, με 150 και 204 ίππους. Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν στη VW, όλοι οι κινητήρες εξοικονομούν περίπου ένα λίτρο καυσίμου σε σχέση με τους κινητήρες της γενιάς που απέρχεται. Σημαντικό είναι επίσης ότι όλες οι εκδόσεις φέρουν στο βασικό τους εξοπλισμό το σύστημα Start/Stop.

 ΤΙΜΕΣ-ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ο ενημερωμένος εξοπλισμός περιλαμβάνει εντυπωσιακά νέα στοιχεία όπως το προαιρετικό «Front Assist», το σύστημα δηλαδή που παρακολουθεί το χώρο μπροστά από το όχημα, «αναγνωρίζει» τις αποστάσεις από το προπορευόμενο όχημα και βοηθά στη μείωση της απόστασης ακινητοποίησης. Σε επικίνδυνες καταστάσεις, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό οπτικά και ηχητικά καθώς και με ένα μικρό τράνταγμα στο φρένο. Συνδυαστικά, το προσαρμοζόμενο cruise control διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα ενώ σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο DSG μπορεί και επιβραδύνει το όχημα μέχρι την πλήρη ακινητοποίησή του.

Η λειτουργία «City Emergency Braking» επεμβαίνει αυτόματα στα φρένα όταν ανιχνευτεί κίνδυνος πρόσκρουσης, με ταχύτητες κίνησης κάτω από τα 30 χλμ./ώρα, ιδιαίτερα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας εντός της πόλης. Στάνταρντ στον εξοπλισμό του Transporter είναι το σύστημα «Driver Alert» που αναγνωρίζει τυχόν αποκλίσεις από τον συνηθισμένο τρόπο οδήγησης και συνιστά στον οδηγό να κάνει ένα διάλειμμα.

Για όλες τις εκδόσεις με τετρακίνηση (4MOTION) ο κατασκευαστής προσφέρει προαιρετικά το σύστημα «Hill Descent Assist» το οποίο αφενός εφαρμόζει τα φρένα ξεχωριστά σε κάθε τροχό και αφετέρου «κόβει» τις στροφές του κινητήρα προκειμένου το όχημα να προσεγγίσει με ασφάλεια ανώμαλες επιφάνειες με κλίση.

Το σύστημα DCC (Dynamic Cruise Control) προσφέρει τη δυνατότητα προσαρμογής του πλαισίου σε τρεις συγκεκριμένους τρόπους οδήγησης, comfort, normal και sport μέσω των ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων αμορτισέρ.

Ο Γερμανός κατασκευαστής ανακοινώνει το άνοιγμα του βιβλίου παραγγελιών στο αμέσως προσεχώς διάστημα. Μάλιστα οι τιμές αναμένεται να είναι ίδιες ή και ελαφρώς χαμηλότερες από αυτές αντίστοιχων εκδόσεων της προηγούμενης γενιάς. Για παράδειγμα οι τιμές για το Transporter θα ξεκινούν περίπου από τα 23.035 ευρώ + ΦΠΑ ενώ η βασική έκδοση Conceptline του Multivan θα κοστίζει από 29.952 ευρώ, αμφότερα με τους κινητήρες 84 ίππων.

Διαβάστε Επίσης:

 

Tags: , , , , ,